Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
goede dag,
waarschijnlijk wordt dit apparaat vaak genoeg besproken via het forum.
Maar ik ben onderhand zo klaar met upc en hun producten.
ik zal het toelichten.
vorig jaar maart kwam ik in mijn nieuwbouw woning te wonen.
ik kreeg netjes een modem en een box van upc geleverd, monteur kon niet door de drukte. Mar ben handig zat dus dat moest wel lukken.
na een maand wilde ik ook mijn telefonie gaan gebruiken en kocht een telefoon.
Op een of andere manier ging mijn modem stuk toen ik mijn nieuwe telefoon erop aansluiten.
Geen internet, geen telefonie. Dus upc bellen. Na een hoop gezeur over oude kabels( denk aan dat ik n nieuw huis heb). Slechte verbinding etc etc. Zou een monteur komen. Dit wel na 2 weken, want het was nog steeds druk. Na 1,5 week was ik het zat en kreeg ik een ander persoon aan de lijn en deze stuurde direct een modem op . dus zo kan het dus ook? Na prima. Een maand erna begeeft de upc mediabox het, zelfde liedje. Na een week had ik een andere box in huis. Dan verwacht je het wel gehad te hebben, maar nee. S`ochtends gaat mn rookmelder af. Modem uitgefiktt. En je raad het wel. Wachttijd uberlang. Ik geef aan dat ik hem graag opgestuurd wilde hebben , maar upc wilde service leveren door na 2 a 3 weken een monteur te laten komen. Wel vonden ze mijn werktijden onhandig( werk ploegen). Maar daar heb ik niet zo veel aan.
2 weken later komt de meneer. En hij begint het signaal voor mn mediabox te meten. Internet deed het niet maar hij gaat wel even kijken of mijn tv het deed. Dat zou namelijk kunnen zijn dat het elkaar beinvloed. En wat denk je,die man had nog nooit zo goed signaal gezien als bij mij( meerdere malen anders gehoord bij de klantenservice)
Na om een lang verhaal kort te maken:
ik heb onderhand 3 modems gehad en 2 upc mediaboxen.
toen zou de uitkomst komen met de horizon volgens upc.
Deze is ook al een keer stuk geweest( ik doe er niks raars mee, koeling bleek niet te werken).

Nu ben ik 1 jaar en 3 maanden klant dus dacht dag upc. Maar ze hebben mij niet verteld toen ze mij als oplossing de horizon aanboden . Ik een jaar lang niet op kon zeggen.
heeft iemand voor mij een oplossing, want ik heb nu glasvezel en wil dat maar gaan gebruiken om bij upc weg te kunnen.

huidige status:
horizon valt geluid soms weg, loopt vast, werkt traag(weet het komt een update aan).
internet: veel dns problemen, wifi valt best vaak weg.

weet iemand hoe ik onder dat ene jaar vandaan kan komen?

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 20:34
Ik zou zeggen UPC bellen en het verhaal uitleggen.

Maar waarom post je dit in V&A feedback?
Dit heeft toch niets met een aankoop uit V&A te maken....

[ Voor 19% gewijzigd door mistervis007 op 16-05-2013 18:27 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
mistervis007 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:25:.

categorie oeps?

Wat dacht je van schriftelijk in gebreke gaan stellen, inclusief alle data dat je product niet goed gewerkt heeft en tevens restitutie daarvoor aanvragen?
Paar moeilijke brieven helpt vaak wel om (eindelijk) je gelijk te halen.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

• brugman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:13
roundlet schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:15:

huidige status:
horizon valt geluid soms weg, loopt vast, werkt traag(weet het komt een update aan).

In principe zal je niet (makkelijk) onder het jaar contract uit kunnen komen zonder een soort boetebeding te betalen (resterend abonnementsgeld plus eventuele boete).

Wat je wel kan doen is proberen om een andere horizon box aan te vragen, omdat deze klaarblijkelijk niet werkt. Op het moment dat de monteur die het signaal had gemeten ook de box heeft geïnstalleerd, heb je een sterker punt dan wanneer je zelf de box hebt geïnstalleerd. Dan zal UPC eerder zeggen dat de oorzaak van de problemen aan jouw kant ligt.
mveijden schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:22:
[...]

Wat dacht je van schriftelijk in gebreke gaan stellen, inclusief alle data dat je product niet goed gewerkt heeft en tevens restitutie daarvoor aanvragen?
Paar moeilijke brieven helpt vaak wel om (eindelijk) je gelijk te halen.
wat hierboven gezegd wordt over brieven schrijven en stellen dat je product niet voldoet aan wat jij ervan verwacht had (non-conformiteit, artikel 17 uit boek 7 Burgerlijk Wetboek. (In gebreke stellen is juridisch gezien wanneer ze überhaupt geen box zouden hebben geleverd binnen de gestelde termijn)) is ook een manier waarop je kan proberen om een nieuwe box dan wel geld terug te vragen.

