Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik ben zo langzaamaan aan een nieuwe telefoon toe. Ik heb momenteel een HTC HD2 waarop Android draait, en daarvoor had ik een iPhone 3g 16GB. Ik heb ook nog een HTC p3300 gehad, ( werkt nog steeds) en een hele bende Nokia's, Sony's, Samsungs, zelfs een van Mitsubishi. Plus nog een hele hoop andere mobieltjes, PDA's en dergelijke.

Als je geen zin hebt om te lezen, skip naar "Dus, ik wil een nieuwe telefoon".

Mijn HTC werkt op zich nog goed, maar het onderhoud dat het nu vergt word wel veel. Ook word het soms wat instabiel: recentelijk begon hij bijvoorbeeld uit zichzelf de inhoud van de sd-kaart te verwijderen. Of hij komt ineens niet meer uit het lockscreen en ik moest de ROM opnieuw flashen.

Behalve dat word hij toch wel wat traag. Ik draai nu MIUI v5 via de NativeSD methode (YouTube: Install NativeSD Rom's with 4ExtRecovery HTC HD2 English android 4 Jellybean or ICS FIXED) en het is werkbaar, maar echt lekker gaat het niet. Als het echt te traag word ga ik terug naar een NAND rom, maar dan heb je weer het probleem van te weinig internal storage. Ook is de "take call" button bijna naar zijn grootje.
Tot hier het technische deel.

Dus, ik wil een nieuwe telefoon.
Dan komt het volgende obstakel: ik ben 16, heb niet veel geld, en weinig tijd om te werken. Ik ben namelijk behoorlijk druk met school. Hierdoor is mijn budget 250 Euro. Als het moet kan dat opgehoogd worden naar 270, maar dat is echt de max.

Wat heb ik in gedachten?
Ik heb al wat voorselectie gedaan, en ik ga voor een tweedehandsje. De beste optie in mijn geval is volgens mij om of een HTC One X te halen, of een Galaxy S3. De keuze gaat dus tussen die twee, maar ik sta open voor suggesties.

Waarom de HTC One X?
Omdat ik al bekend ben met HTC, en omdat de bouwkwaliteit goed schijnt te zijn. ( Het befaamde Ik-gebruik-mijn-OneX-als-hamer filmpje: YouTube: HTC One X used as a hammer)

Waarom de SGS3?
Feitelijk betere hardware.

Wat vind ik belangrijk?
-Ik wil goede bouwkwaliteit. Mijn HD2 heeft na bijna vier jaar letterlijk geen krasje. Dat is fijn.
-Ik wil graag een telefoon die futureproof is. Ik wil zo lang mogelijk ermee doen.
-Het liefst een speaker die een beetje hard kan zonder te vervormen. Maar beslissend is het niet.
-Processor en RAM. Omdat ik er zo lang mogelijk mee wil doen.

Wat vind ik niet belangrijk?
-Het scherm. Ik kom zoals gezegd van een HD2, dus alles zal beter zijn dan wat ik nu heb. Het scherm laat mij volledig koud, ik zie het niet als het dof is, ik hoef het niet superhelder, en viewing angles interesseren me niet. Ik kijk er toch recht tegenaan of niet soms?
-De batterijduur. Zolang ik er maar 24 uur middelmatig gebruik mee door kan komen, is het best. Als ik thuis ben whatsapp, facebook, heel even een spelletje, geen mobiel internet, een uur of twee muziek luisteren, een paar korte belletjes. Niets zwaars dus. Alhoewel, langer is uiteraard wel beter. Maar het is geen enorme prioriteit.
-De camera. Als ik serieus foto's wil maken pak ik wel een spiegelreflex. De camera interesseert me dus niets.

Waar komt het dus op neer?
Ik zit een beetje in een dilemma. Ik vind de HTC One X stukken mooier dan de SGS3, en de bouwkwaliteit is waarschijnlijk beter. Ik kom van een 8GB kaartje, dus de 32GB van de One X zal zeker genoeg zijn. Een verwijderbare accu vind ik echter wel belangrijk, want als iets dan fout gaat tijdens het flashen van roms kan ik gewoon een batterypull doen, of zijn er alternatieven daarvoor?
Ik wil ook er zo lang mogelijk mee doen, dus daarom wil ik goede specs. Die van de SGS3 zijn net wat beter. Ga ik dit merken op de lange termijn?

Wat zeggen jullie?

Mijn wensen in acht genomen, wat vinden jullie de beste keuze? Ik neig sterk naar de HTC One X, maar de SGS3 heeft net een betere processor.

Ik kijk uit naar jullie reacties!

dbhuis

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

En een SG3 mini? kan allemaal wat jij opnoemt en is ook een prima telefoon. En niet duur, nieuw niet en eventueel 2ehands helemaal niet.

Gadgets FTW!

