Micro/Mini Set of PC Speakers?

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Een paar weken geleden inmiddels had ik het Trust Tytan 2.1 setje gekocht bij Dixons, was destijds in de aanbieding voor nog geen 6 tientjes. Helaas alleen maar problemen mee gehad en tot 2 keer toe een andere set meegekregen. Uiteindelijk werkte deze ook niet en heb de hele handel teruggebracht; geld retour gekregen.

Werd me inmiddels duidelijk dat je voor die prijs niet echt een hele goeie set kon verwachten (ookal was ik écht zéér te spreken over de prijs/kwaliteitsverhouding die de Trust Tytan set bood; bass was goed, geluid was helder). Inmiddels even wat meer geld bij elkaar "gesprokkeld" en budget heeft nu een max van €200 ipv rond de €60.

Ik twijfel nu tussen een gewone Micro set of tussen een 2.1 PC speaker set. Als PC Speaker set had ik de LOGITECH Z623 in gedachte. Toen ik ging kijken naar Micro set's kwam ik op de LG FA166, heb de voorganger van deze gehad en was er wel over te spreken. Later stuitte ik nog op een setje van Philips; de PHILIPS DCM-3020

Qua prijzen zitten ze in dezelfde richting, de Logitech set rond de €130 (zijn natuurlijk alleen speakers zonder component), de Philips zit rond de €150 en de LG rond de €165. De Logitech set heeft het meeste vermogen (200WATT), gevolgd door de LG set (160WATT) en Philips sluit de rij met 120WATT. Ik weet dat WATT niet veel zegt, maar er moet een aardig grote (slaap)kamer gevuld worden, en ik hou van een beetje bass :)

Waar ik de speakers voor ga gebruiken; grootste deel muziek afspelen via PC, enkele keer vanaf iPhone.

Wat lijkt jullie de beste optie?

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Voor muziek opteer ik voor deze:

pricewatch: Audioengine 2

Waarom? Omdat ik vind dat de meeste 2.1 setjes een subwoofer hebben die te aanwezig is. Ik vind bij muziek het middengebied belangrijk en dat is waar deze speakers, simpelweg doordat ze een midrange speaker hebben, erg goed in zijn.

In het geval van een miniset zou ik de Philips pakken, maar dat is puur als ik naar de specs kijk en eerder ervaringen met andere minisets van Philips meeneem.

[ Voor 18% gewijzigd door Roet op 10-05-2013 00:24 ]

• flashingst
Sorry, die Audioengine zijn bij lange na niet krachtig genoeg voor de ruimte!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij met krachtig bedoelt dat het aantal wattages te laag is, lees dan [FAQ] Audio even. Dan zul je zien dat het aantal Watt's geen biet uitmaakt ;)

Heb je trouwens overwogen om met jouw budget op de 2ehands markt te gaan kijken? Voor 200 euro moet je 2e hands een prima setje kunnen krijgen, dat een willekeurige 2.1 set volkomen wegspeelt namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• eddieuutemst
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-11 17:09
Het werkelijke vermogen van Logitech's high end systemen ligt veel lager dan het vermogen wat ze opgeven. Ik heb zelf de Logitech Z906 gehad (zogenaamd 65 Watt per speaker, wat een grappenmakers bij Logitech) en heb nu de Audioengine 2 en Audioengine S8. Ik kan je vertellen dat de Audioengine 2 minstens zo hard gaat als de Logitech Z906, laat staan de Z623.

Voor de grap heeft iemand de speakers van de Z906 wat verder geïnspecteerd en kijk eens wat er op staat:
http://soundnews.ro/wp-content/uploads/IMG_01731.jpg
(links = Z906, rechts = Z5500)

Hiermee wil ik niet zeggen dat je de Audioengine 2 moet kopen, er zit (natuurlijk) geen diepe bas in.

[ Voor 29% gewijzigd door eddieuutemst op 10-05-2013 19:01 ]

• flashingst
Van de week bij een bekende consumentenelektronica-gigant geweest (:P) en heb daar zowat alles kunnen beluisteren wat ik wilde. Van Bose speakers tot Hercules speakers.

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de Logitech Z623 de beste was voor zijn prijs; een home-cinema set of micro set dat in de buurt kwam qua geluidskwaliteit zat boven de 500 euro.

Ben zéér tevreden over de Z623. Mooi en vol geluid. Subwoofer gelukkig makkelijk te bedienen op de rechter speaker. Hij vult ook met gemak de woonkamer!

Iedereen toch bedankt voor het advies! Helemaal happy :)
Pagina: 1