Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mikerijnders
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
ik vind de telefoons op het moment allemaal erg duur en vraag me af of je het verschil tussen deze 2 telefoons ook daadwerkelijk merkt het scheelt namelijk nogal een hoop geld.
eisen:
- een goede en snelle processor
- een mooi scherm
- een goede camera
- een batterij die zeker een dag mee gaat
- minimaal 16 gb aan opslag

[ Voor 30% gewijzigd door mikerijnders op 22-05-2013 21:25 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

Felyrion

goodgoan!

Tsja, daar is geen zinnig woord over te zeggen als ik niet weet wat jij belangrijk vindt..

Ga eens naar een winkel en speel er eens mee zou ik zeggen ;)

om er toch iets dieper op in te gaan:
De one is zeker een stap verder dan de x+. Zeker de feel die het heeft is een stuk beter, hij voelt degelijker (imo). Dan moet je verder gewoon de features op een rij zetten en vergelijken. Als je er alleen mee belt en wat smst, dan zal de x+ prima voldoen. Maar een nog goedkopere ook.

Check ook de topics over beide toestellen.. daar is meer dan voldoende onderscheidende informatie te vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door Felyrion op 22-05-2013 20:59 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• mikerijnders
oke dankje

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:03
Wat voor telefoon heb je op dit moment?

• mikerijnders
de oude telefoon van mijn moeder een nokia e5

• mikerijnders
ik ben pas 14 daarom geef ik mijn geld liever een keer goed uit als een keer terwijl ik dan een stuk minder kan

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Doe even wat meer onderzoek en zet dan alle voordelen en nadelen op een rijtje. Dan beslissen of het de prijsverschil waard is.

• mikerijnders
heb ik al gedaan maar toch bedankt

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:03
De One X(+) is echt een prima telefoon, ook voor de komende jaren. "Oude" Highend toetsellen zijn heel gunstig om te kopen als er een nieuwe high end telefoon uit is gekomen.

Als voorbeeld, ik had tot voor kort de HD2 van HTC, een toestel uit 2009. Zelfs nu nog wint ie het makkelijke van al die budget samsungs die mensen massaal kopen (Ace, gio, smart, whatever).

EDIT: Wat mijn voordeel daarbij was, is dat ik een telefoon kocht voor 350euro terwijl hij het jaar daarvoor 550 euro was.

[ Voor 14% gewijzigd door evanraalte op 22-05-2013 21:06 ]

• mikerijnders
ik was ook zoiezo niet van plan een samsung te nemen

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chris Smoove schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:02:
Doe even wat meer onderzoek en zet dan alle voordelen en nadelen op een rijtje. Dan beslissen of het de prijsverschil waard is.
mikerijnders schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:03:
heb ik al gedaan maar toch bedankt
Als je dan van ons advies verwacht, is het wellicht handig je eisen ook in dit topic te plaatsen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 11:51
mikerijnders schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:00:
ik ben pas 14 daarom geef ik mijn geld liever een keer goed uit als een keer terwijl ik dan een stuk minder kan
De One is echt een flinke stap vooruit tov de One X (+).
Maar ik zou als 14 jarige eigenlijk geen van beide kopen. Koop nu gewoon een One S bijvoorbeeld. Stukken voordeliger, en prima voor jouw leeftijd.
Dan kun je over een paar jaar weer verder kijken naar een mooier toestel, enz.

Wil je toch een van deze 2 kopen: wat zijn dan je eisen?
Met een TS van maar 2 regeltjes kunnen we weinig natuurlijk.

Verwijderd

Ik ga je even heel lomp doorsturen naar mijn topic hierover. Ik wilde van een HD2 naar iets nieuws, dus misschien heb je er wat aan. ( Mag ik hier linkjes posten naar eigen topics?)
Nieuwe smartphone kopen: welke te krijgen?