Persoonlijk denk ik dat UPC niet zo heel snel een restitutie zal geven en zo veel mogelijk er onderuit probeert te komen.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 17:38

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ondanks dat dit het verkeerde forum gedeelte is zal ik je proberen op weg te helpen.
Ik denk helaas dat je niet onder het jaar probleem uit komt al kan je wel even Coax benaderen, want als blijkt dat UPC jou echt niet goed heeft geïnformeerd of duidelijk heeft gemaakt dat je contract dan weer een jaar werd verlengt zijn er wellicht opties /stappen mogelijk en zou Coax kunnen bemiddelen alvorens je andere wegen kan proberen(juridisch etc) al heb ik geen idee hoe jij dit kan/moet gaan bewijzen.

Dan je problemen met de Horizon box, je bent niet enige, duizenden en duizenden mensen hebben er problemen mee, mocht je er niet onder uit komen kan je onderstaande iig proberen zodat je minder last van Horizon hebt.
UPC is ook door Coax/Consumentenbond onder druk gezet omdat de klachten stroom enorm was waardoor er toch wel het 1 en ander is veranderd.
Op het forum chelloo.com kan je het webcare team benaderen en mijn ervaring en met mij velen anderen is dat hen dan samen met jou naar een gepaste oplossing kijken en het echt oplossen waar de helpdesk helaas in veel gevallen tekort schiet.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=17317.0

Mocht je er met het webcare team niet uit komen( al denk ik van wel) kan je altijd nog het contact formulier van Coax in vullen en kunnen hen samen met je kijken wat de opties zijn.
Zelf heb ik mijn Horizon box bv kunnen omruilen voor een oudere variant box omdat het me echt niet beviel en er problemen waren, ik heb dus niet op de update gewacht of een nieuwe afstand bediening die er juli aan zit te komen.

Succes iig !

[ Voor 56% gewijzigd door pino85 op 16-05-2013 21:16 ]

Liefhebber van Tweakers

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48

rob_erwt

What does this button do?

Dit past beter in Internetproviders en Hosting denk ik. In V&A Feedback in ieder geval niet. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
UPC Webcare is ook actief op GoT, ik zal ze even op dit topic wijzen.

Desktop | Server | Laptop

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
roundlet schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:15:
Nu ben ik 1 jaar en 3 maanden klant dus dacht dag upc. Maar ze hebben mij niet verteld toen ze mij als oplossing de horizon aanboden . Ik een jaar lang niet op kon zeggen.
heeft iemand voor mij een oplossing, want ik heb nu glasvezel en wil dat maar gaan gebruiken om bij upc weg te kunnen.

huidige status:

Hoi Roundlet,

Vervelend te moeten lezen dat je zoveel problemen ervaart met onze diensten. Het had ook niet moeten gebeuren dat een ander abonnement met een andere box als oplossing aangeboden werd. Gezien je intussen bent overgegaan naar een andere aanbieder wil ik graag voor je bekijken wat ik voor je kan doen aangaande je huidige contract. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan zal ik spoedig contact met je opnemen hierover.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46

• roundlet
mistervis007 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:25:
Ik zou zeggen UPC bellen en het verhaal uitleggen.

ik heb dit uiteraard al geprobeerd. reden dat ik het hier probeer is om misschien een tip te krijgen waarmee ik van hun af kan komen

• roundlet
rob_erwt schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:51:
Dit past beter in Internetproviders en Hosting denk ik. In V&A Feedback in ieder geval niet. :)
ja sorry ik gebruik dit forum eigenlijk nooit. Maar tot nu toe krijg ik wel nuttige info . En daar ben ik wel erg blij mee

• roundlet
[b][i][u]want ik heb nu glasvezel en wil dat maar gaan gebruiken om bij upc weg te kunnen.[/u][/i][/b] UPC-Webcare schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:41:
[...]

Hoi Roundlet,

Vervelend te moeten lezen dat je zoveel problemen ervaart met onze diensten. Het had ook niet moeten gebeuren dat een ander abonnement met een andere box als oplossing aangeboden werd. Gezien je intussen bent overgegaan naar een andere aanbieder wil ik graag voor je bekijken wat ik voor je kan doen aangaande je huidige contract. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan zal ik spoedig contact met je opnemen hierover.

Alvast bedankt hiervoor.
upc,
ik heb nog niks anders maar zal wel via een prive bericht wat versturen. Ik wil eerst van mijn contract af voordat ik wat anders ga nemen, dubbele kosten zit ik niet op te wachten.
Pagina: 1