Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor niet te veel geld waar ik goed op kan gamen.

Ik denk bijvoorbeeld aan:
pricewatch: Acer Aspire V3-771G-53216G75Maii
Maar ik vind hier geen reviews voor. :?

Ik wil games als Skyrim, league of legends (max graphics) zonder lagg(60fps) kunnen spelen.

Deze is natuurlijk het beste, maar deze vind ik toch echt te duur.
pricewatch: MSI Gaming Series GT70 0NE-640NL

Van deze weet ik niet of ze aan mijn wensen voldoen:
pricewatch: HP ProBook 4540s (H5J21EA)
pricewatch: Dell Vostro 3560 (998-17819)
pricewatch: Sony Vaio SVE1713L1E
pricewatch: Toshiba Satellite Pro 161
pricewatch: Toshiba Satellite Pro 17L

Edit; Wensen zijn nu duidelijker, bovenstaande apparaten voldoen allemaal niet aan mijn wensen, vandaar dat ik mijn budget maar heb opgeschroeft. Ik wil minstens 15,6 inch, maar 17 inch lijkt me ook leuk.

[ Voor 60% gewijzigd door smuurmans op 29-05-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Die Acer kan wel een beetje gamen, maar niet goed op de native resolutie (1080p).
Dus je zult de resolutie iets lager moeten zetten, met als nadeel dat de game er wat onscherp uit ziet.
(900p op een 1080p scherm gaat er slechter uitzien dan 900p op een 900p scherm).

Goedkope game laptops die het erg goed doen zijn er niet veel. Of je levert in op bouwkwaliteit, prestaties e.d.

Je moet je ook afvragen wat je belangrijk vind? Een goed scherm die er mooi uitziet? Dan moet je een zwaardere GPU en dus zwaardere en duurdere laptop hebben.

Die HP is goed, maar heeft geen geweldig scherm (lage resolutie).
De Dell heeft hetzelfde, het voordeel is wel dat een middelmatige GPU het op zo'n resolutie wel beter doet.
Sony ziet er goed uit, 900p scherm, redelijk goede kaart.
Zelfde geld voor de Toshiba's.

Maar waar gebruik je hem voor? Blijft hij op het bureau (beter een desktop dan), of wil je hem meenemen naar school (dan wil je een zo licht mogelijke en zeker geen 17'' scherm).
Dat moet je voor jezelf beslissen.

Je zit te kijken naar laptops van +- 750 euro. Ik ga er van uit dat dat je budget ongeveer is. Ik denk niet dat het realistisch is om voor dat geld een laptop te krijgen die Skyrim zonder lags op 60fps gaat spelen.
Tenzij je bereid bent om voor een midner scherm te gaan en op andere vlakken met minder tevreden bent (bouwkwaliteit e.d.). Zelfs dan is het voor die prijs moeilijk.

Deze laptop lijken wel geschikt te zijn, maar zoals ik al zei, Max graphics en 60fps zit er gewoon niet in rond deze prijs.
http://tweakers.net/price...218g75maii/specificaties/
http://tweakers.net/price...00-mbg2amh/specificaties/

[ Voor 13% gewijzigd door Goudstalen op 22-05-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Evt de lenovo y500, mooie laptop goede prijs nu bij de mediamarkt, voor €685,- goede prijs kwaliteits verhouding :)

edit- had niet gezien dat de y500 al genoemd was door bovenstaande!

[ Voor 25% gewijzigd door dijstr op 22-05-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Keuze gaat naar een laptop van BTO.EU

12 GB werkgeheugen
1 TB 7200RPM HDD
120GB SSD
2GB DDR5 Graphische kaart
Core I7 processor 2,4-3,4ghz(turbo)
17,1inch scherm
Wireless netwerkkaart met ondersteuning tot 300Mbps, gaming performance

Wat wil ik nog meer? Zit eigenlijk alles in voor een perfecte laptop, maar helaas gaat me dit grapje wel 1300€ kosten. In vergelijking met de MSI Gaming laptops is dit nog altijd goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh. Just saying, maar dat is zo ongeveer de slechtst gebouwde laptop die je kan halen. Bovendien zijn de veel goedkopere concurrenten asus N56 en lenovo Y500 significant beter op het gebied van koeling, ergonomie en accuduur.

Edit: je vermeldt er niet bij of het om een clevo of msi variant van bto gaat. Bij een msi variant gaan alle argumenten hierboven nog steeds op met uitzondering van de brakke koeling.

Dat de MSI GT70 het beste is slaat trouwens nergens op. De beste 17" gamebak is zonder enige twijfel de Alienware M17x. Met HD 7970m €1386. Veel goedkoper, en iets, maar niet veel, beter dan de msi.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Haha, goeiemorgen darkstone ;)

hij kan wel een 15'' clevo laptop overwegen van BTO of XNB, prima prestatie's en gewoon een prima laptop. Op je bureau heb je meestal een goeie 2.1 set staan die kan brullen tijdens gamen, (ik hoor zelfs m'n servertje onder m'n bureau niet tijdens gamen) dus een beetje ventilatorgeluid maakt hem misschien niet zoveel uit.

Een BTO vergleken met de AW. je hebt er een met 15'' 7970M, i7, 8 GB DDR3 geheugen & een 120 GB SSD voor €1199 euro, is even €200 euro goedkoper, heeft een scherm waar je tenminste normaal in kunt werken in het zonlicht, is een stuk lichter.

En voor dezelfde prijs van de goedkoopste M17X heb je 12 Gb DDR3, een 1 TB 7200 RPM HDD, en een 120Gb Msata SSD voor €1388.

een 17' wil je niet dagelijks meenemen naar school, echt niet :F

En geloof me, ze vallen reuze mee. Beide laptops zijn prima de M17X is idd een mooi ding, maar wel een stuk duurder voor wat je ervoor krijgt. En dan heb ik het puur over specificatie's ;)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXpaND schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:49:
En geloof me, ze vallen reuze mee.
Dit is nu al de 5e keer deze week dat ik die uispraak zie. Maar ik heb nog nooit enige onderbouwing of onafhankelijke bron gezien die die bewering kracht bij zet.

Je kan net zo goed beweren dat packard bell meevalt. Ehh ja leuk. Maar wat kunnen we met die informatie? Helemaal niets.
is even €200 euro goedkoper
Dat slaat ook nergens op, het scheelt luttele tientjes. Ik noem niet voor niets de exacte prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
In de pricewatch vind ik geen enkele laptop die aan mijn specificaties voldoet, en ik heb van verschillende mensen gehoord dat ik maar beter geen Acer,Asus of Lenova kan pakken. Ik neem het ding niet mee naar school overigens, hij is meer voor LANs ed..
Eisen:
Min. 8GB werkgeheugen
Min. 500GB HDD geheugen
Min. 100GB SSD geheugen
Videokaart (2gb ddr5 of beter) waarmee een spel als league of legends op high graphics gedraaid kan worden
Een Core i7 processor
Min.15,6 inch scherm
Goede netwerkkaart

Kan iemand dit vinden voor minder dan 1500€? Bij BTO bieden ze dit. Exacte prijs: €1216,- Incl btw.