• mikerijnders
tuurlijk kan je links naar je eigen topcis posten
wat ik wil bij de telefoon is gewoon een mooi scherm en dat hij snel is, goede baterij duur en dat hij lang mee kan

[ Voor 15% gewijzigd door mikerijnders op 22-05-2013 21:21 ]

• yannickie111
mikerijnders schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:16:
wat ik wil bij de telefoon is gewoon een mooi scherm en dat hij snel is
"mooi scherm en snel". Beetje vage termen.
Als je het mooiste scherm wil moet je gewoon de One kiezen, maar de vraag is of je hier het geld voor (over) hebt.
Is het niet slimmer om eerst genoegen te nemen met een telefoon van een paar jaar oud, die eigenlijk ook nog prima voldoet?

Verwijderd

mikerijnders schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:16:
wat ik wil bij de telefoon is gewoon een mooi scherm en dat hij snel is
Als je wat meer info geeft over wat je precies ermee wil en wat de prijs mag zijn en wat je voorkeuren zijn en ga zo maar door, kunnen wij beter advies geven ;) Is niet om vervelend te zijn, maar dan heb jij eerder een suggestie en wij kunnen makkelijker antwoord geven. Dus zet je wensen anders even in je startpost ;)
De One X+ en de One zijn echt niet je enige keuzes.

• mikerijnders
zal ik doen

• mikerijnders
ik heb al mijn eisen nu bovenaan gezet dus als je suggesties hebt graag

• yannickie111
mikerijnders schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:27:
ik heb al mijn eisen nu bovenaan gezet dus als je suggesties hebt graag
Ook oude high-end telefoons van een paar jaar oud voldoen nog aan deze eisen. Behalve dan de batterij-duur. Maar dit is zelfs nog een probleem bij de huidige topmodellen.

• mikerijnders
dankjewel welke telefoons heb je het dan over?

Verwijderd

Ik zou zeggen dat je voor een tweedehands One X kan gaan, die gaat voor lang zat voldoen. De One is echt zwaar overkill. Of je kan eens kijken naar een Xiaomi m2. En kijk even naar tweedehands SGS3. Of zelfs de SGS2 zou misschien nog voldoen. Maar ga deze toestellen eens doorkijken en kijk welke je aanspreekt.

• mikerijnders
ik heb zelf al wel een goede aanbieding gezien van de one x + met 100min/sms + 1000mb voor €24 per maand en dan nog €84 voor het toestel ik weet niet of dit een redelijk prijs is of denken jullie dat het goedkoper kan

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
Sony Xperia S en T zijn inmiddels ook rond de €300, deze voldoen volgens mij allbei aan je eisen die je bovenaan hebt staan.

Ik weet trouwens niet waarvoor je die 16gb wilt gebruiken. Als je gewoon muziek erop wilt gooien kan je beter voor een toestel met SD gaan, wil je echt GIGA veel apps en dergelijke downloaden dan kan je inderdaad wel beter een 16gb model nemen.

• yannickie111
mikerijnders schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:30:
dankjewel welke telefoons heb je het dan over?
Gaat dit je eerste android telefoon worden?
Ik zou in jouw geval misschien zelfs nog kijken naar een (tweedehandse) HTC Desire HD (heb ik zelf 2 jaar gehad, tot een maand geleden mijn One binnengekomen is), of een Galaxy S2.

Als je er echt geld genoeg voor hebt kun je ook nog een (tweedehandse) HTC One X kopen.

Maar nogmaals, ik zou in jou geval liever voor 125 euro ofzo, bijvoorbeeld, een Desire HD kopen, en dan over een tijdje (als je toch weer wat ouder bent), een betere/nieuwere telefoon.

• mikerijnders
ik heb het geld er wel voor over omdat ik met een one x + gewoon 3 jaar door kan lijkt mij of houd hij dat niet vol?

• JayWay
yannickie111 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:36:
[...]Maar nogmaals, ik zou in jou geval liever voor 125 euro ofzo, bijvoorbeeld, een Desire HD kopen, en dan over een tijdje (als je toch weer wat ouder bent), een betere/nieuwere telefoon.
Kan je dan niet beter bijv. een samsung Galaxy s advance kopen? Op dit moment iets boven de 200 (nieuw), en heeft wel 8gb interne opslag en dualcore.

