Laptop studie/gamen 1500E (wachten alienware of BTO aktie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519917

Topicstarter
Beste forummers,

aangezien dit mijn eerste post op dit forum is, allereerst een korte introductie: Ik ben Willem Bonnes, 23 jaar oud, werkzaam bij de Koninklijke Marine als KPL Wapentechnicus (onderhoud/storing zoeken in wapensystemen, radartechniek, etc.), en doe sinds kort een HBO naast mijn baan. Mijn 11" Alienware valt de laatste tijd van ellende uit elkaar (erg ontevreden, sowieso over afwerking, degelijkheid... scharnieren van scherm laten los) en aangezien ik voor mijn HBO toch een goede PC nodig heb en mijn Alienware ieder moment kan omvallen ben ik op zoek naar een laptop. Ik volg dit forum al een tijdje, maar kan me toch niet helemaal plaatsen in vergelijkbare topics (zelfde budget/doeleinde).

Ik ben op de hoogte van de Dell-8% truuc en de 7% die je via kortingssites nog extra kan winnen via cashback. Dan is inderdaad de 17x een goede optie. Maar je begrijpt dat ik na mijn huidige ervaring met Alienware niet zo snel meer voor dit merk ga. Al was die 11" sowieso een miskoop, maar daar heb ik het maar niet meer over. Destijds leek het een goede aankoop aangezien er op de Zr. Ms. Amstel niet al te veel ruimte is op zo'n slaapverblijf.

Ik heb zowel Xnotebooks als BTO gemaild wat zij mij aanraden voor mijn budget, BTO kwam hier het beste uit de verf. Voor 1500e heb ik bij hun een laptop met i7, ATI 7970M, 16gig werkgeheugen,120SSD en 1TB 7200RPM. Dit komt doordat zij hun 17" nu in de aktie hebben. Deze aktie zou echter in de loop van volgende week komen te vervallen, maar begin juni - naar het schijnt - komt er een nieuwe Alienware uit. Vandaar dit topic: ik ben in dubio! Waar ik in het verleden nogal overhaaste beslissing maken (al helemaal financieel) wil ik het nu even wat rustiger aan doen voor ik weer een miskoop doe. Please help me out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dell geeft extra garantie op de scharnieren van de M11x, dat is een erkende productiefout.

Echter is het totaal no-contest om de M17x en P170** te vergelijken. Een greep uit het aanbod:

http://www.theverge.com/2...est-gaming-laptop-reviews
Je kan beter $500 extra uitgeven voor een M17x. Zo meldt theverge.

http://www.anandtech.com/...-amds-hd-7970m-got-game/2
Het toetsenbord en touchpad zijn shit, de bouwkwaliteit, speakers en accuduur significant minder dan de M17x, zo meldt de -imo- beste reviewsite.

Het prijsverschil is zo laag dat je naar mijn mening gek bent om nog de P170** te nemen. Mocht je echt geen alienware meer willen, neem dan de pricewatch: Medion Erazer X6825. Deze doet alles wat de M17x ook goed doet en bevat betere speakers, maar is minder goed op de punten bouwkwaliteit en koeling. Maar dat zijn dan de enige punten van kritiek: het toetsenbord en touchpad zijn gewoon van vergelijkbare kwaliteit als alienware. De P170EM bied volgens theverge minder kwaliteit dan de Y500 welke je momenteel voor €699 kan halen, dat gaat er bij mij echt niet in bij dit prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het artikel gelezen. Wow. Aangezien ik klaar ben met slechte bouw lijkt me dat niet zo'n best idee nee. (voor mijn 11"AW een Acer gehad... goede specs, maar tevens scharnier problemen en tot overmaat van ramp ook nog koelproblemen). Dan wordt het wachten tot de nieuwe 17" AW komt. Las van de week op dit forum 4 juni? Google leverde niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf.Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Alienware producten - Deel 1". Afgaande op de voorgaande 3 releases is alienware de eerste laptop welke je straks met de nieuwe chips kunt kopen, zowel bij arrandale, sandy bridge als ivy bridge was alienware de eerste waarbij je 'next gen' hardware kon krijgen. Dat zal gaan gebeuren op 3 of 4 juni.

Ik twijfel of het slim is om te wachten op de nieuwe alienware. En wel omdat:
  • Er niet veel mis is met de huidige M17x. Wie zegt dat de nieuwe M17x beter is? Het zal niet de eerste keer zijn dat dell een populair model totaal om zeep helpt...
  • De kans groot, maar niet gegarandeerd is, dat je straks meer betaalt. De M17x is momenteel simpelweg absurd goedkoop.
  • De nieuwe chips volgens mij helemaal niet zo interessant zijn. De HD 8970 is gewoon een HD 7970m met 50 mhz extra boost clock (gewoon zelf overclocken). Haswell is op CPU gebied een procent of 10 sneller. Maar het het waard is om daar €100 voor te betalen: niet echt.
Genoeg om over te twijfelen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 30-05-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KLEUREN Alienware M17x Stealth Black bewerken
PROCESSOR 3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3630QM (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost 2.0) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Windows® 7 Home Premium, 64 bits, Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 7970M bewerken
GEHEUGEN 8. 192 MB (2 x 4 GB) 1.600 MHz Dual Channel DDR3 bewerken
HARDE SCHIJF 128GB mSATA Boot Drive + 500GB 7,200rpm SATA 3Gb/s bewerken
LCD-SCHERM 44 cm(17.3") Wide Full HD (1920 x 1080) WLED LCD bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 2230 with Bluetooth 4.0 bewerken
HOOFDBATTERIJ Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE Anti Virus Not Included bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Day In-Home Hardware & Premium Software Support service bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-bescherming bewerken
TOETSENBORD Internal US/International Qwerty Keyboard bewerken
VERZENDINGSDOCUMENTEN Western Europe Documentation (EN, FR, IT, GER, DUT) bewerken

