Muis en toetsenbord voor game pc?

Pagina: 1
Acties:

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-02 11:30

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Hallo tweakers ik heb een vraag waar ik niet uitkom namelijk:

welk toetsenbord en welke muis moet ik nemen?

Gebruik?

-Gamen (Fps, Rts, Rpg)

-Surfen op internet

-een klein beetje fotobewerking

Budget?

Voor beiden 150 euro

Nog extras?

-toetsenbord het lieft mechanisch en wit*

-muis het liefst witte kleur en verstelbaare dpi*

-macros maken me niet veel uit

nog specefieke merken?

nee

*wit hoeft niet perse maar zou wel mooi bij mn case passen (Fractal Design Define R4 Arctic White)

[ Voor 11% gewijzigd door Djesse8999 op 23-05-2013 19:13 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien teveel gevraagd om eens hier te kijken?
http://tweakers.net/categorie/530/toetsenborden/producten/ en http://tweakers.net/categorie/531/muizen/producten/

Komt misschien lullig over, maar hier een quote uit de stickie:
Anders gezegd : "hoe gedetailleerder de vraag, hoe beter het antwoord zal zijn". Geef bijvoorbeeld naast je budget en doel van aanschaf een paar voorbeelden uit de PW. Wat zijn de minimale eisen die jij stelt? Heb je nog een merkvoorkeur?

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Bartjezz schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:39:
Misschien teveel gevraagd om eens hier te kijken?
http://tweakers.net/categorie/530/toetsenborden/producten/ en http://tweakers.net/categorie/531/muizen/producten/

Komt misschien lullig over, maar hier een quote uit de stickie:

[...]
komt niet lullig over :P maar dank je voor de link ben net nieuw op tweakers en wist er niets vanaf

Verwijderd

Toetsenbord kun je kiezen tussen mechanisch of een gewoon toetsenbord, maar net wat je zelf prettiger vindt. Qua muis doe ik het zelf al weer jaren met een 10 euro logitech muis, doet het net zo goed als die dingen met gewichtjes van 100+ euro.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
als je per se een witte muis wil heb je iig al een stuk minder te kiezen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
("lees eerst dit" zou een tip moeten zijn dat lezen geen slecht idee is ;) )

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02-2025
ik weet wel een mooie muis voor helaas €130

MadCatz R.A.T. 7 M.M.O
is niet heel makkelijk om er een te vinden
hij is er in het wit zwart rood en zwart oranje (die is het makkelijkste krijgen)

dan heb je een muis die je op je eigen hand vorm kan afstellen ziet er robuuste uit en heeft ongelofelijk veel mogelijk heden

iets goed koper zijn de gewone rat7 (€100) rat5 (€70) en rat3 (€50) ook allemaal in wit te krijgen
bol.com heeft ze (media markt ook wel maar alleen de standaard zwarte verzie)
zijn egt toppers van muizen(niet alles wat uit china komt is troep)

voor een toetsen bord heb ik niet egt een goed advies voor een witte

ik zie op tweakers aleen de R.A.T. 3 en 7
R.A.T. 7 wit
R.A.T. 3 wit

op bol.com waren ze alemaal te vinden maar daar is het nu egt een zooi kan ze niet op merk naam vinden
heb hier wel de 9 (is wel erg duur)
R.A.T. 9
en de gewoone7
R.A.T. 7

maar als je dat niks vind kan je hier zoeken http://store.gameshark.com/

[ Voor 46% gewijzigd door sinasappel-mw op 09-05-2013 18:59 ]

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:25:
Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
("lees eerst dit" zou een tip moeten zijn dat lezen geen slecht idee is ;) )

Move OH -> CAA
Zou jij dat dan even willen verplaatsen? had nog nooit van Componenten aankoop advies gehoord
:| ik plaats voortaan al mijn vragen daar

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-03 00:20
dion_b geeft alleen aan dat het topic verplaatst is ;)
Daarnaast moet iedere vraag in het juiste forum geplaatst worden, dus je moet vantevoren even uitzoeken waar je topic thuis hoort.

Leuke witte muis : pricewatch: Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Wit)
Wit toetsenbord lijkt lastig te worden. Hoe belangrijk is het dat 'ie grotendeels wit is?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

On topic dan maar :)

Het is allemaal heel persoonlijk; ik heb zelf net een mechanisch toetsenbord Corsair k90 gekocht en een logitech g500.
Dat komt samen redelijk uit op 150 euro.

