Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis DynDNS voorwaarden gewijizigd

Pagina: 1
Acties:

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 08:41
Zal een hoop vrijkomen denk ik...

Starting now, if you would like to maintain your free Dyn account, you must log into your account once a month. Failure to do so will result in expiration and loss of your hostname. Note that using an update client will no longer suffice for this monthly login. You will still continue to get email alerts every 30 days if your email address is current.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

volgens mij is dat al een possje zo.

ik gebruik deze:
http://www.dnsdynamic.org/

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oud nieuws -> Dyndns free host account voorwaarden verslechterd
Note that using an update client will no longer suffice for this monthly login. You will still continue to get email alerts every 30 days if your email address is current.
Dat is wel nieuw. .... $25/yr, denk dat ik daar maar eens naar ga kijken.Done :)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 15-05-2013 19:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• technorabilia
Ja, die post zag ik ook.
Maar volgens mij moet ik nu dus fysiek inloggen bij Dyn omdat anders mijn hostname expired.
Dat gaat dus niemand doen...

PS
De mail kreeg in net pas...
From: "Dyn" <hello@dyn.com>
Date: 15 mei 2013 18:32:22 CEST
Subject: SLA Update For Dyn Non-Paid Users

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 15-05-2013 19:15 ]

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:31
Is bij no-ip.org al reeds het geval. Vind het persoonlijk niet zo erg, één keer per maand even inloggen en op één knop klikken :) Klaar is Kees.

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kraades schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:13:
Ja, die post zag ik ook.
Maar volgens mij moet ik nu dus fysiek inloggen bij Dyn omdat anders mijn hostname expired.
Dat gaat dus niemand doen...

PS
De mail kreeg in net pas...
From: "Dyn" <hello@dyn.com>
Date: 15 mei 2013 18:32:22 CEST
Subject: SLA Update For Dyn Non-Paid Users
Die mail heb ik nog niet gehad. Maar dat je op de site moet inloggen, dat het inloggen van de updater niet genoeg is, is wel nieuw. Had tot vandaag al een hele tijd niet meer ingelogd op dyn,com, maar heb wel 24/7 de Windows client draaien die regelmatig checked of het nog klopt.

Heb er echter nu net een pro account van gemaakt voor $25, het o zo grote bedrag van €19,43 (leuke wisselkoers :P ) , dat valt wel mee voor een dergelijke dienst.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 15-05-2013 19:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• technorabilia
Ik heb een hele riedel van die hostnames -voor de hele familie- dus dat gaat 'm niet worden...

Oh wacht, ik kan zeker op 1 pro account meerdere hostnames aanmaken?
Voor een gratis account kon je er maar eentje aanmaken per account dacht ik...

[ Voor 44% gewijzigd door technorabilia op 15-05-2013 19:26 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij een gratis account kun je er 2 aanmaken, bij betaald....
You are using 2 of the 32 hosts currently available in your account
32 dus.

edit @ vrijdagochtend: Een keer raden wat voor email ik net kreeg :P

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 17-05-2013 10:38 ]

Oscar Wilde

• Heraz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-11 08:17
Om het account in leven te houden heb ik een automatisch log-in scriptje gemaakt dat ik om de 15 dagen laat lopen. Dan werkt het geheel weer zonder al teveel gedoe (ubuntu).
username is de naam waarmee je 'welkom' krijgt te horen bij DYN.
Het mail stukje is optioneel (ssmtp).

# /~/dynupdater.sh
# log in bij dyn om account in leven te houden
#!/bin/sh
USER='email adres'
PASS='password'
UA='Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:21.0) Gecko/20100101 Firefox/21.0'
wget -U "$UA" --save-cookies cookies.txt https://account.dyn.com -O login.html
MULTIFORM=$(grep -m 1 "name='multiform'" login.html | grep -o "[A-Z0-9]\{8,\}")
wget -U "$UA" --load-cookies cookies.txt --post-data "username=$USER&password=$PASS&iov_id&multiform=$MULTIFORM" https://account.dyn.com -O result.html
RESULT=$(grep -o "username" result.html)
DATE=$(date)
echo "$DATE,$RESULT" >>logfile.txt
# mail result
if [ "$RESULT" = "username" ]; then
ssmtp your@email.com <success.msg
else
ssmtp your@email.com <failed.msg
fi
rm *.html
rm cookies.txt

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik vind het een beetje jammer dat mensen scripts maken om een gratis dienst uit te buiten om de 1,5 euro per maand te ontlopen...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Heraz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-11 08:17
Ehmm.. Dit is tweakers hè?