Ik let dus niet op de accuduur aangezien ik hem vrijwel altijd aan de stroom kan hangen. En ik vind het juist fijn dat hij iets groter is. Ik vind het best een grote aanschaf dus ik stel jullie commentaar wel erg op prijs. Ik zal daarom de exacte specificaties weergeven:
- 17,3 inch full hd LED (mat)
- Videokaart 1 Intel HD 4000 (als backup)
- Videokaart 2 GeForce GTX 660M
- Intel HM77 express chipset
- Intel core i7 3630QM processor (quad core 6mb cache 2,4ghz)
- artic silver koelpaste
- 3x 4gb High speed DDR 1600mhz
- 1000gb hdd 7200rpm
- 120gb SSD Samsung 840 series
- 8x DVD +/- RW Dual layer, incl dvd ram
- Intel Advanced N 6235 Dual band AGN (2,4/5GHZ) 300Mbps
- 3x usb 3.0 en 1x usb 2.0
- HDMI aansluiting
- Nog wat gratis rotzooi, muismat, draagtas, muis, oordopjes, doekje etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet van wie je hebt gehoord dat je beter geen asus of lenovo kan pakken, maar asus en lenovo behoren zeker tot de beste merken. Of acer een goed merk is valt over te twisten, maar het is in elk geval een beter merk dan clevo...

De door jouw genoemde BTO moet je in elk geval niet nemen. Hij is een stuk duurder dan de N56 of Y500 met vergelijkbare specs. De oplettende lezer merkt op dat deze notebooks een GT 650m bevatten in plaats van GT 660m. Maar de clevo's klokken standaard terug naar de stock clocks terwijl een n56/y500/... als het goed is in games constant op de turbo boost clocks moet draaien (met de door jouw uitgekozen CPU levert dat een snelheidswinst op 41% singlehthreaded). Bovendien worden de clevo's consistent waardeloos beoordeeld op het gebied van fangeluid, toetsenbord en touchpad en bouwkwaliteit. En nog een hele reeks andere gebieden.

Met dezelfde prestaties in het 17" segment heb je voor € 894 de inspiron 17R SE, mogelijk gaat daar nog 8% af vanwege een kortingsbon. De N76 heb je ook rond die prijs vanwege de acties bij de saturn en mediamarkt, maar is algeheel beter gebouwd en bevat GDDR3. Ten slotte heb je ook nog de M17x. Die gaat wat boven je budget, ( € 1,480-ish met SSD ) maar komt dan ook met een 2x zo snelle grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bepaal eerst je budget...
In de TS zie ik een schamel €600,00 laptopje staan, en het gaat nu over €1500,00 configs...

Bepaal eerst de grootte...
Ik zie je 15,6" noemen en 17,0" modellen, scheelt nogal in gewicht, grootte, lompheid

Ik zeg nog steeds: Xnotebooks Destiny, €1229,00 voor: 15,6", ATI 7970, i7 3630, 8GB RAM, 750GB HDD
Daar zit geen SSD bij, die kun je beter los kopen voor €125,00 en ook geen Windows licentie = < €1500,00

Als je voor €39,00 het 95% gamut matte scherm kiest heb je 'n top-of-the-line: B156HW01 V4 scherm :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:34:
Ik weet niet van wie je hebt gehoord dat je beter geen asus of lenovo kan pakken, maar asus en lenovo behoren zeker tot de beste merken. Of acer een goed merk is valt over te twisten, maar het is in elk geval een beter merk dan clevo...

De door jouw genoemde BTO moet je in elk geval niet nemen. Hij is een stuk duurder dan de N56 of Y500 met vergelijkbare specs. De oplettende lezer merkt op dat deze notebooks een GT 650m bevatten in plaats van GT 660m. Maar de clevo's klokken standaard terug naar de stock clocks terwijl een n56/y500/... als het goed is in games constant op de turbo boost clocks moet draaien (met de door jouw uitgekozen CPU levert dat een snelheidswinst op 41% singlehthreaded). Bovendien worden de clevo's consistent waardeloos beoordeeld op het gebied van fangeluid, toetsenbord en touchpad en bouwkwaliteit. En nog een hele reeks andere gebieden.

Met dezelfde prestaties in het 17" segment heb je voor € 894 de inspiron 17R SE, mogelijk gaat daar nog 8% af vanwege een kortingsbon. De N76 heb je ook rond die prijs vanwege de acties bij de saturn en mediamarkt, maar is algeheel beter gebouwd en bevat GDDR3. Ten slotte heb je ook nog de M17x. Die gaat wat boven je budget, ( € 1,480-ish met SSD ) maar komt dan ook met een 2x zo snelle grafische kaart.
Gaan we weer 8)7
Het consistent afkraken van een merk wat hij zelf niet heeft.

Mijn BTO 17CL48 / Clevo clockt helemaal niet terug.
Heb Darkstone de bewijzen vaak genoeg getoond maar toch blijft hij het herhalen, jammer.
Zou eigenlijk een soort van "standaard post" moet maken zodat ik dit kan herhalen iedere keer als hij het zegt met daarin screenshots dat hij niet terugclocked 8)

" Bovendien worden de clevo's consistent waardeloos beoordeeld op het gebied van fangeluid, toetsenbord en touchpad en bouwkwaliteit. En nog een hele reeks andere gebieden."

Door jou ja. Tweakers.net heeft de 17CL46 / 47 (en ook de 15" versie) gewoon als goed beoordeeld.
Of telt die review niet?

En natuurlijk, hoe kon het ook anders. Meneer raadt een Dell aan.

En tegenadvies voor jouw Dell M17x: [url=/book-17cl47-7970-3dkaart-120gb-p-329.html]BTO 17CL47[/url].

Heb je een AMD 7970 met Core i7 3630QM en 120Gb Samsung 840 SSD. Voor jawel: 1190 euro.
Wel nog Windows erbij net zoals bij die Xnotebook van CLB :)

Maar ben met CLB eens, eerst even budget bepalen, anders blijf je heen en weer bouncen tussen modellen en weet je van gekte niet wat je uiteindelijk moet kopen. Dus wat is je maximum budget?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:21:
Zou eigenlijk een soort van "standaard post" moet maken zodat ik dit kan herhalen iedere keer als hij het zegt met daarin screenshots dat hij niet terugclocked 8)
Ik zou een standaard post moeten maken die mensen aanspoort argumenten te posten in plaats van het staandaard verschrikkelijk irritantie rideltje 'ha die darkstone wordt betaald door dell' en 'ik heb m ook en hij is harstikke goed'. Voor het geval je mijn post niet heb gelezen: minder dan de helft van de modellen die ik daar aanraad als zijnde een beter keus, is een dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je ontkent nu niet meer dat hij niet terugclocked?
Argumenten + bewijzen heb ik genoeg gepost.

