Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373239

Topicstarter
Ik zit al tijden te twijfelen om mijn desktop in te ruilen voor een volwaardige laptop vervanging.
Ik ben echter al lange tijd uit de laptops en had graag (lui, ik weet het! :z ) wat advies vanuit jullie.

Op dit moment heb ik een desktop met:
1e generatie Intel i7 920 @2,66GhZ icm MSI X58 ATX Mobo
Scyte Mugen 2 CPU koeler
CoolerMaster M620 voeding
3 x 2 GB DDR3 (Corsair, triple channel)
1 x 1e generatie 80GB Intel SSD
2 x Western Digital 640 GB Caviar blue
Nvidia Gefore 570 GTX
CoolerMaster Centurion 5

Ik zou graag willen weten wat ik nog voor zo'n systeem kan krijgen en of dit al voldoende zou zijn voor een vergelijkbare laptop. Een budget heb ik nog niet bepaald.
Ik wil graag een laptop die vergelijkbaar is aan de desktop, maar het liefst ook energiezuinig.

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor huis- tuin en keukengebruik, maar af en toe game ik ook. Ik wil sowieso spellen als AC3, Tomb Raider 2013 en Skyrim zonder haperen kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Budget voor nieuwe laptop?
Wil je de laptop ook meenemen?
Energiezuinig, bedoel je hiermee dat hij weinig energie verbruikt tijdens gebruik, of bedoel je er mee dat de batterij lang mee gaat? Dit is wel degelijk iets anders.

Denk dat gelijkwaardige specs aardig duur gaan worden voor in een laptop. Als je dezelfde specs al haalt zal de laptop niet ligt, dun of "energiezuinig" worden.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-10-2024
een GTX570 verstookt al ongeveer 400 Wat. een 7970M is de grootste slurper in laptops en neemt 100/120 watt aan stroom. Dus qua energieverbruik ga je er zowiezo op vooruit. Hou er rekening mee dat Desktop GPU's krachtiger zijn dan die in de laptop..Met een goeie game GPU voor in een laptop kom je bijna op hetzelfde uit als je 570 qua prestaties

qua CPU kun je wel een beetje winst pakken qua efficiëntie ect,en ook op grafisch gebied geen gigantische sprong. Tenzij je een 17' neemt met 2 videokaarten..dan ga je er op vooruit, maar word je portemonnee een stuk leger :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 16:51
EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:01:
een GTX570 verstookt al ongeveer 400 Wat. een 7970M is de grootste slurper in laptops en neemt 100/120 watt aan stroom. Dus qua energieverbruik ga je er zowiezo op vooruit. Hou er rekening mee dat Desktop GPU's krachtiger zijn dan die in de laptop..Met een goeie game GPU voor in een laptop kom je bijna op hetzelfde uit als je 570 qua prestaties
de hd7970m is eigenlijk een hd7870 op een lagere clocksnelheden. ( 850mHz vs 1000 mHz) en is net even iets beter dan de gtx570. http://www.anandtech.com/bench/Product/548?vs=518
Maar als ik zo jouw systeem zie denk ik dat je rond de 600 euro kan vragen en niet heel veel meer. dat is niet heel veel en niet genoeg wil je een volwaardige game laptop ( in vergelijk met je computer) en zal je dus flink moeten bijlappen. je kan over wegen om een lenovo y500 te kopen met gt650m daar kan je aardig wat op spelen maar niet op max settings en full hd samen. pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH wel lever je in op prestaties zoals EXpand zegt zijn laptop GPU's toch veel minder krachtig voor hetzelfde geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie berichten tot nu toe. Ik heb van een mede-tweaker een DM gekregen over een BTO laptop die volgens mij aardig in de buurt komt wat ik wil:

17.3 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / NON-Glare, (res. 1920x1080), 90% color Gamut optioneel
ATI / AMD Radeon™ HD 7970M 2GB GDDR5, Enduro dynamic switchable graphics, OpenGL 4.2 support
Intel® HD Graphics 4000 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als AMD/ATI wordt uitgeschakeld.
Mobile Intel® HM77 Express Chipset
Intel® Core™ i7-3630QM Processor (Quad Core, 6MB Cache, 2.4 GHz, Turbo Mode 3.3GHz) - NIEUW
8Gb Crucial Performance RAM DDR3-1600MHz (slot 1)
120GB SSD Samsung 840 series
1TB HDD

De totaalprijs zou hiermee op € 1.312,85 komen.
Paragon93 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:06:
Budget voor nieuwe laptop?
Wil je de laptop ook meenemen?
Energiezuinig, bedoel je hiermee dat hij weinig energie verbruikt tijdens gebruik, of bedoel je er mee dat de batterij lang mee gaat? Dit is wel degelijk iets anders.
Een budget had ik bewust niet genoemd, aangezien ik niet wist wat laptops op dit moment doen qua prijs vs. specificaties. Een specifiek budget heb ik niet, maar max. € 1.500

Ik zal de laptop hoogstens 3 keer per jaar buiten huis gebruiken, dus gewicht is geen issue.

Energiezuinig is eerder dat het minder energie verbruikt dan mijn desktop, maar dat is al snel. Een lange batterij is mooi meegenomen, maar geen eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Zie Laptop studie/gamen 1500E (wachten alienware of BTO aktie). De M17x is op praktisch alle fronten beter. Bovendien ontbreekt Windows met jouw configuratie.

En bovendien vind ik het wel extreem laag om mensen te gaan DM-en met aankoopadvies, maar dat terzijde.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-05-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:08:
Zie Laptop studie/gamen 1500E (wachten alienware of BTO aktie). De M17x is op praktisch alle fronten beter. Bovendien ontbreekt Windows met jouw configuratie.

En bovendien vind ik het wel extreem laag om mensen te gaan DM-en met aankoopadvies, maar dat terzijde.
Ik zal het topic eens rustig doornemen dit weekend. Windows heb ik al mijn bezit, dus vandaar dat deze ontbreekt.

De DM was goed bedoeld en uit privacy overwegingen verstuurd, aangezien diegene een factuur meestuurde. Ieder zijn mening natuurlijk.
Pagina: 1