Verwijderd

Topicstarter
Ursamajor schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:40:
En een SG3 mini? kan allemaal wat jij opnoemt en is ook een prima telefoon. En niet duur, nieuw niet en eventueel 2ehands helemaal niet.
Dat is wel een optie, maar daar kom het futureproof zijn in de knel. Voor dualcores word al redelijk veel geprogrammeerd, en de maximale snelheidswinsten heb je er dus al wel uit. Met quadcores heb je dat niet. Ik verwacht dus dat omdat men de potentie van quadcores meer gaat benutten de telefoon nog een stuk langer meekan dan een dualcore. Daarbij vind ik 4'' voor een scherm net wat te klein. Bij Android merk je gewoon dat veel apps gebouwd zijn voor 4,3'' en groter. Bij iOS is dat beter geregeld, maar dat is logisch.
Maar wel bedankt voor je inbreng :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 19:59 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 17:44
Voor 270 haal je geen S3 of one X.
Kijk eens in "het topic voor onbekende chinese smartphones", dan heb je voor ongeveer 200-220 euro een volwaardige telefoon met specificaties waar we in nederland van kunnen dromen voor die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
dutchgio schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:06:
Voor 270 haal je geen S3 of one X.
Kijk eens in "het topic voor onbekende chinese smartphones", dan heb je voor ongeveer 200-220 euro een volwaardige telefoon met specificaties waar we in nederland van kunnen dromen voor die prijs.
Ik ga een tweedehansdje halen. Er staan er genoeg in Vraag&Aanbod en op marktplaats.

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 11:13
Je zou ook een Galaxy Nexus toestel kunnen nemen? (een tweedehandsje natuurlijk) Nexus-toestellen worden aardig lang ondersteund. (In V&A heb je er eentje V&A aangeboden: Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium voor 250, dus perfect?)

Verwijderd

Topicstarter
karimmm schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:11:
Je zou ook een Galaxy Nexus toestel kunnen nemen? (een tweedehandsje natuurlijk) Nexus-toestellen worden aardig lang ondersteund. (In V&A heb je er eentje V&A aangeboden: Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium voor 250, dus perfect?)
Daar heb je een goed punt... wat ik heb geleerd van mijn HD2 is dat je met enthousiaste developers een stuk verder komt dan met monsterlijke hardware. Maar nogmaals, ik denk dat er nog een hoop snelheidswinst te halen valt uit quadcores, en dat die ontwikkeling bij dualcores al aardig aan het afremmen is, en het zou wel jammer zijn als ik dan over een jaar of twee met een onbruikbaar langzame telefoon zit. Maar ik ga je suggestie zeker overwegen! Ik zag laatst nog iemand met een nexus s, die nog vrolijk de laatste versie Android draaide. Bedankt voor de tip :)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je geen zware games speelt lijkt het mij dat een quadcore geen must is. Sowieso bestaat er ook een verschil in hoe een processor bepaalde taken afhandelt. Heb eens ergens een artikel gezien dat een "langzamere" dualcore veel sneller was dan een "snelle" quadcore, omdat de dualcore beter omging met java instructies.
Er zijn van de verschillende toestellen vast wel benchmarks te vinden die je kunnen helpen met je keuze.
Wellicht is zelfs een Galaxy S2 ook interessant. Zijn genoeg mods voor te vinden en origineel is er ook JellyBean voor te krijgen. Heb m zelf al bijna 2 jaar en ondanks dat ie vaak zat op de grond is gevallen, ziet ie er nog zeer goed uit :)

Gadgets FTW!

Verwijderd

Ursamajor schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:40:
Eensch. Voor 270~euro is dat de beste telefoon die je hier krijgen kunt imo.
Ik heb ook zitten twijfelen over een S2 of 2e hands S3 oid, maar de S3 mini is echt een hele fijne telefoon en zo veel sneller dan je hd2 :)

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Topicstarter
Ursamajor schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:45:
Als je geen zware games speelt lijkt het mij dat een quadcore geen must is. Sowieso bestaat er ook een verschil in hoe een processor bepaalde taken afhandelt. Heb eens ergens een artikel gezien dat een "langzamere" dualcore veel sneller was dan een "snelle" quadcore, omdat de dualcore beter omging met java instructies.
Er zijn van de verschillende toestellen vast wel benchmarks te vinden die je kunnen helpen met je keuze.
Wellicht is zelfs een Galaxy S2 ook interessant. Zijn genoeg mods voor te vinden en origineel is er ook JellyBean voor te krijgen. Heb m zelf al bijna 2 jaar en ondanks dat ie vaak zat op de grond is gevallen, ziet ie er nog zeer goed uit :)
Ik snap dat ik niet overkom als een zware gebruiker, maar ik hou stiekem toch wel van een retesnel mobieltje, al is het alleen maar om af en toe te facebooken, whatsappen en muziek te luisteren. En het zou best zo kunnen zijn dat quadcores nu nog niet heel goed met die instructies om kunnen gaan, maar dat is precies waarop ik doel in mijn startpost: over een tijdje gaan ze waarschijnlijk alle software beter aanpassen aan quadcores, omdat dan bijna iedereen ze heeft. En omdat ik hem zo lang mogelijk wil houden, zou ik er dan profijt van hebben ;)