Met deze configuratie

Totaalprijs € 1.742,46
hiervan is af epp - € 151,52
en hier krijg ik nog over 3 maanden max 7% terug 122e dus uiteindelijk totaal
1620.00

Net buiten m'n budget... Hmmmm..... genoeg om te twijfelen inderdaad. Maar wel degelijker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De prijs klopt niet helemaal. Je betaalt uit het hoofd tussen de €1360 en €1382 voor de basisvariant. Daar koop je zelf bij:
pricewatch: Samsung 840 series Pro 128GB ( of willekeurig andere samsung/crucial SSD, niet de V4! )
willekeurig RAM uit deze selectie: http://tweakers.net/categ...uEotAPY5u8XQDdoG1ncS-l_AA

Dan kom je rond de €1520-50 afhankelijk van de gekozen onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487

Lees voor je je besluit maakt wel even het BTO topic in CSL.
Argumenten, niet op de man.
Zo heeft mijn laptop last van de volgende problemen volgens Darkstone:

1: Downclocking
2: Slechte koeling
3: Geen Turbo boost
4: Slechte bouwkwaliteit
5: Slecht touchpad

Allemaal volgens Darkstone.

Nu het echte verhaal (nogmaals, zie BTO topic voor onderbouwing)

1: Geen probleem. Zeker niet in realistische scenario's.
2: Ding draait bijna altijd idle of laagste fanspeed. Lang leven optimus. En zelfs onder gamen is hij nog stiller dan mijn vorige normale Dell.
3: Geen probleem, heeft hij namelijk wel.
4: Gebruik hem iedere dag, zwaar. Geen slijtage en/of problemen met de behuizing.
5: Vind het juist een fijn touchpad zoals ook in andere reviews wordt geschreven.

Overigens heeft het model waar Darkstone naar linkt (p170) ook een review gehad door tweakers.net
Conclusie: positief.

Dus tja.

Kies wat je wilt, maar laat je niet misleiden.

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 31-05-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan hier net zo goed exact dezelfde reactie plaatsen over jou. Raak nu in hemelsnaam de bal in plaats consistent de persoon af te kraken. Het enige wat jij doet is proberen mij zwart te maken.

En ja, clevo is inderdaad per definitie slecht. Ik heb immers nog geen enkele review gezien van anandtech, theverge or arstechnica die anders bewijst. Als je nog leuk leesvoer wilt hebben, http://www.anandtech.com/...o-w550eu-ultrabook-review beschrijft exact hoe ik erover denk.

Edit: als je trouwens even op een normale manier je eigen bron leest:

reviews: XNB Titan IV17 met AMD's snelste mobiele Radeon
maar de notebook is grotendeels van plastic en is lang niet zo stevig als bijvoorbeeld een Alienware of een Asus G-gamelaptop. Ook de afwerking is minder dan bij die notebooks.
De toetsen voelen wat goedkoop aan en bieden een gemiddelde type-ervaring.
Het scherm van de Titan heeft een resolutie van 1920x1080 pixels. Het paneel heeft een matte coating, maar de bezels zijn wel glanzend. Het gaat om een tn-paneel van de fabrikant Chi Mei dat geen goede kijkhoeken heeft en ook de kleurweergave is niet denderend.
Mijn mening over chi-mei mag inmiddels bekend zijn.
We zijn niet onder de indruk van de bouwkwaliteit en ook van het design worden we niet warm. Bovendien is de notebook behoorlijk zwaar en is het maar matig werken met het keyboard en vooral het touchpad.
Verder staat er ook nog een opmerking over de speakers die niet veel voorstellen. Hoezo prima?

M17x ter vergelijking:
reviews: Alienware M17x R3: spacelaptop met HD 6990M
De behuizing is zeer stevig en het oppervlak is voorzien van een rubberachtige laag. Dat zorgt voor een goed houvast en maakt dat vingerafdrukken niet snel zichtbaar zijn. Ook lijkt het oppervlak redelijk goed bestand tegen krassen.

Het keyboard heeft grote toetsen met een fijne aanslag, die erg fijn typen. Het touchpad is lekker groot en de muisknoppen hebben een duidelijke klik die niet te zacht en niet te hard is.

Dell Alienware M17x R3

De M17x is opvallend stil, totdat we de gpu aan het werk zetten. Als we de hardware bekijken verbaast het ons ook niet dat de temperatuur en de geluidsproductie dan omhoog schieten.
Nu wil ik even voorop stellen dat ik de reviews van tweakers (destijds) veel te kort vind om als échte bron te gebruiken. Anandtech besteed meer woorden aan de bouwkwaliteit dan t.net i de hele review... t.net is wel degelijk van mening dat de M17x stukken beter is, zoals je ongetwijfeld hebt geconcludeerd op basis van bovenstaande citaten.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-05-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Beste Willem,

