V&A advertentie wordt verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb van de week een advertentie geplaatst waarin ik aanbod om mijn Versio code te ruilen met iemand die ook zo'n code had ontvangen. Gaat om een gratis domeinnaam. Aangezien dit in het topic niet werd toegestaan (logisch) en er vaak wordt doorverwezen naar V&A heb ik zodoende een advertentie aangemaakt.
Hallo Freakster86,
Een van de Frontpage Admins zag de onderstaande advertentie van jou staan in Vraag & Aanbod en heeft besloten deze te verwijderen. De reden hiervoor is dat deze kortingscodes hier niet aangeboden mogen worden. Wanneer je een volgende keer weer een advertentie wilt plaatsen, let dan even speciaal op de zaken die wij in de FAQ (reviews: Tweakers FAQ) beschreven hebben.

Met vriendelijke groet,
Beste,

Mag ik vragen waar dat dan precies staat in de FAQ? Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden.
Ik ging er juist vanuit dat vragen en ruilen in topics niet was toegestaan, maar dat juist vraag & aanbod daar dé plek voor was.
Ik zie het kwalijke van mijn advertentie ook niet echt in eerlijk gezegd.

Met vriendelijke groet,
Beste Freakster86,

Als het in de topics niet toegestaan is, geldt dat voor heel Tweakers.net.
Beste,

Ik volg je even niet. Vraag & Aanbod reacties in topics worden juist verwijderd vanwege het feit dat dit niet thuis hoort in het forum, maar juist in de V&A sectie.
Ik kan nergens in jouw eerdere link vinden dat het ruilen van kortingscodes tegen het beleid/AV van V&A ingaat.

quote:
Niet toegestaan zijn o.a. : gemodde consoles of consoles met modchip (in het algemeen: alles wat de auteursrechtelijke beveiliging kan omzeilen). Engineering Sample processors (deze zijn eigendom van de fabrikant en mogen niet publiekelijk verkocht worden), software met een persoonlijke of eenmalige licentie evenals kopieën of back-ups van software. Verder is het alleen toegestaan artikelen of diensten aan te bieden die binnen de V&A categorieën vallen. Artikelen of diensten die hier niet binnen vallen zijn niet toegestaan (bijv. een powerball, zitzak e.d.). Bij twijfel kan je altijd even een mailtje sturen naar pricewatch[at]tweakers.net.

Een kortingscode voor een gratis domeinnaam valt hier naar mijn idee niet onder. Het zou prima passen in http://tweakers.net/categ...es-en-communities/aanbod/
Beste Freakster86,
Zie de opmerking van mijn collega admin in het Versio topic: Ruilen is hier niet de bedoeling, de code kan je plaatsen tussen de members only tag door gebruik te maken van [mo].
Ruilen mag niet in het topic, en dus ook niet in V&A.
Beste,
Ik zie niet in hoe die opmerking het ruilen in V&A verbiedt. Ruilen is hier (in het topic) niet de bedoeling. Als je een code wilt plaatsen kun je de members only tag gebruiken.
Zo lees ik die zin. Waarom zou ik niet met een medetweaker een code mogen ruilen? Nogmaals, er staat niks over in de AV van V&A.
Mijn vraag: hoe zit dit nou? Ik zie namelijk niet in waarom mijn (ruil)advertentie is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:31
Dat vind ik een hele goede :)
Ik heb dat enige tijd geleden zelf ook ondervonden, zie Advertentie verwijderd maar is dat terecht en zo ja, waarom?

Ook ik kreeg toen geen duidelijk en verhelderend antwoord.
Ik kreeg als advies mee dat ik de betreffende moderator maar moest terugmailen ipv een topic te openen.
Omdat het topic gesloten werd en ik geen zin had om er een heel circus van te maken heb ik het er toen maar bij gelaten.
Nu kan ik dus concluderen dat het terug mailen van de moderator ook geen zin heeft, als ik jouw post lees.

Echter ben ik nu toch wel eens benieuwd wat de verklaring hierachter is, omdat ik nu blijkbaar niet meer de enigste ben die hier tegenaan loopt.

[ Voor 18% gewijzigd door mistervis007 op 18-05-2013 10:12 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je mag wel een vraag en aanbod advertentie neerzetten, maar zo snel je wilt ruilen is het ineens niet toegestaan? Ik snap hem ook niet. Dat het in topics niet is toegestaan oké, maar dat het in V&A ook niet mag (en dat dan wordt verwezen naar de AV terwijl daar niks over in staat) vind ik erg vreemd.

Zou hier graag een mening/standpunt van de mods zien.

titel; wordt = is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In feite geldt hier de volgende passage uit het AK beleid:
Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid
Wil je producten/kortingsbonnen te koop aanbieden dan is http://tweakers.net/aanbod/ daarvoor de enige juiste plek. Ook het aanbieden van of vragen naar kortingsbonnen via niet publieke kanalen is niet de bedoeling.
De opmerking zoals die in Perkouw in "[Kortingscode] Versio" en de topicwarning staat is simpelweg een reminder.

Met de V&A crew hebben we de afspraak dat het aanbieden van kortingsbonnen is toegestaan, zolang het om kortingsbonnen voor V&A relevante producten gaat (en dan bij voorkeur ook in de categorie die past bij het betreffende soort producten).

In hoeverre er in V&A vervolgens wel of niet is toegestaan om een bon aan te bieden in ruil voor eenzelfde bon (als gevolg van de constructie van deze bonnen die je niet zelf kan verzilveren), is wat mij betreft aan mijn collega's die V&A beheren.

Daarover zijn inderdaad voor zover ik weet geen duidelijke regels gesteld en de opmerking in het topic is ook niet bedoeld om de mogelijkheden in V&A in te perken. Maar dat neemt niet weg dat de V&A crew nog altijd vrij is om zelf keuzes te maken in wat ze wel en niet toestaan.

Een duidelijke tekst daarover in de V&A voorwaarden zou inderdaad geen slecht idee zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Kortingsbon voor V&A relevante producten [check]
Kortingsbon in de juiste categorie [check]

En wat betreft de constructie. Het doel van die bonnen is nieuwe klanten werven. Dat ben ik zelf ook. Ik vraag een domeinnaam aan met die naam en na een jaar ga ik ervoor betalen. De persoon aan wie ik de code anders zou geven, doet precies hetzelfde. Vandaar dat ik hier geen kwaad in zag en zie.

Mij werd medegedeeld dat mijn advertentie volgens een mod niet in het beleid paste. Ik zou dan graag van die persoon de reden willen krijgen waarom dit dan niet is toegestaan.