Samsung scherm 5x terug gestuurd

Pagina: 1
Acties:

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
Hallo Medetweakers,

Ik was benieuwd of iemand mij advies/tips kan geven mbt mijn "geschil" met Samsung. Onderstaand verhaal heb ik op Klacht.nl al gezet.
http://www.klacht.nl/sams...5x-bij-reparatie-centrum/

Als iemand nog iets weet hoor ik het graag.

iig bedankt voor het lezen. Behoorlijke frustratie bij mij. Zit inmiddels al 3 maanden met een klein schermpje te klungelen.

edit:
Scherm komt van Computerland. Aanschaf datum is 03-09-2009.
Garantie Computerland was 1 (of 2) jaar
Garantie Samsung: 3 jaar.

Computerland heeft mij doorgestuurd naar Samsung.

Ik ben inmiddels 3 maanden bezig met samsung om mijn beeldscherm gerepareerd te krijgen.

Ik heb mijn scherm op 16 mei aangemeld bij Samsung. Het probleem was dat de kleuren niet meer goed werden weergeveven. Ik kon mijn scherm inpakken en verzenden mbv UPS. Keurig binnen een uur had ik de verzendbewijzen in mijn mail ontvangen.
UPS het scherm laten halen.
30 mei: Scherm terug ontvangen: Tot mijn grote schrik: voet van scherm gebroken in doos. Meteen weer gebeld met samsung. Scherm moest weer worden terug gestuurd. (tot zo ver prima service en snel geregeld.)

14/15 juni scherm weer ontvangen. Weer een schok. Ik haal mijn scherm uit de doos en zie dat de behuizing aan bovenkant helemaal open staat. Je kijkt zo tegen het LCD-paneel aan. Zelf dicht duwen lukt niet. Zucht! Weer bellen. Samsung wil het scherm weer ophalen. Ik begin inmiddels mijn vertrouwen te verliezen. Maar goed. We gaan het scherm nogmaals verzenden maar dit is wel de laatste keer werd mij gemeld.

30 juni is mijn scherm weer terug. Wederom doos open. Aangezien ik niet zoveel vertrouwen meer had heb ik het scherm eerst goed bekeken.Bij het verwijderen van het pastic al meteen weer zichtbaar dat de behuizing scheef zat. Ditmaal leek het wel minimaal te zijn. Ok, toch verder controleren. Onvoorstelbaar! Nu aan de onderkant een groot gapend gat. De voor en achterkant van de (inmiddels 3e) plastic behuizing sloten niet aan. Ook weer niet vast te krijgen. Tevens een lelijke rand zichtbaar over het lcd paneel bovin het scherm. Op dit moment was ik er helemaal klaar mee. Toch weer contact met samsung.
Ik geef aan dat ik dit scherm niet meer wil. Mij wordt verteld dat het scherm toch terug moet. Ze zullen dan bepalen of nieuw scherm of geld terug. OK, dan echt de laatste keer weer verzenden. Ik wil het scherm niet meer terug. Samsung gaat nu kijken welke oplossing het gaat worden. Scherm weer verzonden.

Krijg ik vervolgens op 11 juli dit mailtje:
“Geachte heer of mevrouw,
Op dit moment is uw Samsung TFT monitor bij ons ter reparatie. Echter hebben wij het toestel ruim 24 uur compleet getest maar geen probleem kunnen constateren. Kunt u ons meer informatie verstrekken m.b.t. het probleem?
Met vriendelijke groet,
XXXXXXX “

Hier gaan mijn haren rechtovereind van staan. Het scherm zelf doet het goed alleen de behuizing is niet goed. Ik heb bij mijn verzendingen telkens een verhaal gedaan wat het probleem was incl. fotos en alle voorgaande problemen. Telkens ook met de servicedesk besproken wat zij vermelden in de aangemaakt call. Maar blijkbaar is de communicatie en mijn begleidend schrijven niet duidelijk genoeg.
Toch maar wederom een heel verhaal zoals hierboven beschreven retour gemaild.
Ook duidelijk vermeld dat ik mijn scherm niet meer terug wil maar een passende oplossing in geld terug of een nieuw scherm. Geen reactie hier meer op ontvangen.

18 juli mail van samsung dat scherm retour is gezonden?!?!? Ik ben op vakantie maar toch maar meteen gebeld met samsung. Ik moet wederom mijn hele verhaal uitleggen. Alle voorgaande calls waren niet duidelijk aangemaakt volgens de medewerker die ik sprak. Maar hij zou er voor zorgen dat zijn manager alle telefoongesprekken ging terug luisteren om na te gaan wat er allemaal beloofd is. Ok, en dan? Zijn manager zou een uitspraak hierover doen welke passende oplossing zou worden aangeboden. Ik ga hiermee akkoord en vraag hoe lang dit duurt. Diezelfde week zou ik worden terug gebeld of gemaild. Waar ik al bang voor was: niets meer gehoord.

Inmiddels komen we dinsdags 24 juli thuis en daar staat een grote doos in het midden van de kamer.
Doosje open: Rapport: lcd-paneel vervangen?!?!? OMG ik kom bijna niet meer bij. Wat een pruts service. Toch maar eens kijken. Scherm aan allen kanten inspecteren. Ok, behuizing ziet er nu beter uit maar tot mijn schrik: ik hou het scherm op zn kop en er valt vanalles in het scherm heen en weer. Losszittende schroefjes ofzo???
Ik was zo moedeloos dat ik er geen zin meer in had om nog contact te zoeken. Toch een dag later de stoute schoenen aangetrokken.
Weer contact met samsung. Op mijn vraag wanneer ik nog werd gebeld door de manager konden ze geen antwoord geven, Er stond niets van vermeld in hun systeem. Ik heb nog verzocht om het gesprek van 18 juli 9.35uur te gaan beluisteren want daar was dit in beloofd. Nee, daar beginnen we niet aan.
Het scherm zou nogmaals retour moeten worden verstuurd en geld terug geven doen ze pas als het scherm voor de 4e keer terug komt voor hetzelfde probleem. Bij mij waren schijnbaar alle retour zendingen aangemeld als verschillende problemen.

aaaarcchhhhhhh!

Mijn scherm voor de 5e keer in de doos gedaan. Wederom UPS laten komen (alsof dit geen tijd en geld kost)
Scherm is verzonden. Toch maar eens bellen na 1.5 week.

10 augustus: samsung geeft aan goedkeuring te hebben gegeven voor geld retour of nieuw scherm. Ok eindelijk. Hoe lang duurt dit. Ik zou worden gebeld in de week daarna.