Zie opmerking van Alpha Delta. Argumenten, niet op de man Ik heb gister een nieuwe laptop besteld en me hier eerst 3 dagen in verdiept. Aangezien je budget iets groter is dan dat van mij kun je een vrijwel perfecte laptop samenstellen. Ik ben geen ICT expert, maar na goed inlezen weet ik over dit specifieke onderdeel wel het volgende:
- Niet besparen op werkgeheugen, koop een laptop met minstens 8gb werkgeheugen.
- Niet besparen op je schijf. Koop een kleine SSD, dit snelheidsverschil is zeer groot en dit advies zul je van bijna iedereen krijgen. Afhankelijk van wat je van plan bent om te bewaren koop er nog een HDD bij. Als je HD films wil opslaan koop dan minstens 1,5TB anders is 750gb ook ruim voldoende. Let erop dat je HDD 7200rpm heeft want dit kost ook bijna niks extra's en merk je wel direct resultaat van.
- Koop een core i7 processor, zie het als het hart van je computer, dit kun je beter een keer goed kopen omdat het niet gebruikelijk is deze te vervangen. De snelheid van deze processor is niet heel belangrijk, dit merk je niet snel tenzij het verschil groot is, koop iets tussen de 2,2ghz en 3,0 ghz.
- Verdiep je goed in de videokaart voor je laptop, dit is de lastigste keuze aangezien deze lastig te vergelijken zijn. Gezien je (ruime) budget kun je waarschijnlijk voor een 7970 gaan, hier kun je de komende jaren nog zeer goed mee gamen. Koop geen laptop die alleen een interne videokaart heeft, hier kan je vrijwel niks mee, deze zijn niet gemaakt om te gamen of HD films mee te kijken.

Als je al op bovenstaande let dan kom je een heel eind. Je kunt vervolgens nog naar overige specificaties kijken, maar een goede combinatie van bovenstaande voor de juiste prijs is al moeilijk te vinden. Als je wil stuur me een bericht met je mailadres en dan stuur ik je het factuur van de laptop die ik gekocht heb.

[ Voor 2% gewijzigd door Edmin op 31-05-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het niet mer mij eens ben is het misschien een stuk zinvoller om argumenten aan te dragen in plaats van mijn reputatie ten twijfel te stellen. Er staan hierboven 5 verschillende reviews waar je het mee oneens kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 23:16
@ Smuurmans

Waarom een kleine ssd? met de huidige prijzen kan je nu net zo goed een volwaardige SSD kopen voor je games en OS ik heb zelf een 250gb ssd en zou niet willen ruilen voor bijvoorbeeld 64gb ssd plus 1tb hdd
in laptops worden i7 aangeraden omdat dat quadcores zijn in plaats van i5 dual cores en dat is voor gamen niet een heel groot verschil maar steeds meer games gebruiken meer cores. de snelheid van de CPU merk je wel kijk bijvoorbeeld bij skyrim maar http://www.techspot.com/r...im-performance/page7.html
qua GPU in highend laptop segment heb je eigenlijk alleen de hd7970m en de gtx680m en de gtx680m is heel duur ten opzichte van de hd7970m en er is nauwelijks prestatieverschil.

daarnaast vind ik de opmerkingen richting Darkstone gewoon kinderachtig. want wat Alpha Delta doet is ook alleen maar BTO aanraden maar dan op basis van eigen ervaring in plaats van reviews ( gelukkig typ ik dit vanaf mijn Alienware in plaars van Clevo)

@willemb90 stel je voor dat je wel de alienware haalt zoals je die post inplaats van de ssd en ram los te halen wat het veel goedkoper maakt. dan ben je tenopzichte van de bto in je eerste post 100 euro duurder uit. dat vind ik de betere bouwkwaliteit,goed toetsenbord en fijne afwerking zeker waard maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Modbreak:Kappen...

@marinell7
SSD is relatief duur. Je gebruikt deze schijf met name voor het opstarten van programma's en dan lijkt mij 100gb/120gb voldoende. Als je echt veel verschillende programma's gebruikt dan kan je misschien beter een grotere pakken. Maar de SSD schijf gebruik je (met een normaal verstand) niet voor gewone opslag.
Je hebt gelijk wat betreft je opmerkingen omtrent CPU en videokaart, je geeft wel maar weinig opties, er zijn ook goedkopere videokaarten die misschien voldoen aan de wensen van de TS, maar dat moet hij zelf bepalen. (bv gtx660m)

De houding van Alpha Delta is zo ontstaan door zijn ergernis op Darkstone (zie topic ervaringen BTO). Normaal gesproken zou ik een dergelijke reactie ook niet goedkeuren, maar in dit geval vind ik het volkomen begrijpelijk. Of jij nu objectief bent vraag ik me af aangezien je alienware subjectief aanbeveelt omdat je deze zelf hebt. (Wat heb ik een goede laptop dus wat ben ik geweldig? Soort syndroom waarbij mannen met een klein plassertje vaak roepen dat ze een grote hebben) Achja ik wil niemand beledigen.

Willem kijk eens naar het topic waar de ervaringen over BTO gedeeld worden. Dan zul je zien dat iedereen (behalve de twee bovenstaande, die allebei zelf geen BTO hebben) positief zijn over BTO en dan zij ook bereid zijn om je te laten kijken en zelf te laten ervaren hoe de laptops echt zijn. Dus 100€ duurder voor een laptop met dezelfde specificaties vind ik zonde geld, zeker omdat je echt niet weet of de bouwkwaliteit en dergelijke bij BTO slechter of beter zijn. Ik wil BTO niet de hemel in prijzen, maar de prijs/kwaliteit verhouding is voor laptops vanaf 1000€ erg goed. Voor goedkopere laptops weet ik dit niet. Als je een weekje wacht heb ik zelf mijn BTO en kan ik je precies laten zien/vertellen hoe het ding presteert.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 31-05-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
@smuurmans, op de man spelen is wel heel erg makkelijk, Darkstone vraagt je om argumenten aan te dragen, en jij doet of 'ie niet normaal Nederlands kan, dat verzwakt je eigen standpunt nogal.

Verder is de reactie van Marinell7 niet subjectief te noemen omdat ie een Alienware heeft, waarschijnlijk heeft hij zich ingelezen wat de beste laptop voor hem zou zijn, en is vervolgens voor een Alienware gegaan, aan zijn mening heb je dus wel degelijk wat.

