android since G1.
People as things, that’s where it starts.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 137,45 | € 137,45 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,85 | € 54,85 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 49,60 | € 49,60 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 61,20 | € 61,20 |
| 1 | Corsair Builder CX600 Bronze | € 57,99 | € 57,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 610,08 | |
Hier kwamen we op uit, maar wel 40euro duurder. Ze hebben dit alles, maar wauw die videokaart is zoveel duurder bij hun, 210,- dat is niet niks.
In ieder geval wat denken jullie van dat moederbord? Ze hadden niet dezelfde moederbord en ook niet dezelfde ram geheugen dus die zijn daarom aangepast.
Even een quote uit de tweakers review van de FX-8350 (reviews: AMD FX-8350: hoop aan de horizon?):
Er zijn in dit topic een heel aantal mensen actief die graag de verkoopcijfers van AMD omhoog werken. Ik gun het ze ook van harte, maar als je dit geld gaat besteden, kun je dat NU beter doen aan een i5.De FX-8350 laat vrij goede scores noteren. Natuurlijk namen we Intels snelste processors niet mee, zoals de 3770K of zelfs de Core i7 3960X. Die presteren beter, maar zijn ook een stuk duurder. We hebben dan ook respect voor AMD's prestatie om een cpu te ontwikkelen die zich kan meten met Intel-cpu's in de hogere regionen.
Zodra we echter aan de energiemetingen begonnen, viel op hoe groot Intels voorsprong eigenlijk is. Het systeem met een Intel Core i5 3470 verbruikt ongever 85W, terwijl het systeem met FX-8350 ruim 200W verbruikt. Dat is een dusdanig groot verschil dat iemand die zijn pc met regelmaat gebruikt, dat aan het eind van het jaar gaat terugzien op zijn energierekening. Hoewel het in de winter wel lekker warm zal zijn op de studeerkamer.
(...)
Wij vragen ons dan ook af hoeveel pc-fabrikanten, maar ook consumenten, door AMD kunnen worden overgehaald om een FX-processor te kopen. Ondanks de minimaal lagere prijs van AMD's FX-8350 en de marginaal snellere of gelijkwaardige prestaties zijn wij van mening dat het exorbitant hoge energieverbruik een dealbreaker is. Tenzij AMD het verbruik weet terug te dringen, heeft een Intel Core i5 of Core i7 uit de 3000-serie onze voorkeur.
Misschien dat het stroomverbruik je niet zoveel kan schelen, maar het zorgt ervoor dat je onderdelen minder lang meegaan, dat alles warmer wordt en dat je PC daarmee ook luider wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Liveshort op 18-05-2013 17:55 ]
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,- | € 149,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,85 | € 54,85 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 49,60 | € 49,60 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 61,20 | € 61,20 |
| 1 | Corsair Builder CX600 Bronze | € 57,99 | € 57,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 608,54 | |
CPU belasting wordt onder 100% load gedaan.... Wat Mitsu en ik al meerdere keren hebben aangegeven: 100% load is simpelweg niet realistisch te noemen. 100% load op alle 8 cores krijg je alleen als je gaat videobewerken met iets wat op 8 cores loopt.Liveshort schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:54:
Is het nu nog niet duidelijk dat die 8320 gewoon een verkeerde keuze is? Als je krap in je budget zit is een FX-6300 zeker het overwegen waard, maar deze processor (+moederbord) is even duur als een i5 3350p (+moederbord). Deze biedt betere single-threaded prestaties, en gelijkwaardige multicore prestaties (in games) tegen een twee keer zo laag verbruik.
Even een quote uit de tweakers review van de FX-8350 (reviews: AMD FX-8350: hoop aan de horizon?):
[...]
Er zijn in dit topic een heel aantal mensen actief die graag de verkoopcijfers van AMD omhoog werken. Ik gun het ze ook van harte, maar als je dit geld gaat besteden, kun je dat NU beter doen aan een i5.