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even een kickje, ik kreeg zojuist deze mail:
To our Dyn free hostname users:

For the last 15 years, all of us at Dyn have taken pride in offering you and millions of others a free version of our Dynamic DNS Pro product. What was originally a product built for a small group of users has blossomed into an exciting technology used around the world.

That is why with mixed emotions we are notifying you that in 30 days, we will be ending our free hostname program. This change in the business will allow us to invest in our customer support teams, Internet infrastructure, and platform security so that we can continue to strive to deliver an exceptional customer experience for our paying customers.

We would like to invite you to upgrade to VIP status for a 25% discounted rate, good for any package of Remote Access (formerly DynDNS Pro). By doing so, you'll have access to customer support, additional hostnames, and more.

Here's how you get this done in two easy steps:

- Login to account.dyn.com.
- Click here to add Remote Access to your cart at the 25% off VIP rate. The discount will be applied upon checkout.
Een beetje vage mail overigens, zonder concrete einddatum...

[ Voor 10% gewijzigd door mrwolf op 07-04-2014 15:42 ]

• cohn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:00
Ik kreeg zojuist dezelfde mail (helaas... :'( ).
De einddatum is 7 mei. Deze staat genoemd in de link naar de blog-post over dit onderwerp.

http://dyn.com/blog/why-w...p-offering-free-accounts/
mrwolf schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:39:
Even een kickje, ik kreeg zojuist deze mail:

[...]

Een beetje vage mail overigens, zonder concrete einddatum...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:58
Mja, wat kost DynDNS uiteindelijk? Ik heb jaren terug toen mijn account per ongeluk al eens was verlopen een betaald account genomen, tijdje terug heb ik het voor 5 jaar verlengd.

Het doet wat het moet doen, alhoewel er nog altijd gratis alternatieven voor zijn. Reden dat ik het uiteindelijk heb aangeschaft is dat ik een .homeip.net domein heb waar ik veel mail op ontvang, die kan je niet zo even migreren naar een 3e partij.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
25USD per jaar (zonder korting) voor de Remote Access-optie. Ik heb maar 1 account daar, maar heb verwijzingen hiernaar toe wel op tig plekken staan in allerlei applicaties en mobiele apps. Het makkelijkst is dan maar gaan betalen :(

Hmmm, 5 jaar in één keer betalen is 90USD, met 25% korting dus 67,50. Da's nog geen 50 euro, misschien toch wel een goede deal...

[ Voor 22% gewijzigd door mrwolf op 07-04-2014 15:57 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

crisp

Devver

Pixelated

Ik kreeg een heel andere mail, hoewel ik al jaren geen gebruik meer heb gemaakt van mijn Dyn account:
To our longest and loyal Dyn supporters --

In an effort to better service our customers through increased support and a cleaner network, Dyn announced that in the next 30 days, we will no longer be supporting free hostnames.

However, because you believed in us and supported this company through your donations, we are continuing to fulfill our promise to you: your service is still free for life.

Without you, there would be no us, a company that has grown to nearly 300 employees around the world and that supports thousands and thousands of customers of all sizes.

We wanted to send you a note to keep you in the loop and to also say thank you for your support, both then and now. If you have any questions or assistance with your services, please email support@dyn.com anytime.

- Your friends at Dyn

Intentionally left blank

• Rukapul
  • Laatst online: 17:46
$25/yr is absurd als het je puur gaat om de klassieke dyndns functionaliteit. Tel daarbij op de opportunistische wijze waarop DynDNS haar business bedrijft en je moet voldoende motivatie hebben om geen betalende klant te willen worden. Ze willen je ook niet als klant :P

Ik ben naar https://freedns.afraid.org/ overgestapt bij de vorige bokkesprong en heb daar van een subdomein van m'n eigen domeinen ondergebracht. Heb geen klagen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 07-04-2014 16:01 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik kreeg de mail ook ja. Gebruikte alleen de verwijzing omdat ik een dynamisch IP thuis heb. Nu maar op zoek naar een alternatief. :)

Vraag daarbij is, wat wordt door de doorsnee routers ondersteund? Wel zo handig als je router meteen je nieuwe IP doorgeeft. Of een client op je server natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Jolke op 08-04-2014 09:18 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik ben een tijdje terug al overgestapt naar www.no-ip.com

Werkt prima (wel eens in de zoveel tijd mailtje waarna je een captcha moet invullen om de boel actief te houden). Ook Synology DSM kan overweg met deze site.

