Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

U2312HM icm xps 1640 via displayport

Pagina: 1
Acties:

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:24
Hallo medetweakers,

Ik heb een rare situatie: stotterend beeld: Het betreft een Studio XPS 1640 met een Radeon mobility 4670 via displayport verbonden met een Dell u2312HM

Na vandaag een monitor via een medetweaker overgenomen te hebben, blijkt mijn laptop veel problemen te hebben om het beeld van mijn laptop normaal de externe monitor te laten zien. Ik heb nooit problemen gehad met flikkerend beeld: zo doed de HDMI-poort het nog steeds goed icm mijn tv.

Het lijkt wel een beetje op wat eerder vandaag in dit forum is gepost: YouTube: Samsung Syncmaster 206bw flickering, filmpje uit dit forumdraadje: Scherm knippert +/- een uur voordat het aangaat.

Bij het ophalen stotterde het displayport beeld ook al een beetje. Na een beetje morrelen aan het kabeltje was dit probleem opgelost. De monitor deed het perfect icm de medetweakers's laptop en een vga kabel die hij had liggen.
Thuisgekomen toverde de laptop middels de 'falende' displayport eerst een stotterend beeld. Na een aantal keer kabel in en uit de laptop steken, was het beeld wel normaal. waarna het weer mis was toen ik even de kabel uit de laptop trok. Vanaf toen is het beeld niet meer normaal geweest.

Als ik de laptop opnieuw opstart, is het beeld op de U2312HM tijdens het opstarten normaal: d.w.z. pre-bios, in de bios en in de dell diagnostic tool ook. vanaf het windows inlogscherm/windows desktopscherm begint hij af en toe te flikkeren. Wanneer ik een MKV of Mov (een filmpje) opstart, begint het beelt heel erg te flikkeren, waarna als de film begint, het scherm direct uitvalt. Het laptopscherm doet het gewoon prima. De externe monitor valt uit en geeft af en toe aan dat het geen signaal meer ontvangt op de displayport-poort ingang. Sluit ik het filmpje daarna af: beeld komt terug, hoewel het beeld nu wel extreem stottert.

Wat beetje vreemd is: wanneer ik de resolutie op het beeldscherm van full hd terug breng naar 800x600 is het stotteren voorbij: normaal beeld. Ik heb de indruk: hoe hoger de resolutie, hoe erger het stotteren.

Wat denk ik dat het kan zijn:
-Ik sluit een probleem aan de displayport-ingang van de monitor niet uit.
-ik sluit een slecht functionerende displayport kabel ook niet uit
-ik heb een sterk vermoeden dat de displayport uitgang van de laptop de boosdoener is.

Helaas heb ik geen andere displayport kabel. Bovendien heb ik ook geen andere pc met displayport. Wat denken jullie wat het kan zijn? Klopt mijn vermoeden dat het aan de displayport uitgang ligt?

Tot slot: Ik heb helaas de vga-poort van mn laptop icm de monitor nog niet kunnen testen. Morgen heb ik hier een kabeltje voor.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 14:45

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat voor profiel voor je power heb je? Dit kan uitmaken omdat de 2d clocks van je videokaart belangrijk zijn als je meerdere schermen aansluit.
Als deze clocks te laag zijn heb je inderdaad vaak last van flikkeringen.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:24
ik heb verschillende powerprofielen gehad. En even gerommeld in de instellingen. Maar mocht helaas niet baten.Balanced en max preformance, maakt geen verschil. Vanmiddag maar even 2x met dell gebeld: tweede was erg behulpzaam en samen maar bedacht dat windows maar een fresh install moest hebben. maar helaas: helpt ook niet.
Aangesloten via andere pc op dvi -> prima beeld. :)

Morgen weer even met dell bellen wat verder. Misschien zijn ze wel van plan een moboswitch te doen. (toch in garantie). Anders maar een verloopje proberen van displayport naar dvi. Misschien gaat dat om een of andere rare reden wel werken ? :+