Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videoreviews en geluidslevels

Pagina: 1
Acties:

• justkuu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-05-2023
Hoi!

Ik weet niet waar ik het best mijn feedback kan plaatsten. Volgens mij zit ik hier goed.
Ik volg tweakers dagelijks en voor ik negatief ga doen wil ik graag eerst even zeggen dat ik altijd erg positief ben over de uitgebreide reviews en previews en jullie manier van schrijven.

Maar waar ik me als film-editor mateloos aan erger elke keer weer zijn de geluidslevels van video- reviews en previews. De muziek staat in verhouding met de gesproken tekst veel te hard. Op het moment dat er een bumper komt of een compilatie staat de achtergrondmuziek redelijk luid. Dat is niet erg maar als er weer spraak komt moet ik weer aan mijn volumeknop draaien. En andersom. Dat is gewoon niet goed. Verder zit het altijd goed in elkaar maar ik wilde dit graag even kwijt, want ik en een tal van de vrienden waar ik het er mee over gehad heb storen ons hier elke video weer aan. En dat is zonde.

Quinten

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb de videoredactie op dit topic gewezen justkuu. Ze eea eventueel nader toelichten.

• JeffreyvMaurik
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:32
Beste Quinten,

Bedankt voor je feedback. Kun je expliciet een voorbeeld geven?

Ciao,

Jeffrey

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hierbij aanhakend wil ik nog even opmerken dat er vaak ook een erg groot verschil zit in de geluidsniveau's van evt. reclame en de daarop volgende video. Met name bij de reclame voor Battlefield (of een soortgelijke game) had ik daar last van.

Als je het volume tijdens het afspelen niet aanpast, dan knalt óf de reclame je speakers uit en is het geluid in de video normaal óf je hoort de reclame normaal en is het geluid in de video amper te verstaan...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven:
Daar heb ik al eens een bericht over geplaatsttopic over gekicked, helaas geen reactie gehad :/

Geluid bij Reclames
Raven schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:04:
Eens dit topic kicken.

Zojuist een paar video's gekeken. De volume voor de video zelf stond al laag, al beweerd het volume-icoon wat anders, die verandert niet mee
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/volume-video.jpg
Volume icoon geeft aan dat het hoog staat terwijl de schuifknop laag staat. :?

Maar het volume van de reclame, dat apart ingesteld moet worden 8)7 en pas verandert kan worden na het beginnen van de reclame, stond op 100% wat nogal voor kabaal zorgde. Die dus ook maar laag gezet.

Een paar video's verder weer (dezelfde) reclame, waarbij het geluid weer hard was maar de volume al laag stond. Even met de muis naar het volume van de advertentie en het volume ging meteen omlaag.
(Dit kan ik overigens niet reproduceren op het moment omdat ik geen reclame meer krijg.)

Waarom wordt het volume van de reclame niet meteen aangepast als het volume van de video al laag staat? Waarom moet het volume perse apart ingesteld worden?

[ Voor 85% gewijzigd door Raven op 13-05-2013 11:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• justkuu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-05-2023
JeffreyvMaurik schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:10:
Beste Quinten,

Bedankt voor je feedback. Kun je expliciet een voorbeeld geven?

Ciao,

Jeffrey
Hoi Jeffrey,

Ik heb dit topic geplaatst op de dag dat er een video review werd geplaatst. Ik weet niet meer welke dit was.
Echter is het wel zo dat het vaker is voorgekomen en dat ik er dit maal graag wat over wilde zeggen.

Ik ben er van overtuigd dat jullie heel goed weten wat jullie doen maar ik twijfel alleen of jullie met montage wel letten op de dB meter in jullie Edit software.

Dat de audiolevels tussen muziek en voice-over een behoorlijk verschil heeft heb ik ondervonden op verschillende desktops. Dus aan mij ligt het "helaas" niet.
Pagina: 1