Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezinsauto voor rond de € 2500? Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 16:06

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Na bijna twee jaar autoloos door het leven te zijn gegaan, is het nu tijd om een auto te kopen. Daar hebben wij € 2500 voor beschikbaar. Wij hebben 2 kinderen; eentje van 5 jaar en eentje van 4 maanden. Mijn vrouw en ik zijn redelijk lang (1,80 en 1,90 m) en willen het liefst een station.

We willen ongeveer 3 jaar met de auto doen. Daarna ruilen we hem in voor een luxere, duurdere, etc. auto. We willen nu vooral kijken naar wat de mogelijkheden zijn en natuurlijk het liefst voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. :)

Vooral een kleine stationauto geniet mijn voorkeur. Bij een zoektocht op gaspedaal.nl komen dan vooral Peugeots en Fiats om de hoek kijken. Deze auto bijvoorbeeld, een Peugeot 206 SW met 150k op de teller voor 2500 bevalt me wel, maar ik heb geen idee of dit een goed idee is. Hij is dealeronderhouden en van een oude man geweest, maar hoe groot moet die korrel zout zijn?

Zoiets als een Renault Laguna station is natuurlijk een stuk groter en duurder in onderhoud en verbruik, maar biedt ook veel meer ruimte. Is dat een goed idee?

Kan iemand mij wat tips geven. Wat is de ultieme gezinsauto voor 2500?

//edit:
Wat ik nog vergeten ben om er bij te vermelden is dat ik verwacht er ongeveer 5000 kilometer per jaar mee te rijden. De auto moet volgend jaar mee op vakantie naar Frankrijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rexomnium op 08-05-2013 13:48 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

2500 zet je wel erg laag mee in; dan ga je wel een oud (afgeragged) model voor krijgen. Geen idee of dat erg is,maar je zal er wat meer onderhoud in hebben en een stuk minder praktische dingen (geen airco. bijv)

Wellicht een oude Volvo Vxx die wat jaren oud is; lekker veel ruimte en degelijk gemaakt. Verder een Toyota Corolla of Avensis Wagon is een optie.

Of het ultiem is? Mwa dat denk ik niet maar je hebt iig zat ruimte voor een niet heel onaardige prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 08-05-2013 13:45 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 12:25

E-Rick

I love it :7

Goedkope station? Xantia break.

Choose life

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Notna schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:45:
2500 zet je wel erg laag mee in; dan ga je wel een oud (afgeragged) model voor krijgen. Geen idee of dat erg is,maar je zal er wat meer onderhoud in hebben en een stuk minder praktische dingen (geen airco. bijv)
Eurmzz... nee?

Ik rijd een Renault Megane uit 2000, die heb ik twee jaar geleden gekocht voor €2200,- Gewoon met elektrische ramen en goed functionerende airconditioning. En ook helemaal niet afgeragd verder.

Je kan zeker wel een goede auto krijgen. Je doet er goed aan om een goede proefrit te maken en te letten of het periodiek onderhoud is gedaan. Dingen als distributieriem en dergelijke zijn dan wel belangrijk.

Wel kan je verwachten dat er dingen gaan roesten en onderhoud zal dan ook niet vaak minder dan €500,- zijn als je er wat langer mee rond wilt rijden. Het eerste jaar heb ik in mijn geval de keuze gemaakt om nieuwe banden onder de auto te leggen, het tweede jaar had ik wat meer kosten aan wat beweegbare onderdelen (veren, wiellager e.d.)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Probeer die Laguna iig te vermijden, ze staan nou niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.. :X

• Notna

Notna

Where are you?®

Hooglander1 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:50:
[...]

Eurmzz... nee?

Ik rijd een Renault Megane uit 2000, die heb ik twee jaar geleden gekocht voor €2200,- Gewoon met elektrische ramen en goed functionerende airconditioning. En ook helemaal niet afgeragd verder.

Je kan zeker wel een goede auto krijgen. Je doet er goed aan om een goede proefrit te maken en te letten of het periodiek onderhoud is gedaan. Dingen als distributieriem en dergelijke zijn dan wel belangrijk.