17 augustus: nog steeds niets gehoord.Toch maar weer eens bellen. Nu krijg ik te horen dat er nog geen uitspraak is maar dat het geld wordt terug gestort. Maar daarvoor gaan ze contact opnemen met de winkel waar het scherm vandaan komt. Zij moeten een bedrag doorgeven van de huidige waarde van een zelfde soort scherm. Duurt ongeveer 2 weken.
Allemaal leuk en aardig maar tegenwoordig levert samsung niet zoveel schermen met de resolutie: 1920*1200.

Ik ben echt helemaal klaar met dit getouwtrek. Ik krijg natuurlijk minder geld terug dan ik ervoor heb betaald. Maar ik ben 3 maanden bezig geweest en 10x moeten wachten op UPS. Dingen op mijn werk moeten regelen hiervoor. En maar bellen en mailen.

Ik wacht momenteel nog af wat samsung gaat betalen maar ik zit er over te denken om mijn rechtsbijstand erbij te halen.

Update:
Samsung heeft niets meer laten horen. Ik heb afgelopen vrijdag contact opgenomen met Samsung.
Ik kreeg te horen dat er een bedrag is overgemaakt. Maar ik heb niets gezien. Dat klopt werd me gemeld. Dit is nl overmaakt naar mijn leverancier.
Oh, dat is fijn maar waarom is mij tot 2x toe gezegd dat het op mijn rekening zou komen? `
Dat doen we niet. Ga maar naar Computerland. En bedankt.

Toen maar Computerland gebeld. Zij konden niet zoveel doen met de gegevens die ik van Samsung kreeg. Ik werd verzocht deze gegevens op te vragen en dan zou Computerland dit verder oppakken. Ze wilden graag het bedrag en tijdstip weten van overschrijving.

Wederom gebeld met Samsung. Nu werd me gemeld dat ze dit niet mogen vertellen.??!?!? Dat is leuk dan. En nu. Ga maar naar Computerland.
Ik vertelde al dat ik die gegevens nodig heb maar toen werd me verteld dat Computerland leugenaars zijn en dat ze liegen.
WTF sorry hoor maar dit gaat wel heel ver. Vervolgens krijg ik nog te horen dat het geld niet is overgemaakt naar Computerland maar naar een leverancier van Computerland. Die moest ik maar eens bellen om geld te halen.
Dit kan toch niet zo zijn melde ik de persoon van Samsung maar die werd alleen maar geirriteerder. Ik ook! begint meneer tegen mij te roepen: Wat wil je nou van me? Moet ik langskomen om jouw centjes te brengen?
niet normaal wat een lompe .....
Ik heb meneer nog een fijn weekend gewenst en me maar weer bij computerland gemeld.

Inmiddels met iemand van Computerland gesproken het hele verhaal dat ik hier al heb staan gemaild.
Hij gaat nu de zaak bekijken en oplossen.

Ik heb mijn hoop gevestigd op Computerland. Ik wil nu graag een oplossing. Zit al bijna 4 maanden zonder een fatsoenlijk scherm.

Ik heb iig nu mijn zinnen gezet op een Dell Scherm: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Samsung is echt zeer slecht in communicatie. Ik ben werkelijk in al die 4 maanden niet 1 keer terug gebeld terwijl dit meerdere keren beloofd was. Tevens krijg ik niet eens een reactie op mijn klacht die ik heb gemaild heb op advies van een medewerker van Samsung.

To be Continued.....

[ Voor 15% gewijzigd door wouzer1977 op 04-09-2012 13:37 . Reden: Link naar Klacht.nl toegevoegd ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:41

Nox

Noxiuz

Waarom heb je het niet via de winkel gespeeld? Dan heb je dit gezeik niet met dagwaarde. Dan is het repareren, dokken of vervangen.

EDIT:

En zet het anders in quote, doe een [ hr] ertussen maar niet bold. Dat leest zo vervelend :P

En koop anders een Dell scherm de volgende keer, die maken nog wel 16:10 schermen. En als je rechtsbijstand hebt is een telefoontje naar hun vele malen sneller en dit had je imho al na de derde keer kunnen doen.

Je kan een bedrijf twee of drie mogelijkheden geven om het te repareren en als ze het dan telkens zo afleveren is het gewoon een kneus die dat controleert en mag je toch wel je munten terug verwachten of een nieuw scherm uit de schappen. Ik gok trouwens dat je gewoon refurbished terug hebt gekregen.

[ Voor 80% gewijzigd door Nox op 23-08-2012 20:15 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik weet natuurlijk niet hoe oud het scherm is (of ik heb eroverheen gelezen), maar als hij binnen garantie valt dan zal de winkel het aankoopbedrag vergoeden. Als Samsung minder aan hun crediteert, is dat jammer voor hun. Tenminste zo gaat het waar ik werk.
Wel erg slordig van Samsung, helaas komt het bij elk bedrijf wel eens voor. Waar je nu niets meer aan hebt, maar voor een volgende keer (hopelijk niet nodig): trek eerder aan de bel bij de winkel waar je hem hebt gekocht. Als hij bijvoorbeeld 2x defect terugkomt de winkel laten bemiddelen, die hebben vaak ook nog een contactpersoon/escalatiemanager bij de fabrikant. Uiteraard is het wel belangrijk dat je dan alle documenten (reparatierapporten e.d.) bewaard.
Wat bij ons wel eens gebeurd als het een te lang proces wordt is dat we al aan de klant crediteren en de reparatie "overnemen". Dan is het voor de klant tenminste afgehandeld, uiteraard vertellen we er wel bij dat dit uit coulance vanuit ons gebeurt en niet door de fabrikant.
Wel mooi dat er een keer een terechte klacht (voorzover ik dat zo kan beoordelen) op klacht.nl staat, want over het algemeen is het gezeik om niets in een niet te lezen taal. Daar loopt een mooie topicreeks over op Fok!

• wouzer1977
NoxiuZ schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:12:
Waarom heb je het niet via de winkel gespeeld? Dan heb je dit gezeik niet met dagwaarde. Dan is het repareren, dokken of vervangen.

EDIT:

En zet het anders in quote, doe een [ hr] ertussen maar niet bold. Dat leest zo vervelend :P
Tnx voor de quote tip. ;)

Garantie en winkel aan verhaal toegevoegd.
Garantie via computerland is al verlopen. Zij verwezen me door naar samsung.

Bedankt voor het lezen iig.

• wouzer1977
SayWhatAgain! schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:29:
Ik weet natuurlijk niet hoe oud het scherm is (of ik heb eroverheen gelezen), maar als hij binnen garantie valt dan zal de winkel het aankoopbedrag vergoeden. Als Samsung minder aan hun crediteert, is dat jammer voor hun. Tenminste zo gaat het waar ik werk.