Mijn reden was dat de corsair mechanisch niet overdreven klikkerig was, maar wel snel. Ook lsaercut toetsen dus een stuk duurzamer. Uitgeprobeerd en voelt erg lekker maar ook heel degelijk aan. Ik haat blauwe leds, maar kan dit gelukkig uitzetten.

G500 is niet te moeilijk, en lijkt degelijk, geen overdreven apparaat met heftige verlichting.

Persoonlijk erg blij mee, maar je meot het uiteindelijk lekker zelf uitzoeken ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 20:54

Pykow

Angelo OTR

@gitaarwerk
de K90 kost je 120 euro en de G500 zit op 60 euro, dat is bij elkaar dus 180 euro.
ik heb zelf ook de K90 en G500, maar ik ben er niet helemaal blij mee.
de K90 heeft last van input lag en de drivers van dat toetsenboard kan je niet installeren als je hem aansluit op USB 3.0. Typen dat hij wel geweldig.

Persoonlijk zit ik nog te twijfelen om een Razer Deatheader te gaan halen, als vervangen voor me G500.
Niet zozeer dat hij kapot is, maar de muisknoppen zijn sneller in te drukken.

Mag ik vragen waarom je alles wit wilt hebben ? Probleem met wit is dat ze snel vies worden en moeilijk te verkrijgen zijn.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Pykow schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:09:
@gitaarwerk
de K90 kost je 120 euro en de G500 zit op 60 euro, dat is bij elkaar dus 180 euro.
de K90 heeft last van input lag en de drivers van dat toetsenboard kan je niet installeren als je hem aansluit op USB 3.0. Typen dat hij wel geweldig.

Persoonlijk zit ik nog te twijfelen om een Razer Deatheader te gaan halen, als vervangen voor me G500.
Niet zozeer dat hij kapot is, maar de muisknoppen zijn sneller in te drukken.

Mag ik vragen waarom je alles wit wilt hebben ? Probleem met wit is dat ze snel vies worden en moeilijk te verkrijgen zijn.
ik wil het graag wit hebben i.v.m. mn case (fractical desing r4 white)

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
even melden dat het niet perse wit hoeft te zijn als iets goed is en niet wit dan kunnen jullie ookposten ik heb nu

Razer DeathStalker (niet mechanisch maar wel goed denk ik)

Razer Abyssus Mirror

is dit wat of weten jullie iets beters?

en is mechanisch nou echt zo veel beter of maakt het niet veel uit

[ Voor 12% gewijzigd door Djesse8999 op 23-05-2013 19:11 ]

• Yaron-l
  • Laatst online: 09-12-2025
Djesse8999 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:10:
even melden dat het niet perse wit hoeft te zijn als iets goed is en niet wit dan kunnen jullie ookposten ik heb nu

Razer DeathStalker (niet mechanisch maar wel goed denk ik)

Razer Abyssus Mirror

is dit wat of weten jullie iets beters?

en is mechanisch nou echt zo veel beter of maakt het niet veel uit
Hallo de razer death stalker wou ik eerst ook nemen tot ik hem uitprobeerde en er achterkwam dat elke keer als je een toets in drukte een luid klikje hoort . Dit is vergelijkbaar met het indrukken van een elektrische aansteker. Voor dat budget en mechanisch zou ik voor een steelseries 6gv2 gaan of misschien wat meer betalen en de corsair k60 nemen.

Meestal als je het over mechanisch hebt zeggen mensen die het nog nooit hebben uitgeprobeerd dat ze het verschil niet merken . Dit is echter niet het geval het typt fijner maar over mechanishe toetsenborden is in dit topic meer te vinden.

Voor muisen kan je kiezen voor een 10 euro muis maar wil je echt met foto bewerking nouw keurig werken zou ik toch kiezen voor iets duurders .
Zelf gebruik ik de cm storm stentinel advance 2 die kost rond de 50.
Steel series 6vg2
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/03/steelseries6gv2.jpg
Corsair k60
Afbeeldingslocatie: http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net///Review%20images/TechRadar/Computing/Components/Corsair%20Vengeance%20Kit/Corsair%20K60-900-75.jpg
Cm storm sentinel advance 2
Afbeeldingslocatie: http://nl.pcmweb.s3-eu-west-1.amazonaws.com/thumbnails/980/c81e8/CM-Storm-Sentinel-Advance.jpg