Of ga je daar nu niet meer op in? (aangezien mijn reactie daarover ging en inderdaad het feit dat het _atlijd_ het zelfde verhaal is bij jou)

En aangaande Dell, je raadt voor mij part alleen maar Dell aan (wat ook vaak gebeurt). Ik heb niets tegen Dell (alleen mijn oude model haha) Het gaat mij er om dat er ongefundeerd modellen / merken worden afgekraakt in de meest krachtige termen zonder dat jij er zelf ervaring mee hebt. En ik ben niet de enige die die mening is toebedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:29:
[...]

Ik zou een standaard post moeten maken die mensen aanspoort argumenten te posten in plaats van het staandaard verschrikkelijk irritantie rideltje 'ha die darkstone wordt betaald door dell' en 'ik heb m ook en hij is harstikke goed'. Voor het geval je mijn post niet heb gelezen: minder dan de helft van de modellen die ik daar aanraad als zijnde een beter keus, is een dell..
Nou darkstone, omdat je er zo lief om vroeg..hiero

En vind het wel grappig dat zelfs mijn 7970M ZONDER turbofan nog niet terugclockt(84C), met turbofan is die een goeie 10/15 graden koeler (71C). In een revieuw van mijn oude BTO bleef een GTX460M ook gewoon netjes op 65 graden. En als zo'n chip gemaakt is voor 105C dan zie ik het probleem nog lang niet.

Bouwkwaliteid is zoals in de post gewoon prima, ja het is plastic, maar het is gewoon stevig. BTO heeft net alsdie Xotic Sager een alluminium rug en alluminium palmrest.Allemaal erg strak zonder kermis voor een prima prijs.

De lenevo Y500, met SLI, onder load word het toetsenbord al meer dan 50 graden, zoals darkstone hieronder beschrijft. Daar zou ik dan ook voor wegblijven
Dat kan theoretisch wel, maar het toetsenbord raakt de 50° onder furmark met één GPU in gebruik. Overclocken lijkt mij garantie voor een kacheltje.
de beste set-up voor jou lijkt me deze, let op: deze is met windows, heb je die zelf nog thuis liggen en weet je hoe je die instaleerd kun je jezelf even €100 euries besparen..ookal zijn dan 'maar een paar tientjes' iedereen werkt voor zijn geld. En alle beetjes helpen! ;)

dan zit je dus i.p.v €1523 naar €1423, scheelt toch :P
verglijkbare configuratie met een Alienware is zo duur krijg je wel een beetje korting op. béétje priced :o

denk dat 3x4 Gb zonde is, kun je beter 2x8 doen dan hou je er 2 over voor latere upgrade's. anders zit je met een losse stick van 4 Gb waar je niks mee kunt. just saying ;)

config die je dan krijgt is eengoeie i7, een MONSTERLIJKE 7970M, 16 GB aan 1600MHz ram, een 120 GB Samsung 840 PRO SSD, en 1 TB 7200 RPM HDD. plus een Intel centrino Dual band wifi kaart (€8 euro duurder, maar 5 Ghz internet komt al een beetje in. Is die iets meer future proof :)

succses!

[ Voor 7% gewijzigd door EXpaND op 30-05-2013 10:40 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Is de 7970M veel beter dan de GTX 660M dan? Upgraden van werkgeheugen kan ook nog van 12 naar 16gb, denk eigenlijk dat dat meer dan voldoende is, maar kan natuurlijk ook 2x8, maakt mij niet veel uit, heb ook nog een pc waar ik de 4gb in kan zetten. Verdere config heb ik hetzelfde als wat jij aanbeveelt, maar dan voor 1179€ ipv 1423.. Installatie van windows kan ik inderdaad zelf. Bedankt voor je advies, dit bevestigt mijn keuze, vraag me alleen nog af wat je met monsterlijke 7970M bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:31:
[...]

Nou darkstone, omdat je er zo lief om vroeg..hiero
Als je nu ook nog een review van dezelfde reviewer aanhaalt over de M17x en deze 2 vergelijkt, dan heb je een goed argument ;)

Had ik al vermeld dat notebookreview zich, in elk geval op het forum, structureel laat 'omkopen' door de adverteerders?
En vind het wel grappig dat zelfs mijn 7970M ZONDER turbofan nog niet terugclockt(84C), met turbofan is die een goeie 10/15 graden koeler (71C). In een revieuw van mijn oude BTO bleef een GTX460M ook gewoon netjes op 65 graden. En als zo'n chip gemaakt is voor 105C dan zie ik het probleem nog lang niet.
Het probleem is dat hij terugklokt boven een bepaalde temperatuur. De temperaturen out of the box zijn niet repressatief voor de lage termijn, in verband met stof. Misschien is het ook zinvol om verder te beargumenteren waar die 84° op is gebaseerd.
Bouwkwaliteid is zoals in de post gewoon prima, ja het is plastic, maar het is gewoon stevig. BTO heeft net alsdie Xotic Sager een alluminium rug en alluminium palmrest.Allemaal erg strak zonder kermis voor een prima prijs.
Jij vind het prima. Anandtech vind de bouwkwaliteit van de W150** totaal waardeloos in vergelijking met de concurrentie, zo ook die van de P170**. Verder beweert theverge dat je beter $500 extra kan betalen voor een M17x dan voor een clevo met dezelfde specs, en komt zelfs volgens tweakers de M17x veel beter uit de bus dan de vergelijk geprijsde clevo.

Ik vermoed dat dat wat meer waarde heeft dan iemand die maar beweert dat het prima is, zonder daarbij 'prima' verder te specificeren. Anders kan je ook wel beweren dat de bouwkwaliteit van random €400 acer 'prima' is.
de beste set-up voor jou lijkt me deze, let op: deze is met windows, heb je die zelf nog thuis liggen en weet je hoe je die instaleerd kun je jezelf even €100 euries besparen..ookal zijn dan 'maar een paar tientjes' iedereen werkt voor zijn geld. En alle beetjes helpen! ;)
Je link is stuk. Maar voor de M17x met de specs die jij opnoemt betaal je amper 3 tientjes meer, terwijl je een op alle fronten betere laptop krijgt.

