Toon posts:

moederbord vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn computer update zodat ik de nieuwste games max kan spelen en ik heb daar een aantal hardware vragen over, mijn huidig systeem ziet er zo uit:

CPU: AMD Phenom II X4 945 (4 CPUs) 3.3GHz
Motherboard: MS-7599
Geheugen: 2x 2 GB dus 4096MB RAM
Graphics Card: AMD Radeon 7800 HD

Ik wil dus de volgende onderdelen vervangen voor:
-Intel Core I7 3820
-4x 4 GB RAM
-Geforce GTX 680 2 GB kaart

Ik heb de volgende vragen.

1-kan ik zomaar een intel chip plaatsen op mijn moederbord (is een moederbord gebonden aan AMD etc)
2-kan mijn moederbord het RAM geheugen aan.

Ik heb al op het internet specificaties proberen te vinden over het MS-7599 moederbord maar die vind ik nergens.

Dank jullie wel,

Corné

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt niet zomaar een IntelCPU op je AMDbord prikken, al is het maar omdat het niet past (en nog een bult andere redenen).

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door om te kijken waar je op moet letten bij het uitzoeken van een nieuw bord.
Of je je geheugen mee kunt nemen hangt af van het type wat je nu hebt. Voor het huidige Intelplatform heb je sowieso DDR3 nodig. Dus als je nog DDR2 hebt kun je dat vergeten.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Je hebt DD3
Maar als je intel wilt, dan moet je over naar 1155
Maar ik denk dat je moet betere koeling en nieuwe CPU koeler iets verder komt
Je hebt een aardig moederbord, en ook de AMD Phenom is best wel goed. Maar ik denk eerder dat je gewoon even moet sleutelen aan instellingen.

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Ja idd, ik zou ook sowieso geen intel op een amd-bord stoppen, ik denk wel dat je moederbord het geheugen aankan.

Maar voor je processor, heb je een moederbord nodig met een LG2011 socket.

Verwijderd

*LGA2011

Maaruh, voor de Intel i7 3820 die de OP heeft gepost, heb je toch echt een LGA2011 moederbord nodig, niet een LGA1155.

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Voor de nieuwste games op max is de verlanglijst best een overkill.

Ik zou ervoor kiezen om de huidige setup te verkopen en een nieuwe samen te stellen.

Als aankoopadvies zou ik even kijken naar reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013 (omlaag scrollen voor de betere setup )

Zoals je ziet is die totaalprijs ongeveer gelijk aan jouw verkoopwaarde + verlanglijst.

Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben al een beetje van het Intel afgestapt.

Wat zou dan de beste processor op AMD gebied zijn die in dit moederbord past?

Verwijderd

Topicstarter
zou een AMD FX8350 bv passen.

• Nielson
  • Laatst online: 11:22
Dat kun je gewoon vinden op de site van MSI, kijk bij je bord naar de CPU Support List.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het rare ik kan de MS-759 nergens vinden, heet het moederbord anders ofzo

• Nielson
  • Laatst online: 11:22
Van de MS-7599 heb je verschillende versies:

http://www.msi.com/servic...ms-7599&type=product&pn=1

Klik op de CPU Support List van je bord om te zien welke CPU's erop kunnen en welke bios versie je daar minimaal voor nodig hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Nielson op 19-05-2013 18:42 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens mij houdt het bij de meeste op bij Thuban, dus Phenom II x6'en

LGA2011 systemen zijn pure overkill voor games. Een i5 of een FX-8320 is meer dan genoeg.

People as things, that’s where it starts.

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-02 16:04
Toevallig een moederbord uit een medion PC? Zo ja, dan zul je vrijwel niets vinden qua specs. Weet niet of de borden daadwerkelijk door MSI gemaakt worden, maar als dat wel het geval is, dan geeft MSI zelf verder geen support. Mocht je dit moederbord willen houden,kijk dan wel even hoeveel je processor verbruikt. Heb verhalen gehoord van mensen die bijv. een 95W cpu'tje op zo'n MS-XXXX wilden vervangen door een 125W CPU, maar dit kon niet omdat het moederbord maar een bepaald wattage kon leveren aan de CPU.

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:58
Zie trouwens niet in waarom hij voor een i7 zou gaan als het performanceverschil tegenover een goede i5 bijna nihil is.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Verwijderd

Topicstarter
ja jongens ik heb blijkbaar dus helemaal geen verschil van hardware.

het lijkt mij gewoon dat I7 vele malen beter is dan I5!

ik wil gewoon de nieuwste games op ultra hight fijnloos kunnen spelen

is dit systeem dan een overkill?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is zo'n minimale inzet met tal van basale vragen dat ik je eerst aanraad om je eens in te lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.