@TS, Er zijn altijd mensen met andere ervaringen met merken, dus je zult zelf de informatie die je kan vinden moeten filteren om te kijken of een BTO voor jou een goede oplossing is. Natuurlijk heeft Darkstone een punt door grote websites en uitgebreide reviews aan te halen, maar dan nóg moet je voor jezelf bepalen hoe zwaar de genoemde nadelen voor jou wegen.
Volgens mij heb je zo genoeg input waar je informatie vandaan kan halen m.b.t. de BTO en de Alienware, waarna je uiteindelijk toch zelf zou moeten beslissen welke elementen er voor jou belangrijk zijn. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jorrit91 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:29:
Verder is de reactie van Marinell7 niet subjectief te noemen omdat ie een Alienware heeft, waarschijnlijk heeft hij zich ingelezen wat de beste laptop voor hem zou zijn, en is vervolgens voor een Alienware gegaan, aan zijn mening heb je dus wel degelijk wat.
Marinell7 doet dan ook geen enkele uitspraak over de kwaliteit van zijn eigen laptop. Er is dus niets subjectiefs te noemen aan die post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik lees in de gehele TS niks over eisen, grootte, software, games enzovoort.... Give it a try!
Voor de rest is dit het zoveelste topic alweer waarin verschillende Tweakers elkaar komen bashen.

@ TS: Wil je 15", wil je 17", moet je hem vaak meeslepen of niet...
Darkstone komt in elke post met een 17" Alienware aanzetten, die vast en zeker goed is, maar als jouw eisen klein en compact zijn is de strijd al gestreden bijvoorbeeld en wordt een 4kg wegende Alienware natuurlijk niks.

Oftewel let us know ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Hoe is dit:
( gelukkig typ ik dit vanaf mijn Alienware in plaars van Clevo)
Niet subjectief? Hij heeft namelijk geen Clevo... Ik speel het trouwens niet op de man, maar het niveau Nederlandsche taal is zodanig laag dat ik me hieraan erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eisen zijn als volgt: gamen en studie. Ik verplaats hem 1x per week kazerne thuis gewicht is geen probleem is een fractie van alle rotzooi die ik elke week moet verschepen Haha. Nieuwe games op normale tot high. Belangrijk voor mij is bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 12:25
smuurmans schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:38:
Hoe is dit:
( gelukkig typ ik dit vanaf mijn Alienware in plaars van Clevo)
Niet subjectief? Hij heeft namelijk geen Clevo... Ik speel het trouwens niet op de man, maar het niveau Nederlandsche taal is zodanig laag dat ik me hieraan erger...
Wat is op de man spelen volgens jou? Bijzonder kinderachtig als je het hebt over 'reputatie verpesten' (oh, ironie). Volgens mij is er niets nuttigs aan deze discussie (Clevo vs Alienware) toe te voegen tenzij iemand aankomt met externe bronnen die wel degelijk wat tegenover de bronnen van Darkstone kunnen zetten.

@TS, Ik vind de stap van 11" naar 17" wel vrij groot, vooral qua gewicht. Nu zitten er natuurlijk voordelen aan (schermruimte), dus als je dat kunt verantwoorden (je wilt eigenlijk een desktopvervanger, verplaatsen is geen probleem) lijkt zo'n Alienware mij een zeer goede keuze. Clevo mag betwist worden, maar de huidige Alienware zijn in ieder geval algemeen aangenomen zeer degelijke laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe zit het garantiewise met een gloednieuwe laptop (AW) openen om ssd en ram toe te voegen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Bij BTO doen zij het voor je en heb je gewoon garantie, bij alle grote merken vervalt de garantie op de seconde dat je die klep open maakt. Uiteraard maken veel mensen hier gewoon misbruik van en doen ze net alsof die klep nooit open is geweest zodat ze alsnog garantie krijgen. Vaak lukt dat, maar of je dit wil riskeren is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Wooooo, @smuurmans, dat is onzin, je kan gewoon je harde schijf en je RAM vervangen zonder dat je garantie vervalt.

HIERRRRRr een bron om te onderbouwen. Er is dus helemaal niks aan de hand, tenzij je iets kapot maakt tijdens het vervangen, wat erg onwaarschijnlijk is, aangezien het een eitje is..

[ Voor 55% gewijzigd door jorrit91 op 31-05-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 06:52

BrammT

The one and only!

smuurmans schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:03:
Bij BTO doen zij het voor je en heb je gewoon garantie, bij alle grote merken vervalt de garantie op de seconde dat je die klep open maakt. Uiteraard maken veel mensen hier gewoon misbruik van en doen ze net alsof die klep nooit open is geweest zodat ze alsnog garantie krijgen. Vaak lukt dat, maar of je dit wil riskeren is aan jou.
Onzin. Je mag gewoon naar wens wijzigingen doorvoeren in de RAM/HDD config. Weet waar je over praat. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smuurmans schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:03:
Sorry maar dat is totale onzin. Ik heb alles vervangen wat los en vast zit aan zowel mijn studio als latitude, hd, dvd, processor, en heb ze zelfs compleet gedemonteerd. Bij mijn in-home garantie leverde dat geen enkel probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
@alle bovenstaande
Open je laptop; LEES STICKER
http://www.seareach.plc.u.../warranty-void-stage1.jpg
Ongeacht wat anderen beweren op een of ander forum, achteraf zal blijken dat het afhankelijk is van de medewerking van de leverancier of ze garantie bieden. Indien je aan het product hebt gesleuteld zijn ze hier niet meer toe verplicht. (logisch ook.. zie tevens de garantievoorwaarden)

*Dit geld overigens voor de laptop als geheel, niet voor de onderdelen op zich, op de losse onderdelen heb je op ieder 2 jaar garantie tenzij je ook aan dat onderdeel hebt gezeten..