• mikerijnders
ik zoek minimaal 16 gb ik speel nogal regelmatig een games op mijn Ipod en ik denk dat ik dat ook op mijn telefoon in zou doen

• yannickie111
mikerijnders schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:38:
ik heb het geld er wel voor over omdat ik met een one x + gewoon 3 jaar door kan lijkt mij of houd hij dat niet vol?
In principe moet een telefoon het met gemak 3 jaar vol kunnen houden.
Ik was 2 jaar geleden zelf 16 toen ik mijn eerste echte smartphone kocht (Desire HD). Bij de eerste keer vasthouden zei ik dat ik die wel 4 jaar minstens ging gebruiken. Maar nu na 2 jaar, abonnement afgelopen, toch meteen een nieuwe gekocht.
Het probleem is dat je zo snel went aan iets goeds/duurs. En dan wil je nog beter en sneller.

Edit:
Jan-Willem P. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:38:
Kan je dan niet beter bijv. een samsung Galaxy s advance kopen? Op dit moment iets boven de 200 (nieuw), en heeft wel 8gb interne opslag en dualcore.
Je zult mij maar zelden een telefoon van Samsung aan zien bevelen aan iemand.
Ik heb een hekel aan de bedrijfsvoering van Samsung (ook van Apple trouwens). Ze proberen puur winst te maken, in plaats van elkaar beconcurreren met de nieuwste technieken. (Wat HTC wel erg goed doet vind ik.)

Ik heb zelf bewust geen S4 gekozen, omdat ik het belachelijk vind dat zo'n plastic ding 700 euro kost.
Ik ken verschillende mensen die een budget Samsung modelletje hebben, maar die dingen zijn allemaal zo brak he.... :O

[ Voor 38% gewijzigd door yannickie111 op 22-05-2013 21:45 ]

• JayWay
mikerijnders schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:39:
ik zoek minimaal 16 gb ik speel nogal regelmatig een games op mijn Ipod en ik denk dat ik dat ook op mijn telefoon in zou doen
Als je dan voor de HTC One X gaat, zou ik de 32gb of de + nemen (64gb). Ik heb gelezen dat er van de 16gb versie vrij weinig overblijft.

• mikerijnders
ik denk ook dat ik voor de + ga

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Volgens mij heeft de One X+ geen meerwaarde ten opzichte van de One X. Het scherm is mijns inziens zelfs iets minder. De One X voldoet aan al je criteria behalve misschien accuduur.
De One S heeft een duidelijk betere accuduur.
De LG Optimus 4X HD is wellicht ook een goed alternatief. Deze heeft een verwisselbare accu en een microSD slot. Met een reserve accu en een MicroSD kaartje zit je dan wat accuduur en geheugen in ieder geval goed. De processor (Tegra 3) is dezelfde als die van de One X en de prestaties zijn ook vergelijkbaar. Hij is wel een stuk goedkoper.
Mijn oudste dochter (ongeveer van jouw leeftijd) heeft een sterke voorkeur voor de Optimus 4X HD. Ze heeft daar heel bewust voor gekozen boven bijvoorbeeld de Galaxy S3 en HTC One X.
Mijn andere twee kinderen hebben beiden gekozen voor de One S.
Ze hebben alle drie de One X, One S, Galaxy S3, Optimus 4X HD, iPhone 4s, BBB 9900 en Nokia Lumia 800 uitgebreid uit kunnen proberen.

• mikerijnders
ik heb de review van de LG Optimus 4X HD gelezen maar in veel dingen is hij toch wel minder als de htc one x

• RamonV
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 13:26
Kijk eens naar de Acer Cloudmobile S500. Heeft een 4,3 inch scherm met een 1280x720 resolutie; erg scherp dus. Heeft een snelle processor, goede benchmarks. En is relatief voordelig: ~€250,-

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
mikerijnders schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:02:
ik heb de review van de LG Optimus 4X HD gelezen maar in veel dingen is hij toch wel minder als de htc one x
Op een aantal punten is de One X iets beter, maar mijns inziens niet veel, zeker gezien het prijsverschil. Daarnaast heeft de 4X HD een verwisselbare accu en micro sd slot.
Pagina: 1