Oplossing gevraagd om simpel FLAC bestanden af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.937 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Beste Tweakers leden,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met me vragen/problemen, Het is het volgende namelijk:

Ik heb een Pioneer vsx-921 daarop wil ik graag FLAC bestanden op afspelen.
Heb geprobeerd om met me android mobiel te streamen via DLNA alleen ondersteunt me mobiel geen Flac bestanden.
Dus heb ik het ook geprobeerd om het met MP3 bestanden te streamen dat gaat redelijk, Verder heb ik het ook geprobeerd met de PC alleen vind ik dat niet handig.
Verder treed er telkens vertraging op van enkele seconden voor die de commando's uitvoert die ik heb opgeven zowel via android als op de pc.
De vertraging vind ik heel storend, waarschijnlijk ( tenminste dat denk ik) dat de receiver te lang aan het bufferen is dat daardoor die vertraging ontstaat.

Nou vroeg ik me af is er een apparaat waarop ik al me Flac muziek erop kan zetten desnoods met een HDD erop en het dan kan bedienen met me Samsung Android, dat de mobiel dus als touchscreen afstandsbediening functioneert, waarmee je door de mappen kan zoeken en playlisten kan aan maken.
Heb geen zin om servers en dat soort dingen aan te leggen, en ook de TV moet uitblijven.
Zoek gewoon een simpele goede oplossing en het liefst ook niet al te duur, wat snel werkt dus als je op het nummer klikt dat het gelijk afspeelt en niet een paar seconden later.

Hopelijk hebben jullie een passende oplossing voor mij.

Met vriendelijke groet,

Michael.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:58
Ik heb foobar op mn media pc gezet en met 2 extra dll's kan ik alles bedienen via mn ipad. Alle album covers zie ik gewoon, afspelen, vooruitspoelen gaat gewoon goed zonder enige vertraging.
Ik neem aan dat er ook wel plugins voor foobar aanwezig zijn die werken op een android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:00
michael3 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:49:
[knip]

Nou vroeg ik me af is er een apparaat waarop ik al me Flac muziek erop kan zetten desnoods met een HDD erop en het dan kan bedienen met me Samsung Android, dat de mobiel dus als touchscreen afstandsbediening functioneert, waarmee je door de mappen kan zoeken en playlisten kan aan maken.
Heb geen zin om servers en dat soort dingen aan te leggen, en ook de TV moet uitblijven.
Zoek gewoon een simpele goede oplossing en het liefst ook niet al te duur, wat snel werkt dus als je op het nummer klikt dat het gelijk afspeelt en niet een paar seconden later.

Hopelijk hebben jullie een passende oplossing voor mij.

Met vriendelijke groet,

Michael.
Ja. Het heet een mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Russel88 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:56:
Ik heb foobar op mn media pc gezet en met 2 extra dll's kan ik alles bedienen via mn ipad. Alle album covers zie ik gewoon, afspelen, vooruitspoelen gaat gewoon goed zonder enige vertraging.
Ik neem aan dat er ook wel plugins voor foobar aanwezig zijn die werken op een android
Het is dus de bedoeling dat ik geen PC en geen TV gebruik.
Zoek gewoon een apparaat dat via spdif aangesloten kan worden op me receiver en dan met me android telefoon alles kan bedienen.
Dat er dus een hele goede app voor is waarmee ik o.a playlisten kan aanmaken en nummers kan kiezen zonder vertraging.

@newbreed als je er eentje weet die aan mij voorwaarden voldoet dan hoor ik het graag.
Uiteraard heb ik al gekeken naar mediaplayers alleen schijnen die niet zo goed met audio om te kunnen gaan.
Die zijn zowat alleen op video gericht, dus in combinatie met een TV.
Verder schijnen de app's ook niet goed te zijn.
Als dit zo is dan hoor ik het graag, de info heb ik van allerlei forum's.

Had al gekeken naar boxee box, alleen weet ik niet zo goed of die voor audio geschikt is, en of de app wel goed werkt.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
michael3 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:04:
[...]

Zoek gewoon een apparaat dat via spdif aangesloten kan worden op me receiver en dan met me android telefoon alles kan bedienen.
Dat er dus een hele goede app voor is waarmee ik o.a playlisten kan aanmaken en nummers kan kiezen zonder vertraging.

