Heren/Dames,
Ik zit momenteel met een knoop in mijn maag.
Ik heb net geen drie jaar geleden een Samsung 305Tplus aangeschaft, bij een op dit moment nog niet nader te noemen retailer.
Dit is een business to business monitor en kwam destijds ook met 3 jaar garantie.
Nu had de monitor last van het bekende probleem met het oververhitten van de scaler chip, en het vertonen van artifacts.
De monitor binnen garantie opgehaald door UPS om vervolgens naar het reparatiecentrum van Samsung vervoerd te worden.
Tot aan hier liep alles naar behoren.
De RMA is op 1 mei aangevraagd, en op 3 mei afgeleverd bij het reparatie centrum.
Vervolgens via de samsung website de status bijgehouden.
De volgende stadia deden zich voor:
Na contact gehad te hebben met Samsung, wist de dame aan de telefoon mij te vertellen dat de monitor gecrediteerd was aan de distributeur (let: distributeur, niet retailer). Vervolgens moest ik contact opnemen met mijn retailer/reseller waar ik vervolgens een nieuwe monitor zou moeten aanschaffen.
Ik heb wel een crediteringsnummer gekregen van de mevrouw aan de telefoon gekregen, en ik zou vandaag nog een email ter bevestiging van Samsung krijgen. Ook zou het geld vandaag worden overgemaakt naar de distributeur.
Dit lijkt mij geen normale gang van zaken, vooral omdat de retailer geen onderdeel is geweest van mijn garantieclam/rma, en dat deze bijvoorbeeld al lang failliet kan zijn. Ook heb ik nog geen email ontvangen van Samsung betreffende de creditering
Hebben jullie enkele tips voor mij hoe dit verder af te handelen?
Ik zit momenteel met een knoop in mijn maag.
Ik heb net geen drie jaar geleden een Samsung 305Tplus aangeschaft, bij een op dit moment nog niet nader te noemen retailer.
Dit is een business to business monitor en kwam destijds ook met 3 jaar garantie.
Nu had de monitor last van het bekende probleem met het oververhitten van de scaler chip, en het vertonen van artifacts.
De monitor binnen garantie opgehaald door UPS om vervolgens naar het reparatiecentrum van Samsung vervoerd te worden.
Tot aan hier liep alles naar behoren.
De RMA is op 1 mei aangevraagd, en op 3 mei afgeleverd bij het reparatie centrum.
Vervolgens via de samsung website de status bijgehouden.
De volgende stadia deden zich voor:
Ik vond het ietwat frappant dat de monitor gerepareerd was, maar dat ik nog geen bericht had gekregen en dat de monitor ook nog niet retour was gestuurd.01-05-2013 Assigned to Service Center
01-05-2013 Acknowledge(ASC)
01-05-2013 Acknowledge(ASC) Waiting for Product Receive
03-05-2013 Acknowledge(ASC) Delivered to ASC
03-05-2013 Pending Waiting for Confirmation from customer
06-05-2013 Pending Waiting for Confirmation from customer
07-05-2013 Pending Waiting for Confirmation from customer
07-05-2013 Pending Waiting for Confirmation from customer
10-05-2013 Engineer Assigned Engineer assigned
10-05-2013 Pending Parts Not Available (Samsung)
13-05-2013 Pending Parts Not Available (Samsung)
13-05-2013 Pending Request Tech support (Technical problem)
14-05-2013 Pending Request Tech support (Technical problem)
15-05-2013 Pending Request Tech support (Technical problem)
16-05-2013 Pending Request Tech support (Technical problem)
17-05-2013 Pending Request Tech support (Technical problem)
22-05-2013 Engineer Assigned Engineer assigned
22-05-2013 Repair Completed Repair Completed
23-05-2013 Repair Completed Repair Completed
24-05-2013 Repair Completed Repair Completed
27-05-2013 Repair Completed Repair Completed
28-05-2013 Repair Completed Repair Completed
Na contact gehad te hebben met Samsung, wist de dame aan de telefoon mij te vertellen dat de monitor gecrediteerd was aan de distributeur (let: distributeur, niet retailer). Vervolgens moest ik contact opnemen met mijn retailer/reseller waar ik vervolgens een nieuwe monitor zou moeten aanschaffen.
Ik heb wel een crediteringsnummer gekregen van de mevrouw aan de telefoon gekregen, en ik zou vandaag nog een email ter bevestiging van Samsung krijgen. Ook zou het geld vandaag worden overgemaakt naar de distributeur.
Dit lijkt mij geen normale gang van zaken, vooral omdat de retailer geen onderdeel is geweest van mijn garantieclam/rma, en dat deze bijvoorbeeld al lang failliet kan zijn. Ook heb ik nog geen email ontvangen van Samsung betreffende de creditering
Hebben jullie enkele tips voor mij hoe dit verder af te handelen?
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)