...maar volgens mij zocht de topicstarter iets rond de €1000.
smuurmans schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:47:
Is de 7970M veel beter dan de GTX 660M dan?
Scheelt een factor 2. Maar de BTO met hd 7970m is werkelijk een miskoop met de huidige prijsstelling van de M17x. Daarvoor hoef je alleen maar anandtech 2 en theverge na te slaan. Als je niet overtuigd bent: t.net, artstechnica beweren iets vergelijkbaars.
De lenevo Y500, met SLI, onder load word het toetsenbord al meer dan 50 graden, zoals darkstone hieronder beschrijft. Daar zou ik dan ook voor wegblijven
De Y500 wordt heet, maar is veel goedkoper dan de gelijk gespecte clevo. Verder heb je nog dit: AppliArt in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Darkstone, de laptops welke jij doorstuurt zijn veel duurder en voldoen niet aan al mijn eisen, enkele specificaties zijn wel beter, maar daar ga ik niet bijna het dubbele voor neerleggen. Je moet kijken naar de prijs 'as configured' en niet de vanaf prijs.. Wat heb je overigens tegen BTO? Je valt ze in vrijwel iedere post aan met nauwelijks controleerbare gegevens/drogredenen... Ik zou ongeveer 230€ meer moeten neerleggen voor een 7970M dan voor de GTX 660M dus ik betwijfel of dit het waard is. Zeker aangezien ik mijn budget inmiddels al bijna verdubbelt heb.

Ik weet het goed gemaakt, ik bestel mijn laptop bij BTO en plaats vervolgens volledig subjectief een beoordeling. Over de prijs valt in ieder geval niet te klagen, BTO levert wat betreft specificaties de goedkoopste laptops. Vergelijkbare versies vind je nergens. Bij paradigit kon ik een laptop vinden voor 1250€ (meer dan ik nu betaal) die wat betreft specificaties net iets minder is dan wat ik nu krijg. Verder kwam geen enkele laptop (nieuw) in de buurt.

Voor mij is de enige vraag dus of BTO de kwaliteit levert welke ik hoop dat ze leveren, daar kom ik vanzelf achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is werkelijk geen enkele goede reviewsite positief over clevo (BTO is prima, maar het spul wat wordt verkocht is nu eenmaal slecht). Dat klinkt misschien gestoord, maar het is precies de mening van iets wat ik beschouw als de beste reviewsite.

Ik kan ook hetzelfde argument aandragen als jou: jij draagt je af waarom je €230 moet neerleggen voor een HD 7970m in plaats van GTX 660m. Omdat het 2x zo snel is, en de M17x kwalitatief veel beter is. Of je dat geld wil uitgeven is een keuze.

Maar kan jij antwoord geven op de volgende vragen?
De inspiron 17R SE kost €900 met 128GB SSD en harde schijf en presteert hetzelfde als de 17CL48. Waarom €300 meer uitgeven?
De N76* kost €1000 met dezelfde specs, enkel een DDR3 grafische kaart. Waarom dan €200 meer uitgeven voor de 17CL48??
De N56* kost €900 met dezelfde specs en DDR3 grafische kaart, waarom dan €300 meer uitgeven voor de 17CL48?
De Y500* kost €900 met dezelfde specs en i5 en GDDR5, waarom €300 meer uitgeven voor de 17CL48?

*Deze zijn nog goedkoper dan aangegeven indien je bij de saturn of mediamarkt shopt.
DDR3 zal misschien 5 a 10% trager zijn dan GDDR5. Of dat meer invloed heeft dan de standaard throttelende CPU kan ik momenteel niet zeggen met de bronnen die nu beschikbaar zijn.

Van geen van de hierboven genoemde laptops wordt de kwaliteit betwist. De N reeks van asus wordt erg goed beoordeeld op anandtech. Theverge is van mening dat de Y500 beter is dan het meest high-end clevo model, en van de inspiron zijn nog geen concrete high-quality reviews. Van clevo wordt alles als troep beoordeeld door o.a. anandtech, maar van de 17CL48 zijn ook nog geen goede reviews.

Dus even samenvattend. Je kunt kiezen tussen:
Laptop A. Kwaliteit onbekend, maar het merk staat als slecht bekend.
Laptop B. Kwaliteit zeer hoog, 20% duurder, 100% snellere grafische kaart.
Laptop C. Kwaliteit zeer hoog. 20% goedkoper, dezelfde grafische prestaties.
Laptop D: kwaliteit onbekend, 30% goedkoper, het merk staat als redelijk bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Van groot belang voor mij is de SSD + HDD combinatie, welke ik mis in de door jou genoemde laptops. Daarnaast is DDR5 en i7 een must. Waarom Clevo rotzooi zou zijn is mij niet bekent, en in hoeverre het voor de laptop zelf uitmaakt als clevo echt rotzooi zou zijn is ook nog maar de vraag. De meeste onderdelen zijn namelijk niet van Clevo.. Waarom is de grafische kaart eigenlijk 2x zo snel? Waar basseer je dat op? De inspiron 17R SE komt overigens niet in de buurt wat betreft specificaties? Ik weet niet of je gelezen hebt op welke specificaties ik mijn 1172€ laptop heb zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Een 7970M is andere koek dan een 660M, je hebt een 384Bit brede bus. Dus een belachelijk groote data-rate. Met daarbij GGDR5 wat voordeel heeft bij Full-HD en geheugen intensieve games. Ik gebruik heb ook als desktop replacement, heb hem hier aan 3 24" FH schermen hangen dankzij eyefinity. Best een beestje =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smuurmans schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:19:
Van groot belang voor mij is de SSD + HDD combinatie,
In de Y500 kan een mSATA SSD, in de inspiron en N76 kan een 2e harde schijf, in de N56 kan je de dvd drive vervangen. Dat is al gedaan bij de door mij genoemde prijs.
Daarnaast is DDR5 en i7 een must.
De inspiron of Y500 met i7 dus.
Waarom Clevo rotzooi zou zijn is mij niet bekent, en in hoeverre het voor de laptop zelf uitmaakt als clevo echt rotzooi zou zijn is ook nog maar de vraag.
Het maakt uit omdat er voor de specifieke laptop weinig reviews zijn
De meeste onderdelen zijn namelijk niet van Clevo..
Je koopt een laptop. Geen kartonnen doos het hardware. Een laptop bevat een toetsenbord en touchpad, een accu, een case, een fan, een heatsink, en een adapter. Het is algemeen bekend dat anandtech van mening is dat het toetsenbord en touchpad nog slechter zijn dan die van een €400 acer. De bouwkwaliteit van een $1000 clevo is slechter dan die van een $700 acer. En de koeling.. good luck om een laptop te vinden welke meer decibels uitstoot in dezelfde performance klasse.
Waarom is de grafische kaart eigenlijk 2x zo snel?
http://www.anandtech.com/bench/Product/832?vs=814

Dit is de GT 650m, maar het door jouw gekozen model met GTX 660m bevat een tragere CPU welke tijdens games niet in turbo boost gaat ( single threaded 44% trager, multi threaded ~25%)
De inspiron 17R SE komt overigens niet in de buurt wat betreft specificaties? Ik weet niet of je gelezen hebt op welke specificaties ik mijn 1172€ laptop heb zitten?
Dat zit al in de prijs. inspiron = €804 of €804 - 8% met i7 en GT 650m. (ik ben te lui om te controleren of de 8% waardebon ook echt werkt). 128GB SSD = €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
De prijzen van Dell moet je niet al te serieus nemen. Als je daar de adviesprijs betaalt, ben je goed gek. Steek hier je licht eens op. [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
Via shopkorting.nl krijg je in de regel nog een 7% cashback.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Lees anders eens deze revieuw darkstone, toetsenbord "far better then other competitors" .
Trackpad, multitouch en ondersteuning voor gestures. "offers exelent precission"

BTO geeft je gewoon meeste bang-for-buck. Punt.
een 7970M is gebouwd voor gamen, en dat is precies wat hij wil gaan doen. een GT650M is en blijft een multimediakaart, ook al douwen ze er 2 in een Y500.. een GTX580M in SLI leverd 2% meer performance dan een enkele 7970M..een enkele 650M komt niet in de buurt, en ook een SLI niet.

