TP-Link Accespoint? en Wireless USB adapter probleem. Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• S13b
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2024
Hallo Iedereen,

Mijn eerste probleem:
Ik heb een TP-Link 300Mbps MINI Wireless N USB dapter (TL-WN823N) gekocht voor een medion pc waarbij de draadloos internet kaart niet werkt. Ik heb hem naar mijn weten correct geinstalleerd. Ik maak verbinding met het netwerk, alleen blijft het netwerk identificeren en na een poosje geeft die aan: Verbonden, geen internet toegang. Weet iemand wat ik fout doe of wat ik hier aan kan doen?

De KPN assistent geeft de volgende foutmelding: Netwerk adapter: ongeldig dynamisch IP adres. En er is verbinding met een onbekend netwerk. (nadat ik sommige drivers heb uitgeschakeld)

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2v8j1bk.jpg

Dit is af en toe, soms maakt niet wel normaal verbinding met het netwerk maar dan heeft die na een poosje identificeren geen internettoegang.

Sinds het 2e probleem verholpen is en ik een router werkend heb gekregen als accespoint werkt kan ik heel soms wel verbinding krijgen met het internet. Dit gaat dan dus via het accespoint. Op deze manier kan ik soms wel draadloze verbinding krijgen.

Ik heb de pc eerder altijd bedraad aangesloten op de router. dit werkte altijd prima!

Mijn 2e probleem:
Ik heb in mijn vorige topic gevraagd hoe ik mijn TP-Link wireless router in kan stellen als, repeater / accespoint of iets. [ Hoe kan ik thuisnetwerk vergroten met Tp Link TL-WR841N ]

Dit probleem is al verholpen.

Mvg en Bvd,

Kolorkie

[ Voor 103% gewijzigd door S13b op 25-05-2013 14:32 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dat klinkt alsof je op beide routers de DHCP server nog aan hebt staan

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• S13b
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2024
Moet ik dat op beide routers uitzetten dan?
Ik heb er op andere pc's en Laptops geen last van.

Ik had hem op het accespoint nog uitgeschakeld.
(zonder het accespoint kan ik ook geen draadloze verbinding maken met het netwerk, terwijl ik dat bedraad wel kan)

Ik denk dat het bij het accespoint wel weer aan is gegaan, maar ik had het wel uitgezet.

EDIT: Als ik de pc opstart gaat hij gek doen, als ik dan bij apparaatbeheer de TP-link driver uitschakel en vervolgens inschakel doet hij het 9 van de 10 keer wel, hoe kan ik dit oplossen? het is namelijk de pc van mijn ouders en die snappen dat niet.

[ Voor 26% gewijzigd door S13b op 25-05-2013 16:46 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Nee, DHCP moet op je router aan staan, en op het access point uit

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.