Dyndns free host account voorwaarden verslechterd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Onlangs had ik ineens problemen met het benaderen van mijn website op mijn NAS van buitenaf.
Daarvóór verliep dat altijd probleemloos via mijn free host account bij DynDNS. Die verwees de aanvragen netjes door naar mijn NAS.

Maar een paar weken terug ineens niet meer. Wat bleek: er werd niet meer doorverwezen naar mijn unieke ip-adres maar naar 192.168.x.x. Toen ik dat had aangepast waren de problemen weer over, maar gisteren ineens wéér hetzelfde probleem. Ik ben toen gaan zoeken op hun site en kwam erachter dat ze dat voortaan elke 2 weken doen bij de free accounts....

Dus gebruik ik nu enkel no-ip nog voor free host.

Mochten jullie ook ineens problemen hebben via Dyndns dan weet je waar het aan ligt. 8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Gratis? niet zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
I Know...but the best things in life are for free!

Mijn bericht is ook meer bedoeld voor anderen die het gebruiken, en zich afvragen waarom hun host het ineens niet meer doet.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een eigen domeinnaam is tegenwoordig ook zo duur niet meer, een .nl domein heb je bijvoorbeeld al voor 3 euro, pér jaar. Eén keer DNS instellen en je hebt er nooit meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
Tenzij je geen fixed IP hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meeste providers hebben dynamisch IP en ik heb nog nooit gezien dat de ISP van IP-adres switchte bij klanten. Daarnaast is een update zo doorgevoerd en doorgevoerd, afhankelijk van de ingestelde TTL uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Als ik de DynDNS site zie bestaat de gratis service niet meer, iig niet voor nieuwe accounts. Heb gelukkig al jaren de betaalde service, 30 dollar per jaar is nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
CptChaos schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:44:
Meeste providers hebben dynamisch IP en ik heb nog nooit gezien dat de ISP van IP-adres switchte bij klanten. Daarnaast is een update zo doorgevoerd en doorgevoerd, afhankelijk van de ingestelde TTL uiteraard.
Moet je eens internet van Belgacom nemen, elke 36u nieuw IP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xahmol schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:49:
Als ik de DynDNS site zie bestaat de gratis service niet meer, iig niet voor nieuwe accounts. Heb gelukkig al jaren de betaalde service, 30 dollar per jaar is nog wel te doen.
30 dollar per jaar? Voor iets wat je een keer instelt (in principe... :P) Kun je beter een domeinnaam nemen, transip.nl verkoopt iig .nl domeinnamen voor 3 euro per jaar.
Fire69 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:50:
Moet je eens internet van Belgacom nemen, elke 36u nieuw IP ;)
Dat is waar, ik dacht even niet aan onze zuiderburen.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
CptChaos schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:51:
[...]
30 dollar per jaar? Voor iets wat je een keer instelt (in principe... :P) Kun je beter een domeinnaam nemen, transip.nl verkoopt iig .nl domeinnamen voor 3 euro per jaar.
Heb al jaren een domeinnaam, al sinds 2000. Heb er inmiddels zelfs meerdere. Maar het gaat nu juist om het koppelen aan je dynamisch IP adres, mijn domeinnamen gebruik ik strikt voor mijn gehoste sites, mijn DynDNS adres voor remote access puur en alleen voor mijzelf naar mijn thuisnetwerk.

DynDNS heeft als groot voordeel dat vrijwel elke goede router het ondersteund en zelfs als je IP veranderd je niets hoeft te doen, je router doet het meteen. Volgens mij wordt No-IP niet door routers automatisch ondersteund, in ieder geval niet door mijn D-Link router.

Overigens geen idee meer waarom ik ooit een betaald account heb genomen, kennelijk was er ooit iets wat ik dacht nodig te hebben dat Free toen niet had en Pro wel. Maar met de recente beperkingen van free is dat natuurlijk helemaal geen optie meer.

Overigens wel logisch: gratis bestaat natuurlijk niet en altijd al afgevraagd wat het verdienmodel van een gratis DNS service is.

[ Voor 15% gewijzigd door xahmol op 21-08-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 23:21

RvL

Vreemd, heb hier totaal geen last van bij dyndns en heb toch ook een gratis account.

