Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik open dit draadje omdat ik in maart werd geconfronteerd met een spontane barst in het scherm van mijn Asus Transformer Inifity (gekocht in November bij MyCom) en MyCom mij 225 euro reparatiekosten in rekening brengt. Aletrnatief is ca. 40 euro onderzoekskosten of afstand doen van de tablet (dit "kost" niets :? ).

Twee weken lang heen en weer mailen met MyCom heeft niets opgeleverd. Een kleine beschadiging aan de de zijkant van het frame wordt door Asus als oorzaak genoemd. Deze zat er echter al voordat de barst ontstond (heeft er altijd gezeten zelfs) en de barst ontstond bovendien zonder enige aanleiding. Hij was er ineens bij het openen van de tablet.

Vreemd in deze zaak is dat hoewel er geen enkel verband wordt aangetoond tussen deze zeer kleine beschadiging en de barst, MyCom hiermee dus wel bewezen acht dat de schade door onjuist gebruik is ontstaan. De Nederlandse wet gaat er immers vanuit dat een product dat binnen 6 maanden een gebrek vertoont ondeugdelijk is tenzij de leverancier kan aantonen dat het product onjuist is gebruikt. Dat lijkt me hier dus niet bewezen aangezien er geen enkel verband wordt aangetoond tussen de schade en de barst. Er worden slechts twee feiten geconstateerd.

Lange inleiding, maar ik ga dit bij een rechter voorleggen. En het helpt mij daarom enorm als ik een inventaris kan overhandigen met een groot aantal vergelijkbare situaties met deze tablet. En die zijn er getuige de vele fora en Nederland en buitenland over spontane barsten in het scherm van een transformer, met name de infinity, bij gebruik in het dock.

Wat ik uit fora begrijp is dat deze klacht relatief veel voorkomt voor een dergelijk product en dat de response van Asus nogal willekeurig lijkt. Soms wel onder garantie, maar meestal niet. En er is al helemaal geen productie of ontwerpfout erkend.

Dus mijn vraag aan iedereen die dit leest en mij wil steunen in een rechtzaak om zich via dit draadje aan te sluiten indien je zelf ook een ervaring met de Asus Transformer Infinity hebt gehad. Ik stel voor dat we de volgende informatie hier op het forum zetten. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier dus om een spontaan barstend scherm, dus zonder aanleiding, en bij gebruik in het dock.

1. Aankoopdatum
2. Welke winkel (online en retail)
3. Type- en serienummer van de tablet
4. Datum van barst
5. Beschrijving barst (voeg een foto bij indien je die hebt)
6. RMA datum
7. Reparatiekosten (ook indien onder garantie en dus gratis)
8. Reparatieduur van versturen tot ontvangst
9. Cijfer dat je geeft voor de service van Asus indien je hier iets van hebt gemerkt (je zal in de meeste gevallen garantie via de winkel claimen). Schaal 1 - 10 waarbij 1 waardeloos is en 10 uitstekend.
10. Opmerkingen.

Deze inventaris kan ook jou helpen bij het eventueel terugvorderen van reparatiekosten indien je deze in het verleden toch maar hebt betaald om wat voor reden dan ook. Zeker als de barst binnen zes maanden na aankoop is ontstaan. Het is immers nagenoeg onmogelijk voor de leverancier om te bewijzen dat zo'n barst door onjuist gebruik is ontstaan. Tenzij het overduidelijk is dat de tablet is gevallen of anderzijds flink misbruikt is. Ondanks hun zwakke positie proberen leveranciers toch onder de garantieclaim uit te komen. Zo merk ik nu bij MyCom.

Ik zal beginnen met mijn lijst:

1. 18-11-2012
2. MyCom
3. Transformer TF700 Infinity champagne met dock, serienummer C70KAS166791
4. 27-3-2013
5. Van links boven tot links midden onder. foto
6. 29-3-2013
7. 225 euro
8. al bijna 1.5 maand
9. 2, kan bijna niet slechter
10. zie begeleidende tekst

Samen kunnen we een vuist maken. Alvast dank voor je bijdrage!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Niet goed gezocht misschien? Ik zou zeggen begin eerst dit topic eens te lezen.....