Wel mooi dat er een keer een terechte klacht (voorzover ik dat zo kan beoordelen) op klacht.nl staat, want over het algemeen is het gezeik om niets in een niet te lezen taal. Daar loopt een mooie topicreeks over op Fok!
Bedankt voor jouw reactie. Ik heb wat gegevens aan mijn verhaal toegevoegd.
Zoals in mijn reactie hierboven te lezen is: Garantie Computerland is al vervallen. Ik heb geluk dat Samsung zelf 3 jaar garantie heeft gegeven.

Ik zat eerst te twijfelen of ik een klacht zou opstellen. Maar na mijn laatste contact met Samsung, waarin werd vermeld dat ze de huidige waarde moesten bepalen, begon het bij mij te jeuken.
Al die uren inmiddels die ik kwijt ben door te bellen, uitpakken en weer inpakken, UPS regelen, op het werk dingen regelen had ik iets van: Allemaal leuk en aardig maar dit is in mijn ogen een escalatie. Daar mogen ze ook wat voor terug doen. Ik hoef er niets op te winnen maar op zijn minst de aanschaf waarde of een mooie 27" samsung oid.

Bedankt voor het lezen en jouw input.

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Tjezus wat een verhaal, ik heb precies het zelfde gehad met een smartphone (12x teruggestuurd, 9 maand kwijt). Welgeteld 150 euro verzendkosten er doorheen gedrukt en hier moeten alle kosten aan inspecties en reparaties nog bijkomen.

Voor mij werd het een troll en had tussentijds al een nieuw toestel aangeschaft.

1. terugsturen voor wifi probleem - oplossing: scherm vervangen ?!
2. terugsturen voor wifi probleem - oplossing: software upgrade
3. terugsturen voor wifi probleem - oplossing: probleem niet geconstateerd (moest reparatie kosten betalen)
4. terugsturen voor wifi probleem dit keer vastgesteld door reparateur. - oplossing: ?
5. terugsturen voor wifi probleem - oplossing: mainboard vervangen
6. terugsturen voor scheef inelkaar zetten - oplossing: poging tot goed in elkaar zetten
7. terugsturen voor niet werkende volume knopjes (door wederom scheef in elkaar zetten) - oplossing poging 2
8. POTVERDOMME - nieuw toestel aangeschaft: terug sturen voor niet werken uitknop WTF hoe kan je dit niet zien?
9. en WEER een poging tot repareren
10 - 12. Jeuj hij is goed (dacht ik, maar WiFi bleek weer niet te werken)

Toen heb ik mijn rechtsbijstand erbij gehaald, uiteindelijk volledige aankoopbedrag teruggekregen omdat ze procedure fouten hadden gemaakt (joh!)

[ Voor 10% gewijzigd door Strunkie op 23-08-2012 21:05 ]

^ Post is hierboven!

• wouzer1977
Strunkie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:02:
Tjezus wat een verhaal, ik heb precies het zelfde gehad met een smartphone (12x teruggestuurd, 9 maand kwijt). Welgeteld 150 euro verzendkosten er doorheen gedrukt en hier moeten alle kosten aan inspecties en reparaties nog bijkomen.
Was dat ook een Samsung. Allejezus, daar kom ik aan met mijn 5x verzenden. :N Mij heeft het geen verzendkosten gekost.
Dat moet ik Samsung wel nageven, ze waren snel met de verzenddocumenten mailen. Binnen 1 uur had ik telkens de UPS papieren.

Uitzonderingen heb je altijd maar ergens houdt het een keer op.

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

wouzer1977 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

Was dat ook een Samsung. Allejezus, daar kom ik aan met mijn 5x verzenden. :N Mij heeft het geen verzendkosten gekost.
Dat moet ik Samsung wel nageven, ze waren snel met de verzenddocumenten mailen. Binnen 1 uur had ik telkens de UPS papieren.

Uitzonderingen heb je altijd maar ergens houdt het een keer op.
Bij mij waren de verzend"kosten" ook gratis maar voor Samsung kost dit bakke vol met geld. Ik denk dat mijn SGS uiteindelijk 600 euro aan nieuwe onderdelen heeft gekregen terwijl de nieuwwaarde toen rond de 350 euro lag. Het lijkt erop dat Samsung het niks intereseerd hoe hun reparatiecentra's werken (jouw product gaat namelijk nooit naar Samsung(!)).

Diep triest dat producten in elkaar zetten zo moeilijk is, zelfs een peuter ziet dat het product verkeerd in elkaar zit.

^ Post is hierboven!

• wouzer1977
Strunkie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:14:
[...]
Bij mij waren de verzend"kosten" ook gratis maar voor Samsung kost dit bakke vol met geld. Ik denk dat mijn SGS uiteindelijk 600 euro aan nieuwe onderdelen heeft gekregen terwijl de nieuwwaarde toen rond de 350 euro lag. Het lijkt erop dat Samsung het niks intereseerd hoe hun reparatiecentra's werken (jouw product gaat namelijk nooit naar Samsung(!)).
Mijn scherm ging telkens naar Comserve Nederland. Maar uit al mijn gesprekken met de servicedesk van Samsung en de mailings met Comserve werd het al heel snel duidelijk dat de communicatie tussen beiden niet duidelij kwas.

Ik heb werkelijk alle informatie bij elke verzending toegevoegd.
Zelfs een inhoudsopgave gemaakt. Zie hieronder. (dit was bij de 4e keer retour)

Toegevoegd:
• Begeleidend schrijven 4e keer verzenden
• Begeleidend schrijven 3e keer verzenden
• Mail retour zending 4e keer
• CSN Reparatie bon 3e reparatie
• CSN Raparatie bon 2e raparatie
• Begeleidend schrijven 1e keer aanmelden
• Mail eerste retourzending
• Fotos 1e keer router ontvangst
• CSN Reparatie bon 1e reparatie
• UPS verzend bon
• Kopie aankoop bewijs.

En dan vervolgens bij ieder contact kreeg ik de vraag of ik de aankoopbon wel had want ik zou deze niet hebben toegevoegd bij het verzenden.

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

wouzer1977 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:22:
[...]
En dan vervolgens bij ieder contact kreeg ik de vraag of ik de aankoopbon wel had want ik zou deze niet hebben toegevoegd bij het verzenden.
Samsung maakt voor ieder teruggekomen product een profiel aan met de exacte gebeurtenissen. (dmv serienummer)
Grootste onzin om iedere keer naar je bon te vragen omdat ze de aankoopdatum ook na 1x weten.
Helaas levert Samsung aan sommige consumenten waardeloze service. :(

Als ik jou was zou ik gewoon het verlies nemen en de centen aannemen die Samsung jou gaat teruggeven. Ook zal ik het extra werk aan rechtsbijstand skippen evenals het kopen van een nieuw Samsung product.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Hier ook een Samsungprinter. Contact op twitter is leuk maar als je ze mailt met een probleem dat wat verder gaat dan stekker erin en eruit (iets wat wij Tweakers niet kunnen oplossen) dan is het drama.

