Terraria, King Arthur's Gold, e.d. alternatieven.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
De laatste dagen ben ik flink fanatiek geweest met Terraria. Nu is dit wel leuk, maar ik mis gewoon bepaalde opties in het spel om het voor mij interessanter te maken.

Ik zoek iets in de zelfde stijl als de topictitels, maar dan meer gericht op het bouwen van een eigen onderkomen, en deze verdedigen oid voor aanvallen. Misschien iets dat met tijd meegaat (je begint met een stok en je eindigt met een überlaser oid ;) ) en waar je jezelf (en misschien inwoners) steeds verder kunt uitbreiden.

Is er zoiets in 2D ? Of iets wat er in de buurt komt. Dus iets minder met potions en nutteloze zaken zoals kaarsen en banken in Terraria waar je toch niets mee doet. Maar iets meer zoeken en ontdekken dan in KAG?

Iemand een idee?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

Madstorm

Derping all the way!

UchUch Minecraft UchUch..
Just kidding...

Wou alleen even een post achterlaten zodat ik het topic kan terug vinden. Ben benieuwd naar de games die hier uitkomen.
Dus deze ga ik ook volgen.

Wat ik trouwens wel heb gespeeld is Don't Starve. Is niet een 2D side scroller. Maar opzich wel een "survival" game.. Ik heb me daar toch wel wat uurtjes mee vermaakt. Inmiddels loop ik ver achter op de updates die ze uitbrengen, maar er zitten aardig wat "ontdek" en "farm(als in boer)" dingetjes in.

Oh, en Timber and Stone, is ook een soort gelijk spel. Hier "bestuur" je meerdere mensjes en kan je een eigen huis / stad maken. Je moet zelf de resources verzamelen en ook eten ed. Ik heb dit eventjes gespeeld toen het in early Alpha was. Maar de besturing was erg buggy en snapte er niet veel van. Maar is wel een soort gelijke spel.

[ Voor 76% gewijzigd door Madstorm op 17-05-2013 14:55 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Madstorm schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:40:
UchUch Minecraft UchUch..
Just kidding...

Wou alleen even een post achterlaten zodat ik het topic kan terug vinden. Ben benieuwd naar de games die hier uitkomen.
Dus deze ga ik ook volgen.

Wat ik trouwens wel heb gespeeld is Don't Starve. Is niet een 2D side scroller. Maar opzich wel een "survival" game.. Ik heb me daar toch wel wat uurtjes mee vermaakt. Inmiddels loop ik ver achter op de updates die ze uitbrengen, maar er zitten aardig wat "ontdek" en "farm(als in boer)" dingetjes in.
Hehe geen Minecraft.

Dan komt natuurlijk [PC]Starbound nog uit, maar dit is ook meer de fantasy sfeer met potions en monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Christiano007 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:55:
[...]

Hehe geen Minecraft.

Dan komt natuurlijk [PC]Starbound nog uit, maar dit is ook meer de fantasy sfeer met potions en monsters.
Oh, Starbound kon ik nog niet.. Ziet er wel leuk uit.... Misschien dat ik die ook wel probeer in de toekomst.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 13:30

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik zit echt precies met dezelfde vraag Christian! Daarom ben ik eigenlijk ook de TS van Starbound begonnen. In mijn ogen het beste (toekomstige) alternatief van Terraria. Er komt trouwens (naar alle waarschijnlijkheid) ook een update voor de PC versie. Er wordt tevens gespeculeerd dat er een Terraria 2 uit komt aangezien de maker dat heeft laten weten via een chatkanaal. Maarja dat zijn geruchten.

Mijn zoektocht naar een Terraria vervanger leidde tot niet veel goeds:
Epic Inventor Het is grappig maar niet echt diepgaand.
Clonk Rage Ik vindt het uber kut maar het is wel een soort Terraria.
Cortex Command Hier heb ik me uiteindelijk lang mee vermaakt. Helaas niet op de legale wijze aangezien de game nog niet af is. Je kunt namelijk van allerlei leuke mods downloaden die je extra missies en units geven.
Jack Junk Lijkt me ubertof maar het is een IOS game en thats a nogo 4 me.
Haven & Hearth Beetje vage game. Kon mij niet echt lang boeien. Java gedoe.

