Toon posts:

680, 690 of Titan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben rustig begonnen met het samen stellen van een nieuwe computer. Ik heb een budget van 2000 euro en zal de de pc vooral voor gamen gebruiken. Ik speel alles wat uitkomt en uitgaat komen van Splinter cell en Bioshock tot Total War, Sim City, Gta en alles dat je er nog bij kan verzinnen.

Nu vraag ik me af wat ik het best in deze pc kan stoppen en dan voornamelijk welke kaart.
Ik heb een lichte voorkeur voor Nvidia tenzij iemand mij kan overtuigen dat iets anders beter is.
Maar voor nu is het kijken naar Nvidia. Eigenlijk wil ik met alle verhalen en dingen die ik hoor over Sli het vermijden en gewoon bij 1 kaart blijven. Maar welke dan. 680, 690 of Titan? ik wil gewoon DE beste performence zodat hij lang mee kan. Ook zal ik niet echt gaan overclocken.

Groetjes
R

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-04 21:24

Qon

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:15:
Hallo,

Ik ben rustig begonnen met het samen stellen van een nieuwe computer. Ik heb een budget van 2000 euro en zal de de pc vooral voor gamen gebruiken. Ik speel alles wat uitkomt en uitgaat komen van Splinter cell en Bioshock tot Total War, Sim City, Gta en alles dat je er nog bij kan verzinnen.

Nu vraag ik me af wat ik het best in deze pc kan stoppen en dan voornamelijk welke kaart.
Ik heb een lichte voorkeur voor Nvidia tenzij iemand mij kan overtuigen dat iets anders beter is.
Maar voor nu is het kijken naar Nvidia. Eigenlijk wil ik met alle verhalen en dingen die ik hoor over Sli het vermijden en gewoon bij 1 kaart blijven. Maar welke dan. 680, 690 of Titan? ik wil gewoon DE beste performence zodat hij lang mee kan. Ook zal ik niet echt gaan overclocken.

Groetjes
R
In de drie opties die je geeft heeft de GTX680 de beste prijs kwaliteit verhouding, De Titan is de sterkste single gpu kaart en verreweg het duurst, de GTX690 is een videokaart die bestaat uit 2 x een GT680 GPU (ik weet niet of dit de juiste beschrijving is hoe de GTX690 in elkaar steekt, maar volgens mij komt het hier wel op neer).

Zoals je aangeeft, wil je DE beste performance, dus wanneer je binnen je budget kunt blijven met de Titan, zou ik in jou situatie deze zeker aanraden.

Wanneer je de situatie enigszins aanpast zou ik je aanraden om nu een PC te nemen van € ±1200,- hier kun je prima elk spel op full HD of zelfs op hogere resoluties spelen (mits je hem zelf samenstelt). Dan kun je de overige € 800,- van je budget gebruiken om de PC een upgrade te geven wanneer je dit nodig acht.

Volgens mij moet je topic trouwens bij het componenten aankoopadvies, aangezien het enkel om de GPU gaat; Componenten Aankoopadvies

Daarnaast zou ik je aanraden om ook dit topic een door te lezen; *Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Qon op 23-05-2013 10:30 ]

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Een beetje in uitbreiding op Qon's reply:

De drie opties hebben allemaal een slechte bang-for-buck verhouding, de 680 heeft daarvan de beste, maar als je nu iets neemt is een 670 betere prijs-kwali en beter wacht je tot we vanmiddag meer weten over de 700 series van NVIDIA.

De titan heeft de slechtste prijs kwaliteit verhouding, maar, is de snelste single gpu kaart van het moment en als het goed is ook straks nog als de 700 series uit is (met nog steeds de slechtste prijs-kwali, simpelweg omdat je extra mag betalen voor het hebben van de sterkste single gpu kaart).

De 690 is idd een dual gpu kaart en heeft minder nadelen dan 2 kaarten in SLI/XFire zetten (minder stroom verbruik, minder ruimte/meer ruimte voor koeling etc), maar het blijft een SLI/XFire (mogelijk micor stutter, games/progs die nog steeds maar 1 kaart kunnen gebruiken, etc.).