• Jolke
Ik heb ondertussen een lijst met betaalde en gratis Dyn DNS aanbieders gevonden (klik).

[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 09-04-2014 09:58 ]

• Jolke
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:26:
Ik ben een tijdje terug al overgestapt naar www.no-ip.com

Werkt prima (wel eens in de zoveel tijd mailtje waarna je een captcha moet invullen om de boel actief te houden). Ook Synology DSM kan overweg met deze site.
Ik lees her en der dat als je de client van no-ip gebruikt dat je niet meer hoeft in te loggen - en dus ook geen maandelijkse activatie e-mails krijgt. Kan jij dit bevestigen met je Synology client?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:04

allure

Titaan fase 2/3

Ik ben toen DynDNS begon te eisen elke maand voor elke domeinnaam in te loggen met alle dynamische domeinnamen naar No-ip.com overgestapt.

Zij hadden destijds een aanbieding, 25 domeinnamen voor 7 euro per jaar.
Sindsdien heb ik geen gedonder meer en hoef ik er ook niet actief op te letten.

[ Voor 15% gewijzigd door allure op 18-04-2014 08:35 ]

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
DynDns is een paar weken gestopt met gratis diensten. Ik gebruikte het altijd nog, maar ik ben ook overgestapt naar no-ip. DynDNS kwam op mij ook niet zo klantgericht over.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:17
Jolke schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:50:
[...]

Ik lees her en der dat als je de client van no-ip gebruikt dat je niet meer hoeft in te loggen - en dus ook geen maandelijkse activatie e-mails krijgt. Kan jij dit bevestigen met je Synology client?
Dat is bij mij niet het geval. Moet elke maand een captcha plaatje overtikken.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33
Jolke schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:50:
[...]

Nope, ik moet gewoon maandelijks ff de captcha invullen. Maar vind ik een kleine moeite voor zo'n handige gratis dienst.

• Jolke
Ok, ben inmiddels ook overgegaan. Er zijn meerdere aanbieders, maar hoor veel goede dingen over no-ip.
Kijken hoe dit is dan de komende tijd. Heb toch maar 1 domeinnaam met dynamisch IP, dus dat is snel en makkelijk in te stellen :)

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
kreeg ook dezelfde mail... erg vervelend aangezien ik het al jaren met plezier heb gebruikt. Gootste probleem om over te stappen naar andere provider is toch wel de hoeveelheid url's die ik heb.
Dat no-ip klinkt wel goed, toch maar eens uitzoeken dit weekend

update: even wat uitgezocht en ik ben toch voor een betaald account bij dyndns gegaan. En omdat ik er al jaren zit (altijd gratis dus mag nu wel wat tegenover staan) en omdat het +- 10 euro per jaar is bij afname van een 5 jaar contract En omdat de url's daardoor niet meer zullen verlopen.
Scheelt me daarnaast ook veel werk om weer alles aan te passen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door RoelsRules op 18-04-2014 14:16 ]

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31
Even een schopje. Ik heb nog zeven dagen om te beslissen wat ik met mijn dyndns account ga doen :)
Rukapul schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:57:
$25/yr is absurd als het je puur gaat om de klassieke dyndns functionaliteit. Tel daarbij op de opportunistische wijze waarop DynDNS haar business bedrijft en je moet voldoende motivatie hebben om geen betalende klant te willen worden. Ze willen je ook niet als klant :P
Ik heb geen probleem met betalen maar ik vind het ook veel. Misschien mis ik iets maar op lange termijn ben je dan ook toch veel beter en goedkoper bij diverse Nederlandse hosting aanbieders? Heb je nog een mooie domeinnaam ook.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kreeg ook de 7 dagen reminder. Mooi moment om m'n account te sluiten. De domeinnaam die ik had was in 2012 al verlopen en niet meer beschikbaar (boldlygoingnowhere.org). Nu maar naar no-ip.com ofzo. Alleen jammer dat routers niet automatisch je account actief houden als je IP gelijk blijft door periodiek te poken (dat doet de mijne iig niet met Dyn).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Hero of Time schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:46:
Alleen jammer dat routers niet automatisch je account actief houden als je IP gelijk blijft door periodiek te poken (dat doet de mijne iig niet met Dyn).
Routers kunnen dat wel, zeker die met bijv DD-Wrt. Alleen DynDNS had dat automatisch actief houden al een tijd geleden afgeschaft. Voor mij nu ook exit DynDNS in ieder geval.