Wel kan je verwachten dat er dingen gaan roesten en onderhoud zal dan ook niet vaak minder dan €500,- zijn als je er wat langer mee rond wilt rijden. Het eerste jaar heb ik in mijn geval de keuze gemaakt om nieuwe banden onder de auto te leggen, het tweede jaar had ik wat meer kosten aan wat beweegbare onderdelen (veren, wiellager e.d.)
Ik bedoel niet dat het compleet onmogelijk is; maar het is wel erg uitzonderlijk imo ((grote) station voor 2500 )

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Mazda 626 station, prima te krijgen in jou prijsklasse, en betrouwbaarder krijg je ze denk ik niet

Vaak bu'j te bang!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
In Klein wagentje, circa 3000,- euro op marktplaats zijn diverse opties voorbijgekomen, incl. station.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 13:38
Renault Scenic uit 2001/2002 is voor die prijs wel te krijgen. Vaak ook met airco en electrische ramen, het hoeft echt allemaal niet zo spartaans te zijn. Mijdt wel de 1.6 variant, zeker als er een LPG tank in ligt. Die motor is eigenlijk net niet sterk genoeg voor de auto.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Notna schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:52:
[...]

Ik bedoel niet dat het compleet onmogelijk is; maar het is wel erg uitzonderlijk imo ((grote) station voor 2500 )
Hangt er vanaf, als je de wat lelijkere auto's uitzoekt of degene die wat minder populair zijn dan is het echt wel goed te doen. Je moet alleen geen V50 willen of erg harde eisen aan het aantal kilometers willen stellen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22

_Apache_

For life.

Volvo V40, '03. http://www.autoscout24.nl...35032414620000000&asrc=st

Absoluut niet spartaans te noemen, en scherp geprijsd.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Waar moet ik opletten qua kilometerstand? De bovenstaande Volvo heeft 2,5 ton op de teller. Dat klinkt zo hoog.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Rexomnium schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:52:
Waar moet ik opletten qua kilometerstand? De bovenstaande Volvo heeft 2,5 ton op de teller. Dat klinkt zo hoog.
Daar moet je eigenlijk niet op letten. Een goede controle voor aanschaf is een beter idee. Uiteraard krijg je wat meer onderhoudskosten, maar in het budget waar jij op zoek bent heb je die toch al wel. Een km-stand van minder dan 150k is geen garantie op lage kosten. Verre van zelfs. Soms zit je precies voor al het échte grote onderhoud.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22

_Apache_

For life.

Belangrijk is om te kijken naar uitgevoerd onderhoud met daarbij de intervallen. En probeer eens te achterhalen hoeveel de auto ongeveer per jaar heeft gereden. Wanneer deze lang stil heeft gedaan is de kans groot dat er bezuinigt is op onderhoud.

Onze auto loopt ook richting de 2 ton, wat absoluut geen probleem is. Bij de aankoop is de vraag hoe is er mee gereden.

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 08-05-2013 15:18 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Rexomnium schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:39:
Kan iemand mij wat tips geven. Wat is de ultieme gezinsauto voor 2500?

//edit:
Wat ik nog vergeten ben om er bij te vermelden is dat ik verwacht er ongeveer 5000 kilometer per jaar mee te rijden. De auto moet volgend jaar mee op vakantie naar Frankrijk :)
Ik haal mijn stokpaardje maar weer eens van stal. Als 5000 km incl een vakantie naar Frankrijk is, dan denk ik dat het veruit het voordeligste is om voor die vakantie gewoon een bak te huren, en voor het verdere (blijkbaar incidentele gebruik) naar een deelauto te kijken (Greenwheels, Wheels4all, afhankelijk van de regio waar je woont).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RemcoDelft
SeatRider schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:18:
[...]

Ik haal mijn stokpaardje maar weer eens van stal. Als 5000 km incl een vakantie naar Frankrijk is, dan denk ik dat het veruit het voordeligste is om voor die vakantie gewoon een bak te huren, en voor het verdere (blijkbaar incidentele gebruik) naar een deelauto te kijken (Greenwheels, Wheels4all, afhankelijk van de regio waar je woont).
De laatste keer dat ik keek, was Connectcar nog niet beschikbaar in mijn buurt. Wel Greenwheels, en daar ben ik klant van. Wheels4all heet nu Mywheels, en is zo te zien vergelijkbaar met Snappcar.
Je noemt het je stokpaardje, dus ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Heb je daar ooit een topic over geopend toevallig? Ik heb nu nog een proefabonnement, maar denk er juist sterk over om Greenwheels na afloop op te zeggen. Ze laten cruciale steken vallen, en lijken er niets van te willen leren. Dat hoor/lees ik van heel veel klanten. Zelf heb ik het idee dat het stomweg incompetentie is, en dat is heel zonde, want het product dat ze verkopen vind ik heel mooi.