Ik heb zelf inderdaad ook zitten kijken naar benchmarks, en die geven aan dat de S3 net even iets sneller is dan de One X. Maar qua design vind ik de One X stukken beter,en qua bouwkaliteit ook,

Naar de S2 heb ik ook even zitten kijken, en die is idd ook een goede kandidaat. Maar ik ben toch bang dat die niet futureproof genoeg is.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:22:
[...]

Eensch. Voor 270~euro is dat de beste telefoon die je hier krijgen kunt imo.
Ik heb ook zitten twijfelen over een S2 of 2e hands S3 oid, maar de S3 mini is echt een hele fijne telefoon en zo veel sneller dan je hd2 :)
Ik weet dat hij sneller is, dat is alles zo'n beetje nu ;P maar wat ik het probleem vind bij deze is wederom dat deze waarschijnlijk niet zo lang meegaat als een quadcore. Ook vind ik het scherm wat te klein. Ik heb grote handen, dus 4,3'' of groter kan best :) Daarnaast hou ik niet zo van low-end apparatuur. Ik koop liever een tweedehands wat ouder topmodel dan dat ik voor dezelfde prijs een huidig midrange model koop. Dat heeft bij mij altijd bewezen de beste keuze te zijn.

Allebei bedankt voor jullie suggesties :)
janvanduschoten schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:42:
Ik verplaats dit topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)
Oh okee, ik wist niet dat het daar hoorde, maar de volgende keer zal ik eraan denken :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Ik ben van een Desire HD over gegaan naar een Samsung Galaxy Note II.
Qua bouwkwaliteit vind ik Samsung wel minder, maar goed.

Qua snelheid heb ik alleen een beetje verschil gezien in spellen en dat is van een single core naar een quad core en dan nog zie ik spellen schokken. Dus ik vraag me echt af of je nou echt zoveel meer gaat krijgen als je perse een quad core wilt.

Ik zelf als ik beperkt budget zou hebben, zou ik zeker voor een goede dual core gaan ipv een quad core. Leuk dat developers er wellicht beter mee om kunnen gaan straks, maar de vraag is of jouw telefoon dat mee gaat maken. Vanuit de fabrikant iig niet. Daarnaast is het altijd houtjetouwtje werken met die Custom roms. Dat viel me toen aan het eind met mijn DHD ook op. Het is het net niet waardoor het niet eens sneller en beter is.

Overigens is mijn DHD niet weg gegaan omdat hij traag was, maar eerder omdat ik stiekem wat groters wilde.

Speel je spellen op je telefoon? Dan nog ligt het eraan welke je speelt. Mijn mening is dat je gewoon beter een Dual core kunt halen. Het is grotendeels een tussen je oren probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:58:
Ik ben van een Desire HD over gegaan naar een Samsung Galaxy Note II.
Qua bouwkwaliteit vind ik Samsung wel minder, maar goed.

Qua snelheid heb ik alleen een beetje verschil gezien in spellen en dat is van een single core naar een quad core en dan nog zie ik spellen schokken. Dus ik vraag me echt af of je nou echt zoveel meer gaat krijgen als je perse een quad core wilt.

Ik zelf als ik beperkt budget zou hebben, zou ik zeker voor een goede dual core gaan ipv een quad core. Leuk dat developers er wellicht beter mee om kunnen gaan straks, maar de vraag is of jouw telefoon dat mee gaat maken. Vanuit de fabrikant iig niet. Daarnaast is het altijd houtjetouwtje werken met die Custom roms. Dat viel me toen aan het eind met mijn DHD ook op. Het is het net niet waardoor het niet eens sneller en beter is.

Overigens is mijn DHD niet weg gegaan omdat hij traag was, maar eerder omdat ik stiekem wat groters wilde.

Speel je spellen op je telefoon? Dan nog ligt het eraan welke je speelt. Mijn mening is dat je gewoon beter een Dual core kunt halen. Het is grotendeels een tussen je oren probleem.
Hmmm... ik vind bouwkwaliteit persoonlijk toch wel belangrijk. Ik bedoel, hoe je telefoon voelt doet toch een hoop. Wat snelheid betreft, ik verwacht geen ultrasnelle telefoon. Wat ik wel verwacht is consistente performance. Wat ik nu heb bijvoorbeeld is dat mijn HD2 af en toe retesnel is, en af en toe een minuut nodig heeft om facebook op te starten. Met een nieuwe telefoon hoop ik erop dat hij gewoon altijd snel is. Verder wil ik kunnen multitasken. Dat is op mijn HD2 feitelijk onmogelijk: whatsapp en muziek naast elkaar is al bijna niet te doen.

