Nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik heb thuis een AOC scherm die van de zaak is en omdat we aan het verhuizen zijn en wat schermen te kort komen op dit moment, gaat deze terug naar de zaak. Ik was niet tevreden over dat scherm (te licht en geen goede kleuren) maar omdat mijn videokaart alleen HDMI ondersteund en geen VGA, heb ik dus een tweede scherm gepakt met een HDMI aansluiting.

Wat wil je bereiken?
Het beeldscherm is voornamelijk bedoelt om te gamen, het liefst richt ik op een 60hz monitor omdat ik de meeste games rond de 60FPS goed kan draaien en ik verwacht bij een 120hz wat probleempjes als ghosting etc. Correct me if im wrong als jullie beweren dat ik met een 120hz en een game dat constant op 60 fps afspeelt ook soepeler afspeelt.

Het scherm dient 2x HDMI aansluitingen te hebben, want ik zal er hoogstwaarschijnlijk ook mijn PS4 aan willen sluiten.

Wat mag het gaan kosten?
mijn budget is ongeveer 350 euro, dat lijkt mij voldoende.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Zoals eerder gezegd wil ik een scherm die gewoon soepel loopt en net als iedere gamer geen ghosting of wat dan ook veroorzaakt. Me voorkeur gaat natuurlijk wel uit naar een 1080P monitor en IPS panel omdat de kleuren dan echt mooi tot zijn recht komen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Het scherm komt op een best wel smalle tafel te staan, ik heb een HP 1907v scherm en die heeft hele goede kleuren. het is een 19 inch scherm met een resolutie van 1440x900.
Dus er zijn 2 opties of een 22 tot 24 inch scherm ernaast of misschien 1x 27 inch.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 2e scherm ernaast.

mijn systeem is een zwarte Corsiar 400r behuizing dus het liefst een zwart scherm (wat erg eenvoudig is om te vinden) daarnaast wordt me scherm aangesloten op een Phantom Gainward GTX 670 2GB edition.

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Alle suggesties zijn welkom.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik was vergeten toetevoegen dat mijn voorkeur uitgaat naar IPS en lage MS voor minder ghosting.

Wat vinden jullie van : LG IPS237L-BN

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik heb zelf net mijn 2e Dell U2412M scherm gekocht. Opvallend was dat er iets meer groen in het 2e scherm zat en dat het 1e scherm wat meer brightness had. Manueel aanpassen van de kleuren heeft dit wel opgelost.
Het zijn IPS panelen, 1920x1200 (23" is 1920x1080)
Nog niet intens op gegamed, maar ik heb alvast niets opgemerkt dat mij ergerde qua ghosting

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Zelf net deze week deze monitor gekocht : pricewatch: LG 27EA73LM-P Zwart

Wellicht ook wat voor jou?

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 22:26
Pykow schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:45:
Ik was vergeten toetevoegen dat mijn voorkeur uitgaat naar IPS en lage MS voor minder ghosting.

Wat vinden jullie van : LG IPS237L-BN
Volgens mij dat scherm bij de MM zien staan hier in de buurt, wel een heel erg mooi ding moet ik zeggen!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Ips 237L gebruiker hier en moet zeggen prima scherm en niet duur.
Pagina: 1