*snip* wie goed doet, goed ontmoet.
:N

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 10:31 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

wouzer1977 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:00:
Tot mijn grote schrik: voet van scherm gebroken in doos.
Hier zijn ze bij samsung kennelijk zeer goed in... Ik heb een keer mijn Samsung TV op moeten sturen voor reparatie, en krijg hem terug met een gebroken glazen voet. Na wat gezeur was het kennelijk toch wel mogelijk om een nieuwe voet opgestuurd te krijgen IPV de TV terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
ThijsD schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:08:
[...]

Hier zijn ze bij samsung kennelijk zeer goed in... Ik heb een keer mijn Samsung TV op moeten sturen voor reparatie, en krijg hem terug met een gebroken glazen voet. Na wat gezeur was het kennelijk toch wel mogelijk om een nieuwe voet opgestuurd te krijgen IPV de TV terug sturen.
Bij mij was de voet afgebroken in het scherm. De behuizing zelf was gebroken waar de voet erin klikt. nieuwe behuizing was noodzakelijk.
Volgens mij kan er wel een topic worden geopend voor Klachten over de service van Samsung.
En dan eerder over het bedrijf dat samsung gebruikt voor reparaties ComServe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
NoxiuZ schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:00:
Hier, kan jij ook even je gal kwijt. Misschien dat ze wat coulanter worden want ze kunnen jou niet bannen voor het posten van berichten op hun pagina :P
Haha, Ik ga niet meteen trollen. Ik geef samsung de kans om dit netjes op te lossen. Ik ben nog altijd van mening dat dit netjes kan worden opgelost. Die kans geef ik Samsung graag. Ik ben over het algemeen wel te spreken over de producten van Samsung. (S1 en S2 in gebruik). Ook het scherm dat ik had was een prima scherm.

Als de oplossing niet redelijk is dan zal ik zeker mijn onvrede laten blijken maar vooralsnog hou ik alle opties open. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

wouzer1977 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:13:
[...]

Haha, Ik ga niet meteen trollen. Ik geef samsung de kans om dit netjes op te lossen. Ik ben nog altijd van mening dat dit netjes kan worden opgelost. Die kans geef ik Samsung graag. Ik ben over het algemeen wel te spreken over de producten van Samsung. (S1 en S2 in gebruik). Ook het scherm dat ik had was een prima scherm.

Als de oplossing niet redelijk is dan zal ik zeker mijn onvrede laten blijken maar vooralsnog hou ik alle opties open. ;)
Het hoeft ook niet gelijk een troll te worden maar een mededeling dat je graag geholpen wilt worden is wel netjes. Jij vind hoe ze dit behandelen netjes? Iedere keer een kapotte monitor terug sturen?

Op een gegeven moment ben jij er de dupe van, als je dan op social media even contact opneemt dan doen ze er net wat meer moeite voor. Op een of andere manier praten ze in het openbaar gewoon netter, behulpzamer en maken ze hun beloftes waar. Puur omdat ze anders enorme imagoschade oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
Ik weet niet of het over twitter of facebook ging want het is verwijderd, maar social media bieden inderdaad wel een zekere transparantie die een eerlijke behandeling kan afdwingen. Ik weet niet of je dat trollen moet noemen. Het is ongeveer hetzelfde concept als demonstreren.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het ging inderdaad over Social Media, maar ik mag niet verder in details treden blijkbaar. Maar het is voor een groot bedrijf waarbij je onderling er niet uit komt je in het openbaar vaak wat meer aandacht krijgt van mensen die net wat slimmer zijn dan de standaard telefoonmiep en je vaak wel kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouzer1977 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:50:
[...]

Garantie via computerland is al verlopen. Zij verwezen me door naar samsung.
Als een fabrikant een bepaalde garantie biedt, kan een winkel die garantie onmogelijk inperken, en je na een X periode direct met de fabrikant laten communiceren. Dat heeft eveneens te maken met bijvoorbeeld geadverteerde garanties, en dat jij erop mag vertrouwen dat je daarvoor bij je leverancier terecht kan. Daarnaast gelden in Nederland nog rechten ten aanzien van verwachte levensduur (aansprakelijkheid). Het is natuurlijk schier onmogelijk dat een leverancier garantie denkt te kunnen beperken tot zelfs korter dan de fabrieksgarantie - die los staat van de verwachte levensduur, maar in ieder geval korter mag worden geacht.

De winkel had de garantie gewoon aan moeten nemen en afhandelen. Je kan dan ook alsnog contact opnemen met de winkel, en ze vertellen dat je een oplossing verwacht. Dat jij eigenlijk geen rechten hebt tav de fabrikant, blijkt ook uit het punt dat ze jouw winkel een bedrag gaan geven en niet jou.

Soms is het makkelijk direct zaken met fabrikant af te handelen. Moet je wel altijd overleggen met de winkelier - die is de aansprakelijke partij en heeft misschien andere plannen. Gezien je hier zelf bent doorverwezen is alles gebeurd onder verantwoordelijkheid van de winkel.

Met andere woorden: klacht neerleggen bij de winkel, en hen de problemen laten oplossen.

http://www.consumentenaut...enkoop/garantie-aanbieden
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:16:
[...]
Als een fabrikant een bepaalde garantie biedt, kan een winkel die garantie onmogelijk inperken, en je na een X periode direct met de fabrikant laten communiceren.
Dat wist ik dus niet. Ik vond het allang prima dat ik het scherm niet hoefde in te laden en naar Nijmegen moest rijden.

Ik zit nu even in dubio wat ik nu zal gaan doen.
Vorige week vrijdag voor het laatst met de servicedesk gesproken. Tot op heden geen reactie meer gehad.
Dit vind ik vrij slecht. Bij een escalatie zou je de gedupeerde op de hoogte moeten blijven brengen van de stand van zaken.
Ik werk zelf in de IT-dienstverlening. Wanneer er bij ons bedrijf incidenten escaleren dan is 1 van de belangrijkste dingen: de klant blijven informeren over de stand van zaken.

Ik vraag me ook af en hoeverre Computerland nu deze garantie afhandeling nog gaat overnemen. Morgen misschien toch daar even binnenlopen, moet toch in nijmegen zijn.

iig bedankt voor jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben jou zelf aangeraden naar de fabrikant te gaan; ze kunnen nu niet zeggen dat je 'dan maar niet naar de fabrikant had moeten gaan'. :)

Even binnen lopen en de zaak voorleggen lijkt me inderdaad een goed plan. Er is een kans dat ze gewoon zeggen dat ze niets voor je kunnen doen, maar daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Je kan eventueel in je achterzak een voorbeeldbrief ingebrekestelling en je eisen meenemen, die je in het uiterste geval dat met overleg niets te bereiken is persoonlijk overhandigt aan de manager van dienst.

