geluid via 7.1 audio output of coaxiaal digitaal ?

Pagina: 1
Acties:

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 23:14

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Misschien een noob-vraag, maar: ik heb de keus tussen 5.1 audio output (tussen mijn Blu-Ray speler Philips 7500 Mk ll en mijn NAD T753 versterker) of coaxiaal digitaal. Welke aansluiting geeft het beste geluid ?
Ik heb voor beide aansluitingen de kabels in huis.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Theoretisch in dit geval de 5.1 audio output, er van uitgaande dat dit een analoge output is. Die sluit je dan aan op de 5.1/7.1 input van de NAD.
Als het goed is zou de bluray speler dan het HD audio geluid kunnen weergeven via een 5.1 analoge output. Via de digitale coax kan het enkel gecomprimeerd Dolby of DTS (wat ook prima is hoor). HD digitaal gaat enkel via HDMI, maar dat heeft de versterker niet.

Maar het kan ook zijn dat via de analoge input je wat processing mist op de NAD die je normaal misschien wel gebruikt (eq, room correctie, bass management, delay, etc), dat verschilt een beetje per versterker wat er wel of niet kan worden ingeschakeld met de 5.1 ingang.
Maar als je de kabels toch al hebt, probeer het even.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
DD 5.1/DTS kan ook via coax. Ik zou dan toch daar voor kiezen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 23:02
Ramon schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:02:
DD 5.1/DTS kan ook via coax. Ik zou dan toch daar voor kiezen.
De HD-varianten (DTS-HD MA en Dolby Digital TrueHD) gaan echter niet via COAX. Ga je het verschil horen? Waarschijnlijk niet echt.