Custom roms vind ik juist geweldig! Het kost misschien af en toe wat uurtjes, maar het is ten eerste ( maar dat is persoonlijk) erg leuk om te doen, en het voegt gewoon veel toe. Ik vind het wel meevallen met dat houtje touwtje;)

Maar ik zal erover na gaan denken of een dualcore een optie is, aangezien ik iedereen hier erover hoor dat dat weinig uit zou moeten maken. Bedankt voor je aanvulling!

• Arunia
Ik begrijp je maar al te goed. De enige reden voor mij om naar de Note2 te gaan is omdat HTC geen goede tegenhanger had. Maar ik mis de metalen behuizing zeker wel.

Wat je zou kunnen doen is een MM of Saturn oid inlopen en daar kijken of ze de telefoon van je interesse hebben, daar even mee spelen. Als de interface goed aan voelt, dan is dat prima.

Dat Facebook lang duurde om op te starten ligt er wellicht aan dat de HD2 wel alles draait, maar oorspronkelijk geen Android Phone is. Is in mijn ogen geen vergelijking met een "echte" Android phone.
Eerlijk is wel, dat de DHD nog wel schokte in de interface. Voor zover ik begrepen heb, is dat bij de oudere Android versies zo en sinds Jellybean is dat opgelost, maar pin me er niet op vast.

HTC One X+ of de gewone One X schijnen goede telefoons te zijn. Maar ook daar heb ik behalve een keertje mee spelen niet echt ervaring mee.
Gewoon even in de winkels mee spelen. Kun je een beetje zien of het wat is.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:13:
Ik begrijp je maar al te goed. De enige reden voor mij om naar de Note2 te gaan is omdat HTC geen goede tegenhanger had. Maar ik mis de metalen behuizing zeker wel.

Wat je zou kunnen doen is een MM of Saturn oid inlopen en daar kijken of ze de telefoon van je interesse hebben, daar even mee spelen. Als de interface goed aan voelt, dan is dat prima.

Dat Facebook lang duurde om op te starten ligt er wellicht aan dat de HD2 wel alles draait, maar oorspronkelijk geen Android Phone is. Is in mijn ogen geen vergelijking met een "echte" Android phone.
Eerlijk is wel, dat de DHD nog wel schokte in de interface. Voor zover ik begrepen heb, is dat bij de oudere Android versies zo en sinds Jellybean is dat opgelost, maar pin me er niet op vast.

HTC One X+ of de gewone One X schijnen goede telefoons te zijn. Maar ook daar heb ik behalve een keertje mee spelen niet echt ervaring mee.
Gewoon even in de winkels mee spelen. Kun je een beetje zien of het wat is.
Dat is wel een goed idee:) nou nog even mijn vader ompraten om naar de dichtsbijzijnde MM te rijden ;P
Wat FB betreft zou je goed gelijk kunnen hebben, aangezien dit mijn eerste Androidtelefoon is kan ik het niet vergelijken.
De schokkende interface is inderdaad opgeost in ICS en hoger. Dat hebben ze gedaan door de interface op 60fps te laten lopen, noemen ze "project Butterfly". Maar inderdaad, omdat ik het idee heb dat de One X de beste telefoon was voor deze prijs, zat ik eraan te denken. Alleen daar kom ik in de knoop, want de S3 heeft dan wel weer een verwijderbare achterklep, en een iets snellere processor. Maar de One X heeft volgens mij een beter bouwkwaliteit, en ik vind hem echt stukken mooier dan de S3.

Over de One X+, hoeveel beter is die? De processor overclocken doe ik zelf wel, en Beat Audio vind ik troep. Maar als ik hem kan vinden voor dezelfde prijs, dan komt ie wel bij mijn overwegingen :)

Keuzes he... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 14:30 ]

• Arunia
Ik ken het dilemma helemaal.

Probeer ze iig beide eens vast te houden. Dan weet je iig wat je van die kwaliteit vind.

Overigens is FB hoe dan ook een ***** applicatie. En dat ligt absoluut niet aan de telefoon. Zelfs op iOS bijvoorbeeld loopt dat ding om de haverklap vast.

Wat iemand hiervoor ook al opperde zijn de onbekendere Chinese telefoons waarbij je meer bang for buck krijgt. Geen idee hoe de bouwkwaliteit is, maar dat is uiteraard een idee nog. Maar die kun je dan weer niet vast houden.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:36:
Ik ken het dilemma helemaal.

Probeer ze iig beide eens vast te houden. Dan weet je iig wat je van die kwaliteit vind.

Overigens is FB hoe dan ook een ***** applicatie. En dat ligt absoluut niet aan de telefoon. Zelfs op iOS bijvoorbeeld loopt dat ding om de haverklap vast.

