Hoe kan ik thuisnetwerk vergroten met Tp Link TL-WR841N Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S13b
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2024
Hallo,

Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik het goed doe, zo niet dan hoor ik het wel.

Wij wonen in een groot huis , althans te groot voor onze modem. Deze modem kan ons huis niet voorzien van volledig draadloos internet. Daarom heb ik een TP Link TL-WR841N gekocht. Deze heb ik aan de andere kant van het huis geplaatst en een nieuw netwerk aangemaakt. We hebben nu dus 2 draadloze netwerken, sta je aan de ene kant van het huis pak je de ene op sta je aan de andere kant pak je de andere op.

Dit werkt prima, maar nu is mijn vraag kan ik mijn TP Link router ook instellen als repeater, accespoint of hoe dat ook heet? Ik heb hier al wel wat dingen over gelezen maar kan er nog niet echt wijs uit worden. Ik snap nog niet goed hoe dit allemaal werkt en wat alles is en betekend.

Ik wil dus dat de TP Link TL-WR841N het netwerk versterkt zonder dat ik 2 verschillende netwerken hoef te maken. Ik wil dus 1 thuisnetwerk en de TP-Link als versterker hiervan gebruiken. Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Bvd ,

Kolorkie }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

JT

VETAK y0

Je kan de 841 met een UTP kabel op de hoofdrouter aansluiten en dan gebruiken als gewone accesspoint OF als repeater gebruiken maar dan moet de 841 wel draadloos het signaal kunnen ontvangen van de hoofdrouter.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

gewoon zelfde SSID en wachtwoord, werkt geheid heb ik zelf ook. sterkste signaal is dan de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Oid schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:32:
gewoon zelfde SSID en wachtwoord, werkt geheid heb ik zelf ook. sterkste signaal is dan de baas.
Klopt, maar dan moet het ook op een ander kanaal.

Beste manier is om de TP-Link met een UTP kabel aan je modem te verbinden, op een van de LAN poorten van je TP-Link. En vervolgens DHCP, SPI e.d. op je TP-Link uit zetten, hem een ander IP adres geven.
En voor de beste wireless ervaring is het het handigste om te zorgen dat de signalen 4 of meer kanalen uit elkaar liggen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S13b
Oke, de TP link is al aangesloten met een internet kabel en zend zijn eigen netwerk uit nu. Hoe kan ik dan zorgen dat hij nu het signaal repeat of een accespoint word? Ik ben erg nieuw op het gebied van modems etc. Inloggen via ip adres wss en dan iets doen met de instellingen? Het kan dus wel, en het is niet ingewikkeld?

Kan iemand mijn precies zeggen wat ik waar moet doen?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Euhm,
Je weet dat je nu een dubbele DHCP server op je netwerk hebt doordat je nu 2 'actieve' routers hebt? Met andere woorden, nieuwe apparaten of apparaten die net verbinding maken kunnen je netwerk niet op.

Simpele oplossing

1. Koppel de TP link los van het netwerk
2. Reset de TP link naar fabrieksinstellingen
3. Koppel de TP link met een ethernetkabel aan je computer
4. Log in op de TP link
5. Zet de DHCP server uit, SPI firewall, e.d.
6. Geef de TP link een statisch IP
7. Stel wireless in
8. Koppel de TP link terug op het netwerk
9. Voila!.

En het is eventueel handig om dit te lezen :P:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S13b
Ik probeer dit heel de tijd.
Nu loop ik tegen verschillende problemen aan:

5: Wat moet ik nog meer uit zetten, VPN en ALG ook Disable?

6: Ik krijg heel de tijd 2 error codes, 5004 en 5008
5004: Geen goede subnet ofzo
5008: WAN en LAN mag niet zelfde ip adres hebben ofzo

7: wat moet ik bij wireless instellen? Zelfde SSid? als van de andere modem en moet ik een wachtwoord?
Moet ik dit dus kopieren van het netwerk wat al bestaat of moet dit nieuwe instellingen krijgen?

Mvg,

Kolorkie

[ Voor 29% gewijzigd door S13b op 25-05-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S13b
Het is gelukt!

5: Ik heb alleen de firewall en de DCHP uitgezet.

6: Ik heb het IP adres van de LAN veranderd ipv. de WAN wat ik eerst probeerde. Wel kon ik na het instellen van het IP adres geen verbinding meer krijgen met het de router die nu als acces point fungeert. Om de verandering door te voeren ging de router heropstarten en vervolgens kon ik niet meer in verbinding komen met de router. (hoe komt dit?)

7: Ik moest dus de wireless instellingen configureren voordat ik het LAN ip veranderde, omdat de router dan ging rebooten en ik er niet weer in kon.

Maar uiteindelijk werkt het wel!

Nu heb ik nog wel een probleem met mijn Draadloos netwerk USB adapter. (TL-WN823N) hier heb ik een nieuw topic voor aangemaakt.

TP-Link Accespoint? en Wireless USB adapter probleem

Bedankt allemaal!

[ Voor 4% gewijzigd door S13b op 25-05-2013 13:54 ]

Pagina: 1