Topicvoorstel: Het show je (sport-)fiets topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Na een beetje rondgesnuffeld te hebben in het Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 lijkt het me een leuk idee om een los topic te maken waarin iedereen zijn juweeltjes kan showen a la Het grote "show je Apple computer" topic Deel 15 zodat alle mooie plaatjes overzichtelijk bij elkaar staan. Nu is het uiteraard een beetje discriminatie om mensen met mountainbikes, of andere fietsen uit te sluiten, dus vandaar een wat breder algemeen show je fiets topic. Wel met "(sport-)" tussen haakjes om te voorkomen dat het overspoeld wordt met run-of-the-mill stadsfietsen en andere eenheidsworst.

Ik wil nog een banner maken voor boven de TS en zal uiteraard ook mijn juweeltjes posten (als het mag het liefst in de first post O-) )

(Dit is m'n eerste topicvoorstel, please be gentle :) )

Show je (sport-)fiets

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii136/CorpseFeaster/sportfietsen.jpg
Waarom deze thread
Om je geliefde tweewieler te laten zien natuurlijk... 8)7

De meeste tweakers zijn Nederlands, en gezien Nederland hét fietsland is, zal vrijwel iedere tweaker in het bezit zijn van een stalen ros. Sommige rijden op juweeltjes van decennia oud of juist vers van de fabriek, weer anderen verplaatsen zich per wrak van de week.

Nu is niet iedere fiets het showen waard, maar zeker in de categorie sportfietsen zitten vaak mooie of bijzondere exemplaren die het showen waard zijn.
Wat willen we hier zien?
Het is vooral de bedoeling om hier foto's te posten van fietsen waar je trots op bent. Foto's van afgeragde wrakken of fietsen die je ook in de Halfords/Gamma/Hema folder tegenkomt zijn in principe niet de bedoeling, die zien we in het dagelijks leven als genoeg. Een uitzondering is natuurlijk als het een zeer zeldzaam exemplaar is (denk aan vooroorlogse fietsen), wanneer je er een opknapproject van maakt (ook eindfoto's showen dan :*) ) of als er een bijzondere modificatie op zit.
Tips voor foto's
Probeer je fiets op een mooie flatteuze manier te fotograferen, een grauwe foto van een volgepropte berging laat inderdaad je fiets zien, maar heeft een erg lage showoff-waarde. Post dit soort foto's bij voorkeur alleen als het de enige foto is van een fiets die je niet meer kunt fotograferen. Uiteraard zijn ook actiefoto's welkom, maar probeer als het kan ook een statische foto erbij te posten. Voor de mountainbikers en crossers onder ons: foto's met je fiets onder de modder zijn erg stoer en mogen zeker, maar het is natuurlijk leuk als we je fiets ook schoon mogen bewonderen.
De regels
Het "show je (sport-)fiets" is een luchtig topic, maar in de Huiskamer ben je hier vooralsnog niet. Houd je daarom aan de volgende regels, dan blijft het gezellig en hoeven de moderators niet telkens je berichten te trashen:

• Negatieve reacties op andermans fietsen zijn ongewenst! Iedereen moet zijn pride and joy hier kunnen showen, reacties als "waarom zou je in godsnaam op zo'n slecht merk rondrijden" of "mijn god, die kleur maakt dat ik mn ogen wil uitsteken" zijn verre van welkom. Je mag uiteraard commentaar leveren op hoe de fietsen er uitzien, maar doe dit respectvol, dan blijft het voor iedereen leuk.

• Ga niet offtopic. Dit is een bike showoff draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Dat betekent niet dat je helemaal niks mag vragen over de fiets van een ander, maar begin niet met vragen over onderhoud enz. . .

• Maak thumbnails. Gebruik eerst een programma als Photoshop, The Gimp, EasyCrop of een ander programma om een kleinere versie (max. 640 breed) van je foto te maken. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien.
Dit doe je op de volgende manier:
[url=URL_Orginele_plaatje_van_Desktop][afbeelding][/url]

• Vertel wat over je fiets en misschien ook over de dingen er omheen. Meestal vinden mensen het interessant te weten wat voor afmontage er op zit, wat voor ritten je er mee maakt (en waarheen)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Schopje :P

Ik zou graag een ja/nee/in behandeling horen. De reden dat ik het hier geplaatst heb is zodat ik geen ongeoorloofd verzameltopic start :)

Kalm aan! En rap een beetje!