Hallo!
Ik zit al een tijdje op deze fora te speuren, want ik wil een desktop kopen voor video editing en eventueel gamen. Ik heb niet een heel groot budget, maar ik wil het graag kunnen uitbreiden.
Als uitgangspunt ben ik begonnen op de best buy guide van mei, en voor aanpassing heb ik gezocht via de volgende twee topics, die beiden enigszins bij mijn eisen passen:
Video bewerking voor weinig
Aanschaf nieuwe (gaming) pc €800,- budget
Ik hoopte zonder eigen topic te kunnen, maar ik loop nu een beetje vast.
Het eerste topic biedt al een aardige editing pc aan. Kan hier gewoon een goede grafische kaart bij en that's it? Of raden jullie een uitgebreider systeem aan?
Ik ben vooral niet erg bekend met de meest effectieve combinaties van onderdelen en merken, dus hier kan ik jullie hulp heel goed bij gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video editing (voorlopig pinnacle studio) / gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 800
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat niet te duur is maar toch uitgebreid kan worden. Dus goede processor is vereist.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
hierin laat ik me graag adviseren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
natuurlijk het liefst zo stil en zuinig mogelijk, maar niet als dit te duur wordt.
mijn vragen:
- Ik kwam eigenlijk in elk topic tot de intel Xeon, omdat deze de i7 benadert maar goedkoper is. Mijn twijfel ligt bij het moederbord: past hier alles op wat ik wil, plus eventuele uitbreiding?
- Passen de componenten bij elkaar? Overschiet ik mijn doel (met te dure of zware spullen) of kom ik ergens tekort?
- En: iemand tipte me om er een RAID van te maken door er twee schijven van 1TB in te zetten? Of zelfs 3 gelijke schijven voor ruimte en tijdwinst? Hier heb ik over gelezen maar heb geen praktische ervaring.
- Een SSD kan ik altijd nog toevoegen toch? Deze heb ik uit kostenoverweging nog weggelaten.
Ik hoor ook graag compleet andere alternatieven!
Ik hoop iets van je te horen, bij voorbaat dank!
Ik zit al een tijdje op deze fora te speuren, want ik wil een desktop kopen voor video editing en eventueel gamen. Ik heb niet een heel groot budget, maar ik wil het graag kunnen uitbreiden.
Als uitgangspunt ben ik begonnen op de best buy guide van mei, en voor aanpassing heb ik gezocht via de volgende twee topics, die beiden enigszins bij mijn eisen passen:
Video bewerking voor weinig
Aanschaf nieuwe (gaming) pc €800,- budget
Ik hoopte zonder eigen topic te kunnen, maar ik loop nu een beetje vast.
Het eerste topic biedt al een aardige editing pc aan. Kan hier gewoon een goede grafische kaart bij en that's it? Of raden jullie een uitgebreider systeem aan?
Ik ben vooral niet erg bekend met de meest effectieve combinaties van onderdelen en merken, dus hier kan ik jullie hulp heel goed bij gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video editing (voorlopig pinnacle studio) / gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 800
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat niet te duur is maar toch uitgebreid kan worden. Dus goede processor is vereist.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
hierin laat ik me graag adviseren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
natuurlijk het liefst zo stil en zuinig mogelijk, maar niet als dit te duur wordt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1230V2 Boxed | € 205,80 | € 205,80 |
| 1 | ASRock B75 Pro3 | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 | € 192,- | € 192,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Antec One | € 48,70 | € 48,70 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 24,40 | € 24,40 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 110,- | € 110,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,50 | € 54,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 774,90 | |
mijn vragen:
- Ik kwam eigenlijk in elk topic tot de intel Xeon, omdat deze de i7 benadert maar goedkoper is. Mijn twijfel ligt bij het moederbord: past hier alles op wat ik wil, plus eventuele uitbreiding?
- Passen de componenten bij elkaar? Overschiet ik mijn doel (met te dure of zware spullen) of kom ik ergens tekort?
- En: iemand tipte me om er een RAID van te maken door er twee schijven van 1TB in te zetten? Of zelfs 3 gelijke schijven voor ruimte en tijdwinst? Hier heb ik over gelezen maar heb geen praktische ervaring.
- Een SSD kan ik altijd nog toevoegen toch? Deze heb ik uit kostenoverweging nog weggelaten.
Ik hoor ook graag compleet andere alternatieven!
Ik hoop iets van je te horen, bij voorbaat dank!