Pricewatch
CM storm sentinel advance 2
Corsair k60
Steelseries 6gv2

• blurgh
  • Laatst online: 27-11-2025
ik vind de razer deathadder een geweldige muis. extra knoppen waarmee je makkelijk terug en vooruit kan bij webpaginas ect.(zou niet weten hoe ik zonder zou moeten) en gewoon ergonomisch een goee muis. in combinatie met mijn muismat(razer vespula) die een soort kussentje heeft voor je pols kan ik uren(ik werk IVM school regelmatig 10+ uur op een dag met de PC) werken zonder ooit last te krijgen. datzelfde kan ik niet zeggen van toetsenboard en die moet ik vervangen. geen tips daarvoor.

de deathadder was toen ik hem kocht €60, wat een best redelijke prijs is. de muismat was €35. alebij van de mediamarkt. ik heb geen second spijt gehad. dat laat INCL muismat 65 euro over voor een toetsenbord, of exl muismat 90 euro.

Verwijderd

Zo'n beetje alle onderdelen van een computer kun je kiezen door goed op het net te zoeken. Benchmarks vergelijken. Features vergelijken. Prijzen vergelijken.

Zo niet met muizen en toetsenborden.
Daar kun je eigenlijk alleen een goede keuze maken door ze uit te proberen. Met andere woorden: naar een winkel (in de buurt) gaan, en daar muizen uitproberen. En dan maar hopen dat ze er flink wat hebben aangesloten. Anders kom je er nooit achter wat je precies het beste bevalt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Pykow schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:09:
@gitaarwerk
Vreemd, hier werkt ie ook gewoon op usb 3, en input lag merk ik niet veel van.

Overigens heb ik voor de g500 veel minder betaald,..? Misschien issie in prijs gestegen,..

Betreft kleur wit, fair enough :) ik heb overigens ook de r4 wit, maar de rest is toch helaas alleen zwart :(

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
De G500 van Logitech is een heerlijke muis, en een standaard DELL toetsenbord heeft prima prestaties voor een P.C. game.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Heb even gezocht en ben er uit gekomen dat de Steelseries 6Gv2 en de Steelseries Sensei [RAW] Rubberized ook heel goed zijn is dit wat

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
blurgh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:08:
in combinatie met mijn muismat(razer vespula) die een soort kussentje heeft voor je pols kan ik uren(ik werk IVM school regelmatig 10+ uur op een dag met de PC) werken zonder ooit last te krijgen. datzelfde kan ik niet zeggen van toetsenboard en die moet ik vervangen. geen tips daarvoor.
ik heb nu nog geen ergonomische muis ofzo maar ik heb nooit ergens last van misschien ben ik imuun voor rsi :P

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb deze in het zwart:
pricewatch: Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Wit)
Heerlijk muisje, derde muisknop en alle zijknoppen zijn makkelijk in te stellen.
Voor bureaublad stand heb ik de helft als pagina terug en de andere helft pagina vooruit ;) hoef ik niet te richten.

Met MMo's gebruik ik wel allerlei knoppen binds.

Voor een soort van wit toetsenbord kan ik je een Ducky met White led verlichting aanraden! Heerlijke toetsenborden. Ontzettend degelijk en met alle soorten mechanische switches te krijgen.
Je zal wel even wat onderzoek moeten doen waar je deze vandaan haalt.. ik heb m zelf hiervandaan maar moest nog een bak importkosten betalen.
http://tigerimports.net/s...?l=product_detail&p=12135

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
CM Storm Trigger (Blue switch) heb ik nu ipv de steelseries omdat ik eigenlijk blues wou ipv blacks

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Persoonlijk moet een muis altijd goed zijn. Reden waarom je geen RSI hebt is doordat je goede positie hebt en fijne muis denk ik..of nog niet lang genoeg computert :P

Ik heb -snel- klachten ervan.. ik doe het dan ook al 16 jaar lang,.. met apple muizen bijvoorbeeld ben ik binnen 1 uur aan de rust...terwijl met ergonomische muis zeker veel langer kan!