@newbreed als je er eentje weet die aan mij voorwaarden voldoet dan hoor ik het graag.
Uiteraard heb ik al gekeken naar mediaplayers alleen schijnen die niet zo goed met audio om te kunnen gaan.
Die zijn zowat alleen op video gericht, dus in combinatie met een TV.
Verder schijnen de app's ook niet goed te zijn.
Als dit zo is dan hoor ik het graag, de info heb ik van allerlei forum's.

Had al gekeken naar boxee box, alleen weet ik niet zo goed of die voor audio geschikt is, en of de app wel goed werkt.
Wat bedoel je precies met audio geschikt? Een paar opties (niet gelimiteerd tot) zijn:
Apple TV 2 (jailbreak en XBMC erop)
Boxee box (diverse tips & tricks beschikbaar om deze te tweaken)

De mesiaspeler sluit ik digitaal aan op mijn receiver en laat de DAC hierin het werk doen. Als je flink budget beschikbaar hebt, dan zou je ook kunnen kijken naar een Hi-Fi media streamer zoals de Cambridge Audio Stream Magic 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
newbreed schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:44:
[...]

Wat bedoel je precies met audio geschikt? Een paar opties (niet gelimiteerd tot) zijn:
Apple TV 2 (jailbreak en XBMC erop)
Boxee box (diverse tips & tricks beschikbaar om deze te tweaken)

De mesiaspeler sluit ik digitaal aan op mijn receiver en laat de DAC hierin het werk doen. Als je flink budget beschikbaar hebt, dan zou je ook kunnen kijken naar een Hi-Fi media streamer zoals de Cambridge Audio Stream Magic 6.
Ben onderhand wel wat meer geïnteresseerd in Boxee box.
Kan je die met de android mobiel mee bedienen en ook nummers selecteren, een wachtrij maken met verschillende nummers en playlisten aan maken dit alles enkel met de mobiel.
Dus dat de TV UIT staat, die wil ik niet gebruiken voor zulke doeleinde.
Films kijk ik weinig, het is echt voor muziek bedoelt, die ik in een hoge kwaliteit (Flac) wil kunnen afspelen.
Als dit mogelijk is dan is dat de ideale oplossing, kan helaas tot nu toe geen harde bewijzen vinden dat dit ook echt mogelijk is.
Wil het eerst ook echt zeker weten voordat ik zo iets ga kopen.

Als er andere optie zijn dan hoor ik graag, niet van die dure oplossingen 1000 euro gaat me veel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
michael3 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:04:
[...]

In je startpost had je erover dat je al pc geprobeerd hebt. Waarom is dat niet bevallen?
Je kan gewoon je pc aanzetten, zonder tv of monitor aan te zetten.
Met je tablet of telefoon start of stop je je muziek.
Een boxeebox is gewoon hetzelfde principe. Alleen je pc heb je al en hoef je niks nieuws te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Russel88 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:03:
[...]

In je startpost had je erover dat je al pc geprobeerd hebt. Waarom is dat niet bevallen?
Zoals ik ook al eerder had omschreven, Omdat er een vertraging op treed van enkele seconden tussen elke handeling die ik doen.
Denk dat het aan de receiver licht, daarom zoek ik iets wat je daarop aan kan sluiten en de bediening wil ik met me telefoon doen.

Hopelijk heeft er iemand een bruikbare tip waar ik iets aan heb.
Even voor de duidelijkheid, nogmaals ik wil geen PC en geen TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik denk dat wat jij wil lastig te vinden is. De audiostreamers die ik ken gaan er allemaal vanuit dat de flac bestanden ergens op een server staan. Je zou kunnen kijken naar een 2e hands Logitech Squeezebox Touch waar je een SD kaartje of externe harddisk met je muziek bestanden op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-07 18:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bluetooth ontvanger en een FLAC streamend progrramma op je mobiel. Of iTunes als speler op je PC, Airport Express als ontvanger van Airplay en je telefoon als remote.
Of iets meer betalen voor een audiostreamer als Pioneer N30.

Je muziek kun je op je PC laten staan, maar een NAS is een logisch alternatief.