Voor wat hij wil zou ik gaan voor een BTO met een i7, 7970M en de rest aan hem zelf overlaten (ik raad gamut scherm wel aan, is echt prachtig om naar te kijken) Hij zoekt een mooie desktop replacement, en als die um net zo gebruikt als ik. met 3 externe monitoren, een toetsenbord en een muis. En overdag mee naar school, is dat gewoon DÉ laptop voor hem.

Van alle laptops die jij hem aanraad is de helft gemaakt voor multimedia, niet gamen. Alleen de M17X is ervoor geschikt. Maar daar betaal je behoorlijk wat extra voor. eenzelfde config kost bij AW €2248 MET €200 korting, terwijl bij BTO €1428 zonder windows, en €1526 met windows. Dus als hij handige vingers heeft en windows zelf kan instaleren, scheelt het een €820 duur grapje voor alleen wat lampjes en het merk. Er zijn maar weinig mensen (in mijn ogen dwazen maar oke) die dat ervoor over hebben. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door EXpaND op 30-05-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notebookcheck vind zelfs het toetsenbord van de W150ER goed. Verder meldt notebookcheck het volgende over het touchpad van mijn latitude: 'the ode of praise continues with the touchpad'. daar ben ik het toch echt niet mee eens.

Notebookcheck is een leuke site om benchmarks te raadplegen, maar de kwaliteitsstandaard is veel te laag en vaak warrig. Hoe kan het nu dat notebookcheck het toetsenbord van de W150ER goed vind, terwijl een ander model met exact hetzelfde toetsenbord de grond in wordt gebrand.

Van het feit dat notebookcheck de toetsenborden goed vind, maar anandtech, theverge, arstechnica, t.net en Enadget niet zoek ik ook nog steeds een verklaring.
EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:08:
Van alle laptops die jij hem aanraad is de helft gemaakt voor multimedia, niet gamen. Alleen de M17X is ervoor geschikt. Maar daar betaal je behoorlijk wat extra voor. eenzelfde config kost bij AW €2248 MET €200 korting, terwijl bij BTO €1428 zonder windows, en €1526 met windows. Dus als hij handige vingers heeft en windows zelf kan instaleren, scheelt het een €820 duur grapje voor alleen wat lampjes en het merk. Er zijn maar weinig mensen (in mijn ogen dwazen maar oke) die dat ervoor over hebben. ;)
Toen ik het net narekende scheelde het 2 tientjes. Ik kwam op €1550 uit met de M17x in dezelfde config als de BTO. In combinatie met het volgende citaat doet dat het altijd goed:

http://www.theverge.com/2...est-gaming-laptop-reviews
AVADirect’s Clevo P170EM is superior to Alienware’s offering in a pure price / performance analysis, but the machine’s overall poor build quality make it difficult to recommend. In this case, Alienware’s M17x is worth the the extra $500 for slightly longer battery life, a better keyboard, and a well-built chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
darkstone, laat mij die sheet van €1550 met dezelde inhoud als deze BTO maar een zien.

met i7, 7970M, 16 GB 1600 Mhz geheugen, 120 Gb Samsung 840 PRO en een 1 TB 7200 RPM HDD (5400 RPM bij AW ;) ) PLUS een dual band wifikaart en windows. Ik hoor het graag ;)

ik kom namelijk toch weer zo uit, die komt het dichts in de buurt met een 128 Gb SSD en een 750 GB HDD. (je kan niet zelf kiezen :F )

oh en niet te vergeten, 2 jaar garantie bij BTO i.p.v 1 bij AW

Trouwens in de link die je stuurt, ik lees niet echt dat die de grond in word gebrand hoor?
The keyboard demonstrates a viable typing feel due to the hard surface, good pressure point, and decent stroke
zoals hun het aangeven, wat bedoel je met slecht? Ik vind juist een M17X vreselijk typen omdat die toetsen zover uit elkaar staan..

[ Voor 31% gewijzigd door EXpaND op 30-05-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kunnen jullie die BTO wedstrijd wie het verste kan plassen niet via DM afhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Senor Sjon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:45:
Kunnen jullie die BTO wedstrijd wie het verste kan plassen niet via DM afhandelen?
jammer dat er geen beoordeling knop is voor het forum, dan was dit een dikke 0 'draagt niks bij aan het onderwerp'. Beide geven we gewoon info over 2 soorten laptops.

Jij springt er even op het laatste moment in, en komt aan met "doe dit, doe dat". In mijn ogen nutteloos :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
@senor sjon
BTO wedstrijd? Ik zie het niet als BTO wedstrijd, het gaat over aankoopadvies voor laptop en dus vind ik dit on topic.

@expand
Jij snapt het, de specificaties bij BTO kan ik echt niet terugvinden in de links van darkstone. Windows heb ik echter zelf al en 2 jaar garantie heb je sowieso (wettelijk)

@darkstone
Ik heb geen zin om 500€ (+/- 40%) meer te betalen voor een betere chassis. Laat staan voor slightly longer battery life, daar geef ik sowieso niks om.. Onbewust ben je het gewoon met ons eens, maar je wil het niet toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

In NL heb je geen 'wettelijk' termijn voor de garantie, in NL geld voor de garantie dat het product 'deugelijk' moet zijn. Zo mag je van een laptop van 800 euro verwachten dat deze langer als 2 jaar meegaat.

Om nog even toe te voegen aan de hele BTO vs de rest discussie: Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat BTO 'volstaat' voor alledaagse taken, als je hem echter wat gaat stressen (e.g. games) dan word de koeling snel een probleem en gaat de boel zich terugklokken. Asus heeft dit bijv niet tot nauwelijks.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 30-05-2013 13:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
prima keuze, 1 tip.

Ik weet toevallig dat de 4e generatie CPU's onderweg zijn, en de 8970M daarbij ook. Duurt ongeveer nog 3/4 weken. Ik zou zeggen blijf nog even zitten waar je zit. Dan heb je straks 10/15% betere prestatie's voor hetzelfde geld. Waarom minder als je meer kan krijgen.

Veel plezier met je aankoop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:53:
[...]

jammer dat er geen beoordeling knop is voor het forum, dan was dit een dikke 0 'draagt niks bij aan het onderwerp'. Beide geven we gewoon info over 2 soorten laptops.

