Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag m.b.t. het Sogeti-assessment dat ik morgen heb.
Dit gaat de eerste keer worden dat ik een dergelijk assessment doe en ik vroeg mij af wat de beste strategie is?

Als ik tijdens bijvoorbeeld 'cijferreeksen' dreig een opgave niet binnen de beschikbare tijd af te hebben, moet ik deze GOKKEN en doorgaan of OVERSLAAN zonder antwoord?

Ik oefen op 123test, maar heb uit diverse posts begrepen dat de daadwerkelijke test bij het assessment een stuk lastiger is. Hebben jullie nog tips of een andere site om te oefenen?

Vriendelijk gegroet!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Overslaan is altijd fout.. gokken heb je tenminste nog een kans dat er iets goeds tussenzit.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kijk ook eens hier. Topic is al wel wat ouder, maar er staat nog genoeg info over de assessments in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Test is goed te doen, alleen bij de stoomdiagramman moet je voor je zelf een tactiek uitstippelen. Toen ik de test deed hadden alle kandidaten de test gehaald. Dus niet te zenuwachtig zijn.

Wat betreft gokken, dat is altijd beter dan niks invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lethalis schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:08:
Overslaan is altijd fout.. gokken heb je tenminste nog een kans dat er iets goeds tussenzit.
Dewaterweg schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:12:
Hang natuurlijk van de scoremethodiek af. Misschien is het wel fout = -2, goed = +1, geen antwoord = 0. (Geen idee, nooit bij hen gedaan).

offtopic:
Zorg dat je tijdens de tests geen spatiefout maakt zoals in de topictitel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:33
Dewaterweg schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:12:
Test is goed te doen, alleen bij de stoomdiagramman moet je voor je zelf een tactiek uitstippelen. Toen ik de test deed hadden alle kandidaten de test gehaald. Dus niet te zenuwachtig zijn.

Mijn taktiek bij stroomdiagrammen is met mijn vinger op het scherm het juiste pad volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-10 21:55
celshof schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:44:
[...]
Mijn taktiek bij stroomdiagrammen is met mijn vinger op het scherm het juiste pad volgen.
Wat is er mis met je cursor? :P Maar het aanwijzen van het correcte plaatje (op welke manier je ze aanwijst doet niet zo ter zake) is wel de truc ja, kwestie van erachter komen en je kunt elk stroomdiagram met gemak oplossen.

Anyway, ik heb ze ook doorlopen met positief resultaat. Hang er niet te zwaar aan.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 16:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

succes!, als je dit nog leest, altijd gokken.
Ik klikte altijd eerst op A, zodat er altijd iets staat als de tijd om is :).
soms is de opgave opeens weg en dat is toch wel vervelend. je krijgt geen minpunten bij een fout antwoord.

[ Voor 94% gewijzigd door Smuggler op 27-05-2013 09:40 . Reden: meer informatie. ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 08:27
Bij Cap was het inderdaad zo dat je beter over kon slaan. Er waren zoveel vragen dat het überhaupt knap was (niet onmogelijk, maar wel erg lastig) om alle opgaven binnen de tijd te doen. Een fout antwoord telt zwaarder mee dan een goed antwoord. Het gaat daar om de combinatie goed antwoorden + tijdsdruk.
Aangezien Capgemini en Sogeti ergens bloedverwant zijn, kun je daar misschien wat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Falcon in "Ervaring werken bij Sogeti Deel 2"

Dit boek halen en even een flink studeren. Met 123test ga je het niet redden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 20:07
Falcon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:55:
Falcon in "Ervaring werken bij Sogeti Deel 2"

Dit boek halen en even een flink studeren. Met 123test ga je het niet redden.
Dit is dus klinkklare onzin. Ik heb in april nog gesolliciteerd bij Sogeti en heb alleen zondagavond wat op 123test of een andere site geoefend. De uitslag van de test was bovengemiddeld. Oefenen helpt wel maar het gaat vooral om aanleg/intelligentie.

FYI: Voor mij werd het niets bij Sogeti, moest eerst 5 jaar lang programmeren voordat ik wat meer leiding kon geven.

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou..nou...zijn flink aantal mensen die dit niet zomaar konden halen. Er zijn mensen die zich er toch op voor moeten bereiden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Falcon schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:23:
Nou..nou...zijn flink aantal mensen die dit niet zomaar konden halen. Er zijn mensen die zich er toch op voor moeten bereiden.
En er zijn eveneens een flink aantal mensen die het wel redden met enkel wat te oefenen op 123test. Niet iedereen is hetzelfde en voor iedereen werkt een andere manier van voorbereiden beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 16:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Heeft TS het assement nu gehaald?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Pagina: 1