Ideaal zou zijn een nieuwe (lease)auto zelf delen met 5 mensen in de buurt. Allemaal 5000 km per jaar voor grofweg 100 euro per maand. Zonder tussenkomst van een commerciele partij die dit regelt.
Helaas is dat ook erg lastig te regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 08-05-2013 15:41 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RemcoDelft schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:33:
[...]

De laatste keer dat ik keek, was Connectcar nog niet beschikbaar in mijn buurt. Wel Greenwheels, en daar ben ik klant van. Wheels4all heet nu Mywheels, en is zo te zien vergelijkbaar met Snappcar.
Je noemt het je stokpaardje, dus ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Heb je daar ooit een topic over geopend toevallig? Ik heb nu nog een proefabonnement, maar denk er juist sterk over om Greenwheels na afloop op te zeggen. Ze laten cruciale steken vallen, en lijken er niets van te willen leren. Dat hoor/lees ik van heel veel klanten. Zelf heb ik het idee dat het stomweg incompetentie is, en dat is heel zonde, want het product dat ze verkopen vind ik heel mooi.
Mijn stokpaardje is meer dat een eigen auto in veel gevallen niet nodig is. Een vriend van mij reed ook maar een paar duizend km per jaar en die auto sleet harder van het stilstaan dan van wat anders, en voor wat hij jaarlijks besteedde aan die auto had hij ook alles per taxi kunnen doen. Ikzelf heb sinds twee jaar ook geen auto meer, en in voorkomende gevallen kan ik een poolauto huren van mijn werk (maar in mijn straat staan ook 2 greenwheels auto's). Je betaalt iets meer per km dan alleen de benzine, en dat maakt dat je wat bewuster omgaat met het mobiliteitsvraagstuk. Zo is soms het ov ook gewoon handiger.

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 16:30
Rexomnium schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:39:
.... Wij hebben 2 kinderen; eentje van 5 jaar en eentje van 4 maanden. Mijn vrouw en ik zijn redelijk lang (1,80 en 1,90 m) en willen het liefst een station...
..., een Peugeot 206 SW ...
Een tip: als je gaat proefrijden neem de maxi-cosi van de kleinste mee. Wij hebben ook gekeken voor een 206 SW toen wij net een kleintje hadden, en de maxi-cosi pastte net met de bijrijdersstoel volledig naar voren, wat er voor zorgde dat de bijrijder erg weinig beenruimte over had. Dit was voor ons de reden om een andere auto te nemen.

• RemcoDelft
@SeatRider: Extra nadeel is dat Greenwheels meestal erg klein is, en TS zoekt een gezinsauto. Ik heb zojuist de dichtstbijzijnde auto van Mywheels bekeken: niet verzekerd en APK verlopen. Dus ik vermoed dat die auto al niet meer bestaat.

Voor de liefhebbers een kostenvergelijking uit mijn Greenwheels-spreadsheet (excl. abonnement) voor een 107. Linker bedrag: mijn huidige proefabonnement. Rechter bedrag: tarief na afloop proefabonnement:
0,5 uur, 10 km: EUR 3,32 / EUR 7,50
1 uur, 13 km: EUR 5,26 / EUR 10,32
4 uur, 218 km: EUR 55,46 / EUR 75,15
13 uur, 566 km: EUR 148,94 / EUR 199,17

In elke schatting die ik kan maken is een eigen auto duurder bij mijn huidige 250 km per maand.

• dion_b
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Notna schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:52:
[...]

Eh, heb je eigenlijk wel gekeken naar 2e hands prijzen voor je deze uitspraak deed?