Jij springt er even op het laatste moment in, en komt aan met "doe dit, doe dat". In mijn ogen nutteloos :/
Dat komt omdat jij je reacties op darkstone richt en niet op de TS. Vandaar. Het leest als derde een beetje raar weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
D4NG3R schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:57:
In NL heb je geen 'wettelijk' termijn voor de garantie, in NL geld voor de garantie dat het product 'deugelijk' moet zijn. Zo mag je van een laptop van 800 euro verwachten dat deze langer als 2 jaar meegaat.

Om nog even toe te voegen aan de hele BTO vs de rest discussie: Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat BTO 'volstaat' voor alledaagse taken, als je hem echter wat gaat stressen (e.g. games) dan word de koeling snel een probleem en gaat de boel zich terugklokken. Asus heeft dit bijv niet tot nauwelijks.
Probleem is dat je dan wel in het gelijk moet worden gesteld dat het product de2 jaar niet zou halen, en dat is lastig bij grote multinationals met een hoop lawsuits ;)

heb je toevallig een BTO? Druk eens op de blauwe FN knop onderaan en dan op de toets 1 recht erboven (toetscombo FN-1) en Huppa, daar is je turbofan. Daarmee vaarwel terugklokken idiaal voor in game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smuurmans schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:53:
@expand
Jij snapt het, de specificaties bij BTO kan ik echt niet terugvinden in de links van darkstone. Windows heb ik echter zelf al en 2 jaar garantie heb je sowieso (wettelijk)
Het gaat niet om de specificaties, maar om de kwaliteit van de laptops zelf. Een laptop is meer dan alleen specificaties, bij reviews refereer ik naar een model met dezelfde case.
@darkstone
Ik heb geen zin om 500€ (+/- 40%) meer te betalen voor een betere chassis. Laat staan voor slightly longer battery life, daar geef ik sowieso niks om.. Onbewust ben je het gewoon met ons eens, maar je wil het niet toegeven.
Het verschil is ook niet zo groot. Voor € 1,386 heb je de M17x met 1080p scherm en HD 7970m. Voor €120 zet je er een samsung 128GB pro in, voor €40 upgrade ja naar 14GB RAM. Tel er desnoods nog een paar euro bij voor 16GB en een grotere harde schijf.

Verder is er wel wat meer verschil dan een toetsenbord en accuduur hoor :P . De M17x doet letterlijk alles beter, met uitzondering van de mogelijkheid tot een mat scherm. Je kan het zo gek niet bedenken: speakers, touchpad,, bouwkwaliteit, headphone outs, koeling, fangeluid idle, noem maar op. Ik vind het werkelijk absurd om €1500 uit te geven aan een clevo, en dan vooral omdat er laptops van €800 bestaan die beter score op het gebied van bouwkwaliteit en ergonomie.
Senor Sjon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:00:
[...]

Dat komt omdat jij je reacties op darkstone richt en niet op de TS. Vandaar. Het leest als derde een beetje raar weg. :)
Dat vind ik ook zo gruwelijk irritant...
EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:01:

heb je toevallig een BTO? Druk eens op de blauwe FN knop onderaan en dan op de toets 1 recht erboven (toetscombo FN-1) en Huppa, daar is je turbofan. Daarmee vaarwel terugklokken idiaal voor in game ;)
De turbofan speed wordt in games al bereikt.

Bovendien is het niet zo dat dell 1 jaar garantie geeft. Dell noemt uberhaubt geen garantietermijn. Alle termijnen die dell noemt zijn servicetermijnen. Subtiel verschil, dell verkoopt geen extra garantie, maar service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Senor Sjon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:00:
[...]

Ben ik het niet mee eens, De TS wil een game laptop. Ik zit al vanaf het begin te hameren op een 7970M omdat the way to go is voor 'redelijk' goedkoop gamen omdat die gelijk is aan een 670/680M. En BT0 is voro de TS de beste keus, super prestatie's in een relatief goed maar wel iets goedkoper chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:01:
[...]

Probleem is dat je dan wel in het gelijk moet worden gesteld dat het product de2 jaar niet zou halen, en dat is lastig bij grote multinationals met een hoop lawsuits ;)
Ach, het word voor de consument steeds makkelijker om de winkel te forceren er wat aan te doen (Wat ze eigelijk wettelijk al moeten). Dus wat dat betreft krijg je steeds vaker je recht.
Niet meer (Eind 2011 heeft het systeem het opgegeven door warmteproblemen -niet door stof nee-). Maar Turbofan word standaard al geactiveerd boven een bepaalde temperatuur, in games zal de fan er niet sneller om gaan draaien.

Daarnaast maakte de mijne na een half jaartje echt een t*ringherrie als hij warm werd :( .

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 30-05-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:02:
[...]
Het gaat niet om de specificaties, maar om de kwaliteit van de laptops zelf. Een laptop is meer dan alleen specificaties, bij reviews refereer ik naar een model met dezelfde case.

[...]

Het verschil is ook niet zo groot. Voor € 1,386 heb je de M17x met 1080p scherm en HD 7970m. Voor €120 zet je er een samsung 128GB pro in, voor €40 upgrade ja naar 14GB RAM. Tel er desnoods nog een paar euro bij voor 16GB en een grotere harde schijf.
oke, gaan we even rekenen.
standaard 1386, SSD €120, 1 Tb 7200 RPM €72, geheugen
kom ik uit op 1621..toch een goeie €200 euro duurder, en je bent daarna nog in de weer met alles bestellen, vervangen ect.

edit: klopt niet, basisprijs met i7, FH scherm en 7970M is zonder aanpassingen al €1548 euro, met daar de andere kosten bij zit ik toch nogsteeds hoger. En al €200 euro volgens dell site

[ Voor 10% gewijzigd door EXpaND op 30-05-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik mis in dit verhaal nog even de medion.

Voor 1550 heb je de dikste versie. Zelfde barebone als de MSI, maar stuk goedkoper. Voor die 1500 krijg je een GTX 680m, 128gb ssd, 1000gb hd, core i7 en bij mij zat er een zeer goed beeldscherm in (het beste matte scherm verkrijgbaar volgens darkstone...). Kortom; los van de andere soorten nog een leuke optie.

http://www.medion.com/nl/...E+X7821+laptop/30015010A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
D4NG3R schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:05:

Daarnaast maakte de mijne na een half jaartje echt een t*ringherrie als hij warm werd :( .
Leef je in een isoleercel? over Welke BTO praten we?