Redelijk te eisen is een deugdelijk product. Zulks dient binnen garantie binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast geregeld te worden. Een opsomming van voorvallen toont aan dat van zowel een redelijke termijn als geen ernstige overlast geen sprake meer is. Je kan in redelijkheid bijvoorbeeld verlangen dat binnen 2 weken een concrete oplossing ligt, eventueel middels overbrugging door een leentoestel waarmee de overlast wordt weggenomen (en ze daarmee meer tijd hebben).

Met een voorstel van retourneren van de dagwaarde hoef je niet akkoord te gaan; voor de dagwaarde van het toestel op de dag dat je het voor het eerst hebt aangemeld wellicht, als je daarmee een vergelijkbaar toestel van vergelijkbare leeftijd kan aanschaffen. Je hebt immers vanaf dag van aanmelden al niet meer fatsoenlijk van je product gebruik kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Sowieso zou ik het op papier zetten, het hele verhaal zo transparant mogelijk en daarbij een eis stellen met enige verwijzingen naar je rechten. Ik was als winkelier altijd erg blij met klanten die dat deden, ook als ze wat van je willen, omdat het je tijd en een confrontatie bespaard.

Het klopt inderdaad dat je als winkelier niet de garantie mag inperken. Een fabrikant als samsung adverteert zelfs met "3 jaar garantie" op zijn website, aangezien de enige manier om zo'n scherm te kopen bij een winkel is zal de winkel hiervoor moeten zorgen. Dit betekent echter niet dat de winkel zich aan bepaalde voorwaarden moet gaan houden. Er is voor zover ik weet geen basis om te zeggen dat de winkel voor eventuele kosten moet opdraaien als samsung jou niet tevreden maakt qua oplossing. Ze zullen enkel de tijdrovende bemiddelende rol op zich nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:16:
Er is voor zover ik weet geen basis om te zeggen dat de winkel voor eventuele kosten moet opdraaien als samsung jou niet tevreden maakt qua oplossing.
Er is geen enkel rechtsverband tussen jou en de fabrikant. De enige die je aan kan spreken is de winkel, en als de winkel jou niet voldoende helpt, dan zijn ze daar gewoon voor aansprakelijk zoals bij wet geregeld. Dat de winkel om bepaalde zaken gedaan te krijgen Samsung nodig heeft, is hun probleem. Als Samsung niet thuis geeft terwijl jij wel gewoon rechten hebt, dan heeft de winkel pech. Ondernemersrisico noemen ze dat ook wel.

Winkels proberen steeds vaker zaken af te wentelen in de zin dat als zij iets niet krijgen, jij je recht niet krijgt. Daar is geen enkele basis voor; marges zitten op producten om dat soort zaken af te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:12:
[...]
marges zitten op producten om dat soort zaken af te dekken.
Hoewel ik het helemaal met je eens bent is deze zin iets te beperkt. Marges zijn er ook om dit soort dingen af te dekken, maar het belangrijkste component aan marges is het feit dat de verkoper ook graag een belegde boterham eet, maw, marges zorgen dat de verkoper wat kan verdienen, en zijn er niet alleen om garantie etc af te dekken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:23:
[...]

Hoewel ik het helemaal met je eens bent is deze zin iets te beperkt. Marges zijn er ook om dit soort dingen af te dekken, maar het belangrijkste component aan marges is het feit dat de verkoper ook graag een belegde boterham eet, maw, marges zorgen dat de verkoper wat kan verdienen, en zijn er niet alleen om garantie etc af te dekken.
Klopt, maar gek genoeg hoef je winkeliers dát onderdeel van de marge niet vaak uit te leggen ;) Die 'goes without saying'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:30:
[...]

Klopt, maar gek genoeg hoef je winkeliers dát onderdeel van de marge niet vaak uit te leggen ;) Die 'goes without saying'.
Inderdaad, maar consumenten wel, die denken nog steeds dat winkeliers er alleen maar zijn om hen te behagen, en vergeten vaak dat ook winkeliers mensen zijn die de koters thuis te eten moeten geven.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:16:
[...]
Als een fabrikant een bepaalde garantie biedt, kan een winkel die garantie onmogelijk inperken, en je na een X periode direct met de fabrikant laten communiceren. Dat heeft eveneens te maken met bijvoorbeeld geadverteerde garanties, en dat jij erop mag vertrouwen dat je daarvoor bij je leverancier terecht kan. Daarnaast gelden in Nederland nog rechten ten aanzien van verwachte levensduur (aansprakelijkheid). Het is natuurlijk schier onmogelijk dat een leverancier garantie denkt te kunnen beperken tot zelfs korter dan de fabrieksgarantie - die los staat van de verwachte levensduur, maar in ieder geval korter mag worden geacht.
[...]
http://www.consumentenaut...enkoop/garantie-aanbieden
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Volgens mij staat in jouw linkje toch duidelijk:
Garantie fabrikant
Meestal verleent een fabrikant garantie, maar dit is niet verplicht. De fabrikant is vrij om zijn eigen garantievoorwaarden op te stellen. De klant heeft met u een overeenkomst gesloten en zal dus altijd bij u mogen aankloppen. Een consument kan namelijk altijd een beroep doen op zijn wettelijke recht op een deugdelijk product.
Dat betekent dat de garantie die jij als leverancier bied los staat van de fabrikant. Dus kun jij als leverancier prima zeggen, je krijgt bij mij 2 jaar garantie terwijl de fabrikant 5 jaar garandeert.
Zolang jij als winkelier/leverancier je houd aan de wettelijke garantieregels en de geadverteerde termijnen (en die zijn in dit geval ook prima bekend) dan is er volgens mij niks aan de hand.

Overigens de ConsuWijzer zegt hetzelfde:
Fabrieks- of verkopersgarantie
Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.

Let op
U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie.
In het geval van de TS is de monitor > 2 jaar oud en zegt de leverancier dat er dan geen garantie meer op zit. Dit is (terecht) te betwisten, maar het is niet zo dat de leverancier 5 jaar garantie moet aanbieden omdat de fabrikant dit doet!! Dus de winkel benaderen kan veel ongustiger uitpakken, zij mogen immers uurloon of andere kosten in rekening brengen aangezien het product niet meer nieuw is, terwijl de fabrikant je nu kosteloos probeert te helpen (en daarin misschien een beetje faalt 8) )

Dat de winkel je doorverwijst naar de fabrikant is dus de beste route, dit is immers voor de klant de meest gunstige. De fabrikant doet het kosteloos terwijl de winkel alleen het wettelijke gedeelte is verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winkel is ook nog eens gehouden aan beloften die de fabrikant maakt. Geeft een fabrikant 5 jaar garantie dan dien jij die dus bij de winkelier te halen. Als je direct naar de fabrikant gaat beperk je je eigen mogelijkheden. Mijn advies: ga alleen naar een fabrikant als de winkelier dit aanraadt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
Ik heb het aankoopbewijs zo even niet bij de hand maar er stond volgens mij iets van:
2 jaar garantie (3 jaar garantie via samsung)

Samsung gaf vorige week aan dat ze contact gingen openemen met de leverancier voor een waardebepaling. Dit bedrag zou dan direct aan mijn worden overgemaakt.