Aantal knoppen op je muis is ook zeer persoonlijk natuurlijk. Om mijn eigen ervaring te geven vind ik de K90 van corsair prettig omdat je aan de linkerkant van de toetsen de macro's hebt zitten. Soms zijn die zeker fijn om in de buurt te hebben van je 'wsad' knoppen. bij de muis vind ik het prettig om 'rust' te houden.. nogmaals, heel persoonlijk =)

Verwijderd

Als je last krijgt van RSI, moet je eens deze trackball proberen.
pricewatch: Logitech TrackMan Marble

De Logitech Marble Mouse moet je met 2-3 vingers bewegen. Je hand ligt op de body van de muis. Je beweegt je 3 vingers om de muis te bewegen. En je duim en pink om op de muisknoppen te drukken. Maar je hand ligt redelijk stil. En je pols, je arm en je schouder hoeven helemaal nooit te bewegen. Dat is fantastich. Ik heb nooit meer last van mijn "muis"-arm, schouder of pols. Echt nooit. Ik was vroeger programmeur, en speelde veel games (Unreal Tournament, we hebben het nu over 1999-2000). Ik zat veel te vaak en lang achter mijn computer. En kreeg last van mijn pols en schouder. Sinds ik de MarbleMouse gebruik, helemaal nergens meer last van. Dat was dus zo'n 13 jaar geleden.

Misschien is de MarbleMouse niet de beste oplossing voor de OP. En niet de beste oplossing als je op hoog niveau shooters wilt spelen. Maar voor non-gaming gebruik is het een ideaal ding. En voor single-player games, MMOs, RTSen, etc is hij meer dan goed genoeg. Misschien de moeite waard om te bekijken als je last van RSI hebt.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
gitaarwerk schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:07:
Persoonlijk moet een muis altijd goed zijn. Reden waarom je geen RSI hebt is doordat je goede positie hebt en fijne muis denk ik..of nog niet lang genoeg computert :P
5.5 uur half liggend goed genoeg :P

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
pricewatch: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)

Ik heb deze al een tijdje! Prima toetsenbord en alles naar wens!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
rolandos582 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:53:
pricewatch: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)

Ik heb deze al een tijdje! Prima toetsenbord en alles naar wens!
wauw inderdaad mooi :D maar niet mechanisch en dat zoek ik juist

• rolandos582
Djesse8999 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:36:
[...]

wauw inderdaad mooi :D maar niet mechanisch en dat zoek ik juist
Juist, ik heb hier ook naar gekeken maar dan zit je toch snel aan 120 euro. Blijft er weinig over voor die muis van je.

Wel eens gekeken naar Cyborg muizen?
Zoiets : pricewatch: Cyborg R.A.T. 5 matzwart

Gruwelijke dingen en alles wat je nodig hebt zit erop.

• sinasappel-mw
  • Laatst online: 22-02-2025
???
iets terug kijken misschien
sinasappel-mw schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:40:
ik weet wel een mooie muis voor helaas €130

MadCatz R.A.T. 7 M.M.O
is niet heel makkelijk om er een te vinden
hij is er in het wit zwart rood en zwart oranje (die is het makkelijkste krijgen)

dan heb je een muis die je op je eigen hand vorm kan afstellen ziet er robuuste uit en heeft ongelofelijk veel mogelijk heden

iets goed koper zijn de gewone rat7 (€100) rat5 (€70) en rat3 (€50) ook allemaal in wit te krijgen
bol.com heeft ze (media markt ook wel maar alleen de standaard zwarte verzie)
zijn egt toppers van muizen(niet alles wat uit china komt is troep)

voor een toetsen bord heb ik niet egt een goed advies voor een witte

ik zie op tweakers aleen de R.A.T. 3 en 7
R.A.T. 7 wit
R.A.T. 3 wit

op bol.com waren ze alemaal te vinden maar daar is het nu egt een zooi kan ze niet op merk naam vinden
heb hier wel de 9 (is wel erg duur)
R.A.T. 9
en de gewoone7
R.A.T. 7

maar als je dat niks vind kan je hier zoeken http://store.gameshark.com/

• rolandos582
Je benoemd de R.A.T. 3,7 & 9 maar slaat de 5 over?

Voor als nog niks mee gedaan dus mag toch best worden benadrukt?

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Ik heb dit nu:
#ProductPrijsSubtotaal
1CM Storm Trigger (Blue Switch)€ 0,-€ 0,-
1CM Storm Sentinel Advance II€ 47,-€ 47,-
1CM Storm Speed RX Mousepad large€ 12,90€ 12,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 59,90

Zit net wat Boven 120 euro maar is het wel waard denk ik (Het toetsenbord is 68,28 euro)

Heb trouwens wel graag een matchend setje :P
Pagina: 1