Voor de rest kan ik temperatuur echt niet begrijpen, beide worden bijna identiek gekoeld. Kijk maarbij AW en bij BTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
Ik heb het over een laptop van 1179€, enige manier om deze nog beter te maken is een andere videokaart, zoals genoemd de HD 7970m, maar daardoor betaal ik zonder andere aanpassingen 1419€ voor het apparaat. 240€ duurder dus voor alleen de videokaart. Ik twijfel hard.. Beter 1x goed uitgeven en dan echt voorzien zijn in mijn wensen...
Een laptop van 1620€ is dan al helemaal absurd, heb je het al over 450€ extra, en waarvoor?? :S

[ Voor 12% gewijzigd door smuurmans op 30-05-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:09:
oke, gaan we even rekenen.
standaard 1386, SSD €120, 1 Tb 7200 RPM €72, geheugen
kom ik uit op 1621..toch een goeie €200 euro duurder, en je bent daarna nog in de weer met alles bestellen, vervangen ect.
Dan heb je dus 2 harde schijven.
Spanky79 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:09:
Ik mis in dit verhaal nog even de medion.

Voor 1550 heb je de dikste versie. Zelfde barebone als de MSI, maar stuk goedkoper. Voor die 1500 krijg je een GTX 680m, 128gb ssd, 1000gb hd, core i7 en bij mij zat er een zeer goed beeldscherm in (het beste matte scherm verkrijgbaar volgens darkstone...). Kortom; los van de andere soorten nog een leuke optie.

http://www.medion.com/nl/...E+X7821+laptop/30015010A1
Die was ik helemaal vergeten. Volgens anandtech is de GT70 substantieel beter dan de P170** op het gebied van toetsenbord, touchpad, accuduur en speakers . De M17x scoort beter op het gebied van fangeluid en bouwkwaliteit.
smuurmans schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:12:
Ik heb het over een laptop van 1179€, enige manier om deze nog beter te maken is een andere videokaart, zoals genoemd de HD 7970m, maar daardoor betaal ik zonder andere aanpassingen 1419€ voor het apparaat. 240€ duurder dus voor alleen de videokaart. Ik twijfel hard.. Beter 1x goed uitgeven en dan echt voorzien zijn in mijn wensen...
Je hebt tot nu toe geen enkele 'wens' genoemd welke niet mogelijk is met GT 650m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Ik wil games als Skyrim, league of legends (max graphics) zonder lagg(60fps) kunnen spelen.
skyrim op FH met Max setings + AF & xx AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:12:
[...]

Leef je in een isoleercel? over Welke BTO praten we?
Ik leef niet in een isoleercel nee, en welke BTO het over ging weet ik zo niet meer. 1e generatie i5 + een GT260M kaart meende ik. Model was ±700 euro. Gekocht ergens begin 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
D4NG3R schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:25:
[...]

Ik leef niet in een isoleercel nee, en welke BTO het over ging weet ik zo niet meer. 1e generatie i5 + een GT260M kaart meende ik. Model was ±700 euro. Gekocht ergens begin 2010.
Dan praten we over een model van 3 jaar terug toen videokaarten nog gebakken werden op 40Nm en totaal niet efficiënt werkten.Ze staan bij BTO ook niet stil hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:27:
[...]

Dan praten we over een model van 3 jaar terug toen videokaarten nog gebakken werden op 40Nm en totaal niet efficiënt werkten.Ze staan bij BTO ook niet stil hoor ;)
De koeling was na 4 maanden al brak, dat heb ik nog NOOIT eerder meegemaakt. En dat kwam niet door een productiefout nee, aangezien hij na een garantieverzoek ook na 4/5 maanden weer brak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
@darkstone & expand
zie mijn wensen omtrent games. Minstens medium graphics, hoef geen anti aliasing blalba, maar wel volledig in de verte kunnen kijken. Het gaat me niet echt om de mooi, maar sommige grafische aspecten hebben invloed op je performance in de game. De GTX660m is dan voldoende?
@Spanky79
De medion is een heel stuk duurder en op alle fronten minder (behalve de bouwkwaliteit en andere zaken waar ik eigenlijk niet op let)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:24:
[...]
skyrim op FH met Max setings + AF & xx AA?
Geen probleem zonder AA/AF. http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html high 42 fps. 'high' betekent 1366*768 16x AA 8AF. Een totaal achterlijke keuze voor settings... maar ik voorzie geen problemen op 1080p high zonder AA of AF.
Het is slimmer om een model met 650m te nemen. Dat is immers dezelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
smuurmans schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:31:

@Spanky79
De medion is een heel stuk duurder en op alle fronten minder (behalve de bouwkwaliteit en andere zaken waar ik eigenlijk niet op let)
Nee joh, je krijgt wel een gtx680m eh, niet een brakke 650. Nogal een verschil als je crysis3 wilt spelen...

En welke fronten is hij nog meer minder? terabyte hdd? ssd? Scherm? ik zie het erven niet. Maargoed. De alienwares zijn nu erg goedkoop, dus dat is een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hij minder is zie ik ook niet in. De medion is hét alternatief voor de M17x. Ik kan eigenlijk maar over 3 dingen klagen:
• het scherm in de 17" variant. Er zijn verschillende modellen die je kan krijgen, waaronder de beruchte chi-mei.
• De koeling. Die is ongeveer van clevo kwaliteit. Of dat voldoende is moet je zelf weten..
• De algehele bouwkwaliteit. Maar alsnog beter dan de P170**
• En twijfelachtig: het gebrek aan displayport en hardware switchable graphics. Maar dat laatste kan je sowieso vergeten als je de M17 niet neemt. Overigens krijgt de opvolger wel displayport.

De medion bevat de langste accuduur en de beste speakers van alle laptops uit dit segment. Plus een goed toetsenbord en touchpad. Allemaal dingen waar de P170 worst of class in is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:49:
Waarom hij minder is zie ik ook niet in. De medion is hét alternatief voor de M17x. Ik kan eigenlijk maar over 3 dingen klagen:
• het scherm in de 17" variant. Er zijn verschillende modellen die je kan krijgen, waaronder de beruchte chi-mei.
• De koeling. Die is ongeveer van clevo kwaliteit. Of dat voldoende is moet je zelf weten..
• De algehele bouwkwaliteit. Maar alsnog beter dan de P170**
• En twijfelachtig: het gebrek aan displayport en hardware switchable graphics. Maar dat laatste kan je sowieso vergeten als je de M17 niet neemt. Overigens krijgt de opvolger wel displayport.

De medion bevat de langste accuduur en de beste speakers van alle laptops uit dit segment. Plus een goed toetsenbord en touchpad. Allemaal dingen waar de P170 worst of class in is.
Grappig, ik vind aan mijn medion (die met goed scherm, dus geen chi mei) juist de touchpad het minst goede onderdeel. Ik heb geen noemenswaardig verlies aan performance gehad na een paar uur crysis3, de fan is wel wat luid, maar koeling een probleem? Bij mij in ieder geval niet, maar ik draai dan ook geen benchmarks...