Wat iemand hiervoor ook al opperde zijn de onbekendere Chinese telefoons waarbij je meer bang for buck krijgt. Geen idee hoe de bouwkwaliteit is, maar dat is uiteraard een idee nog. Maar die kun je dan weer niet vast houden.
Goede, dat ga ik doen.Gelukkig ken ik mensen met allebei de telefoons. En wat FB betreft heb je gelijk ja, dat is gewoon slecht gemaakt. FB in het algemeen word steeds vervelender... binnenkort komt er vast weer iemand met wat nieuws.
Wat chinese telefoons betreft: Ik heb daar ook aan zitten denken. Wat echter het probleem is met die dingen is dat er gewoon te veel onzekerheid is aangaande de bouwkwaliteit, garantie, of ze wel aankomen, ondersteuning met roms, en ga zo maar door. Dat is leuk om te doen als ik wat ouder ben en wat meer te besteden heb: dan kan ik me zon gokje veroorloven. Maar op het moment heb ik liever wat meer zekerheid, en dan maar wat mindere specs.

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:43:
[...]

Goede, dat ga ik doen.Gelukkig ken ik mensen met allebei de telefoons. En wat FB betreft heb je gelijk ja, dat is gewoon slecht gemaakt. FB in het algemeen word steeds vervelender... binnenkort komt er vast weer iemand met wat nieuws.
Wat chinese telefoons betreft: Ik heb daar ook aan zitten denken. Wat echter het probleem is met die dingen is dat er gewoon te veel onzekerheid is aangaande de bouwkwaliteit, garantie, of ze wel aankomen, ondersteuning met roms, en ga zo maar door. Dat is leuk om te doen als ik wat ouder ben en wat meer te besteden heb: dan kan ik me zon gokje veroorloven. Maar op het moment heb ik liever wat meer zekerheid, en dan maar wat mindere specs.
Een goeie bekende is de Mi-Two:
reviews: Xiaomi Mi-Two: keizer der Chinese smartphones

Deze telefoon is spotgoedkoop (voor zijn prestaties) en is toch uitstekend.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 23:25
Alternatief voor batterypull is aan knop inhouden.

Ik denk dat je vrees voor de bouwkwaliteit van Samsungs een beetje ongegrond is. Ja, ze zijn plastic, maar bijna onvernietigbaar. Batterijen en batterijklepjes en dat soort zaken zijn ook makkelijk te vervangen bij Samsungs. Batterijen gaan vaak na een jaar of 1,5 toch wel slijten en dan is het gewoon makkelijk om een nieuwe te kunnen kopen.

Gezien je ROM achtergrond, zou ik mijn keus voor al daar op baseren. Gebruik je ROMs puur om te hacken dan ben je beter bij HTC's af door de gebruikte drivers Wil je de snelste updates en de meest volledige featureset dan ben je beter af bij Samsung. De laatste touchwiz Roms zijn gewoon dik in orde qua performance en mocht je wat anders willen zet je er een andere launcher op.

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:51:
[...]

Een goeie bekende is de Mi-Two:
reviews: Xiaomi Mi-Two: keizer der Chinese smartphones

Deze telefoon is spotgoedkoop (voor zijn prestaties) en is toch uitstekend.
Ik heb inderdaad eerder ogen gelegd op de MI-2,maar het probleem is dat die bijna niet te krijgen is, ook niet tweedehands. Ten minste, niet voor mijn prijs;)
Darf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:54:
Alternatief voor batterypull is aan knop inhouden.

Ik denk dat je vrees voor de bouwkwaliteit van Samsungs een beetje ongegrond is. Ja, ze zijn plastic, maar bijna onvernietigbaar. Batterijen en batterijklepjes en dat soort zaken zijn ook makkelijk te vervangen bij Samsungs. Batterijen gaan vaak na een jaar of 1,5 toch wel slijten en dan is het gewoon makkelijk om een nieuwe te kunnen kopen.

Gezien je ROM achtergrond, zou ik mijn keus voor al daar op baseren. Gebruik je ROMs puur om te hacken dan ben je beter bij HTC's af door de gebruikte drivers Wil je de snelste updates en de meest volledige featureset dan ben je beter af bij Samsung. De laatste touchwiz Roms zijn gewoon dik in orde qua performance en mocht je wat anders willen zet je er een andere launcher op.
Ja, ik heb inderdaad eerder gelezen dat dat ook werkt. Dat is mooi, want dan is dat ook geen probleem meer :)
Wat bouwkwaliteit betreft, je zal waarschijnlijk gelijk hebben. Ik hou alleen niet van plastic, en op de One X zit dan net weer zo'n finish die het wat beter maakt;)

Dat batterijen slijten is grotendeels een misverstand. Ja, ze slijten, maar als je ze helemaal leegtrekt en dan weer oplaad is het grotendeels verholpen. (Hoe werkt dat? Na een tijdje vormen zich in batterijen kristallen, en die worden steeds groter. Daardoor word de weerstand hoger en kan er minder energie in. Als je ze helemaal leegtrekt en dan weer oplaad, breken die kristallen in kleinere stukken. ) Ook heb je in moderne Li-ion batterijen vrijwel geen last meer hiervan. Bijvoorbeeld, de batterij die ik nu gebruik is bijna 4 jaar oud en doet het nog alsof hij nieuw is. Als laatste kan ik nog de battery stats wipen, en dan gaan ze over het algemeen ook een stuk langer mee.

