• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 19:57
Hallo,

Ik had vorige week hier al een topic aangemaakt omdat mijn HTPC die ik had besteld aan de hand van de BBG van Januari gecrashed was na 1 dag.

Nou heb ik hem toen met de hulp van jullie, weer aan de praat gekregen en leek het de oude HDD te zijn die ik gebruikte. Dit weekend heb ik weer erg veel tijd gestoken in het opnieuw installeren van mijn HTPC/Server en nou is vannacht weer het zelfde gebeurd, met mijn nieuwe HDD.

Het probleem dat ik nu heb, is dat hij bij het opstarten van Windows al vastloopt tijdens het windows logo. Ook bij het laden van windows recovery loopt hij vast. Problemen die ik eerder nog wel had is dat hij na een restart vanuit windows soms geen beeld gaf maar wel opstartte (kon ik zien omdat ik overal wel bij kon).

Ik begin nu echt gefrustreerd te raken omdat hij nu weer kapot is, zou iemand van jullie enig idee hebben wat er in vredisnaam met mijn nieuwe PC aan de hand is? Ik kan hem namelijk wel weer opnieuw installeren maar ik geloof er niet meer in dat hij dan stabiel blijft draaien.

Groeten,

Peter

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 110,-€ 110,-
1MSI FM2-A75IA-E53€ 74,90€ 74,90
1Fractal Design Node 304€ 74,80€ 74,80
1Scythe Shuriken Rev. B€ 23,20€ 23,20
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 61,60€ 61,60
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,54€ 30,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 375,04

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:07
Geheugen al getest met memtest?

• CrashKonijn
Thralas schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:48:
Geheugen al getest met memtest?

Nee, kan ik die bootable ISO op een usb zetten of iets dergelijks? Of moet ik die op een DVD branden en dan even de DVD speler uit mijn computer op mijn HTPC aansluiten?

Maar kan het geheugen het probleem zijn dan? Want hij draaid steeds een paar dagen prima en dan crashed ie weer.

Edit: Never mind, ik draai de test al :)

[ Voor 21% gewijzigd door CrashKonijn op 09-05-2013 16:11 . Reden: Vraag er bij ]

• CrashKonijn
Ik heb de test gedraaid, hij geeft geen errors. Ook zei die dat ie klaar was dus daar heb ik een foto van gemaakt, hij draaid ook nog gewoon door met testen dus ik laat hem nog maar ff aanstaan.

Linkje foto

• thenlownager
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-02 13:33
Zit je moederbord goed vast?
Bij mij viel de pc ook geregeld uit, bij opstarten blijven hangen op windows logo etc..
Bleek gewoon de stand-off screws te zijn die niet goed vast zaten.

• CrashKonijn
thenlownager schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:58:
Zit je moederbord goed vast?
Bij mij viel de pc ook geregeld uit, bij opstarten blijven hangen op windows logo etc..
Bleek gewoon de stand-off screws te zijn die niet goed vast zaten.
Ik zal het eens controlleren, heb net de memory test uitgezet, draaide al 3 uurt zonder probleem.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
CrashKonijn schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:39:
[...]

Ik zal het eens controlleren, heb net de memory test uitgezet, draaide al 3 uurt zonder probleem.
Je kan memtest best nog wat langer laten draaien, uurtje of 24, dan weet je het pas 100% zeker ;)

Maar de HDD is dus een nieuwe? En heb je al geprobeerd om met een bootable CD te starten? En kijken of het systeem alsnog vastloopt.

• CrashKonijn
Megamind schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:40:
[...]

Je kan memtest best nog wat langer laten draaien, uurtje of 24, dan weet je het pas 100% zeker ;)

Maar de HDD is dus een nieuwe? En heb je al geprobeerd om met een bootable CD te starten? En kijken of het systeem alsnog vastloopt.
Ik heb nu de installatie van windows via USB wel gewoon aan de gang (iets wat de vorige keer ook niet meer werkte). Ik zou recovery via usb nog even kunnen proberen. Of is dat niet wat je bedoelde?

Ik heb trouwens 1 schroefje op mijn moederbordje zitten die gewoon doordraaid.

[ Voor 96% gewijzigd door CrashKonijn op 09-05-2013 21:53 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CrashKonijn schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:46:
[...]
Ik heb nu de installatie van windows via USB wel gewoon aan de gang (iets wat de vorige keer ook niet meer werkte). Ik zou recovery via usb nog even kunnen proberen. Of is dat niet wat je bedoelde?

Ik heb trouwens 1 schroefje op mijn moederbordje zitten die gewoon doordraaid.
Paar jaar geleden voor mn pa een systeem in elkaar gedraaid wat niet eens goed wilde installeren (Windows 7). Continu BSOD's etc. Memory tests gaven geen fouten. Hele zaakje terug naar de leverancier. Die konden ook niks vinden maar zodra ze Windows gingen installeren liep de boel wederom in de soep. Ander merk geheugen en alles loopt sindsdien als een zonnetje.