Als ze even duur waren geweest had ik een m17x gekocht, maarja, prijsverschil was enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de koeling een probleem is is pas na een tijd goed in te schatten. Het staat in elk geval vast dat de koeling van de M17x drastisch veel beter is, met temperaturen ongeveer 30° lager, en idle een veel lager geluidsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smuurmans schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:31:
@darkstone & expand
zie mijn wensen omtrent games. Minstens medium graphics, hoef geen anti aliasing blalba, maar wel volledig in de verte kunnen kijken. Het gaat me niet echt om de mooi, maar sommige grafische aspecten hebben invloed op je performance in de game. De GTX660m is dan voldoende?
@Spanky79
Dan is een GTX 660m voldoende, heb ik in mijn [url=/book-17cl48-gtx660-ultieme-prijs-prestatie-laptop-p-340.html]17CL48[/url] zitten en kan er alles wel mee spelen.
Niet op ultra high ofzo, maar World of Tanks (speel ik graag) waar viewingdistance belangrijk is trekt hij gewoon goed.

En de bouwkwaliteit is moeilijk in nummers te vatten. Niet alleen tellen verwachteningen mee, maar ook gebruik en inzet (locatie). Zo kan een Acer Apsire budget model goede bouwkwaliteit hebben voor het specifieke gebruik maar als thoughbook moet je hem niet gebruiken. Maakt het die Acer dan meteen slecht?
Spanky79 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:19:
[...]

Grappig, ik vind aan mijn medion (die met goed scherm, dus geen chi mei) juist de touchpad het minst goede onderdeel. Ik heb geen noemenswaardig verlies aan performance gehad na een paar uur crysis3, de fan is wel wat luid, maar koeling een probleem? Bij mij in ieder geval niet, maar ik draai dan ook geen benchmarks...

Als ze even duur waren geweest had ik een m17x gekocht, maarja, prijsverschil was enorm.
Kijk, en zo zien we maar weer dat de "waarheid" die Darkstone uit een review haalt niet absoluut is.
Hij zweert bij hoog en laag dat de touchpads van Clevo slecht zijn en die van de Medion goed.
Low en behold, een gebruiker die het touchpad juist een min geeft.

En daarom zijn gebruikerservaringen veel belangrijker dan een, selectief gezochte, review gedaan door ook maar een of twee personen. Een gebruiker heeft zon product veel langer in zijn handen en dit zijn de ervaringen waar we wat mee kunnen.

Ik kocht mijn laptop ook voornamelijk op gebruikersrecensies en niet op de online reviews.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:53:
Kijk, en zo zien we maar weer dat de "waarheid" die Darkstone uit een review haalt niet absoluut is.
Hij zweert bij hoog en laag dat de touchpads van Clevo slecht zijn en die van de Medion goed.
Low en behold, een gebruiker die het touchpad juist een min geeft.
Een review heeft natuurlijk meer waarde dan de gebruikservaring die jij citeert, omdat er geen referentiekater is waaraan de de ervaring van Spanky79 kan worden afgemeten. Van anandtech weten we welke kwaliteitsstandaarden hij heeft. Ik neem mijzelf als voorbeeld: ik vind het touchpad van de studio 1555 slecht, het touchpad van de latitude e6520 slechter, en die van de W87CU nog erger. Maar in feite weet je daarbij nog niets over de vraag of de studio 1555 nu een boven- of ondergemiddeld touchpad bevat.
En daarom zijn gebruikerservaringen veel belangrijker dan een, selectief gezochte, review gedaan door ook maar een of twee personen. Een gebruiker heeft zon product veel langer in zijn handen en dit zijn de ervaringen waar we wat mee kunnen.

Ik kocht mijn laptop ook voornamelijk op gebruikersrecensies en niet op de online reviews.
Dan krijg je 2 gebruiksgroepen die elk om het hardst roepen dat hun laptop de beste is ;) . Uitzonderingen daargelaten zijn maar heel weinig 'nomale' gebruikers in staat om een negatief kenmerk te noemen over hun eigen product. Ik heb jij bijvoorbeeld nog nooit iets negatiefs horen zeggen over jouw exemplaar., terwijl ik er geen enkele moeite mee heb om de nadelen van mijn laptop op te sommen. Het is algemeen bekend, althans dat mag ik hopen, dat veel mensen alles doen om hun eigen product naar voren te schuiven als zijnde goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet zijn er wel geen nadelen voor mij bij mijn laptop?
Daar ooit wel eens aan gedacht?

En als iets slecht is, zoals hoe jij nu bezig bent in het BTO topic, dan zeg ik er echt wel wat van.
Maak je daarover maar geen zorgen ;)

Oh en weet je wat een product is van mij en ik heel slecht vind? Mijn HTC telefoon.
Staat online echter goed aangeschreven. Dus tja... maar ik heb wel een negatief punt genoemd (inkijkhoek vind ik slecht, geluid vind ik persoonlijk tegenvallen en de accuduur)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:06:
[...]

Een review heeft natuurlijk meer waarde dan de gebruikservaring die jij citeert, omdat er geen referentiekater is waaraan de de ervaring van Spanky79 kan worden afgemeten. Van anandtech weten we welke kwaliteitsstandaarden hij heeft. Ik neem mijzelf als voorbeeld: ik vind het touchpad van de studio 1555 slecht, het touchpad van de latitude e6520 slechter, en die van de W87CU nog erger. Maar in feite weet je daarbij nog niets over de vraag of de studio 1555 nu een boven- of ondergemiddeld touchpad bevat.

[...]

Dan krijg je 2 gebruiksgroepen die elk om het hardst roepen dat hun laptop de beste is ;) . Uitzonderingen daargelaten zijn maar heel weinig 'nomale' gebruikers in staat om een negatief kenmerk te noemen over hun eigen product. Ik heb jij bijvoorbeeld nog nooit iets negatiefs horen zeggen over jouw exemplaar., terwijl ik er geen enkele moeite mee heb om de nadelen van mijn laptop op te sommen. Het is algemeen bekend, althans dat mag ik hopen, dat veel mensen alles doen om hun eigen product naar voren te schuiven als zijnde goed.
Uiteraard is een enkele ervaring niet veel waard, maar geeft soms wel wat meer informatie over gewoon gebruik. Ik begrijp al dat getweak best hoor, maar serieus; 8 uur bnehcmarks draaien om te zien of de koeling goed genoeg is? Die alienware zijn prachtige machines en ik geloof je meteen dat de boel wat koeler blijft. Maar als ik wil gamen en de framerate is niet zichtbaar lager is het verschil wel aanwezig, maar niet merkbaar.

Het klopt zeker dat een review van een betrouwbare partij veel informatie geeft, maar hoe relevant die informatie is, is soms pas duidelijk per eindgebruiker. Ik gok dat de meest mensen in Nederland met veel te 'goede' hardware rondlopen voor wat ze ermee doen. Dus objectief gezien kan de alienware wel wat koeler zijn, maar maakt dit echt verschil voor de gebruikers? Iets dat ik eigenlijk altijd mis in technische reviews.

Desalniettemin heb je helemaal gelijk als je zegt dat je een review eerder vertrouwt dan mijn ervaring. Dat is geheel terecht :)
Pagina: 1