Hoewel ik gister stelde dat in mijn keuze voor een SSD voor de laptop alleen nog 840 en 840 pro een optie is, ben ik toch weer gaan twijfelen n.a.v. van het topic van martyaintflying: Betaalbare SSD (~120G)
Om het zijne niet te hijacken maak ik er zelf een.
Zoals martyaintflying ook al aangeeft gooien producenten vaak met sequentieel en random 4k lezen en schrijven. Om het voor mijn keuze simpel te houden, zou ik graag willen weten welke van deze 4 variabelen van invloed zijn op onderstaand lijstje:
Windows booten
Programma's/games installeren
Reguliere programma's/games starten
Grote bestanden laden in programma's/games (mappen in MMOs)
Kleine bestandjes laden in programma's/games (kleine textures zoals bijv. een zwaard van een character)
Kopiëren van grote bestanden (8GB+) van de SSD naar een 2e HDD
Kopiëren van grote bestanden (8GB+) naar de SSD van een 2e HDD
UnRARen van 100x50MB sets van de SSD naar een 2e HDD (temp. working directory op de 2e HDD)
UnRARen van 100x50MB sets naar de SSD van een 2e HDD (temp. working directory op de SSD)
Wellicht een wat kinderlijke vraagstelling, maar voor mij erg praktisch bij het maken van keuzes. In eerste instantie zat ik in dubio tussen 840 en 840 pro met een voorkeur voor pro, maar nu zit de m4 ook weer terug in de race. Ook zeker vanwege de balans tussen prestatie, grootte, en prijs.
Om het zijne niet te hijacken maak ik er zelf een.
Zoals martyaintflying ook al aangeeft gooien producenten vaak met sequentieel en random 4k lezen en schrijven. Om het voor mijn keuze simpel te houden, zou ik graag willen weten welke van deze 4 variabelen van invloed zijn op onderstaand lijstje:
Windows booten
Programma's/games installeren
Reguliere programma's/games starten
Grote bestanden laden in programma's/games (mappen in MMOs)
Kleine bestandjes laden in programma's/games (kleine textures zoals bijv. een zwaard van een character)
Kopiëren van grote bestanden (8GB+) van de SSD naar een 2e HDD
Kopiëren van grote bestanden (8GB+) naar de SSD van een 2e HDD
UnRARen van 100x50MB sets van de SSD naar een 2e HDD (temp. working directory op de 2e HDD)
UnRARen van 100x50MB sets naar de SSD van een 2e HDD (temp. working directory op de SSD)
Wellicht een wat kinderlijke vraagstelling, maar voor mij erg praktisch bij het maken van keuzes. In eerste instantie zat ik in dubio tussen 840 en 840 pro met een voorkeur voor pro, maar nu zit de m4 ook weer terug in de race. Ook zeker vanwege de balans tussen prestatie, grootte, en prijs.