[ Voor 18% gewijzigd door smuurmans op 31-05-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die stickers zijn niet eens rechtsgeldig. Iemand die zijn asus EEEPC wou upgraden met extra RAM heeft daar ooit een rechtzaak over gedaan en gewonnen. Verder klopt het ook niet dat je op iedere onderdeel 2 jaar garantie hebt. De nederlandse wet schrijft een minima voor van 6 maanden of 'redelijke termijn'

Ik ben overigens geen warranty void sticker tegengekomen op een van de 4 dell's die ik tot nu toe heb opgeschroefd. Op de enige clevo waarbij ik dat heb gedaan zat we wel een. Maar die was niet van een nederlandse reseller.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-05-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Desbetreffende stickers zijn niet rechtsgeldig :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58
Van welke laptop komt die sticker?
Dan weten we welk merk we ook moeten vermijden ;)
Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 06:52

BrammT

The one and only!

Heb de afgelopen twee jaar 5-10 laptops losgeschroefd, niet één keer ben ik zo'n sticker tegengekomen.

En zoals hierboven te lezen, blijken dergelijke stickers niet eens rechtsgeldig te zijn.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Graag bron dat deze stickers niet rechtsgeldig zijn.. Zou al een uitsprake van het hogerechtshof moeten zijn.. Dan zou hier een zogenaamd arrest over moeten bestaan. Graag naam van dit arrest, anders kraam je weer onzin uit.

Daarnaast hoeft er geen sticker op te zitten om de bepaling van toepassing te laten zijn. Een opname in de voorwaarden is ook voldoende. Zie art 6:236 voor de bepaling welke niet mogen worden opgenomen, in deze lijst staat niks over garantie dus per wet is dit toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuws: Asus staat geheugenupgrade Eee PC toch toe

Volgens mijn voorganger (GENETX) was dit nieuwsbericht een reactie op een rechtzaak, maar ik kan de originele bron niet meer vinden. En nogmaals: je mist de bal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
In je eigen artikel kun je al teruglezen dat waar jij op doelt gaat om amerikaanse wetgeving. In Nederland mogen dergelijke bepalingen dus wel nog! En wat bedoel je in hemelsnaam met je mist de bal compleet.. Het lijkt er eerder op dat je niet weet waar de bal zich bevind. TS vraagt om uitleg over garantie en dit ligt ik toe aan de hand van Nederlandse wetgeving, welke je kunt raadplegen in het burgerlijk wetboek (deel 6). Wat je in jouw artikel wel laat zien is dat je bij Asus (waarschijnlijk) wel dergelijke upgrades mag uitvoeren zonder dat je garantie verliest. Ik blijf erbij dat wanneer een fabrikant zich in Nederland beroept op een artikel in zijn voorwaarden hij gelijk zal krijgen en niet gedwongen kan worden tot het geven van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
@smuurmans, als je zo loopt te zaniken op iemand anders die naar jouw mening niet fatsoenlijk Nederlands typt, had je op z'n minst 'geld' met dt kunnen schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
http://blog.iusmentis.com...en-bij-root-of-jailbreak/

Dit is in het geval van wettelijke garantie natuurlijk ook van toepassing op laptops aangeschaft in de EU. En nu mag je van mij best ophouden met dat gezeur en kinderachtige gedoe om je gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Lees op zijn minst je eigen artikel:
'Aan aanvullende garanties mogen voorwaarden worden gesteld, en de voorwaarde “deze vervalt volledig als u gaat zitten hobbyen” is bij een aanvullende garantie op zich legaal. Maar die voorwaarde tast niet je wettelijke garantie aan.'
En:
'Of je een apparaat zelf hebt aangepast, staat dus in principe los van de vraag of je wettelijke garantie hebt. De vraag is dan eigenlijk of de eigen aanpassing (mede) de oorzaak is van het probleem. Zo niet, dan is de winkel gehouden het probleem te herstellen of je gratis een nieuw apparaat te geven. Dat ik mijn firmware flash, betekent niet dat de batterij straffeloos binnen een uur leeg mag lopen, tenzij mijn nieuwe firmware continu wifi en GPS aan laat staan en héél veel radioverkeer genereert natuurlijk. Garantie is een lokale variabele die per feature op ja/nee/beetje kan staan.'

Daarnaast is dit geen juridisch artikel. Fabrikanten kunnen beweren dat wanneer jij een kapje opent de kans op schade aan bepaalde onderdelen vergroot. Bewijs jij maar eens dat het niet mogelijk is dat wat jij gedaan hebt de fout heeft veroorzaakt. De fabrikant kan namelijk niet (moeilijk) zien wat jij wel of niet met het apparaat gedaan hebt, ze zien alleen dat er wat aan gedaan is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Ik wil overigens geen gelijk krijgen, ik beweer ook niet dat het niet zo is, ik heb alleen geen bewijs gezien dat het wel zo is en wil de TS daarom behoeden. Als jij beweert dat het wel zo is en hij heeft dalijk een probleem en geen garantie meer dan ben jij aansprakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
smuurmans schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:29:
Lees op zijn minst je eigen artikel:
'Aan aanvullende garanties mogen voorwaarden worden gesteld, en de voorwaarde “deze vervalt volledig als u gaat zitten hobbyen” is bij een aanvullende garantie op zich legaal. Maar die voorwaarde tast niet je wettelijke garantie aan.'
En:
'Of je een apparaat zelf hebt aangepast, staat dus in principe los van de vraag of je wettelijke garantie hebt. De vraag is dan eigenlijk of de eigen aanpassing (mede) de oorzaak is van het probleem. Zo niet, dan is de winkel gehouden het probleem te herstellen of je gratis een nieuw apparaat te geven. Dat ik mijn firmware flash, betekent niet dat de batterij straffeloos binnen een uur leeg mag lopen, tenzij mijn nieuwe firmware continu wifi en GPS aan laat staan en héél veel radioverkeer genereert natuurlijk. Garantie is een lokale variabele die per feature op ja/nee/beetje kan staan.'