Het probleem is gewoon dat Terraria echt de enige goeie 2D game is in zijn genre.
(ik heb het dus NIET over 3D games zoals Minecraft waar er ook genoeg van zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door FloydRaalte op 17-05-2013 21:18 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 17:57
Gnomoria... Dwarf fortress maar minder complex en betere gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
FloydRaalte schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:12:
Ik zit echt precies met dezelfde vraag Christian! Daarom ben ik eigenlijk ook de TS van Starbound begonnen. In mijn ogen het beste (toekomstige) alternatief van Terraria. Er komt trouwens (naar alle waarschijnlijkheid) ook een update voor de PC versie. Er wordt tevens gespeculeerd dat er een Terraria 2 uit komt aangezien de maker dat heeft laten weten via een chatkanaal. Maarja dat zijn geruchten.

Epic Inventor Het is grappig maar niet echt diepgaand.
Clonk Rage Ik vindt het uber kut maar het is wel een soort Terraria.
Cortex Command Hier heb ik me uiteindelijk lang mee vermaakt. Helaas niet op de legale wijze aangezien de game nog niet af is. Je kunt namelijk van allerlei leuke mods downloaden die je extra missies en units geven.
Haven & Hearth Beetje vage game. Kon mij niet echt lang boeien. Java gedoe.

Het probleem is gewoon dat Terraria echt de enige goeie 2D game is in zijn genre.
(ik heb het dus NIET over 3D games zoals Minecraft waar er ook genoeg van zijn)
Thnx voor het lijstje, heb veel spellen al voorbij zien komen tijdens mijn eigen zoektocht. Allemaal net-niet idd. Ben benieuwd wanneer Starbound gereleased wordt. :)
Flozem schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:32:
Gnomoria... Dwarf fortress maar minder complex en betere gui.
Zal het eens gaan bekijken, alleen is het geen 2d sidescrolling . Maargoed dat hoeft natuurlijk niet perse slecht te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

FloydRaalte schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:12:

Jack Junk heb ik op mijn iPad staan. Is inderdaad een leuk uitziende game. Maar net zoals jou vind ik IOS games helemaal niks, heb het een kwartier gespeeld en daarna niet weer aangeraakt. Ik vind het maar onhandig, de besturing enz enz.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 13:30

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Deze lijkt me trouwens ook wel gaaf van wat ik er van kan zien:Crea
Dan is er ook nog Edge of Space van de Terraria makers (dacht ik). Niet echt mijn kopje thee maar misschien voor jullie wel?
Survivors of ragnarok is ook wel aardig maar is al tijden niet meer geupdate.

We zoeken door:
Blockheads: 2D minecraft
Towns: niet echt 2d (isometrisch) maar wel grappig.
Planet explorers: 3D game maar wel met exploratie als doel.
Signs of Life: Ziet er wel goed uit, geen ervaringen mee.

[ Voor 32% gewijzigd door FloydRaalte op 21-05-2013 10:43 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
FloydRaalte schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:38:
Deze lijkt me trouwens ook wel gaaf van wat ik er van kan zien:Crea
Dan is er ook nog Edge of Space van de Terraria makers (dacht ik). Niet echt mijn kopje thee maar misschien voor jullie wel?
Survivors of ragnarok is ook wel aardig maar is al tijden niet meer geupdate.

We zoeken door:
Blockheads: 2D minecraft
Towns: niet echt 2d (isometrisch) maar wel grappig.
Planet explorers: 3D game maar wel met exploratie als doel.
Signs of Life: Ziet er wel goed uit, geen ervaringen mee.
Blockheads lijkt me wel leuk maar die is er alleen voor Ipad :(

Pagina: 1