Als je een dol schroefje hebt dan zou ik de stand-off vervangen, inclusief de schroef. Kan je direct controleren of je alle stand-offs geplaatst hebt die je nodig hebt, en op de goede plek. Overbodige stand-offs direct verwijderen, die kunnen kortsluiting veroorzaken!

https://discord.com/invite/tweakers

• CrashKonijn
redfoxert schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:50:
[...]

Paar jaar geleden voor mn pa een systeem in elkaar gedraaid wat niet eens goed wilde installeren (Windows 7). Continu BSOD's etc. Memory tests gaven geen fouten. Hele zaakje terug naar de leverancier. Die konden ook niks vinden maar zodra ze Windows gingen installeren liep de boel wederom in de soep. Ander merk geheugen en alles loopt sindsdien als een zonnetje.

Als je een dol schroefje hebt dan zou ik de stand-off vervangen, inclusief de schroef. Kan je direct controleren of je alle stand-offs geplaatst hebt die je nodig hebt, en op de goede plek. Overbodige stand-offs direct verwijderen, die kunnen kortsluiting veroorzaken!
Ik heb alleen op alle vier de hoeken een schroefje zitten, dat kunnen er onmogelijk minder zijn toch? Ik zal morgen wel eens kijken of ik dat kan vervangen, ookal haal ik hem liever niet weer uit elkaar :P

Ik heb trouwens net recovery gedraaid en nu start hij wel gewoon weer op... Maar ik vind het alsnog raar dat hij in 1 week tijd al 2x windows gecrashed heeft.. De versie van windows die ik gebruikt heb gebruik ik al jaren op meerdere PC's

[ Voor 33% gewijzigd door CrashKonijn op 09-05-2013 21:54 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01

Eagle Creek

Breathing security

Donderdag 09 mei 2013 15:10
Donderdag 09 mei 2013 17:15

Hoe lang heb je getest? 3 uur?

Als het inderdaad het geheugen is, en het probleem doet zich pas voor na langere tijd, zou ik memtest ook zeker veel langer laten draaien.

En zoals gezegd: afstandsbusjes.
Kijk eens of als je gaat stampen/springen in de buurt van de kast (of de kast zachtjes wiebelen) sneller problemen oplevert.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• CrashKonijn
Eagle Creek schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:56:
Donderdag 09 mei 2013 15:10
Donderdag 09 mei 2013 17:15

Hoe lang heb je getest? 3 uur?

Als het inderdaad het geheugen is, en het probleem doet zich pas voor na langere tijd, zou ik memtest ook zeker veel langer laten draaien.

En zoals gezegd: afstandsbusjes.
Kijk eens of als je gaat stampen/springen in de buurt van de kast (of de kast zachtjes wiebelen) sneller problemen oplevert.
Dat zei men scherm toen ik net terugkwam, maar volgens mij klopt dat niet inderdaad. Ik had alleen niet het idee dat hij was vastgelopen, er knipperde nog wel wat op mijn scherm. [screen]

Heb net wat lopen rammelen enzo maar hij blijft nu gewoon draaien, eerder heb ik hem ook wel verplaatst etc maar dat maakte niks uit. Ik zal hem vannacht wel even wat langer laten draaien denk ik dan maar.

• redfoxert
  • Niet online
CrashKonijn schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:53:
[...]
Ik heb alleen op alle vier de hoeken een schroefje zitten, dat kunnen er onmogelijk minder zijn toch? Ik zal morgen wel eens kijken of ik dat kan vervangen, ookal haal ik hem liever niet weer uit elkaar :P
Alleen op de vier hoeken is NIET genoeg! Er zijn nog zeker 3-4 plekken meer waar een afstandsbusje moet, langs de rand maar ook in de buurt van de onderkant van je memory slots. Raadpleeg de handleiding van je moederbord voor de exacte posities.

• CrashKonijn
redfoxert schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:17:
[...]

Alleen op de vier hoeken is NIET genoeg! Er zijn nog zeker 3-4 plekken meer waar een afstandsbusje moet, langs de rand maar ook in de buurt van de onderkant van je memory slots. Raadpleeg de handleiding van je moederbord voor de exacte posities.
Mijn boekje heeft het ook maar over 4 plekken, ik heb ook nog naar mijn kast gekeken maar ik zie ook niet meer plekken om deze te plaatsen. Het is ook wel echt een klein moederbord he. [screen boekje]

• redfoxert
  • Niet online
Aw, duidelijk :) My bad ... ben niet zo into de AMD plankjes

• CrashKonijn
Hallo jongens,

Dit weekend had ik een LAN party, en is mijn servertje intensief gebruikt als host voor alle bestanden en het hosten van game servers. Hij draaide hier allemaal prima onder en ik was er erg tevreden over.

Echter toen ik hem terug geplaatst heb deed hij het weer niet, alles liep vast (windows & recovery vanaf de HDD en Recovery en install vanaf USB).

Ik heb toen uiteindelijk de HDD losgekoppeld en weer terug gezet en hij deed het weer... Ik zag trouwens dat hij op de sata 4 poort zat dus die heb ik op de sata 1 poort aangesloten.

Ik weet nu in iedergeval hoe ik de PC moet fixen als hij het weer niet doet, maar dit moet eigenlijk niet voorkomen natuurlijk.

Groeten,

Peter
Pagina: 1