[ Voor 15% gewijzigd door mr.paaJ op 31-05-2013 10:20 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
michael3 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:49:
*[knip]
Heb geprobeerd om met me android mobiel te streamen via DLNA alleen ondersteunt me mobiel geen Flac bestanden.
[knip]
Er zijn apps beschikbaar om FLAC te streamen via Android:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1545398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja hoor, die apparaten zijn er :)

Marantz: http://www.hifi.nl/recens...NA7004-netwerkspeler.html
Denon: http://www.whathifi.com/review/denon-dnp-720ae
Het zijn suzjes van elkaar - onderhuids zijn ze vrijwel het zelfde.

Ik heb zelf de DNP 720. Zit gewoon een USB aansluiting op (levert 5v dus ook een externe USB HDD kan) en speelt FLAC af. 192/24 D/A converter etc. Zou via android bediend moeten kunnen worden, maar de Denon App is wat buggy en heeft geen 100% ondersteuning. Idem voor de Marantz app. iPhone app werkt wel goed :)

Goedkoop? Nee. Mooi apparaat? Zekers :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
En natuurlijk Raspberry Pi. Dat zou ook een mogelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
michael3 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:48:
[...]

Zoals ik ook al eerder had omschreven, Omdat er een vertraging op treed van enkele seconden tussen elke handeling die ik doen.
Denk dat het aan de receiver licht, daarom zoek ik iets wat je daarop aan kan sluiten en de bediening wil ik met me telefoon doen.

Hopelijk heeft er iemand een bruikbare tip waar ik iets aan heb.
Even voor de duidelijkheid, nogmaals ik wil geen PC en geen TV gebruiken.
Jouw beslisisng om geen pc te gebruiken. Echter doe je iets verkeerds waardoor er een vertraging optreed. Lijkt me sterk dat het aan je receiver ligt.
In foobar kun je het geheel laten bufferen. Een kennis van me liep daarmee te spelen en bij hem had hij ook een vertraging van enkele seconden. Waarschijnlijk heb jij hetzelfde gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Sorry voor mij late reactie.

Heb is goed na gedacht en veel gezocht, maar kom er maar niet uit.
Stel ik haal een mediaplayer dan kan ik het waarschijnlijk niet zo bedienen als wat ik wil.
Daarom vind ik het ook zonde om daar weer geld in te investeren.
Mocht dat wel kunnen dan hoor ik dat graag.

Heb is beetje gespeeld met me computer en heb er foobar2000 opgezet.
Kan eindelijk flac streamen (een wereld van verschil tegenover MP3) , alleen werkt het nog niet soepel.
Hij speelt wel alleen kan ik niet door spoelen en zit er toch nog wat vertraging in zodra ik een nummer aan klik duurt het nog enkele seconden voordat die het afspeelt.
Maar zodra die ik hem afsluit (foobar2000) staat wel gelijk de muziek uit, dat betekend dus dat me receiver in dit geval niet aan bufferen is, lijkt me.
Misschien dat iemand nog tips heeft zodat het allemaal lekker vlot werkt.

En heeft iemand toevallig nog een link waar ik een mooie goede skin kan downloaden die is gericht op het streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
michael3 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:55:

Heb is beetje gespeeld met me computer en heb er foobar2000 opgezet.
Kan eindelijk flac streamen (een wereld van verschil tegenover MP3) , alleen werkt het nog niet soepel.
Hij speelt wel alleen kan ik niet door spoelen en zit er toch nog wat vertraging in zodra ik een nummer aan klik duurt het nog enkele seconden voordat die het afspeelt.
Maar zodra die ik hem afsluit (foobar2000) staat wel gelijk de muziek uit, dat betekend dus dat me receiver in dit geval niet aan bufferen is, lijkt me.
Misschien dat iemand nog tips heeft zodat het allemaal lekker vlot werkt.

En heeft iemand toevallig nog een link waar ik een mooie goede skin kan downloaden die is gericht op het streamen?
Iemand die mij hier nog mee kan helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Je zou ook eens kunnen kijken naar de FiiO X3, een mediaspeler die bijna alle lossless bestanden kan afspelen.
http://fiio.com.cn/produc...45041475&MenuID=105026016
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/0/0e/800x590px-LL-0eeed1c6_X3-2.jpeg
Kan je ook nog gebruiken als DAC, hoofdtelefoonversterker etc. Maargoed, als je gewoon flacs wilt streamen is dit een beetje veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Zou misschien iemand mij goed kunnen helpen.
Tot nu toe word ik er nog niet veel wijzer van helaas.

