Tweedehands auto blijkt zo krom als een hoepel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Een vriend van me heeft een BMW 320d touring gekocht bij een garage en deze was volgens de verkoper niet bij een aanrijding betrokken geweest (expliciet gevraagd). Nu is een wiellager kapot en de BMW dealer zegt dat de auto heel erg krom is waardoor het wiel met het kapotte lager erg scheef onder de auto staat (3cm?) en daardoor het lager kapot draait. Vervangen is dus alleen tijdelijk een oplossing. De auto is ca 1.5 maand geleden gekocht. Wat voor rechten heb je als koper in deze? Kun je de koop alsnog terug draaien aangezien de auto niet overeenkomt met de beschrijving?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:39

talin

ES-MA

ligt er aan of deze bij een BOVAG dealer is gekocht en meer dan x bedrag heeft gekost ( volgens mij 4000 euro )

maar we hebben ook nog ons Vervoer forum: Vervoer

bovag: http://www.bovag.nl/over-bovag/bovag-garantie

[ Voor 13% gewijzigd door talin op 08-05-2013 14:08 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 12:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Stel ze in gebreke dat de auto niet is wat je ervan verwacht had, en bovendien een mankement vertoont waar je expliciet naar gevraagd hebt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Volgens mij was het geen BOVAG, maar de auto was wel 7500 euro.

Het vervoer forum heb ik helemaal over het hoofd gezien (wel gezocht), dus als een admin zich geroepen voelt om het topic te verplaatsen, graag!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:10
Check even of er op het koopcontract staat vermeld dat het om een prijs gaat zonder BOVAG garantie....Staat dat er niet, dan heb je gewoon BOVAG garantie namelijk.

Het wordt volgens mij lastiger om de gehele koop te ontbinden maar IANAL

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:52

MBV

IANAL, maar de koop ontbinden lijkt mij prima mogelijk. De auto is immers duidelijk wel bij een aanrijding betrokken geweest, waarmee de verkoper jouw vriend heeft misleid.

Ik vraag me trouwens af of de garage geen betere oplossing heeft. De wielen uitlijnen zou een scheef wiel toch moeten corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 14:33

Fordox

00101010

valt dit niet onder het kopje in het wetboek genoemt oplichterij?

[ Voor 20% gewijzigd door Fordox op 08-05-2013 15:05 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

MBV schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:59:

Ik vraag me trouwens af of de garage geen betere oplossing heeft. De wielen uitlijnen zou een scheef wiel toch moeten corrigeren?
Dat helpt alleen als de fusee of de wieldraagarm krom is en die te vervangen valt.

Als de wagen betrokken is geweest bij een aanrijding waardoor het hele onderstel scheef geraakt is, kun je je afvragen of de chassisbalken nog wel recht en intact zijn. Als dat niet zo is dan was de wagen praktisch al een total-loss...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

CAP-Team schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:09:
Stel ze in gebreke dat de auto niet is wat je ervan verwacht had, en bovendien een mankement vertoont waar je expliciet naar gevraagd hebt.
Fordox schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:04:
valt dit niet onder het kopje in het wetboek genoemt oplichterij?
Nou nou, wat een boude bewoordingen. Het kan natuurlijk best zijn dat de verkoper naar eer en geweten geantwoord heeft. Ik verwacht dan ook niet dat je zomaar de koop ongedaan zult kunnen maken, je hebt als koper tenslotte ook een informatieplicht.
Het eerste wat ik zou doen is gewoon eens langs de verkoper gaan en uitleggen wat er aan de hand is. Als zijn reactie je niet bevalt, kun je je altijd nog gaan bezinnen op andere mogelijkheden.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gekocht bij Jet Cars toevalling? :P

Ik hoop dat je vriend een rechtsbijstandsverzekering heeft. Dit soort dingen is als consument vechten tegen de bierkaai.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:30

paQ

alsof handelaren die per jaar 750 - 2000 auto's verkopen weten wat de staat van die wagens is...
(of waar ze wel of niet bij betrokken zijn)
onderhoud gehad? uiteraard!
schakelt ie goed? als een zonnetje!
ongelukken? wij verkopen geen auto's met schade!
er brandt een la... Ja dat verhelpen we uiteraard
wat is die afleverbeurt? mja, effe nakijken enzo, nieuw apeekaatje

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 08-05-2013 16:24 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
offtopic:
HK->VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:15

empy

Rijdt rondjes

Moet je het wel goed doen :+

Home » Forum » General Chat » Tweakers Huiskamer » Tweedehands auto blijkt zo krom als een hoepel

edit: .... and its gone.

[ Voor 31% gewijzigd door empy op 08-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik hoor net van hem dat het onderstel wel ok is en dat het wiellager kosteloos vervangen wordt. De verwarring dat het onderstel krom was komt omdat het achterscherm gewoon ruk gerepareerd is en dat staat dus 2 a 3 cm te ver naar buiten. De BMW dealer chargeerde waarschijnlijk (collega's zwart maken is schijnbaar leuk?) Wat er nou met dat achterscherm gaat gebeuren weet ik niet. Maar het is dus minder erg dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:52

MBV

Oh, dus de titel is fout: 'auto blijkt zo krom als een hoepel' -> 'achterscherm van auto blijkt zo krom als een hoepel' :+

Nou, dat valt dan weer mee. Blijft interessant hoe dat achterscherm dan ooit beschadigd is geraakt...

[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 08-05-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik begrijp niet wat de BOVAG hiermee te maken heeft.

Als de auto niet voldoet aan datgene wat de verkoper heeft verteld, dan kun je van hem eisen dat hij alsnog wordt gerepareerd. Pas daarna is ontbinding mogelijk. Bovag of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 23:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

paQ schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:19:
alsof handelaren die per jaar 750 - 2000 auto's verkopen weten wat de staat van die wagens is...
(of waar ze wel of niet bij betrokken zijn)
onderhoud gehad? uiteraard!
schakelt ie goed? als een zonnetje!
ongelukken? wij verkopen geen auto's met schade!
er brandt een la... Ja dat verhelpen we uiteraard
wat is die afleverbeurt? mja, effe nakijken enzo, nieuw apeekaatje
Maar dan moet je niet gaan claimen dat je het wel weet en uitspraken doen die niet kloppen.
Dan moet je zeggen "weet ik niet". Maar goed, ik geloof ook wel dat een shabby autohandelaar dat niet doet omdat hij graag geld wil verdienen en met eerlijkheid verdien je gewoon minder geld in die business.
Da is van een ouw menske geweest, die hejt er noojt mee gereje

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 10-05-2013 08:47 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Daarom altijd met garantie kopen, anders heb je weinig te eisen lijkt me.
Pagina: 1