videokaart voor 3 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• Frank Haring
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-12-2020
Hallo

Zoals de titel al zegt ik zoek een videokaart kopen die geschikt is voor 3 beeldschermen. Ik weet dat hier al een aantal topics over zijn, maar deze gaan vooral over het gebruik van 3 beeldschermen om te gamen en daar wil ik ze niet voor gebruiken.

Ik gebruik al een tijdje 2 beeldschermen, het 2e beeldscherm is hierbij een uitbreiding van mijn bureaublad.
Het 2e beeldscherm gebruik ik om dingen op te zoeken op internet of excel als ik bezig ben met 3d ontwerpprogramma`s zoals inventor en solid edge.
Nu kijk ik ook steeds meer tv online, en ik wil dus mijn tv aansluiten op mijn computer. Waarbij de tv het liefst een kloon is van mijn 1e beeldscherm. Echter ondersteunt mijn videokaart geen drie beeldschermen.

Ik wil dus voor niet te veel geld een videokaart die 3 beeldschermen ondersteunt. En ik wil weten of dit ook kan en waar ik dan op moet letten bij het zoeken.

De specificaties van mijn computer:

Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz
Geheugen (RAM) 8,00 GB
Grafisch NVIDIA GeForce GTS 450
Grafische weergave voor spellen 4095 MB
Primaire harde schijf 716GB beschikbaar (931GB totaal)
Windows 8 (64 bit)

alvast bedankt !
Frank

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-02 21:50
De HD 5750 kan bijvoorbeeld al 3 beeldschermen aan, deze krijg je 2e hands vanaf 40 euro.

No one is listening until you fart

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-03 00:20
Ik mis iets heel belangrijks.... Welk moederbord heb je?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• ShitHappens
Om welke CPU het gaat weten we al, nu nog het moederbord...

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57

Rannasha

Does not compute.

ShitHappens schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:00:
Ik mis iets heel belangrijks.... Welk moederbord heb je?
Is helemaal niet belangrijk. Hij heeft een eerste generatie core i5, da's recent genoeg dat iedere moderne (of iets oudere) videokaart prima gaat passen. En dan heb je genoeg aan een Radeon kaartje van een van de laatste 3 generaties.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ShitHappens schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:26:
Om welke CPU het gaat weten we al, nu nog het moederbord...
Even zoeken, mocht men niet weten op welke socket een i5 650 past, en dan ziet men dat het een S1156 moederbord betreft. Moederbord zal de beperkende factor niet worden, mogelijk voeding of behuizing (ruimte) maar dat lijkt me niet het geval te worden. Het advies van Felix! is al prima.

Testing, one, two ...

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
hardware-lover schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:37:
[...]

Even zoeken, mocht men niet weten op welke socket een i5 650 past, en dan ziet men dat het een S1156 moederbord betreft. Moederbord zal de beperkende factor niet worden, mogelijk voeding of behuizing (ruimte) maar dat lijkt me niet het geval te worden. Het advies van Felix! is al prima.
Zover ik weet kunnen GPU's uit AMD's 5000 en 6000 reeks wel 3 schermen aan, mits je 1 ervan aansluit middels een active displayport adapter. Doe je dat niet, dan kan je wel 3 schermen aansluiten, maar werken er hooguit 2 tegelijk (zo was het bij mijn HD6970). Deze adapters kosten toch al snel 20-30 euro en bij oudere series werkt niet elke adapter.

Met een kaart uit de laatste generatie (van NVidia weet ik het zeker) kan je 3 schermen simultaan aansluiten. Ik weet niet of de door jou genoemde grafische programma's een sterke GPU nodig hebben, maar aangezien je tot nu toe alles op een GTS450 draaide denk ik dat het wel meevalt. In dat geval denk ik dat je met een NVidia GTX 650 al goed zit. Let wel goed op welk merk je neemt, want zo'n beetje elk model heeft een andere setup van aansluitingen. Met een TV erbij lijkt mij een kaart met (mini) HDMI erop het handigste, maar er zijn ook mogelijkheden met Displayport > HDMI of DVI > HDMI.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Moi_in_actie schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:55:
[...]
Zover ik weet kunnen GPU's uit AMD's 5000 en 6000 reeks wel 3 schermen aan, mits je 1 ervan aansluit middels een active displayport adapter. Doe je dat niet, dan kan je wel 3 schermen aansluiten, maar werken er hooguit 2 tegelijk (zo was het bij mijn HD6970). Deze adapters kosten toch al snel 20-30 euro en bij oudere series werkt niet elke adapter.

[knip]
http://www.amd.com/us/pro...n-hd-5750-overview.aspx#2

Daar wordt geen beperking voor de weergave op 3 schermen aangehaald. Wat niet wil zeggen dat deze er ook niet zou zijn maar meestal wordt dit middels een footnote kenbaar gemaakt en die zie ik niet staan bij de specificaties.

