gamen op een monitor 2ms vs 5ms

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02 11:16

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe monitor, hiervoor heb ik een topic gemaakt
Nieuwe monitor

Nu vraag ik me 1 ding af.
Ik heb nu een AOC monitor gehad met full HD (die nu weg is) en daar had ik 2MS en alles was vloeiend.
nu zit ik op een HP1907v met een resolutie van 1440x900 en met 5 ms en ik vindt het niet helemaal zo soepel eruit zien.

nu weet ik niet of dit komt door dat ik een lange tijd niet meer op een kleine scherm van 19inch heb gespeeld of dat het iets te maken heeft met 5ms,want me opzich wel gek lijkt.

Waarom ik dit dus vraag is omdat ik een fan ben van IPS beeldschermen door de kleuren en de kijk hoek, maar dat deze niet in 2ms te verkrijgen zijn, minimaal is 5ms.

iemand hier verder ervaring mee hoe het zit ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
Ik ben van een LG W2261 2ms naar een Dell U2412M van 5ms gegaan en merk totaal geen verschil. Zeker geen input lag e.d.

Voordelen van de Dell tov de LG zijn de hogere resolutie (1920*1200 tov 1920*1080) en het IPS paneel natuurlijk.

Speel qua games vooral BF3, af en toe eens een potje DIRT ofzo.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02 11:16

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
de Dell U2412M heeft zelfs 8ms

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 17:07
Ms zegt ook vrij weinig. Een 5ms monitor kan volgens mij sneller zijn dan een 2ms. Ms is dus niet bepalend.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Hangt er vanaf hoe het gemeten is, van grijs naar grijs is een wereld van verschil tussen van zwart naar wit. Ik denk dat je weet wat voor marketing waarden contrast is, right? Milliseconden responstijd is net zo erg... zo niet erger. Zolang je maar rond de 16ms absoluut (volledige transitie) zit (1000ms in een seconde, je stuurt er 60Hz heen, 1000/60 = 16,66; 60 veranderingen per seconden worst case scenario, soms hele plekken die minuten lang NIET veranderen), zit je goed.

Dus: een goede 16ms monitor zal in theorie al voldoen). De ervaring van "soepel" kan van een hoop dingen komen, een draadloze muis die steeds sleept, input lag, een lage resolutie, een te hoge resolutie, een zwakke videokaart, etc, etc...