Daarnaast is dit geen juridisch artikel. Fabrikanten kunnen beweren dat wanneer jij een kapje opent de kans op schade aan bepaalde onderdelen vergroot. Bewijs jij maar eens dat het niet mogelijk is dat wat jij gedaan hebt de fout heeft veroorzaakt. De fabrikant kan namelijk niet (moeilijk) zien wat jij wel of niet met het apparaat gedaan hebt, ze zien alleen dat er wat aan gedaan is..
Daarom heb ik het ook over de wettelijke garantie. Daarnaast is Arnoud Engelfriet een jurist. En natuurlijk, dit is geen jurisprudentie, maar wel geschreven door iemand die vrij goed thuis is in de materie.

Dus, lees mijn post.

En dan ben ik natuurlijk aansprakelijk, want ik ben uiteraard een entiteit in de koopovereenkomst tussen TS en desbetreffende verkoper (het begint nu wel heel koddig te worden...).

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickH89 op 31-05-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Alienware (en dus Dell neem ik aan?) vind het geen probleem als je de standaard dingen (ram, schijven, accu) zelf vervangt... Heb het zelf aan een monteur van Dell gevraagd en die zei dat het bij Dell iig geen probleem is voor de garantie of wat dan ook. Bij BTO, Asus, etc. kan ik mij niet voorstellen dat dit anders wordt behandeld, maar zeker ben ik daar niet over. Bij AW hoef je je dus geen zorgen te maken om het zelf vervangen van die onderdelen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Sommige users menen schijnbaar dat de algemeen geldende regels op GoT hier niet meer van toepassing zijn. Laat ik dat even verduidelijken: op de man spelen wordt niet getolereerd! De volgende die uit de bocht vliegt krijgt gratis 24 uur GoT-vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 14:50
Hmm, het gaat er hier weer gezellig aan toe :9

ik hou het lekker subjectief, ja de BTO is grotendeels van plastic, maar dat heeft echt geen negatieve invloed op de stevigheid. Niemand gaat voor de lol op de achterkant van het scherm drukken, meestal kijk je er tegen aan, en zolang je geen superman ogen hebt is er echt niks aan de hand.

Zo zijn er ook genoeg site's die de BTO gewoon als goed beoordelen, hij heeft dan geen magnesium frame ect. ect. maar is wel €500 goedkoper dan een AW met zelfde uitrusting (dus de vanafprijs)

lees anders dit, hier revieuwen ze een 15' model en een 17' model. of anders deze . Deze website meld zelfs het volgende
The chassis is very sturdy. The surfaces around the optical drive and the touchpad can be deformed slightly but the bottom of the notebook is very resistant. The top is also very sturdy and can beat most of the competition.

We are not satisfied with the hinges. The reason: although the opening mechanism takes a lot of force (the laptop swings with the display slightly), the display still shakes when the laptop is moved.
Het scherm probleem is al een tijdje opgelost, dus de scharnieren zijn vervangen voor solidere, ze zitten niet stil. Clevo laptops zijn in het verleden inderdaad slecht geweest. En imago raak je niet snel meer kwijt. zie het zo, Opel kan nog zo mooie auto's maken, die misschien wel steviger zijn dan een Audi. Zij hebben gewoon de naam. Clevo's zijn tegenwoordig echt zo slecht nog niet, en beter dan menig laptops ;)

En ook 'the verge' deed de volgende uitspraak over het chassis
While it may lack design flair, the Clevo P170EM from AVADirect is, for the most part, a sturdy machine.
Het is gewoon een saai chassis, maar zeker niet slecht qua bouwkwaliteid. Stevig gemaakt, met oog op de kosten. En daarbij ook het gewicht
though the Clevo is lighter than both the Alienware and the Samsung at 8.6 pounds
Nog een extra uitspraak.
What the Clevo lacks in attractiveness, however, it more than makes up for in performance — this machine is a true workhorse, ready to give even some desktop towers a run for their money. It’s important to note that the Clevo P170EM is the most customizable of the bunch,
conclussie van de laptop
AVADirect’s Clevo is neither as well-built nor as stylish as the Alienware M17x, and the issues with the keyboard and speakers actually hinder the machine’s gaming performance. However, it's the most customizable of the lot, and ends up costing a few hundred dollars less than the Alienware for the same performance. If you’re specifically looking to customize a laptop in ways that Alienware doesn’t offer — and for a lower price
je kan het allemaal nalezen hier

Een BTO is zeker geen gekke keuze, je krijgt een hoop bang-for-buck. Ook kun je hem zelf eenvoudig onderhouden. 1 klep voor de gehele onderkant. Aan de andere kant kun je ook inderdaad €500 extra euro neerleggen voor een AW met een iets, en dan bedoel ik ook echt iets, steviger frame. Hij 'voelt' alleen luxer aan met zijn lampjes en rubberen palmrest. Ik vind het maar niks om m'n handen tijdens een game sessie op rubber te leggen, maar dat is persoonlijk ;)

