Toon posts:

BSOD en onherkenbare SSD na gebruik Samsung Magician

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een nieuwe computer met Samsung 840 120GB SSD aangeschaft. Draait windows 7 64 bit.
Nieuwste versie (4.0) van Samsung Magician software geinstalleerd. Werkte een week lang prima.

Vandaag open ik Magician, klik uit interesse op de knop "authenticate", waarna de boodschap verschijnt dat de SSD inderdaad authentiek is (geen verrassing). Vervolgens krijg ik een BSOD (blue screen of death), waarna mijn computer niet meer wil opstarten. De welbekende melding verschijnt in beeld: "Reboot and select proper boot device or insert boot media ..." Handmatig selecteren van de ssd als boot-device geeft weer dezelfde melding.

Poging tot herstel met windows installatie-DVD levert niets op. De bestaande windows-installatie wordt niet meer herkend. Sterker nog, als ik een stapje verder ga, naar het overzicht van de partities op de schijf, blijkt dat er helemaal geen partities meer herkend worden. Alleen nog "unallocated space."

Begrijp ik nu goed dat al mijn data weg is? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:36

Perkouw

Moderator General Chat
Wat was de BSOD melding ? Het lijkt me stug dat al je data weg is, eerder je MBR die naar de knoppe is.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het snelle antwoord.
Geen idee wat de BSOD melding was, het ging te snel om te lezen. Is er een manier om dat bericht nog terug te zien?
Als het alleen de MBR is zou de geïnstalleerde windows 7 toch nog herkend moeten worden wanneer ik boot vanaf de windows installatie-dvd?

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-01 20:59
Het kan zijn dat de partitie(s) per ongeluk verwijderd zijn door het programma. Als dat het geval is moet je aan de gang met data recovery software. Er is een thema topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1351243. Misschien dat je zo de data terug kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
Om dit verhaal af te sluiten: Het probleem bleek een kapotte SSD te zijn.
Ik heb ondertussen een nieuwe gekregen onder garantie.
Mijn data heb ik niet meer terug kunnen halen, maar er stond gelukkig nog niet heel veel op.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.