Misschien dat het stroomverbruik je niet zoveel kan schelen, maar het zorgt ervoor dat je onderdelen minder lang meegaan, dat alles warmer wordt en dat je PC daarmee ook luider wordt.
Ingame vebruikt een FX-8320 NIET 2x zo veel en al helemaal geen 100w meer. Dat is simpelweg feiten verdraaien. Ingame zal het 10 tot 20 watt schelen. Ja, het wordt warmer, maar, het is bullshit dat je componenten daar sneller van doodgaan in een goede, goed geventileerde kast. Ja, het is geen goed idee om hem in een 10 jaar oude kast met 2 80mm fannetjes te zetten, maar, dat moet je ook niet doen met een i5. 20w is zo goed als niet merkbaar aan tempratuur. 100w natuurlijk wel.
Ja, het is ook jammer dat Tweakers niet inziet dat 100% cpu belasting niet hetzelfde is als gamen, maarja, er wordt al langer geklaagd over de hardware reviews van Tweakers. De conclusie vind ik ERG kort door de bocht van hun.
En kom nou alsjeblieft niet met "jamaar het TDP van AMD is ook hoger!", Intel en AMD hebben allebei een andere manier van uitrekenen, waar die van AMD veel eerlijker is dan wat Intel zegt.
De FX-8320 zal waarschijjnlijk overkill zijn voor TS, maar het is zeker geen slechtere cpu voor gamen, sterker nog, er zijn genoeg benchmarks te vinden waarin Intel het onderspit delft, ruim het onderspit delft.
People as things, that’s where it starts.
de XT vs de non-Xt OC versie ? Sorry, ik zie geen wonderen:VasZaitsev schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:54:
Tweede systeem: betere gpu doet echt wonderen.
http://www.tweaktown.com/..._card_review/index10.html
De "gewone" van Sapphire klok je ook zo over naar 1150~1200Mhz.
Waarom neem je de Corsair builder eigenlijk, is de XFX550 geen betere kandidaat ?
Zou me niet druk maken over de harddisk, de verschillen zijn verwaarloosbaar en zeker geen twintig euro waard. Zou eerder bekijken of je niet liever een Intel cpu neemt, want MMorgp (online?) spellen zijn vaak slecht multithreaded (vaak draait het op 1 core) en dan heb je gewoon een rappe core nodig. Het aantal doet er dan nml. niet toe.
Recent voorbeeld;
-WOT (world of tanks). Singlecore only, forever.
-Regnum online: "The engine is very poorly done as of now. It relies too much on the CPU and it only uses one core at that, which will slow performance at least 6 times what it could be if properly coded to use hardware acceleration."
-Neverwinter online; presteerd wel beter met 4 cores, vooral als het sandy/ivy-bridge cores zijn:
http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3495-9.html
Minecraft; snelle dualcore is genoeg, quad's voegen in principe niets toe.
Maw: speel je vooral online MMORPG's, heb je wellicht al genoeg aan een snelle dualcore van intel; de i3 3220 bijv. De 3350p is natuurlijk lekkerder met andere spellen die wel goed multithreaded zijn.
Wat dit soort spellen aangaat, heeft de FX-serie wel een nadeel. Dat kan je niet ontkennen.
[ Voor 76% gewijzigd door Madrox op 18-05-2013 19:42 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Als het wel 30 euro scheelt dan is een gewone 7870 OC zeker geen slechte keus.
De XT versie is daarentegen wel beter over te klokken, maar zal dan ook significant meer verbruiken (groter verschil dan tussen i5 en FX83xx processor).
Omdat MyCom nu zo'n hele mooie actie heeft zo'n 600Watt Corsair (is denk ik niet die in mijn lijstje staat) en volgens de verkoper was die nieuw voor maar 55,- dus 3,- meer maar wel 100watt meer. Zag er goed uit, en Corsair is wel een goed merk toch.Madrox schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:55:
[...]
de XT vs de non-Xt OC versie ? Sorry, ik zie geen wonderen:
http://www.tweaktown.com/..._card_review/index10.html
De "gewone" van Sapphire klok je ook zo over naar 1150~1200Mhz.