Juist grote stations verliezen hun waarde bliksemsnel en zijn 2e hands goedkoper te krijgen dan kleine onderdeurtjes :o

Kijk eens naar de prijs van een 2e hands Citroen Saxo vs een C5 uit hetzelfde jaar. De C5 station is goedkoper. Althans, goedkoper in de aanschaf. Je hebt er al eentje uit 2003 in redelijke staat voor minder dan EUR 2000. En dat geldt net zo voor Renaults, Mercedes, BMWs etc etc - gewoon iedere grote station zo'n beetje.

Punt is dat daar een reden voor is, meerdere zelfs:
- die grote stations vragen een stuk meer onderhoud (in dit specifieke geval bijv de hydraulische vering)
- ze zijn veel minder zuinig
- kosten veel in wegenbelasting en verzekering

Na een jaar of twee ben je doorgaans veel meer kwijt voor die 'goedkope' station. Maar in aanschaf doen ze weinig pijn.

Oslik blyat! Oslik!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RemcoDelft schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:02:
@SeatRider: Extra nadeel is dat Greenwheels meestal erg klein is, en TS zoekt een gezinsauto.
Greenwheels heeft in Rotterdam wel 207SW's gehad staat me bij, en van Wheels4all weet ik dat zij het autoaanbod afstemmen op de vraag, daar rijden dus ook busjes rond (en in Drenthe zelfs een Jaguar).
Ik heb zojuist de dichtstbijzijnde auto van Mywheels bekeken: niet verzekerd en APK verlopen. Dus ik vermoed dat die auto al niet meer bestaat.

Voor de liefhebbers een kostenvergelijking uit mijn Greenwheels-spreadsheet (excl. abonnement) voor een 107. Linker bedrag: mijn huidige proefabonnement. Rechter bedrag: tarief na afloop proefabonnement:
0,5 uur, 10 km: EUR 3,32 / EUR 7,50
1 uur, 13 km: EUR 5,26 / EUR 10,32
4 uur, 218 km: EUR 55,46 / EUR 75,15
13 uur, 566 km: EUR 148,94 / EUR 199,17

In elke schatting die ik kan maken is een eigen auto duurder bij mijn huidige 250 km per maand.
Dat wil ik geloven :)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
dion_b schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:48:
Juist grote stations verliezen hun waarde bliksemsnel en zijn 2e hands goedkoper te krijgen dan kleine onderdeurtjes :o

- die grote stations vragen een stuk meer onderhoud (in dit specifieke geval bijv de hydraulische vering)

Na een jaar of twee ben je doorgaans veel meer kwijt voor die 'goedkope' station. Maar in aanschaf doen ze weinig pijn.
Dan wordt toch de 626 interessant. Er zitten geen spannende dingen op die stuk kunnen. En in die periode was mazda een van de betrouwbaarste fabrikanten. De roestproblemen die de huidige modellen hebben zijn later pas gekomen. En mechanisch / motorisch waren ze in iedergeval vanaf eind jaren 80 al top.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 10:34
Een andere goede budgetauto is een Citroen Xsara station. Deze is niet al te zwaar, ook niet al te mooi, maar wel betrouwbaar en goedkoop te vinden.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
http://www.autowereld.nl/...haak-5388097/details.html
Een paar honderd euro meer maar wel iets kleiner, zuiniger, nieuwer en minder KM's.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties. Kan ik een hoop mee. Een auto leasen of delen zie ik niet zo zitten, dus dat is eigenlijk out of the questionnaire.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

martijn_tje schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:39:
[...]

Dan wordt toch de 626 interessant. Er zitten geen spannende dingen op die stuk kunnen. En in die periode was mazda een van de betrouwbaarste fabrikanten. De roestproblemen die de huidige modellen hebben zijn later pas gekomen. En mechanisch / motorisch waren ze in iedergeval vanaf eind jaren 80 al top.
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik heb 2 jaar in een 626 uit 1999 rond gereden, 2 liter GLX uitvoering. Gekocht voor 1500 euro, verkocht aan een exportboer voor 1200 euro 8)7
Grootste kosten? Een accu en de distributieriem (die ik zelf vervangen heb), plus 2x spullen voor een beurtje (olie/filters)

Vaak bu'j te bang!

• Notna

Notna

Where are you?®

dion_b schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:48:
[...]

Eh, heb je eigenlijk wel gekeken naar 2e hands prijzen voor je deze uitspraak deed?