Verwijderd

Topicstarter
Zeker wel gezocht en dat topic ook gelezen. Daarin wordt echter niet gevraagd om een opsomming van probleemgevallen. Daar wordt volop gediscussieerd. Ik kan daaruit in ieder geval niet opmaken hoeveel gevallen er zijn, wat de reparatiekosten per geval waren en hoe de communicatie was.

Ik hoop in dit draadje heel concreet de gevallen te inventariseren zodat ze gezamenlijk mee kunnen in een verzoek dat ik nu voorbereid voor zowel de geschillencommissie als de kantonrechter. Dat maakt de zaak veel sterker.

Dus hierbij nogmaals mijn oproep om in dit topic alleen schadegevallen te melden, geen discussie aub, daar voorziet het andere topic ruimschoots in.

Ik hoop dat deze uitleg helpt.

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Gezien de hoeveelheid berichten in het "Asus Transformer scherm problemen" topic denk ik dat "Wat ik uit fora begrijp is dat deze klacht relatief veel voorkomt" nogal overtrokken is. Het is een aantal keren voor gekomen, maar als je de berichten bekijkt zijn is het maar een kleine groep gebruikers.

Vervelend als het je overkomt maar het is niet zo dat die dingen massaal breuken vertonen, als dat zo zou zijn dan zouden er veel meer berichten van verschillende mensen moeten zijn. Het probleem staat ook op het Tros Radar forum en ook daar loopt het op z'n zachts gezegt geen storm.

Uiteraard laat dat onverlet dat een spontane breuk natuurlijk netjes moet worden opgelost en ook staat vast dat die spontane breuken af en toe voor komen. Maar het is niet veel voorkomend, de drukte op zowel het Tweakers forum als het Tros Radar forum is daarvoor veel te laas.

Ondanks dat, succes met je procedure; ik kan je niet helpen want mijn TF300 is nog geheel breukloos.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het er geen honderden zijn, maar een kleine groep duidt al op een probleem bij in ieder geval een serie van deze tablets. Vandaar ook mijn vraag naar het serienummer.

Ik denk ook niet dat er veel Infinities in Nederland zijn verkocht. Het is een vrij duur model en bovendien maar relatief kort ook echt leverbaar geweest in Nederland. Sinds begin van dit jaar holt de leverbaarheid hard achteruit en zijn ze nauwelijks of niet meer leverbaar hier.

Het zou ermee te maken kunnen hebben dat de Infinity met dock toch erg veel problemen heeft en dat in Nederland de eerste zes maanden na aankoop de bewijslast bij de leverancier ligt. Dat kost natuurlijk geld en als dat op teveel apparaten van toepassing is, neem je ze uit je assortiment. Of Asus zelf kiest eieren voor zijn geld.

Asus maakt in ieder geval geen kwaliteit tablets (wat ik voor aankoop wel verwachtte). En van snelle service is al helemaal geen sprake. Ben hem nu al bijna twee maanden kwijt!

Mijn zwager heeft ook de TF300, gelukkig ook zonder barst in het scherm, maar het scherm kun je aan een kant wel indrukken 9zit dus een beetje los). Daarbij verkleurt het scherm lokaal. Hij is ermee teruggegaan naar de winkel en is daar afgescheept met de mededeling dat het geen gebrek is en de tablet gewoon bruikbaar is. Tja....

Spontane barsten in het scherm is trouwens iets dat vooral bij de Infinity voorkomt. Waarom? Daarover wordt druk gespeculeerd op internationale fora. Inclusief eigenaren die hem uit elkaar halen. Asus heeft echter zelf geen officiële reactie gegeven.

Ik heb nu een iPad 4 en dat is wel een hele andere ervaring wat betreft afwerking. het zou mij hoogst verbazen als een iPad een barst of andere mechanische gebreken vertoont zonder dat deze behoorlijk wordt mishandeld.

Mijn procedure met MyCom loopt waarschijnlijk uit op ontbinding van de koopovereenkomst. Dat heeft in ieder geval mijn voorkeur, wetende wat ik nu weet over deze tablet: ik had hem dan namelijk nooit gekocht.

Verwijderd

hmmmmm......... bijna identiek hier...... mijn infinity is welliswaar wat ouder nu..... maar hetzelfde...spontane barst over het scherm....en ook hier zat een beschadiging aan de zijkant cq onderkant....... waar van de leverancier zei dat het door mij kwam....nou...dus echt niet..... ook gekocht bij my com.......

hoe is de "rechtszaak" verder verlopen?
Pagina: 1