Waarom neem je de Corsair builder eigenlijk, is de XFX550 geen betere kandidaat ?
Zou me niet druk maken over de harddisk, de verschillen zijn verwaarloosbaar en zeker geen twintig euro waard. Zou eerder bekijken of je niet liever een Intel cpu neemt, want MMorgp (online?) spellen zijn vaak slecht multithreaded (vaak draait het op 1 core) en dan heb je gewoon een rappe core nodig. Het aantal doet er dan nml. niet toe.
Recent voorbeeld;
-WOT (world of tanks). Singlecore only, forever.
-Regnum online: "The engine is very poorly done as of now. It relies too much on the CPU and it only uses one core at that, which will slow performance at least 6 times what it could be if properly coded to use hardware acceleration."
-Neverwinter online; presteerd wel beter met 4 cores, vooral als het sandy/ivy-bridge cores zijn:
http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3495-9.html
Minecraft; snelle dualcore is genoeg, quad's voegen in principe niets toe.
Maw: speel je vooral online MMORPG's, heb je wellicht al genoeg aan een snelle dualcore van intel; de i3 3220 bijv. De 3350p is natuurlijk lekkerder met andere spellen die wel goed multithreaded zijn.
Wat dit soort spellen aangaat, heeft de FX-serie wel een nadeel. Dat kan je niet ontkennen.
Dus jij zegt ook een intel processortje, denk dat dat 't dan wordt (goddamn dit heb ik niet normaal vaak gezegd in deze thread) maar ik doe 't nu gewoon een i5 en van wat ik lees klinkt het gewoon logischer om een i5 te kiezen in mijn situatie of een intel processor eigenlijk. Wel jammer van het prijs verschil dan..
Is ASRock B75 Pro3-M dan een goede moederbord keuze? Of..
Het prijsverschil ten opzichte van de 8320 met moederbord is misschien 5 euro, daar zou ik niet van wakker liggen. Qua moederbord is de pricewatch: ASRock B75 Pro3 idd een goede keuze.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
ASRock B75 Pro3
ASRock B75 Pro3-M
De 2e heeft MyCom wel, en hij is ook goedkoper maar weet niet wat het verschil is.
Hoe controleer ik of die genoeg aansluitingen heeft?
5700X | RX 6600
Foutje van mij, weer onnodig verwarring veroorzaakt. Aan de Micro-ATX heb je genoeg, als je enkel een videokaart aan wilt sluiten.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:54:
't zijn wel 2 verschillende moederbord types.
ASRock B75 Pro3
ASRock B75 Pro3-M
De 2e heeft MyCom wel, en hij is ook goedkoper maar weet niet wat het verschil is.
Hoe controleer ik of die genoeg aansluitingen heeft?
De Corsair CX-600 heeft voldoende aansluitingen. Om dit uit te zoeken moet met even de productpagina van de fabrikant opzoeken, daar Tweakers deze informatie meestal niet paraat heeft. Als je de naam van het product googled zal dit meestal een van de eerste hits zijn (is dit niet zo kun je beter iets anders kopen, want dan is het meestal onbekend). Dit brengt je op de volgende pagina: http://www.corsair.com/builder-series-cx600.html. Hier wordt vermeld dat het aantal PCI-E connectors (op andere sites ook wel 6-pins PCI of 8-pins PCI) 2 is. Je videokaart zal er twee nodig hebben, dus deze voeding voldoet.
Ik ben van mening dat je (zoals hierboven ook al eens aangegeven) beter voor de XFX 550 voeding gaat, deze staat bekend als heel betrouwbaar en heeft voldoende aansluitingen.
Omdat MyCom die XFX500 niet had en corsair ook wel een bekend merk was koos ik die gewoon.
Maar goed, ook de CX600 is zeker geen slechte voeding en doe je geen miskoop aan.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!