Kijk eens naar de prijs van een 2e hands Citroen Saxo vs een C5 uit hetzelfde jaar. De C5 station is goedkoper. Althans, goedkoper in de aanschaf. Je hebt er al eentje uit 2003 in redelijke staat voor minder dan EUR 2000. En dat geldt net zo voor Renaults, Mercedes, BMWs etc etc - gewoon iedere grote station zo'n beetje.

Yup, granted wel heul lui bij autrack als enige site en 2500 op carosserie stationwagon. Of ik heb de overige paginas gemist of het is een kut website :+

Maargoed, blijkbaar moet ik gewoon mijn mond houden aangezien er hier al een aantal aangegeven hebben dat ik het fout heb. Mea culpa :)

• RemcoDelft
merauder schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:50:
Een andere goede budgetauto is een Citroen Xsara station. Deze is niet al te zwaar, ook niet al te mooi, maar wel betrouwbaar en goedkoop te vinden.
Ik loop net bij toeval tegen een Xsara Picasso dashboardfoto aan: hoe verzinnen ze het om de snelheidsmeter in het midden te zetten i.p.v. recht voor de bestuurder:
Afbeeldingslocatie: http://auto.tcdn.nl/img/19d78809-04ec-4cc2-872e-c86f045d2fa6-jpg/smallerOriginal.jpg

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 07:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

RemcoDelft schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:02:
[...]

Ik loop net bij toeval tegen een Xsara Picasso dashboardfoto aan: hoe verzinnen ze het om de snelheidsmeter in het midden te zetten i.p.v. recht voor de bestuurder:
[afbeelding]
Simpel, makkelijker om te bouwen naar rechtsgestuurd.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Een rijdersauto is het toch niet. De kopers van een Picasso hebben volgens mij niet zo'n verlangen naar grote toerenteller en turbodrukmeter recht voor hun neus. Ik vermoed dat een glazen dak en 3e zitrij beter scoren bij het Picasso-publiek.
De mensen die wel een rijdersauto zoeken zullen waarschijnlijk meer naar een S-Max neigen, of anders naar een station ipv een MPV.

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 20:37
Een Honda Civic Aero Deck een optie? Wat compacter dan een 626 maar wel de betrouwbare Japanse techniek.

Relatief licht, dus laag in de MRB. Ruim en volgens mij nog best zuinig...

Staan op autoweek.nl alleen een aantal goede reviews:
http://www.autoweek.nl/au...0&carvorm%5B%5D=3&sort=52

[ Voor 14% gewijzigd door niels132 op 14-05-2013 20:43 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Een Opel Astra 1.6 16v van rond het jaar 2000? Mijn ouders rijden nu al 10 jaar in eentje van 2001 met ongeveer 8000km per jaar. Behalve 5x een nieuwe uitlaat (steeds verroest) is er nog niets raars voorbij gekomen.
Volgens mij leveren deze auto's ook nog maar rond de 2000 euro op.

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn19 op 15-05-2013 07:47 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
blitzkrieg schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:21:
[...]

Simpel, makkelijker om te bouwen naar rechtsgestuurd.
Niet helemaal waar. Mijn Hyundai Matrix heeft ook de teller in het midden. Nahja, midden van de auto, niet perse daar het midden van.
Daarentegen zitten de alarm lampjes recht voor je neus. Waarom? Omdat als er iets aan de hand is, je dat direct ziet. Het gebeurd nog best vaak dat je alle meuk mist door de kerstboom er omheen.

Heel vreemd is de indeling van de Picasso niet (terwijl ik het echt een opgepompte Xsara vind en niet mooi :P).

• Notna

Notna

Where are you?®

[...]

[afbeelding]
Wel eens de binnenkant van een Mini Cooper gezien met die stationsklok]? Nee? nou hier:

Afbeeldingslocatie: http://0.tqn.com/d/cars/1/0/y/I/1/ag_08clubman_dash.jpg

Granted; de toerental meter is recht voor je neus waar je in dat kleine digitale venster eronder je huidige snelheid kan tonen (met een paar drukken van de knop) maar wat een design :X

Edit: Zo, het nieuwe model is zowaar nog erger:

Afbeeldingslocatie: http://images.thecarconnection.com/lrg/2010-mini-cooper-convertible-2-door-dashboard_100250920_l.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 15-05-2013 08:07 ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

veel luxe voor weinig geld? Dan moet je bij de japanners wezen:

C-segment:
Toyota corolla wagon
Suzuki baleno wagon

D-segment:
Toyota avensis wagon
Nissan primera wagon

Mooie auto's? Niet echt, wel vaak betrouwbaar en veel luxe en het rijdt prima!