Ik vraag me af ik hier akkoord mee moet gaan.
Scherm koste 230 euro. Als computerland nu 180 euro oid roept dan vind ik dit te weinig. Ik zou graag zien dat ze me tegemoet komen vanwege alle ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:12:
[...]

Er is geen enkel rechtsverband tussen jou en de fabrikant. De enige die je aan kan spreken is de winkel, en als de winkel jou niet voldoende helpt, dan zijn ze daar gewoon voor aansprakelijk zoals bij wet geregeld. Dat de winkel om bepaalde zaken gedaan te krijgen Samsung nodig heeft, is hun probleem. Als Samsung niet thuis geeft terwijl jij wel gewoon rechten hebt, dan heeft de winkel pech. Ondernemersrisico noemen ze dat ook wel.

Winkels proberen steeds vaker zaken af te wentelen in de zin dat als zij iets niet krijgen, jij je recht niet krijgt. Daar is geen enkele basis voor; marges zitten op producten om dat soort zaken af te dekken.
Jij wilt zeggen dat als een fabrikant levenslang garantie beloofd op een product van 100 euro, het product gaat na 15 jaar stuk, je gaat naar de winkelier en de fabrikant zegt "we hebben het niet meer, hier heb je 5 euro" dat je dan nog bij de winkelier kan klagen dat je de oplossing niet passend vind en je aankoopbedrag kunt terugeisen?

Want ik bedoelde dat je bij langer dan wettelijk vastgestelde fabrieksgarantie wellicht via de winkel moet gaan, maar dat je niet dezelfde rechten hebt als binnen de wettelijk vastgestelde garantie.

En wat als bovenstaande fabrikant failliet is?

Ik wil dit overigens even loshouden van de discussie of 2 of 3 jaar garantie op een scherm voldoende is. Maar als bovenstaande waar is heb ik zelf ook een hoop mensen opgelicht ibj de MyCom :+

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 24-08-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
NoxiuZ schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:52:
[...]

Het hoeft ook niet gelijk een troll te worden maar een mededeling dat je graag geholpen wilt worden is wel netjes. Jij vind hoe ze dit behandelen netjes? Iedere keer een kapotte monitor terug sturen?

Op een gegeven moment ben jij er de dupe van, als je dan op social media even contact opneemt dan doen ze er net wat meer moeite voor. Op een of andere manier praten ze in het openbaar gewoon netter, behulpzamer en maken ze hun beloftes waar. Puur omdat ze anders enorme imagoschade oplopen.
Ik heb via twitter bij Samsung_nl eens gevraagd of ze kunnen aangeven wanneer er antwoord komt.
De 2 weken zijn inmiddels voorbij. Gewoon op een nette manier met een verwijzing naar mijn klacht op klacht.nl.
https://twitter.com/Woute...status/239425478983811072

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

TheGhostInc schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:22:
[...]

Volgens mij staat in jouw linkje toch duidelijk:

[...]

Dat betekent dat de garantie die jij als leverancier bied los staat van de fabrikant. Dus kun jij als leverancier prima zeggen, je krijgt bij mij 2 jaar garantie terwijl de fabrikant 5 jaar garandeert.
Zolang jij als winkelier/leverancier je houd aan de wettelijke garantieregels en de geadverteerde termijnen (en die zijn in dit geval ook prima bekend) dan is er volgens mij niks aan de hand.

Overigens de ConsuWijzer zegt hetzelfde:

[...]

In het geval van de TS is de monitor > 2 jaar oud en zegt de leverancier dat er dan geen garantie meer op zit. Dit is (terecht) te betwisten, maar het is niet zo dat de leverancier 5 jaar garantie moet aanbieden omdat de fabrikant dit doet!! Dus de winkel benaderen kan veel ongustiger uitpakken, zij mogen immers uurloon of andere kosten in rekening brengen aangezien het product niet meer nieuw is, terwijl de fabrikant je nu kosteloos probeert te helpen (en daarin misschien een beetje faalt 8) )

Dat de winkel je doorverwijst naar de fabrikant is dus de beste route, dit is immers voor de klant de meest gunstige. De fabrikant doet het kosteloos terwijl de winkel alleen het wettelijke gedeelte is verplicht.
Ik zal Floppus voor zijn, die gaat je counteren met Artikel 6a van BW7 ;).
Je zit er met je post dus echt compleet naast.
Sterker nog, de winkel dient alles kosteloos op te lossen, waar een fabrikant dat totaal niet verplicht is.

Advies geven is op zich prima, maar op deze manier help je iemand niet bepaald goed op weg. Hoe goed bedoeld misschien ook.

Advies aan ts blijft zoals eerder genoemd, zet je verhaal op papier wat er is misgegaan, ga naar de winkel (of mail ze) en vraag ze op korte termijn een passende oplossing. Samsung heeft gefaald, dus laat de winkel zelf het nu maar oppakken. Ik mag hopelijk aannemen dat als iets al 5x fout is gegaan, dat een winkel zelf ook wel inziet dat het nu afgelopen moet zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Paulus0013 op 26-08-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:32:

Jij wilt zeggen dat als een fabrikant levenslang garantie beloofd op een product van 100 euro, het product gaat na 15 jaar stuk, je gaat naar de winkelier en de fabrikant zegt "we hebben het niet meer, hier heb je 5 euro" dat je dan nog bij de winkelier kan klagen dat je de oplossing niet passend vind en je aankoopbedrag kunt terugeisen?
Je moet de twee zaken scheiden voordat je er een uitspraak over kunt doen. Zaak 1 is wie moet de garantie leveren. De wet is hier heel duidelijk over en dat is de partij met wie je een overeenkomst hebt: de verkoper. De 2e zaak is hoeveel je terugkrijgt en dit gebied is wat grijzer. De winkel mag een redelijke verbruiksvergoeding rekenen op basis van de verwachte levensduur (een soort afschrijving dus). In geval van een levenslange garantie wordt dit een interessante discussie :P

Overigens heeft een winkelier vaak de mogelijkheid om garantiekosten terug te krijgen via de importeur/fabrikant, eventueel met gebruik van regresrecht. Dit is bij faillissement echter niet meer mogelijk en dus zal de verkoper dit moeten incalculeren in zijn marge (je hebt het wel voor elkaar gekregen om een uitzonderlijk voorbeeld op te bouwen he :P ).
Ik wil dit overigens even loshouden van de discussie of 2 of 3 jaar garantie op een scherm voldoende is. Maar als bovenstaande waar is heb ik zelf ook een hoop mensen opgelicht ibj de MyCom :+
Je weet dat het een beladen woord is, maar opgelicht heb je ze zeker niet; daar is namelijk opzet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Dat is helder. Een lange garantie kan dus ook 'nadelig' uitpakken voor de winkel, want op het moment dat een fabrikant zo'n kreet op de verpakking / website zet kun je de winkel er aan houden.
offtopic:
Dat wij dit bij MyCom niet deden kwam omdat we in principe gewoon 2 jaar op alle niet-gebruiksartikelen hanteerde. Ongeacht fabrieksgarantie. Uit praktische overwegingen deden we het ook weleens langer bij fabrikanten die niet graag rechtstreeks zaken doen met klanten, zoals logitech.

