Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Sony Digital Paper 13,3"

Hoewel het slechts om een prototype gaat, verdient deze e-reader wat mij betreft zeker nu al een eigen topic op GoT!

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1368444684.jpeg
Specificaties (onder voorbehoud)
Scherm: 13.3", E Ink, 1200x1600 pixels, Touchscreen
Afmetingen: ? x ? x 6,8mm
Geheugen: 4GB intern, uit te breiden d.m.v. micro-sd kaartjes
Batterijduur: 3 weken

Video's

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zv2vti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2vvvrcp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/5l184x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/30l1c1x.jpg
Links
1. nieuws: Sony toont prototype e-reader met 13,3"-scherm
2. Sony reveals prototype 13.3-inch e-ink slate with stylus, aims to put it in students' bags

Tot slot
Dit is mijn eerste TS en nog steeds een work in progress.
Wil je als mede-auteur toegevoegd worden? DM me even, je input wordt op prijs gesteld! :)
Verdere kritiek en opmerkingen verder altijd welkom!
met dank aan de TS' van De Sony PRS-T1 en T2 e-readers en \[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura waarvan ik (delen van) de layout geleend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
gereserveerd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Interessante topic, jammer dat ik deze nu pas zie.

Ik denk dat dit een mooie vooruitgang is voor het onderwijs.
Hier is mijn oorspronkelijk mening erover zodat ik het niet weer helemaal hoef uit te schrijven:
Vinand in 'nieuws: Sony toont prototype e-reader met 13,3"-scherm'

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
oeh nice :) heerlijk om strips op te lezen :)

maar geef me toch maar mijn prs-650 voorlopig..iets handiger om mee te nemen :)

Verwijderd

Formaat is leuk maar geen frontlight in een moderne e-ink ereader is een deal breaker voor mij.
Zoals de Kindle Paperwhite heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chintzy
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoe wil je frontlit goed toepassen op zo'n groot oppervlak.

En wanneer gebruik je dat? Wellicht in verduisterde vergaderruimtes (al zullen die nog voldoende licht bevatten, anders zou ook niet van papier af gelezen kunnen worden), maar ik denk niet dat Sony met dit apparaat zich richt op een doelgroep die met dit formaat in bed een boekje gaat lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Chintzy schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:54:
Hoe wil je frontlit goed toepassen op zo'n groot oppervlak.

En wanneer gebruik je dat? Wellicht in verduisterde vergaderruimtes (al zullen die nog voldoende licht bevatten, anders zou ook niet van papier af gelezen kunnen worden), maar ik denk niet dat Sony met dit apparaat zich richt op een doelgroep die met dit formaat in bed een boekje gaat lezen.
Och op mijn Kobo Glo staat het lampje toch wel altijd aan, leest enorm prettig.
Juist het grotere formaat lijkt mij ontzettend prettig, ivm pdf's en strips.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ah, ik zat even wat te dwalen in subforums waar ik nooit kom.. Stuit ik hier per toeval op. Ik wil erg graag zo’n ding. Ik volgde.. “vroeger” nog wel de ontwikkelingen van de noteslate. Maar iedereen die dat ding kent, weet hoe ’t daarmee staat. Maar zo sporadisch keek ik er nog wel eens.. Wat denk je, posten ze op hun eigen blog dat Sony een daadwerkelijk product heeft, zelfs als is ’t in een soort van testfase. Goed, ’t ziet er niet zo slick uit als een noteslate, maar concreet product > render.

Ik hoop echt dat ie daadwerkelijk in de winkels komt te liggen, want dan heb ik eindelijk een vervanger voor al m’n papieren kladblokken.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Sony heeft de 13,3" A4 tablet aangekondigd. De DPT-S1 is vanaf 3 december in Japan verkrijgbaar voor een bedrag van maar liefst 1000 USD.
Bron Sony (Japans)
Vertaald met Google Translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:20
Het is inmiddels 4 december; weet iemand of deze al ergens online verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fosse schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:04:
Het is inmiddels 4 december; weet iemand of deze al ergens online verkrijgbaar is?
Heb je zelf al gezocht? Hier oneliners neerplempen is namelijk niet echt de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fosse
Mijn excuses.

Wat ik probeerde aan te geven is het volgende; Ik heb al flink zitten googelen maar heb, buiten de artikelen op vele sites over dat deze vanaf 3 december verkrijgbaar wordt, nog geen informatie kunnen vinden over het eventueel ergens online kunnen bestellen van de DPT-S1.

Zijn er toevallig mede-tweakers die hier al wel iets over gehoord / gelezen / gezien hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
Volgens dit bericht worden de e-readers vanaf 8 december alleen op de zakelijke markt in Japan verkocht. Tevens staat er een commerciële release in Noord-Amerika gepland in mei 2014.

Er staat ook een link naar Rakuten in het bericht waar je ogenschijnlijk de e-reader kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, alleen voor de zakelijke markt in Japan. Ondersteunt alleen PDF, de belangrijkste ebook formaten zoals EPUB, MOBI of AZW3 worden niet eens ondersteund.

Je kunt dus beter gaan voor een Kobo Aura HD of Kindle DX als je een wat groter formaat reader zoekt. De Kindle heeft het grootste scherm en is nu heel interessant door een flinke prijsverlaging laatst van Amazon.

Afbeeldingslocatie: http://tablet-news.com/wp-content/uploads/2010/07/Kindle-DX-graphite-Lifestyle-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:53:
Inderdaad, alleen voor de zakelijke markt in Japan. Ondersteunt alleen PDF, de belangrijkste ebook formaten zoals EPUB, MOBI of AZW3 worden niet eens ondersteund.

Je kunt dus beter gaan voor een Kobo Aura HD of Kindle DX als je een wat groter formaat reader zoekt. De Kindle heeft het grootste scherm en is nu heel interessant door een flinke prijsverlaging laatst van Amazon.
De Kobo Aura HD is maar 6,8 inch. Dit is totaal niet te vergelijken met deze 13,3 inch e-reader. Een Sony PRS-T2 is ook al 6 inch.
De Kindle DX is welliswaar 9,7 inch, maar ondersteunt geen EPUB. Zoals je al aangeeft doet deze Sony dat ook niet. De Kindle lijkt me dan ook het beste alternatief voor deze Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Flexibele 13"-e-reader van Sony ook buiten Japan
Sony's DPT-S1, een buigbare e-reader ter grootte van een A4-velletje, komt in mei ook buiten Japan uit. De Amerikaanse afdeling van Sony laat weten dat het 'digitale papier' in eerste instantie beperkt beschikbaar zal zijn vanaf 1.100 dollar.
Wel positief nieuws dat hij ook buiten Japan te koop wordt aangeboden, maar de prijs blijft wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fosse
De "Remarkable" komt enigszins in de buurt en is een stuk prettiger voor de portemonnee. Zeker nu in de voorverkoop ($379): https://getremarkable.com/. Ik zit daar toch wel sterk over te twijfelen :)
Pagina: 1