Wat ik volledig mis hier is wat je ermee wilt doen:
- 1 of meerdere schermen
- resolutie van scherm(en)

Als je geen dual card wilt, wil je ook geen 690/7990 etc, als je voor 1080p scherm gaat heb je voldoende aan een goeie 670, die je vaak met gemak kan OC-en naar 680 prestaties voor een betere prijs.

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:05
Persoonlijk zou ik je de Titan nooit aanraden, simpelweg vanwege de prijs.

Jazeker, het is de snelste GPU die er momenteel is, en wil je het snelste van het snelste, dan zou ik hem ook zeker kopen. Maar bedenk je wel even of je hem wel nodig hebt. Voor de helft heb je namelijk een 680 en die is ook poepsnel. Met het geld wat je dan overhoudt kan je over een jaar (of twee, als je GraKa nog voldoet) weer een mooie nieuwe GraKa kopen die dan waarschijnlijk moeiteloos de GTX Titan voorbij gaat! :)

Als hierboven gezegd, aan een goede 670 heb je in principe genoeg. Als je het helemaal op safe wil spelen zal een 680 volgens mij perfect voldoen. Je geeft aan het snelste van het snelste te willen omdat je GraKa dan lang meegaat, maar denk daar nogmaals over na. Nu een lekker snelle kaart kopen en over een jaartje weer, da's toch veel leuker en je kan langer mee. ;)

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Belangrijkste vraag voor enig goed antwoord kan worden gegeven:

Hoeveel monitoren wil je aansturen en welke resolutie hebben deze.

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
als je voor 1000 euro kaart gaat zou ik zeggen 690 aangezien hij nog 20% beter is al de titan

GTX690 is de beste keuze voor jou

[ Voor 17% gewijzigd door MAMBA5 op 23-05-2013 12:48 ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 12:55
Naast de vraag van Cannibal is het sowieso goed om te onthouden dat het een stuk efficiënter is om nu voor een high-end videokaart te gaan zoals een 7970 of een soortgelijke van Nvidia en vervolgens na een jaar een tweede erbij te zetten of dan weer een nieuwe upgrade doen.

Videokaarten zoals de Titan zijn, naar mijn mening, eigenlijk enkel ontwikkeld door de producent met als doel 'Kijk, wij hebben de sterkste consumenten videokaart die er maar is, buy our products!'

Het is leuk om nu een titan aan te schaffen voor +- €900, maar vergeet niet dat er waarschijnlijk al over een jaar videokaarten uitkomen die dezelfde performance geven als de titan en dan voor pakweg €500.

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Junia schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:46:
Naast de vraag van Cannibal is het sowieso goed om te onthouden dat het een stuk efficiënter is om nu voor een high-end videokaart te gaan zoals een 7970 of een soortgelijke van Nvidia en vervolgens na een jaar een tweede erbij te zetten of dan weer een nieuwe upgrade doen.

Videokaarten zoals de Titan zijn, naar mijn mening, eigenlijk enkel ontwikkeld door de producent met als doel 'Kijk, wij hebben de sterkste consumenten videokaart die er maar is, buy our products!'

Het is leuk om nu een titan aan te schaffen voor +- €900, maar vergeet niet dat er waarschijnlijk al over een jaar videokaarten uitkomen die dezelfde performance geven als de titan en dan voor pakweg €500.
licht er aan welke engine de game draait

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Wacht even op de nieuwe 700 serieus die binnenkort uitkomen :), weet niet precies wanneer

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Verwijderd

Ik zou voor de 780 gaan

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
En dan voor de GIGABYTE of de GeForce? Zit daar verschil tussen?

Het enige verschil wat ik eruit kan halen is: De GIGABYTE is OverClocked?
De GeForce 780 heeft een Coreclock van 863 MHz waar de GIGABYTE een Coreclock van 954 MHz heeft.

Bron: http://www.techpowerup.co...abyte/GeForce_GTX_780_OC/

Ik heb op dit gebied totaal geen ervaring, ik ben zelf nog druk aan het uitzoeken welke kaart ik voor mijn nieuwe systeem wil gebruiken. Dus ik kan je "nog" niet helpen.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:59
de gigabyte heeft een betere cooler, die zal dus sowieso wat stiller zijn.

Ik zou zelf nooit voor het model van nvidia zelf gaan, puur vanwege de cooler.

android since G1.

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
De 780 zonder twijfel.
Pagina: 1