Disclaimer bij bovenstaande is dat het garantiebeleid van MyCom vrij winkelspecifiek was in die tijd. Dus iemand die op zoekacties hier terecht komt, ontleen hier geen rechten aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 26-08-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Dat is helder. Een lange garantie kan dus ook 'nadelig' uitpakken voor de winkel, want op het moment dat een fabrikant zo'n kreet op de verpakking / website zet kun je de winkel er aan houden.
offtopic:
Een winkel is altijd gehouden aan de beloften van een fabrikant. In dit geval is het dus raadzaam om als winkelier duidelijke afspraken te maken met de importeur/fabrikant voordat je dergelijke producten gaat verkopen. In de meeste gevallen zullen dergelijke producten echter gewoon gecrediteerd worden via normale RMA kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een levenslange garantie is vaak beperkt tot specifieke situaties. Een onderdeel wat niet slijtgevoelig is en dat niet misbruikt wordt, of van bepaalde prijs dat het ingecalculeerd is.

Maar inderdaad zoals al is aangehaald, komt een winkel er niet onderuit als een fabrikant bepaalde uitspraken doet. Als de wet zegt dat aansprakelijkheid mag duren zolang redelijkerwijs verwacht mag worden, en de wet zegt dat wederpartij (verkoper) aansprakelijk is, dan is verkoper inderdaad de pineut als de fabrikant stelt dat het redelijk is dat een aansprakelijkheid levenslang geldig is.
Verkoper dient daar in zijn marges rekening mee te houden, en kan die verantwoordelijkheid niet afwentelen op kortingen of lage prijzen gezien het gaat om een in basis wettelijk recht.

Dat je na 15 jaar geen aankoopbedrag kan eisen is ook duidelijk. Je hebt namelijk geruime tijd gebruik kunnen maken van het product. Wel is duidelijk bij een levenslange garantie dat er vaak uitzonderingen zijn, en dat er waarschijnlijk sprake is van een uitzonderlijke situatie. Je zal als consument wel met een duidelijike zaak moeten komen om aanspraak te maken. Waarom gaat iets kapot wat normaal onbeperkt meegaat. Gebruikersfout? Blikseminslag? Doorbranden door defect in andere componenten? Die zaken zijn vaak al uitgezonderd. Stel dat je dat allemaal doorstaat, wat is dan de vervangingswaarde van iets van 15 jaar oud? Ik denk in praktijk dat het goedkoper is het zelf ergens 2e hands te vragen dan de telefoontjes / verzendkosten om het via garantie te regelen ;)
Waar je recht op hebt, is niet altijd van praktisch nut - maar het klinkt wel mooi bij aankoop.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
Update:

Samsung heeft niets meer laten horen. Ik heb afgelopen vrijdag contact opgenomen met Samsung.
Ik kreeg te horen dat er een bedrag is overgemaakt. Maar ik heb niets gezien. Dat klopt werd me gemeld. Dit is nl overmaakt naar mijn leverancier.
Oh, dat is fijn maar waarom is mij tot 2x toe gezegd dat het op mijn rekening zou komen? `
Dat doen we niet. Ga maar naar Computerland. En bedankt.

Toen maar Computerland gebeld. Zij konden niet zoveel doen met de gegevens die ik van Samsung kreeg. Ik werd verzocht deze gegevens op te vragen en dan zou Computerland dit verder oppakken. Ze wilden graag het bedrag en tijdstip weten van overschrijving.

Wederom gebeld met Samsung. Nu werd me gemeld dat ze dit niet mogen vertellen.??!?!? Dat is leuk dan. En nu. Ga maar naar Computerland.
Ik vertelde al dat ik die gegevens nodig heb maar toen werd me verteld dat Computerland leugenaars zijn en dat ze liegen.
WTF sorry hoor maar dit gaat wel heel ver. Vervolgens krijg ik nog te horen dat het geld niet is overgemaakt naar Computerland maar naar een leverancier van Computerland. Die moest ik maar eens bellen om geld te halen.
Dit kan toch niet zo zijn melde ik de persoon van Samsung maar die werd alleen maar geirriteerder. Ik ook! begint meneer tegen mij te roepen: Wat wil je nou van me? Moet ik langskomen om jouw centjes te brengen?
niet normaal wat een lompe .....
Ik heb meneer nog een fijn weekend gewenst en me maar weer bij computerland gemeld.

Inmiddels met iemand van Computerland gesproken het hele verhaal dat ik hier al heb staan gemaild.
Hij gaat nu de zaak bekijken en oplossen.

Ik heb mijn hoop gevestigd op Computerland. Ik wil nu graag een oplossing. Zit al bijna 4 maanden zonder een fatsoenlijk scherm.

Ik heb iig nu mijn zinnen gezet op een Dell Scherm: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Samsung is echt zeer slecht in communicatie. Ik ben werkelijk in al die 4 maanden niet 1 keer terug gebeld terwijl dit meerdere keren beloofd was. Tevens krijg ik niet eens een reactie op mijn klacht die ik heb gemaild heb op advies van een medewerker van Samsung.

To be Continued.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je nergens ingaat op de eerdere posts, waarin ook wordt uitgelegd dat jij niets met Samsung te schaften hebt en zij niet met jou. Het lijkt zo meer op een soort log die je wil bijhouden om druk op de ketel te houden dan op een discussieforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik zou maar iets met rechtsbijstand gaan doen hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou dat hele samsung-gebeuren laten zitten, de situatie aan de winkel voorleggen en zeggen dat ze het maar oplossen. En als ze je dan vragen of je het tijdstip van het overmaken van geld kan gaan achterhalen bij samsung of dat je even andere dingen moet doen of informatie moet doorgeven dan zeg je: "Neen, geen zin meer in. Dat is niet mijn taak en ik wil binnen twee weken een werkend scherm".