En zoals je zegt, custom roms werken vaak beter op HTC's. Touchwiz vind ik te kinderachtig en rommelig eruit zien. Verder ben ik nogal verslaafd aan MIUI roms, die vind ik echt geweldig :) En via custom roms heb je meestal wel de nieuwste versie van Android. En als je die niet hebt, maakt dat ook geen wereld van verschil. Ik kan ook wel leven met ICS in plaats van JB.

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
nieuwe baterijen hoeven meestal niet meer volledig leeg getrokken te worden (in ieder geval die van mijn Nexus 4 had dat niet nodig)
Ik zou in jouw geval voor de HTC One X gaan. in CPU prestaties is die echt wel opgewassen tegen de S3. In de ene benchmark wint de s3 net in de andere de one x. De s3 wint er in totaal net iets meer. Maar het is verwaarloosbaar. Het is een verschil dat je nooit zal merken. En de tegra 3 is een meer gebruikte processor dus wordt meer voor geoptimalizeerd en dat trekt het kleine achterstandje meteen recht.
Enkel qua GPU lijkt de S3 mij iets sneller te zijn.
Plastiek van de S3 is sterk dat wordt vaak onderschat. Maar dat is de one x ook en de one x voelt gewoon veel beter aan in de hand.
HTC's werken in mijn ervaring ook gewoon veel en veel fijner. Die hoeven ook niet perse een custom rom krijgen. Touchwiz daarentegen zou er bij meteen afvliegen (a)
Alles bij elkaar, prestatie gewijs zijn die gsm in dagelijks gebruik als je er apps en dergelijke op gaat draaien en in de interface hetzelfde. Het is dus gewoon de keuze voor welke gsm jij het mooist en degelijkst vindt (en voor een merk). In mijn geval zou dat de HTC zijn, en als ik het zo lees, bij jou ook :)

Als je toch nog een dualcore zou overwegen: kijk eens naar de one s (voor zover ik weet ligt die ook boven jouw budget dus zal ook 2de hands zijn), die is echt heel erg snel en heeft naar mijn mening een nog fijnere afwerking.
En als je toch doorgaat in de quadcore en het scherm en camera maken je minder uit: de lg optimus 4x HD, heb al veel mensen gehoord die erg positief zijn over de snelheid ervan (even snel als de htc one x) en een pak goedkoper (opnieuw nog boven budget dus je zal ook hier weer naar 2de hands moeten kijken). Is ook plastiek maar ligt zeer fijn in de hand

[ Voor 11% gewijzigd door Bavardia op 23-04-2013 16:10 ]

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Verwijderd

Topicstarter
Bavardia schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:04:
nieuwe baterijen hoeven meestal niet meer volledig leeg getrokken te worden (in ieder geval die van mijn Nexus 4 had dat niet nodig)
Ik zou in jouw geval voor de HTC One X gaan. in CPU prestaties is die echt wel opgewassen tegen de S3. In de ene benchmark wint de s3 net in de andere de one x. De s3 wint er in totaal net iets meer. Maar het is verwaarloosbaar. Het is een verschil dat je nooit zal merken. En de tegra 3 is een meer gebruikte processor dus wordt meer voor geoptimalizeerd en dat trekt het kleine achterstandje meteen recht.
Enkel qua GPU lijkt de S3 mij iets sneller te zijn.
Plastiek van de S3 is sterk dat wordt vaak onderschat. Maar dat is de one x ook en de one x voelt gewoon veel beter aan in de hand.
HTC's werken in mijn ervaring ook gewoon veel en veel fijner. Die hoeven ook niet perse een custom rom krijgen. Touchwiz daarentegen zou er bij meteen afvliegen (a)
Alles bij elkaar, prestatie gewijs zijn die gsm in dagelijks gebruik als je er apps en dergelijke op gaat draaien en in de interface hetzelfde. Het is dus gewoon de keuze voor welke gsm jij het mooist en degelijkst vindt (en voor een merk). In mijn geval zou dat de HTC zijn, en als ik het zo lees, bij jou ook :)

