Hallo,
Mijn 5 jaar oude e8400 systeempje begint nu toch wat kuren te vertonen, dus het wordt tijd voor een upgrade/nieuwe PC.
Middels de zoekfunctie en de bestbuyguide ben ik inmiddels tot de volgende configuratie gekomen;
Ik hou mijn huidige kast dat is een Chieftec Scorpio TX-10WD. Tevens heb ik nog een redelijk nieuwe voeding liggen, een Cooler Master Extreme Power Plus 460W, nog een aantal 500gb schijfjes (voor opslag) en een SATA DVD-RW.. Die onderdelen heb ik dus niet nodig..
Waar ik nu nog over twijfel is het volgende;
Welke videokaart past hierbij? Het budget is rond de 500 euro, en ik ben geen high-end gamer. Af en toe doe ik weleens een potje PES of FIFA.. Een budget kaart is dus prima. Via de guide kom ik op
pricewatch: Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing
of
pricewatch: MSI R7790-1GD5/OC
Wat voor mij belangrijk is;
- Dual monitor
- Kan hij op die voeding? (samen met de rest van het systeem)
De Club3d heeft bijvoorbeeld slechts 1 DVI uitgang, en ik weet niet of je er een verloopje bijkrijgt? De MSI daarintegen heeft wel 2 DVI uitgangen, maar ik weet niet of er grote nadelen zijn aan een 7790 tov een 7850..
Eventuele aanwijzingen/aanvullingen/wijzingen zijn uiteraard welkom
De intel/asrock combi staat trouwens wel vast, goede ervaringen mee itt AMD.. Dus dat blijft. Maar voor de SSD, geheugen en videokaart ben ik flexibel 
Alvast bedankt voor het meedenken
/edit:
Ik heb trouwens ook nog een Coolermaster Igreen 500w voeding (die zit in mijn huidige PC), maar die is "slechts" ATX12V 2.2, en de hierboven genoemde is ATX12V 2.3.. Weet alleen niet zeker of ik perse 2.3 nodig heb....
Mijn 5 jaar oude e8400 systeempje begint nu toch wat kuren te vertonen, dus het wordt tijd voor een upgrade/nieuwe PC.
Middels de zoekfunctie en de bestbuyguide ben ik inmiddels tot de volgende configuratie gekomen;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 54,61 | € 54,61 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 354,46 | |
Ik hou mijn huidige kast dat is een Chieftec Scorpio TX-10WD. Tevens heb ik nog een redelijk nieuwe voeding liggen, een Cooler Master Extreme Power Plus 460W, nog een aantal 500gb schijfjes (voor opslag) en een SATA DVD-RW.. Die onderdelen heb ik dus niet nodig..
Waar ik nu nog over twijfel is het volgende;
Welke videokaart past hierbij? Het budget is rond de 500 euro, en ik ben geen high-end gamer. Af en toe doe ik weleens een potje PES of FIFA.. Een budget kaart is dus prima. Via de guide kom ik op
pricewatch: Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing
of
pricewatch: MSI R7790-1GD5/OC
Wat voor mij belangrijk is;
- Dual monitor
- Kan hij op die voeding? (samen met de rest van het systeem)
De Club3d heeft bijvoorbeeld slechts 1 DVI uitgang, en ik weet niet of je er een verloopje bijkrijgt? De MSI daarintegen heeft wel 2 DVI uitgangen, maar ik weet niet of er grote nadelen zijn aan een 7790 tov een 7850..
Eventuele aanwijzingen/aanvullingen/wijzingen zijn uiteraard welkom
Alvast bedankt voor het meedenken
/edit:
Ik heb trouwens ook nog een Coolermaster Igreen 500w voeding (die zit in mijn huidige PC), maar die is "slechts" ATX12V 2.2, en de hierboven genoemde is ATX12V 2.3.. Weet alleen niet zeker of ik perse 2.3 nodig heb....
[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 08-05-2013 09:16 ]