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• wouzer1977
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:28:
Jammer dat je nergens ingaat op de eerdere posts, waarin ook wordt uitgelegd dat jij niets met Samsung te schaften hebt en zij niet met jou. Het lijkt zo meer op een soort log die je wil bijhouden om druk op de ketel te houden dan op een discussieforum.
Je hebt gelijk dat ik eerder contact moest gaan zoeken met Computerland. Maar zoals ik al eerder aangaf bleef samsung melden dat ze het voor mij gingen oplossen. Ik had mijn hoop hierop gevestigd en wilde dit eerst afwachten. Dat dit niet slim is geweest ben ik nu wel achter.
Ik wilde graag feedback van mensen die misschien zelfde soort situaties hebben meegemaakt en welke wegen er kunnen worden bewandelt. Ik ben ook blij met jullie input. Echter ben ik hierin te afwachtend geweest.
En dat dit verhaal een soort van "druk op de ketel" is niet mijn uitgangspunt geweest, eerder een uitlaatklep van mijn frustraties.

Het laatste contact dat ik met Computerland had kreeg ik het gevoel dat ze de manier van afhandeling ook niet helemaal begrepen. Er werd me gevraagd naar een RMA nummer. Dit heb ik nooit gehad aangezien ze mij direct doorverwezen naar de Fabrikant. Toen werd vermeld dat het fabrieks garantie betrof.
Dat had Computerland dus verkeerd.

• wouzer1977
bwerg schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:28:
Ik zou dat hele samsung-gebeuren laten zitten, de situatie aan de winkel voorleggen en zeggen dat ze het maar oplossen. En als ze je dan vragen of je het tijdstip van het overmaken van geld kan gaan achterhalen bij samsung of dat je even andere dingen moet doen of informatie moet doorgeven dan zeg je: "Neen, geen zin meer in. Dat is niet mijn taak en ik wil binnen twee weken een werkend scherm".
Computerland gaat dit nu verder oplossen is mij gemeld. Ik ga ook niet meer ergens anders heen.
Rechtsbijstand ga ik erbij halen als Computerland ook niet tot een passende oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik kan je in ieder geval vertellen dat het voor Computerland inderdaad erg lastig is zo'n credit bedrag te achterhalen. Ze hebben geen referentie, geen datum, geen creditbedrag en uit ervaring weet ik dat ze die informatie ook niet van Samsung krijgen (ze weten het waarschijnlijk wel, maar geven het niet af). Voor Computerland is het dan ook vrij lastig zo'n credit terug te vinden (komt vast op een algemene rekening die niet voor de vestigingen in te kijken is). Altijd zo snel mogelijk het verkooppunt inschakelen zodra een reparatie uit de hand dreigt te lopen, dan is het veel makkelijker informatie terugvinden voor hun. Want er wordt tegenwoordig wel gepushed voor thuisservice/pick-up-and-return oplossingen, maar als het misloopt krijg je dit gezeur. Maar goed, dat was wel duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:09
Mja, ComServe doet ook RMAs voor Asus, en mijn ervaring daar is dat communicatie niet bestaat. Ik heb destijds 3 weken zitten wachten tot ik de hoogte van een creditbedrag gemeld kreeg. Dit kon ik niet krijgen maar moest via de winkel.
Vervolgens de winkel het RMA nummer doorgegeven en gevraagd hoe en wat, en die kon het ook niet achterhalen. Uiteindelijk uit pure ellende maar een credit geaccepteerd om vervolgens 4 weken later ineens een mailtje van BAS in mijn mailbox te vinden: ze hadden een credit van Asus/Comserve gekregen, geen idee waarvoor, maar mijn mailadres stond erbij vermeld. Of ik even kon doorgeven bij welke winkel die laptop destijds was gekocht. Vervolgens winkel en RMA-nummer aan BAS doorgegeven en even later had ik het geld eindelijk binnen.

Wat je ws het beste kunt doen is Computerland voorzien van een serienummer, je RMA nummer en deze vervolgens laten achterhalen bij de distributeur of er idd een credit is binnengekomen.

Edit:
Verder lijkt het me logisch dat Computerland gaat klagen bij Samsung via zijn inkoopkanaal. Als Samsung geen klachten binnenkrijgt over de garantieafhandeling zal er nml ook nooit wat veranderen aan de manier waarop Comserve werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door _JGC_ op 10-09-2012 12:37 ]

• wouzer1977
Afgelopen weken nog druk bezig geweest met Computerland.
Ze hebben inmiddels voor een oplossing gezorgd. Ik heb mijn geld, volledig aanschaf bedrag, dan nu eindelijke ontvangen.

Ik heb in de tussentijd nog gesproken met mijn rechtsbijstand. En zij vertelde hetzelfde verhaal als wat ik van jullie ook te horen kreeg. Computerland had dit proces moeten oppakken. Ze moeten de garantie afhandelingen uitvoeren zelfs wanneer de fabrikant langere garanties geeft dan de wettelijke 2 jaar.

Vanuit Samsung heb ik nooit meer een reactie mogen ontvangen op mijn emails en klachten.

Computerland heeft het verder prima geregeld. Al had ik er bijna een 2e scherm op na kunnen houden.
Ze zouden mijn geld eerst terug storten. Na 2 weken werd ik gebeld door een filliaal van Computerland. Ze melde mij dat ik een nieuw scherm mocht komen uitzoeken. (was een voicemail)
Vreemd maar toch, ik zou eigenlijk mijn geld gestort krijgen. Alle gegevens die daarvoor nodig waren had computerland al ontvangen.
Toch maar vandaag naar computerland gegaan. Toch van te voren nog even saldo checken aangezien ik misschien een duurdere monitor wilde kopen. Zie ik dat er vandaag het volledige aanschaf bedrag is overgemaakt.

Ik werd vervolgens toevallig nogmaals door computerland gebeld(het filiaal, niet hoofdkantoor) of ik langs wilde komen voor een nieuw scherm uit te zoeken.
Ik vertelde dat ik vandaag wilde langskomen. Toch maar in de auto gestapt en er heen gereden.
Heb in dubio gestaan om het wel of niet te melden dat ik het geld inmiddels had gekregen. Maar ik wil geen gezeur achteraf dus heb netjes gemeld bij de verkoper dat ik voor het scherm kwam en dat ik zojuist een bedrag heb ontvangen.

De verkoper heeft contact opgenomen met hoofdkantoor, daar snapte ze t ook niet dat er geld was overgemaakt. Maar ze waren blij met mijn eerlijkheid. Helaas heeft computerland momenteel geen schermen die ik wil hebben. Dus ben nu op zoek naar een nieuw scherm. Eindelijk kan ik verder.

Bedankt voor jullie input. Ik heb iig mijn lesje geleerd.Ik ga voortaan direct terug naar de plek waar ik iets gekocht heb.
Pagina: 1