Als je toch nog een dualcore zou overwegen: kijk eens naar de one s (voor zover ik weet ligt die ook boven jouw budget dus zal ook 2de hands zijn), die is echt heel erg snel en heeft naar mijn mening een nog fijnere afwerking.
En als je toch doorgaat in de quadcore en het scherm en camera maken je minder uit: de lg optimus 4x HD, heb al veel mensen gehoord die erg positief zijn over de snelheid ervan (even snel als de htc one x) en een pak goedkoper (opnieuw nog boven budget dus je zal ook hier weer naar 2de hands moeten kijken). Is ook plastiek maar ligt zeer fijn in de hand
Nou, zo te zien komen jouw argumenten overeen met die van mij, en je punt over optimalisatie is ook wel een goede ;) Sense vliegt er bij mij waarschijnlijk ook snel af hoor,maar dat is puur persoonlijk.
Ik heb op jouw advies ook even naar de optimus 4X HD gekeken, maar de achterkant van dat toestel bevalt me niet zo. Ook heb ik het vermoeden dat er meer custom roms zijn voor de One X.

Dus, alles wijst in de richting van de One X voor mij. Is er iemand die een killer-argument heeft voor een andere telefoon? Zie ik nog iets over het hoofd?

• niektb
Ik heb nog wel wat nadelen gevonden:
- Accu niet vervangbaar
- geen microSD-slot

http://reviews.cnet.com/s...4505-6452_7-35150644.html

Mochten deze nadelen geen probleem zijn, dan is het zeker een aanrader!
(Je zou trouwens ook eens kunnen kijken naar de X+)

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
de X+ biedt amper voordelen (kijk maar naar de tweakers review die vat het mooi samen) maar de extra prijs die je daarvoor betaald is absurd

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:12:
Ik heb nog wel wat nadelen gevonden:
- Accu niet vervangbaar
- geen microSD-slot

http://reviews.cnet.com/s...4505-6452_7-35150644.html

Mochten deze nadelen geen probleem zijn, dan is het zeker een aanrader!
(Je zou trouwens ook eens kunnen kijken naar de X+)
Moderne accu's leveren geen problemen op die ik niet kan oplossen met software ;)
Geen sd-slot maakt mij niet zoveel uit. Ik draai nu alles inclusief besturingssysteem vanaf een 8GB sd-kaart... als ik een 32GB One X haal heb ik vier keer zoveel. No problem.

Dus dan is deze een aanrader:)

Over de One X+, die heeft maar minieme voordelen. Wat ik wel fijn zou vinden is de grotere accu, maar dat is ook geen beslissende factor als ik er maar een dag mee kan doen. Ik heb nu 1230 MaH, daarmee kom ik de dag gemakkelijk door, op een telefoon die niet efficient is. Met een 1800MaH batterij op een telefoon die wel efficient is ( met name door de "lazy core") moet dat wel lukken.
En de One X+ draait 0.2 GHz hoger. Ik kan het zelf ook wel overclocken, en daarbij, overclocken levert volgens alle benchmarks maar een minieme snelheidswinst op, dus in het dagelijks gebruik ga ik dat niet merken.
Verder is hij tweedehands net wat te duur voor mijn budget. Als hij dat niet was had ik m wel gehaald;)

En nog even een speciale notitie voor Beats Audio: dat is de grootste oplichterij ooit. Het is een equalizer, waarvoor je geld betaalt, die slecht afgesteld staat. Aangezien ik nogal audiofiel ben ga ik de Acid Audio Engine erop installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2000749
Hier heb ik goede ervaringen mee. Maar als ik iets erg vind, is het Beats Audio;) Maar voel je niet gekrenkt als jij het wel leuk vind hoor, over smaak valt niet te twisten :)
Bavardia schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:23:
de X+ biedt amper voordelen (kijk maar naar de tweakers review die vat het mooi samen) maar de extra prijs die je daarvoor betaald is absurd
Precies. Ik ga even die review lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 13:39 ]

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 11:32
Wil je perse een android of is een WP ook goed? Nokia staat wel bekend om goede, degelijke telefoons te maken dus bouwkwaliteit (een van je eisen) zit wel goed. Bijvoorbeeld de lumia 620 voor 230 euro. De specs zijn wel prima, een dual core snapdragon S4 plus, met wel weinig ram (512mb) maar onder WP draait alles nog erg vlot (zelfs games). Asphalt 5 en 7 draaien er erg fijn op. Ik weet niet of je WP iets vind, maar ik gooi het er gewoon in.

