Nieuwe videokaart voor 3 monitioren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309522

Topicstarter
Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart waarmee ik 3 beeldschermen kan aansturen vanuit 1 kaart. En dan zonder sli of crossfire opstelling. Ben momenteel in het bezit van een GTX470, en hoewel dit een oude kaart is trekt hij de meeste games nog best aardig. Ik ga echter binnenkort verhuizen en dan moet er naast mijn 2x 24" schermen ook een tv op worden aangesloten met hdmi, dit kan echter niet op mijn huidige kaart omdat deze vanwege de architectuur slechts 2 beeldschermen per kaart kan aansturen. Ik heb nog gedacht, dan maar een 2de gtx470 erbij en de twee kaarten in sli laten draaien ( ook vanwege de extra performance, zou ik weer even vooruit kunnen ) maar dit trekt mijn voeding denk ik niet:
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

dus dan maar voor een nieuwere kaart gaan, van de 6xxx 7xxx van amd of gtx5xx of gtx6xx van nvidea, maar dan moet ik wel weten welke dus als enkele kaart 3 beeldschermen kunnen aansturen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
AMD heeft Eyefinity wat er goed werkt voor 3 schermen. Dan is een kaart zoals de 7970 of 7950 een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Wil je ook op 3 schermen tegelijk games spelen? Of worden de overige schermen enkel gebruikt voor 2d weergave?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Elke [mits genoeg connectors] kaart van AMD sinds de 5000 serie kan 3 beeldschermen ondersteunen. Nvidia pas min of meer sinds de 500 serie.

Aangezien je 2 beeldschermen hebt, en 1 tv, betwijfel ik of je gaat gamen op eyefinity. Een 7870XT is dan geweldig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Aangezien je zegt nog tevreden te zijn over je gtx470, haal alleen een goedkoop kaartje voor het aansturen van de tv (mits dit op je moederbord past), bv een gt210 (of iets 2e hands).
(of misschien heb je al een moederbord met een video uitgang?)

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 11-03-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Of overweeg een GTX650 met de Nvidia 6-serie kan je 3 schermen tegelijk aansturen, heb je weer is wat nieuws en kan je nog redelijk goed gamen ook! Een GTX660 is weer een stapje hoger natuurlijk en nog beter geschikt voor de laatste games.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 11-03-2013 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De gtx650 is echter wel langzamer (niet veel) dan de 470, dan geef je dus onnodig geld weg.
Pagina: 1