Succses met de keuze! :)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EXpaND schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:38:
Hmm, het gaat er hier weer gezellig aan toe :9

ik hou het lekker subjectief, ja de BTO is grotendeels van plastic, maar dat heeft echt geen negatieve invloed op de stevigheid. Niemand gaat voor de lol op de achterkant van het scherm drukken, meestal kijk je er tegen aan, en zolang je geen superman ogen hebt is er echt niks aan de hand.
Er zijn anders genoeg bronnen die beweren dat de bouwkwaliteit wél verschilt.
Zo zijn er ook genoeg site's die de BTO gewoon als goed beoordelen, hij heeft dan geen magnesium frame ect. ect. maar is wel €500 goedkoper dan een AW met zelfde uitrusting (dus de vanafprijs)
Het scheelt niet eens €50. Misschien is het een suggestie om geen uitspraken meer te doen over de prijs als je geen zin hebt precies uit te zoeken wat je voor de M17x betaalt. Dat kost aardig wat tijd als je niet bekend ben met de lopende acties.
lees anders dit, hier revieuwen ze een 15' model en een 17' model. of anders deze . Deze website meld zelfs het volgende
HWI is een waardeloze reviewsite. 2 voorbeelden: HWI reviewt de laptop met de allerbeste speakers ooit in een laptop.. geen woord over de speakers. HWI review de eerste 13.3" laptop met een wide-gamut scherm. Oordeel: matig scherm 8)7

Daarnaast: denk je dat hwi en notebookcheck de M17x ook niet erg goed beoordelen? Ik haal juist anandtech en theverge aan omdat die een duidelijk beeld geven van de verschillen, in plaats van te melden 'je het is allemaal wel goed'.

En nee, als je ermee wilt slepen moet je de M17x ook niet kopen, maar de GT60 :). De accuduur van de P170 is ook een beetje laag om mee te slepen wat mij betreft.
Clevo laptops zijn in het verleden inderdaad slecht geweest. En imago raak je niet snel meer kwijt. zie het zo, Opel kan nog zo mooie auto's maken, die misschien wel steviger zijn dan een Audi. Zij hebben gewoon de naam. Clevo's zijn tegenwoordig echt zo slecht nog niet, en beter dan menig laptops ;)
anandtech is het met je oneens dat clevo's tegenwoordig zo slecht nog niet zijn. Misschien is het zinvol om te beargumenteren wat er dan daadwerkelijk 'beter' is dan andere laptops. Ik hoor hier namelijk alleen verhalen dat het 'goed' is. Niet wat goed zijn precies inhoud, laat staan dat het daadwerkelijk 'beter' is.
conclusie van de laptop
een conclusie die niet opgaat, vanwege het feit dat het prijsverschil veel groter is in het buitenland.
Aan de andere kant kun je ook inderdaad €500 extra euro neerleggen
Het scheelt niet eens €50.
voor een AW met een iets, en dan bedoel ik ook echt iets, steviger frame. Hij 'voelt' alleen luxer aan met zijn lampjes en rubberen palmrest. Ik vind het maar niks om m'n handen tijdens een game sessie op rubber te leggen, maar dat is persoonlijk ;)
Er is wel meer verschil dan een iets steviger frame. Voor zover ik kan destilleren uit de reviews bestaat er ook veel meer verschil dan alleen de bouwkwaliteit. Het toetsenbord en touchpad zijn werkelijk drastisch veel beter, de koeling is stiller, de accuduur langer, de speakers zijn beter. Zelfs het geluid wat uit de jacks komt is beter 8)7

En het klinkt misschien suf, een van de eerste dingen waar ik mij aan stoorde bij de W87CU was de harde pamrest. De rubberen palmrest op mijn latitude e6520 vind ik een van de meest geniale features op dat apparaat. Nooit meer last van plakkende of afgeplatte polsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren bedankt voor alle tips en tricks... en vooral de gedrevenheid (haha). Damn. Wist niet dat mensen zo pro en anti bepaalde merken konden zijn. Al raad ik iedereen Acer af. No matter what. DONT BUY ACER haha. Ik ga denk ik voor de 17x en prik daar zelf geheugen en SSD bij. Enige wat me nog let om deze aankoop te doen zijn twee redenen, waarvan 1 off-topic:
- Hoe betrouwbaar is het cashback verhaal? 3 maanden moeten wachten op refund vind ik bijv. onbetrouwbaar. Tevens verdwijnt enige vorm van referentie uit de URL als ik op de Dell site op Alienware klik.... Hoe weten ze dat ik die aankoop heb gedaan via hun site?
- Wanneer de nieuwe 17" lijn uitkomt... zou de oude dan niet NOG goedkoper worden, of 'vernietigen' ze gewoon de resterende barebones? De 200e korting die nu al geldt is natuurlijk al erg lekker.. daar niet van. Maar in deze tijden van recessie (vooral bij ons bij Defensie word er flink gesneden) is elke euro er een.

In ieder geval wil ik al iedereen bedanken voor zijn of haar bijdrage aan m'n zoektocht naar een laptop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vorige keer was het niet mogelijk om de 'oude' m17x te kopen, maar de 'oude' M14x was nog even te krijgen: giswerk.

En het is best logisch dat je even moet wachten, hoor. Ze moeten ten minste wachten totdat de koop op afstand termijn is overschreden. Het is trouwens een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Nouja, als de alienware momenteel echt redelijk goedkoop is, is dat gezien jouw eisen een goede keuze. Ikzelf ben bij een medion erazer X7821 uitgekomen, het prijsverschil met een alienware met dezelfde gfx en ssd ed bedroeg toen wel ongeveer 600 euro. Prijs was voor mij toen de belangrijkste reden om geen alienware te kopen. De plussen waren mij het geld niet waard. Bovendien heb ik in de medion een gtx680m zitten, dus ook optimus. Leuk als je niet alleen maar gamet.

Bij gelijke prijs had ik de alienware gekozen, ondanks dat ben ik zeer tevreden over de medion. BTO/XNB ken ik niet zo goed, maar de reveiws zijn niet geweldig. Degenen die ik van dichtbij heb gezien zien er ok uit, maar een echte gamebak heb ik nog niet gezien, laat staan zelf ervaren. Ik zou er daarom zelf niet zo snel voor kiezen. Over het algemeen denk ik dat al deze notebooks niet heel slecht zijn (wat verwacht je ook voor dat geld), maar verschillen zijn er wel.

