Hulp bij moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Hallo,

Ik bezit momenteel een Dell Studio XPS8100 met het standaard moederbord, maar ben opzoek naar een nieuwe omdat ik denk dat dit het eerst is wat geupgrade moet worden. Ik gebruik mijn computer voor alles"van school tot Battlfield 3, dus een high end moederbord is zeker een must. Ik zit absoluut niet in het moederbord circuit daarom vraag ik jullie om hulp. Mijn processor momenteel:
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz
(ik zou niet weten welke socket)
en ik heb naar mijn weten SATA600 connectie op mijn HDD.
Prijs maakt niet veel uit, ik wil gewoon graag weten in welke richting ik moet kijken.
Ik hoor graag van jullie!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21

Perkouw

Moderator General Chat
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Het is hier op GoT geen helpdesk, we verwachten dan ook eigen inzet.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Waarom zou je voor een ander moederbord gaan zoeken? Mankeert er iets aan je huidige moederbord? Zo niet dan is een 'upgrade' van je moederbord niet nodig. Eerder was het verschil tussen een high-end moederbord en low-end moederbord duidelijk te merken in performance maar momenteel niet meer. Een moederbord, geacht welke dan ook, die redelijk bij de tijd is presteert gelijk aan elkaar. Er kan enig verschil zijn in features en een aantal aansluitingen maar verder dan dit zal het niet gaan ;).

Pas wanneer je van plan bent om een nieuwe processor met een andere socket aan te schaffen zou je pas opzoek moeten gaan naar een ander moederbord. Je kunt je geld dan nu beter gebruiken voor een eventuele upgrade van je videokaart. Als je perse iets wilt upgraden, zou je de specs van je desktop hier willen posten? Dan kunnen we je verder helpen :)

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
JustwilliamNL schreef op zondag 12 mei 2013 @ 01:17:
Waarom zou je voor een ander moederbord gaan zoeken? Mankeert er iets aan je huidige moederbord? Zo niet dan is een 'upgrade' van je moederbord niet nodig. Eerder was het verschil tussen een high-end moederbord en low-end moederbord duidelijk te merken in performance maar momenteel niet meer. Een moederbord, geacht welke dan ook, die redelijk bij de tijd is presteert gelijk aan elkaar. Er kan enig verschil zijn in features en een aantal aansluitingen maar verder dan dit zal het niet gaan ;).

Pas wanneer je van plan bent om een nieuwe processor met een andere socket aan te schaffen zou je pas opzoek moeten gaan naar een ander moederbord. Je kunt je geld dan nu beter gebruiken voor een eventuele upgrade van je videokaart. Als je perse iets wilt upgraden, zou je de specs van je desktop hier willen posten? Dan kunnen we je verder helpen :)
Bedankt voor je reactie!
Dit is precies het soort advies wat ik zocht. Ik zal zelf verder opzoek gaan naar andere upgrades.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 01:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(Bijna) alles waar je op kunt letten bij het uitzoeken van een nieuw moederbord: *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

Bedenk wel dat LGA1156 vrijwel niet meer te vinden is, en de prestaties tussen moederborden in de regel geen gigantische verschilllen hoeven te maken als de chipset gelijk blijft.
Pagina: 1