Succes iig

¯\_(ツ)_/¯

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Je kan ook nog naar een Peugeot 306 Break kijken. Niet de mooiste auto, wel relatief licht, ruim, vaak met airco, en met name de latere uitvoeringen zijn vrij rijk uitgerust.

Deze bijvoorbeeld:

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Ook nog relatief zuinig, ik heb zelf een hatchback 306, en die doet gemiddeld 1:14 met de zomerbanden eronder. De 1.4 kan gemakkelijk 1:15 halen, maar ik denk dat die wat te licht is voor zo'n grote auto.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Het maakt niet uit waar die teller zit. Als je met lichten aan rijdt, dimt het dashboard en is bij redelijk weer de teller niet meer af te lezen :F

Man man man, wat heb ik gehuild en gelachen om die auto. Als je een rotonde nam, dan piepte de auto omdat het oliepeil te laag zou staan, ongeacht het werkelijke oliepeil.

Die auto werd bij elkaar gehouden door ontwerpfouten.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

klopt; sowieso zijn de franse auto's uit die periode een aardige clusterf*ck aan fails :')

¯\_(ツ)_/¯

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Nissan Primera of Volvo V40 denk ik.

Dashboard in het midden hebben vrij veel auto's, is nog niet eens zo gek.

Let wel even goed op bij het afsluiten van je verzekering. Sommige verzekeringsmaatschappijen accepteren alleen schadevrije jaren van max 1 jaar oud. Als je hier problemen mee hebt kun je ook zelf je schadevrije jaren historie opvragen bij zo'n website van Roydata.

[ Voor 54% gewijzigd door !null op 15-05-2013 13:32 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tik een 2e hands Seat Cordoba Vario op de kop. Een leuke kleine instap station, betrouwbaar, goedkoop onderhoud, lage wegenbelasting en vrij veel opbergruimte.
Hier in gebruik bij 2 lange mensen met een puber en een 8 jarige, inclusief hond achterin.

Wel een 1.6 of hoger nemen, de 1.4 is te licht voor afstanden en snelweg.

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-10 15:42
Ik zou voor een Ford Focus Wagon gaan tussen 2000 en 2003. Die zijn wel te vinden voor €2500 of minder. Zeer betrouwbare auto's. Let alleen wel op bij de dorpels. Deze kunnen gaan roesten. De Focus Wagon biedt veel ruimte, maar is voor een Wagon erg licht. Daardoor ook gunstig in de wegenbelasting.

Ik heb zelf twee Ford Focus Wagons voor mijn deur staan: één uit 2002 en één uit 2001. Geen centje pijn en roestvrij.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 17:12
Europese merken zijn over het algemeen minder betrouwbaar dan hun aziatische concurrenten.
Zeker als je wat minder te besteden hebt wil je ook geen hoge kosten voor reparaties (tenzij je zelf goed kan sleutelen).

Daar staat dan wel tegenover dat europese modellen over het algemeen goedkoper zijn dan aziatische modellen van dezelfde leeftijd.

Voordelen van een aziatisch model zijn betrouwbaarheid en uitrustingsniveau.
Wij hebben na diverse franse autos en twee zweden een paar jaar probleemloos gereden met een Suzuki Swift sedan (grote kofferbak waar de kinderwagen makkelijk in paste).
Airco, stuurbekrachtiging, CV en elektrische ramen.
Onderhoud was tientjeswerk en de auto ging uiteindelijk eruit vanwege de slooppremie (en de aankoop van een veel veiligere Prius).

Zoek een incourant model.
Iedereen wil een Golf of een Focus maar niemand wil een Suzuki.
Dat zie je terug in de prijs.

Heb zelf gekeken naar een Mazda Premacy.
Model lijkt gemaakt voor de ouderen onder ons maar je zit lekker hoog en hebt een zee van ruimte.