• Jolke
Dat ligt dan dus niet aan je router maar aan de provider. DynDNS had het blijkbaar afgeschaft.
Ik had dat ook graag gezien, omdat ik het account gewoon elke dag gebruik. Maar goed, bij No-IP is het een link een keer per maand in een e-mail aanklikken, dus dat is eigenlijk ook niet teveel werk :)
Blijft de vraag hoe lang No-IP het gratis aan blijft bieden.

Ik kreeg ook de 7 dagen herinnering, en dat was een mooi moment om het account te sluiten - temeer omdat DynDNS dat niet voor jou doet (kan doen).

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe is het actief houden van DynDNS account via m'n router nou een providerprobleem? Wat heeft mijn ISP, die geen apparatuur heeft in mijn huis anders dan een aansluitkastje (nee, geen router of wat dan ook wat een voedingsstekker vereist), er mee te maken? Is het het probleem van mijn ISP dat ik een semi-statisch IP adres krijg van hun DHCP?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Jolke
Ai, met provider bedoelde ik natuurlijk de dns-provider :)
DynDNS dus in dit geval.

Iemand een idee welke variant op DynDNS wel de functie heeft om geactiveerd te blijven door enkel update van je IP-adres door de client of door je router? Dat scheelt 1x maand een linkje te moeten klikken.

* Jolke is liever lui dan moe :)

• Rukapul
Afraid. Staat exact een regel voor in m'n crontab.

• Jolke
Had ik ook bekeken, maar ik stuitte daar op wat rare voorwaarden:

"Currently 99,306 other domains besides afraid.org in our shared domain pool"

Shared? Wat is jouw ervaring Rukapul?

• Rukapul
Jolke schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:36:
Had ik ook bekeken, maar ik stuitte daar op wat rare voorwaarden:

"Currently 99,306 other domains besides afraid.org in our shared domain pool"

Shared? Wat is jouw ervaring Rukapul?
Het gratis account heeft inderdaad een voorwaarde geloof ik dat een (sub)domein wat je eronder hangt beschikbaar is voor anderen om subdomeinen onder te hangen. Dat kunnen potentieel niet zulke nette namen zijn. Ik heb er verder niet meer naar gekeken en niets van gemerkt.

edit:
De mijne staat trouwens op 'shared: invisible'...

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 03-05-2014 21:28 ]

• Jolke
OK, thanks. Vreemde policy eigenlijk, tenminste wat voegt het toe?
Ik registreer mijndomein.afraid.org en iemand anders registreert vervolgens nietwaarmijndomein.mijndomein.afraid.org ... :?

• Rukapul
Het voornaamste wat het toevoegt is een set alternatieve domeinen. Ik heb bijvoorbeeld een subdomein van een van m'n eigen domeinnamen in gebruik.

• D-e-n
Je gebruikt dan een domeinnaam die je zelf ergens anders hebt aangemaakt en hangt daar een subdomein onder voor een speciale functie?

• Rukapul
Ja, heb een aantal domeinnamen. Voor een heb ik een cname record aangemaakt voor een subdomein waarbij de dns door afraid.org wordt afgehandeld. Vervolgens de dyndns daarop ingeschakeld.

Maar je kunt natuurlijk ook een van de beschikbare domeinen van afraid zelf gebruiken :)

• D-e-n
Tnx. Dan gaan we daar eerst maar eens mee aan de gang :)

• Jolke
Ow, wacht ... dat verandert de zaak.. het kunnen ook externe domein zijn.

Ik heb een eigen domeinnaam - niet bij afraid - en nu kan ik dus een subdomein direct inclusief dyndns linken naar een thuisservertje via afraid. Dat hoef ik dan niet meer in te stellen in het controlpanel waar ik mijn domeinnaam gekocht heb.
Pagina: 1