[ Voor 4% gewijzigd door DtenBrink op 24-04-2013 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
DtenBrink schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:00:
Wil je perse een android of is een WP ook goed? Nokia staat wel bekend om goede, degelijke telefoons te maken dus bouwkwaliteit (een van je eisen) zit wel goed. Bijvoorbeeld de lumia 620 voor 230 euro. De specs zijn wel prima, een dual core snapdragon S4 plus, met wel weinig ram (512mb) maar onder WP draait alles nog erg vlot (zelfs games). Asphalt 5 en 7 draaien er erg fijn op. Ik weet niet of je WP iets vind, maar ik gooi het er gewoon in.
Sorry voor mijn late reactie, ik zag niet dat er een tweede pagina was :O
WP is op zich best, maar ik hou toch wel van wat eyecandy. Verder ben ik zo gewend aan MIUI en heb ik alles daarop perfect op mijn manier aan het werk dat ik gewoon niet wil switchen. Wel bedankt voor je suggestie, ik weet dat WP op vrijwel alles lekker draait, en dat is wel goed gedaan. Gelukkig kan ik als ik een nieuwe tel heb gewoon WP dumpen op mijn HD2.

Overigens, mijn keuze is uiteindelijk de One X geworden. Ik heb geen idee of het nodig is of niet, maar dit topic kan gesloten worden.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
One X is een prima keuze, zeker nu de One op de markt is.

Blijf weg van de S3 mini, deze is de naam S3 onwaardig en is m.i. meer catagorie Xperia U / Ace plus/ Ace 2, dus veel te duur

[ Voor 14% gewijzigd door Majin Buu op 14-05-2013 11:50 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om toch een helemaal nieuwe te gaan halen, aangezien die op de zaak gezet kan worden en de prijs voor een nieuwe dan uitkomt op 260 Euro. Ik heb wel tien Euro extra over voor een hele nieuwe.

Nu is mijn vraag: als ik een nieuwe koop, krijg ik dan ook gelijk een met het goede scherm en de goede processor? Er zijn namelijk verschillende panelen gebruikt voor de One X, en de kwaliteit verschilde behoorlijk. Ook zijn er versies met een Snapdragon S4 dual-core, omdat destijds de quad-cores met een levergebrek kampten. En er zijn problemen geweest met WI-FI ontvangst, en ga zo maar door.

Met andere woorden, als ik er nu een koop, krijg ik dan een versie zonder alle kinderziektes en minderwaardige/andere componenten er in? Geen logo's van Vodafone als ik opstart oid.? Of valt dat niet te zeggen?

• Fr3d27
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 18:55
ik zie nergens een one x voor €260 ...

• niektb
Dat kost ie via z'n werk.

Verwijderd

*nevermind*

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 20:02 ]

Verwijderd

Dat miui ziet er professioneel uit zeg!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

One X'es zijn nooit uitgeleverd met dual-cores.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Fr3d27
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 18:55
ahh vandaar.
Ik ga denk ik voor de pas uitgekomen Acer Liquid E2.
Niet high end, maar schijnt een meer dan prima telefoon te zijn voor minder dan €250,-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:04:
Dat miui ziet er professioneel uit zeg!
Klopt, dat gaat er ook directement op zodra ik m heb ;)
CLB schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:06:
One X'es zijn nooit uitgeleverd met dual-cores.
Deze link geeft een andere suggestie: http://www.gottabemobile....-benchmarked-side-by-side
Deze ook: http://www.gottabemobile....ather-than-quad-core-cpu/

Het zijn wel alleen US modellen, dat wel. Maar ik heb geen zin in verrassingen vandaar.

/
Fr3d27 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:37:
ahh vandaar.
Ik ga denk ik voor de pas uitgekomen Acer Liquid E2.
Niet high end, maar schijnt een meer dan prima telefoon te zijn voor minder dan €250,-
Kan ook, ik hou persoonlijk niet zo van Acer, maar dat is smaak.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 06:58 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zoals je zegt US, we leven hier in de EU...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• niektb
In Nederland is de One X voorzien van de tegra 3 (=quadcore)

Verwijderd

Topicstarter
Ahem. Ik weet dat ik nu misschien wat vervelend begin te worden, maar de One X is nog niet hier. De webshop kwam drie dagen na mijn bestelling met een mail dat hij niet leverbaar was in grijs en ik wil hem per se in grijs.

Maar nu komt het: ik stond op het punt hem ergens anders te bestellen. En toen las ik dit:
Trackerfire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:14:
Krijg ik net binnen :)!

[afbeelding]

Vanaf maandag dus te bestellen zonder gedoe met douane kosten :) prijs wordt € 399,- voor de 16GB en € 459,- voor de 32GB.

Cheers :)

Klik voor de Europese site die maandag om 11:00 CEST gelanceerd wordt.
Gelezen in het Oppo Find 5 topic.

Dus, wat nu? Specswijs zou ik uiteraard gelijk voor de Oppo kiezen. Maar, hoe zit het met custom ROM's? Kan iemand iets nuttigs hierover zeggen? Want als de support voor deze een beetje goed word, dan is dit natuurlijk een insta-buy. Hij is maar 30 Euro duurder dan de One X 32GB.

Wat zeggen jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Find 5 geworden. En nu maar afwachten tot ie aankomt... altijd leuk :)
Pagina: 1