ATI Eyefinity multi-display technology1,4

Three independent display controllers.
Drive three displays simultaneously with independent resolutions, refresh rates, color controls, and video overlays

Maar als ik even de moeite neem om verder te zoeken dan lijkt hetgeen je beschrijft inderdaad het geval te zijn. Dan blijk je dus inderdaad onderstaande adapter nodig te hebben op de HD 5750.
Afbeeldingslocatie: http://static.scan.co.uk/images/products/1330034-a.jpg

Your ATI Radeon HD 5750/5770 graphics card provides multi-display functionality
through its various display connections. The graphics card can output to a
maximum of three displays using the following set of connections:

•Two DVI-I Dual Link connections and one DisplayPort connection.
•One DVI-I Dual Link connection, one HDMI connection, and one DisplayPort connection.
•One DVI-I Dual Link connection, one VGA connection (via a DVI-I Dual Link connection and DVI-to-VGA adapter), and one DisplayPort connection.
•One VGA connection (via a DVI-I Dual Link connection and DVI-to-VGA adapter), one HDMI connection, and one DisplayPort connection.

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 19-05-2013 21:30 ]

Testing, one, two ...

• brugman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:51
Ik kan bevestigen dat je bij een 5770 een displayport adapter nodig hebt om 3 schermen simultaan aan te sturen.

Bij een Nvidia uit de laatste generatie kan je 3 schermen aansturen, zonder aparte externe adapter. Zelf heb ik nu 3 schermen op een 660Ti en dat gaat vlekkeloos.

Houd er wel rekening mee dat je bij het klonen van schermen (monitor en TV) wel zorgt voor schermen met een gelijke resolutie (bijv. allebei full HD). Als je dat niet doet weergeeft 1 van de twee niet zijn native resolutie en is het beeld niet om aan te gluren.

• ShitHappens
Mijn verzoek om het moederbord is namelijk om de volgende reden:
Eigen videokaart heeft 3 poorten, maar je kunt er maar 2 tegelijk gebruiken. Toch heb ik een 3e scherm kunnen aansluiten door deze aan te sluiten op het moederbord. Processor heeft namelijk een IGP. Misschien is het dus in dit geval niet eens nodig de videokaart te upgraden.
Je zult dit misschien wel even in het UEFI/BIOS moeten instellen, zoek naar gelijksoortige opties:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/k17x9u.png

[ Voor 17% gewijzigd door ShitHappens op 20-05-2013 00:32 ]

• brugman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:51
ShitHappens schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:05:
Toch heb ik een 3e scherm kunnen aansluiten door deze aan te sluiten op het moederbord.
_/-\o_ Voor mij is dit de tip van de dag, simpel en efficiënt, maar niet zelf kunnen bedenken.
Ik heb nu 5 beeldschermen op mijn computer aangesloten :*)

Overigens heeft een I5 650 volgens de Intel website ondersteuning voor max. 2 beeldschermen. In theorie zou je met het juiste moederbord inderdaad 3 of zelfs 4 schermen kunnen aansluiten met je huidige set up. Wellicht dat deze tip ook voor TS het proberen waard is?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

Eagle Creek

Breathing security

Soortgelijk topic, nog geen 2 maanden oud:
Nieuwe videokaart voor 3 monitioren.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ShitHappens
brugman schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:36:
[...]

_/-\o_ Voor mij is dit de tip van de dag, simpel en efficiënt, maar niet zelf kunnen bedenken.
Ik heb nu 5 beeldschermen op mijn computer aangesloten :*)

Overigens heeft een I5 650 volgens de Intel website ondersteuning voor max. 2 beeldschermen. In theorie zou je met het juiste moederbord inderdaad 3 of zelfs 4 schermen kunnen aansluiten met je huidige set up. Wellicht dat deze tip ook voor TS het proberen waard is?
Dank je :)
En anders zou mobo upgraden nog een mogelijkheid zijn, zal vast goedkoper zijn (en energiezuiniger) dan een nieuwe en energieslurpende videokaart

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ShitHappens schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:05:
Mijn verzoek om het moederbord is namelijk om de volgende reden:
Eigen videokaart heeft 3 poorten, maar je kunt er maar 2 tegelijk gebruiken. Toch heb ik een 3e scherm kunnen aansluiten door deze aan te sluiten op het moederbord. Processor heeft namelijk een IGP. Misschien is het dus in dit geval niet eens nodig de videokaart te upgraden.
Je zult dit misschien wel even in het UEFI/BIOS moeten instellen, zoek naar gelijksoortige opties:
[afbeelding]
Inderdaad goed om te vermelden, heb ik persoonlijk niet direct aan gedacht. Waarom geef je die reden niet gelijk bij je eerste reactie op, dat begrijp ik dan weer niet? Scheelt weer het nodige (overbodige) typewerk voor een ander ;)

Testing, one, two ...

• ShitHappens
Om teleurstelling te voorkomen als het moederbord het niet lijkt te ondersteunen ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb tot nu toe nog geen clone en extend tegelijk zien werken. kan dat wel ?

een 2e videokaart hoort ook gewoon tot de mogelijkheden he. gewoon met (min) 1 uitgang

anders misschien een hdmi splitter, let wel op dat je waarchijnlijk het beste 1 met hdcp nodig hebt
http://www.allekabels.nl/...Keem-m4o7cCFYZe3godcFUAwA

[ Voor 72% gewijzigd door Fish op 20-05-2013 02:39 ]

Iperf

• ShitHappens
Je kunt dan alleen schermen die op dezelfde kaart zitten klonen.
Een scherm op de GPU kan dus niet gekloond worden naar een scherm op de IGP.

• Frank Haring
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-12-2020
allemaal bedankt voor jullie reacties

Ik ga eerst proberen om via mijn moederboard de tv aan te sluiten.
mocht dat niet kunnen weet ik waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een videokaart.

bedankt !
Pagina: 1