En bij een dermate laag budget kan je net zo goed op Marktplaats zoeken ipv de autohandel want je hebt geen garantie en er is een hoop troep in de handel...

Succes!

[ Voor 16% gewijzigd door Leader98 op 15-05-2013 13:57 ]

• Galaxis
  • Laatst online: 21:28
Ford focus station , zitten rond de 2000 € met alles erop en er aan :) bouwjaar 2001 :)

• dion_b
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KillerAce_NL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:32:
Tik een 2e hands Seat Cordoba Vario op de kop. Een leuke kleine instap station, betrouwbaar, goedkoop onderhoud, lage wegenbelasting en vrij veel opbergruimte.
Hier in gebruik bij 2 lange mensen met een puber en een 8 jarige, inclusief hond achterin.

Wel een 1.6 of hoger nemen, de 1.4 is te licht voor afstanden en snelweg.
Keerzijde van de Cordoba Vario:
- goedkope oude VAG stoelen (mijn rug kan er helemaal niet tegen, ben niet enige)
- behoorlijk luidruchtig van binnen
- weinig ruimte op achterbank - met puber gaat het wel, maar bijv met babyzit kon ik niet meer de voorstoelen helemaal naar achteren schuiven, wat wel nodig was met m'n 1m86 en relatief lange benen. Dit was doorslaggevende reden voor ons om iets anders te nemen.
- stuurbekrachtiging is zwakke plek, bij mij met 160km/u op Autobahn begeven. Sturen alsof je met een stok in een jampot moet draaien is niet prettig onder die omstandigheden :X

Ik vond de 1.9SDI helemaal geweldig. Klonk als landbouwvoertuig, had niet veel vermogen, maar bakken met koppel en inderdaad bulletproof betrouwbaar. Oneens trouwens de de 1.4 benzine te licht is, dat ding brengt je ook gewoon op 130km/u en hoger, doet er alleen iets langer over dan de 1.6 of hoger - maar juist op lange afstanden boeit dat weinig. Als je houdt van sportief rijden allicht niet beste keus, maar dat wil TS niet voorzover ik kan lezen.

Iig is dit een prima voordelige keus, maar voor budget van TS is veel meer mogelijk en dan zou ik iets aanraden met meer ruimte achterin, niet zozeer voor kind van 5 jaar maar voor de baby van 4 maanden. Degene die ervoor moet zitten zal dat waarderen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:25
persoonlijk zou ik voor jouw budget franse auto's mijden. Laguna is een uitschieter qua onbetrouwbaarheid (met name elektrisch).
niet dat ik wat tegen franse auto's heb, rijdt zelf al jaren kleinere auto's, alleen in een hogere prijsklasse (megane, clio).

persoonlijk zou ik voor jouw budget een keuze maken uit volvo (v40), ford (mondeo) of mazda (626?). Ook in die volgorde. ik zou zelf liever een volvo rijden met 2,5 ton op de teller dan een peugot met 1,5 ton.

succes!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou zeggen, Ford Focus station.

Relatief licht (gunstig in de wegenbelasting) en voor 2500 kun je al een jonge/mooie vinden :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Focus is idd wel een goede tip. Focus station was (en is) een zeer gewilde leasebak, dus zijn er zat van op de markt.

En anders: een MB C-klasse of een Volvo V70 of 850 met een paar ton op de teller. Met name de VOlvo is dan net ingereden en heb je nog jaren plezier van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Fried schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:04:
persoonlijk zou ik voor jouw budget franse auto's mijden. Laguna is een uitschieter qua onbetrouwbaarheid (met name elektrisch).
niet dat ik wat tegen franse auto's heb, rijdt zelf al jaren kleinere auto's, alleen in een hogere prijsklasse (megane, clio).

persoonlijk zou ik voor jouw budget een keuze maken uit volvo (v40), ford (mondeo) of mazda (626?). Ook in die volgorde. ik zou zelf liever een volvo rijden met 2,5 ton op de teller dan een peugot met 1,5 ton.

succes!
Lol tja geld echt voor elke fransoos! Laatste generatie 306 Wagon is echt puik voor mekaar. Ja de vroege Laguna II's waren dramatisch inderdaad.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30
En heeft de TS al een keuze gemaakt?
Pagina: 1