Beetje flauw hoe Darkstone wordt benaderd. Hij (zij?) onderbouwt alles netjes en heeft ook een duidelijke voorkeur (dat mag toch?). Ik snap het best dat het vervelend is als iemand je op de nadelen van jouw hardware wijst, maar een beetje sportiviteit mag best.

Een ding weet ik wel zeker (uit eigen ervaring) dell verkocht mij altijd goede producten en ook de garantie is bij mij erg goed geweest in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spanky79 ik heb jouw Medion nog even vergeleken met de Alienware die ik nu geconfigureerd heb. (offerte al in de mail)

Totaalprijs:
€ 1,471.53 (en gaat nog 100E cashback vanaf via kortingssite)
maar dan zonder SSD en 2 gig RAM minder dan de Medion. Maar die steek ik er zelf bij.. Medion is nu 1599.. dus de AW is echt goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Anoniem: 519917 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:17:
Spanky79 ik heb jouw Medion nog even vergeleken met de Alienware die ik nu geconfigureerd heb. (offerte al in de mail)

Totaalprijs:
€ 1,471.53 (en gaat nog 100E cashback vanaf via kortingssite)
maar dan zonder SSD en 2 gig RAM minder dan de Medion. Maar die steek ik er zelf bij.. Medion is nu 1599.. dus de AW is echt goedkoper!
Nouja, duidelijk dan. Die ram heb je niet nodig gok ik... Een ssd is wel ontzettend fijn. Misschien leuker om de M17x met ssd te kopen en er een tb hdd bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Even tussendoor. Ik heb met/voor mijn broertje 3 maanden geleden de 17x R4 gekocht. Inclusief de kortingen. Eerst vertrouwde ik het cashback van korting.nl gedoe ook niet 100% .. Maar hij heeft indd zijn geld daarvan terug gekregen. Was iets van 80,- uit mijn hoofd? (Mijn geheugen is niet zo super.. LoL) Het was iig heel simpel. Hij kreeg een mailtje na die 3 maanden. Vulde zijn rekening nummer in en voila, it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 06:49
Anoniem: 519917 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:02:
- Hoe betrouwbaar is het cashback verhaal? 3 maanden moeten wachten op refund vind ik bijv. onbetrouwbaar. Tevens verdwijnt enige vorm van referentie uit de URL als ik op de Dell site op Alienware klik.... Hoe weten ze dat ik die aankoop heb gedaan via hun site?
www.shopkorting.nl werkt dacht ik (maar dat weet ik niet zeker) met een cookie waarmee bijgehouden wordt wat je koopt bij (bijv.) Dell. Verder moet je natuurlijk de EPP-truc gebruiken om die extra paar % te krijgen en de kortingsacties.
Het klopt dat je een paar (1 à 2 à 3) maanden moet wachten tot het geld geregistreerd staat op je shopkorting account, maar dat wachten is het meer dan waard. Ik heb zo ook ongeveer €45 bespaard. Je krijgt vanzelf een email waarin staat dat je korting geregistreerd is, en je vult dan (of op een eerder moment) je rekeningnummer in en je krijgt het geld gestort op je bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja klopt ik kan dit bevestigen. Althans tot het punt dat shopkorting 80 euro registreert. Wanneer ik het terug heb zal ik dit melden! :) Status m17x staat op "in productie"... ik kijk helemaaaaal niet 3x per dag of die status verandert hoor O:-). Twijfel nu tussen: meteen SSD erin en alles regelen... of toch even eerst kijken hoe die performed met 'n game. Ik weet dat dat eerste verstandiger is... haha. Bedankt darkstone voor alle tips en iedereen voor zijn of haar mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb als eerste een recovery DVD gemaakt met Alien Respawn (of hoe dat ook alweer heet). Toen heb ik er een spelletje op gezet en een paar benchmarks gedraaid. Gewoon om te kijken of alles het netjes deed. Maar ik zou wel daarna de SSD er in doen. Als je dat over een maandje of langer doet heb je waarschijnlijk alweer programma's geinstalleerd enzo. En mss muziek en bestanden erop staan. Moet je dat ook weer opnieuw gaan verplaatsen. Als je nu meteen een SSD erin zet hoef je straks geen moeite te doen.

Maar goed, dat is mijn mening. Veel plezier ermee straks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 23:16
Ik heb eerst mijn alienware een maandje zonder ssd gedraaid en ik had daarvoor wel een ssd in mijn systeem zitten. Ik merkte wel meteen dat het trager werkte, de keuze voor meteen een ssd vind ik heel slim. Of express een weekje wachten en daarna pas de ssd erinstoppen zodat je het verschil kan ervaren :P wat wel handig is dat bij de Samsung SSD's er data transfer software wordt meegeleverd ik had nog een externe hardeschijf behuizing en hiermee samen kon ik heel vlot (usb 3.0! :P ) de data overzetten koste ook helemaal geen moeite.

Shopkorting duurde mij ook een tijdje, 2 maanden en na anderhalve begon ik toch zorgen te krijgen waarna ik ze heb gemaild. Heel netjes de volgende dag kreeg ik een mailtje terug dat het inderdaad tot 3 maanden kan duren en het even van dell afhangt. Ze betalen wel gewoon uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik zou altijd voor een verse installatie gaan bij het plaatsen van een ssd..
het schijnt niet optimaal te zijn om de hdd te clonen op een ssd..

bij mijn m17x zat trouwens gewoon een windows dvd in de doos (niet voor betaald of om gevraagd oid)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1