Misschien komt dat omdat ik iedere 72 uur een geforceerde update stuur naar dyndns?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
RvL schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:40:
Misschien komt dat omdat ik iedere 72 uur een geforceerde update stuur naar dyndns?
Dat zal het zijn. Volgens de DynDNS site (heb nu de goede pagina gevonden: http://dyn.com/dns/free-vs-vip/ ) verloopt de free account elke 30 dagen.
Dus met elke 72 uur een geforceerde update ben je er ook. Goede tip mocht je nog een free account hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 14:49
gebruik al jaren dyndns Heb dit probleem ook nog niet ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ook raar dat ze een intern IP zouden doorsturen. Is je dyndns client gewoon niet in de war? Mijn router pusht al jaren mijn ip adres, nog nooit problemen gehad.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RvL schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:40:
Vreemd, heb hier totaal geen last van bij dyndns en heb toch ook een gratis account.

Same here.

Ik keek net even naar de DynDNS client (die 24/7 draait op mijn server-pc) en daar staat wel een banner met melding dat het account na een maand verloopt. Maar er wordt door de client meer dan vaak genoeg geupdate, dus daar heb ik geen last van.

Ik kan echter nergens terugvinden waar je kan instellen hoe vaak die moet updaten :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 23:21

RvL

Dat stel je in op het apparaat wat de update moet versturen. In jou geval dus de router-pc. Hoe en wat ligt aan de software die je op de router-pc gebruikt.

Bij mijn router met OpenWrt kan ik netjes een force-update interval opgeven.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik gebruik de DynDNS client voor Windows ;)

Client draait op de server-pc (Windows), niet de router-pc (Linux). Was nog niet goed wakker toen straks :P

[ Voor 59% gewijzigd door Raven op 21-08-2012 11:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ieperlingetje schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:18:
Ook raar dat ze een intern IP zouden doorsturen. Is je dyndns client gewoon niet in de war? Mijn router pusht al jaren mijn ip adres, nog nooit problemen gehad.
Dat lijkt mij ook. De enige mogelijkheid dat DynDNS het interne IP kan weten, is als de client die doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Bedankt voor reacties en tips. Ik heb nu de Updater ook geinstalleerd, en hoop dat ik daarmee uit de brand ben.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik kwam er achter dat mijn oude modem van Online nooit updates verstuurde naar Dyndns.org. Daarom kreeg ik elke maand een mail waarin ik mijn hostname kon updaten. Die mail heb ik nu echter al enkele maanden niet gekregen en de hostnaam is dus verlopen. Ik heb een free account en zou graag mijn hostnaam weer willen updaten maar vind nergens waar ik dit kan doen. Op deze pagina krijg ik met mijn hostname het volgende te lezen:
DNS services for mijnhostname.dyndns.org are already active on our system, and can not be purchased again.

Iemand enig idee hoe ik het weer werkend krijg?

EDIT: het is gelukt via deze link, gelukkig! Hopelijk is mijn nieuwe Ciscomodem van Ziggo beter met zijn updates..... Ik kon zelfs nog een 2e hostname toevoegen :9 gratis en voor niks!

[ Voor 14% gewijzigd door the-body op 04-12-2012 21:49 . Reden: ontwikkeling ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:52
Het doel van DynDNS met dit soort acties is gewoon dat je na 2x je account/hostname te laten verlopen het spuugzat bent en je creditcard trekt. Ik heb dat destijds gedaan omdat het maar om 10 dollar ging. Inmiddels heb ik voor de 3e of 4e keer verlengd en is het 20. Volgend jaar blijkbaar dus 30...

Het is dat er een domein met veelgebruikte mailadressen aanhangt die ik niet kan verhuizen omdat het zo'n .homeip ding is, maar anders had ik het allang verhuisd. Dynamic DNS is helemaal niet zo speciaal, ik heb een paar jaar terug toen ik bij een hostingprovider werkte de DynDNS API geimplementeerd in hun hostingpanel, er zijn nu een aantal klanten die met de DynDNS client gewoon netjes elke keer hun IP-adres bijwerken als dit verandert.
Pagina: 1