Ik wil de muziek op een HDD zetten en die aansluiten op de mediaplayer, de mediaplayer optisch aansluiten aan me receiver en aan kabel internet en het bedienen met me android mobiel die met wifi verbinding maakt met het zelfde netwerk met het protocol DLNA/UPNP.
Mijn mobiel moet fungeren als jukebox (nummer zoeken doorspoelen selecteren op tags enz enz) en me tv blijft UIT.
Verder moet het signaal rechtstreeks van de mediaplayer naar de receiver gaan niet dat het word omgeleid via me mobiel.
Dit is wat ik zoek hopelijk weet iemand een goede mediaplayer met een goede ANDROID app die dat allemaal kan.

SVP geen andere spullen adviseren zoals server, HTPC enz tenzij de totaal koste onder de 150 euro zit.

De vragen over foobar2000 kunnen we vergeten, vind het maar niks met de PC.

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door michael3 op 10-06-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Pfff, dit topic net eens gelezen en je manier van vragen om hulp komt op mij wat pusherig over. Relax. Iedereen geeft hier goedbedoelde adviezen, puur voor de hobby, niet omdat het moet. Maar vooruit... ik doe ook een poging.

Als je een Synology NAS hebt, kun je gratis de DS Audio app downloaden en daarmee gaan streamen naar je netwerk-receiver, werkt prima. Een duurdere oplossing is het kopen van een Sonos Connect. Met de Sonos app kun je dan ook de muziek bedienen. De tv heb je in beide gevallen niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
michael3 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:58:
Zou misschien iemand mij goed kunnen helpen.
Tot nu toe word ik er nog niet veel wijzer van helaas.

Ik wil de muziek op een HDD zetten en die aansluiten op de mediaplayer, de mediaplayer optisch aansluiten aan me receiver en aan kabel internet en het bedienen met me android mobiel die met wifi verbinding maakt met het zelfde netwerk met het protocol DLNA/UPNP.
Mijn mobiel moet fungeren als jukebox (nummer zoeken doorspoelen selecteren op tags enz enz) en me tv blijft UIT.
Verder moet het signaal rechtstreeks van de mediaplayer naar de receiver gaan niet dat het word omgeleid via me mobiel.
Dit is wat ik zoek hopelijk weet iemand een goede mediaplayer met een goede ANDROID app die dat allemaal kan.

SVP geen andere spullen adviseren zoals server, HTPC enz tenzij de totaal koste onder de 150 euro zit.

De vragen over foobar2000 kunnen we vergeten, vind het maar niks met de PC.

Alvast bedankt voor de hulp.
Raspberry Pi met XBMC en Yatse app, of de XBMC remote op je android telefoon.
Een externe hdd via usb kan op de RPi aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Een recap van (wat ik begrepen heb van) de eisen van de OP:
Een 'kastje', speelt alleen audiobestanden van harddisk, niets meer, niets minder. Bediening via app op smartphone, GEEN UI via TV.
newbreed schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:06:
Raspberry Pi met XBMC en Yatse app, of de XBMC remote op je android telefoon.
Een externe hdd via usb kan op de RPi aangesloten worden.
Dat noemt men ook wel eens: met een kanon op een mug schieten 8)7

· Een RPi heeft HDMI en de OP wilt dat de TV UIT blijft. Dus weg ermee! - RPi » carambola of hacked wifi router + USB geluidskaart met optical out
· XBMC voor alleen audiobestanden? Een lokale UI? Niet dus! - XBMC » MPD

Een andere hardwareoptie is een oude, gebruikte thin client (ja, daar zit wel video op, maar omdat die dingen soms zo extreem goedkoop worden gedumpt, neem ik dat maar op de koop toe ;) )
Op deze site vind je een uitgebreid overzicht van de tweakbaarheid van verschillende modellen. Stock bootimage vervangen door kale linux + MPD, SPDIF output er op solderen en goedkoper kan het bijna niet.

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
kELAL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:55:
Een 'kastje', speelt alleen audiobestanden van harddisk, niets meer, niets minder. Bediening via app op smartphone, GEEN UI via TV.

[...]

· Een RPi heeft HDMI en de OP wilt dat de TV UIT blijft. Dus weg ermee! - RPi » carambola of hacked wifi router + USB geluidskaart met optical out

Een andere hardwareoptie is een oude, gebruikte thin client (ja, daar zit wel video op, maar omdat die dingen soms zo extreem goedkoop worden gedumpt, neem ik dat maar op de koop toe ;) )
Op deze site vind je een uitgebreid overzicht van de tweakbaarheid van verschillende modellen. Stock bootimage vervangen door kale linux + MPD, SPDIF output er op solderen en goedkoper kan het bijna niet.
thin client is toch gewoon een pc?
Wilt OP ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik volg dus topic ook al een tijdje en ik denk dat het niet mee zal vallen (zeker niet gezien het maximale budget van € 150) om aan alle wensen te voldoen; er zijn voornamelijk zaken niet wenselijk. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Zelf zou ik voor een (wat duurdere) Sonos Connect gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed

[...]

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
S1NN3D schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:30:
Ik volg dus topic ook al een tijdje en ik denk dat het niet mee zal vallen (zeker niet gezien het maximale budget van € 150) om aan alle wensen te voldoen; er zijn voornamelijk zaken niet wenselijk. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Zelf zou ik voor een (wat duurdere) Sonos Connect gaan.
Als jij geen problemen hebt om een oude pc of laptop te gebruiken:
IOS users: http://www.anamon.eu/inde...oobar-iPhone-remotes.html
Android users: Google Play: foobar2000 controller
WP8 users: http://www.windowsphone.c...a2-4e88-accd-f6ddf6b78cf6

Ik gebruik de standaard app van IOS (Play) en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Russel88 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:19:
[...]
thin client is toch gewoon een pc?
Wilt OP ook niet.
Er is een levensgroot verschil tussen een full-blown desktop PC die alles moet kunnen en een stukje dedicated low-end PC hardware waar het software-dieet precies is afgestemd op 1 taak! (namelijk headless MPD draaien.) Leg eens uit: Wat is het verschil dan met een willekeurig ander appliance?
Een complete post quoten en daar 1 hele smilie aan toevoegen ;(
Mis je je compuserve-account zo erg?

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
kELAL schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:48:
[...]

Er is een levensgroot verschil tussen een full-blown desktop PC die alles moet kunnen en een stukje dedicated low-end PC hardware waar het software-dieet precies is afgestemd op 1 taak! (namelijk headless MPD draaien.) Leg eens uit: Wat is het verschil dan met een willekeurig ander appliance?

[...]
Een complete post quoten en daar 1 hele smilie aan toevoegen ;(
Mis je je compuserve-account zo erg?
Je gaat overal met 2 gestrekte benen in, heh? Maar ik zal het op je verzoek even uitkauwen:

Je diskwalificeert een all-round goedkope oplossing die voldoet aan de eisen van de TS en andere mogelijkheden (zoals video) ook nog ondersteunt; waarom je dat doet is me een raadsel. Dat er een HDMI poort op zit betekent niet dat je ook gebruik moet maken van het videosignaal. De TS beschikt namelijk over een receiver, dus de TV kan lekker uit blijven staan. Ook al had de TS geen receiver dan was het via ARC ook nog mogelijk geweest. Je kan namelijk gebruik maken van de bediening op je smartphone via de XBMC remote (of Yatse. Die prefereer ik). Dat hij ook ingezet kan worden voor lokale videobestanden, foto's en Joost mag weten welke mogelijkheden de 1000'en plug-ins nog eens bieden, is geen nadeel. Dat lijkt me eerder een bonus.

Je adviseert een gecompliceerde oplossing aan de TS, omdat de goedkoopste out-of-the-box oplossing meer biedt dan de specificaties in de OP. Ik wil je niet beledigen, maar dat vind ik op zijn minst curieus en neigt naar autistische denkvormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Ben heel internet afgestruind en ik denk dat ik eindelijk iets heb.
Na lang zoeken kwam ik er achter dat je XBMC op je PC kan gebruiken ( dit is niet wat ik wil).
Ik heb het XBMC gedownload op me PC om het uit te proberen, van hoe en of het het werkt en zo.
Na veel instellingen te wijzigen en zoeken op het web, heb ik het uiteindelijk voor me elkaar gekregen om XBMC (PC) te bedienen met me Mobiel met behulp van de Android App Yatse.
Ik kan alles doorzoeken album artiest enz wat ik gewoon wou.

Ik heb gelezen dat je XBMC kan downloaden op Android, stel ik haal een Android Mediaplayer of een XBMC player dan ben ik toch klaar, of zie ik dat nu verkeerd.
Uiteraard moet er dan nog een HDD erop aan gesloten worden.
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden, en hebben jullie misschien nog suggesties van goede mediaplayers met XBMC of android erop?

Mvg, Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Oftewel wat Newbreed dus al zegt. Een raspberry pi met XBMC ipv een Android stick oid.
Volgens mij is dat zelfs nog goedkoper. Stick erop om XBMC te draaien en een externe schijf met je muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Arunia schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:33:
Oftewel wat Newbreed dus al zegt. Een raspberry pi met XBMC ipv een Android stick oid.
Volgens mij is dat zelfs nog goedkoper. Stick erop om XBMC te draaien en een externe schijf met je muziek.
Nee dat is het dus NIET, er zit namelijk geen SPDIF uitgang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
michael3 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:37:
[...]

Je hebt ook helemaal geen spdif nodig. Wat denk je dat er door HDMI komt? Je hebt toch een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 13-07 12:28
Iets vriendelijker mag ook wel als iemand je probeert te helpen ;) Hou er wel rekening mee dat xbmc flexibel is, dus het kan zijn dat je voor bepaalde wensen nog wat meer instellingen moet doen. Een remote als Yatse instellen is dan nog relatief eenvoudig.

Toegegeven, geen spdif, maar er zijn (een beperkt aantal) android sticks met 3.5mm uit zoals deze. Een android TV box is dan ook nog een alternatief.

Mijn advies zou toch een rapsberry zijn omdat daar, gezien de populariteit, veel meer informatie over te vinden is. Zo heb je bijvorbeeld openelec voor de Pi. Wil je perse spdif dan zou je een usb audio kaart of hdmi audio extractor kunnen gebruiken. Budgetteait gezien kun je ook een een 2e hands htpc als een asrock overwegen. Dat biedt weer voordelen omdat je een harde schijf in kunt bouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door Taigu op 15-06-2013 10:20 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-07 14:42
michael3 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:37:
[...]

Maar wel I²S
http://en.wikipedia.org/wiki/I%C2%B2S

[ Voor 11% gewijzigd door pacificocean op 15-06-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
De SPDIF uitgang is wel een must have, want wil in de toekomt misschien een DAC er tussen doen.
En een DAC met HDMI poort kom je niet heel veel tegen voor redelijke prijs.

Een android mediaplayer werkt niet, heb het al uitgeprobeerd bij iemand.

Een HTPC is te veel van het goede voor het geen waarvoor ik het ga gebruiken.
Ik gebruik het alleen om FLAC muziek mee af te spelen, misschien een enkele keer voor een film.
Gewoon uit nieuwsgierigheid kan je op een HTPC ook alleen XBMC opzetten zodat zodra je hem aandoet dat die dan gelijk het programma start, of werkt het alleen onder windows omdat je bv met de drivers zit.

Ik zoek een XBMC player, misschien dat iemand nog wat players kan op noemen tot een bedrag van 150 euro.
De rasberry pi die ken ik ondertussen al een stuk beter, is heel misschien een optie.
Aangezien ik ook altijd nog (liever niet) een HDMI kasje met SPDIF uitgang er tussen kan doen, als ik later een DAC ga halen.

Had gelezen dat je XBMC bv op te apple Tv kan zetten, is dat ook mogelijk op andere apparaten?

[ Voor 5% gewijzigd door michael3 op 15-06-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al heel wat uitgeprobeerd maar mijn favoriet is Foobar i.c.m. Foobarcon Pro op een Android tablet.
Een PC die toch altijd aan staat aangesloten via spdif op mijn dac (of receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 13-07 12:28
Openelec is een xbmc variant die je op een htpc of raspberry kan zetten. Dan start je een uitgeklede Linux met alleen xbmc.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3

Die thin pc zijn inderdaad lekker goedkoop.
Kan je daar dan gewoon XBMC opzetten, en ook dat die dat dan gelijk afspeelt?
En hoe krijg ik daar de spdif aansluiting op, Ik heb in ieder geval nog een oude DVD speler waar een spdif aansluiting op zit die ik er wel uit kan halen.

Graag wat meer info, want dit is misschien wel een oplossing ook qua budget is heel erg interessant.
De hardware hoeft ook niet zo heel erg goed te zijn, want het word toch enkel gebruikt voor me Flac muziek.

Mvg, Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 11:19

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica