Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PDF macro Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Beste tweakers

Als leek in de IT wereld maar met toch een gezonde interesse hierin, zit ik vandaag met een probleem.
Ik zou een handige oplossing willen maken in excel voor volgend probleem.

Ik moet elke dag een aantal fact sheets up to date houden op onze interne server. Die moet ik nu nog allemaal manueel downloaden. Echter zou ik de Hyperlinks in excel willen zetten en deze via een macro automatisch laten downloaden. Ik had gedacht aan een 'Create PDF' knop waarbij alle links geopent worden en vervolgens de PDF's opgeslaan worden in een bepaald Path.

Ik heb al vele fora afgelopen voor VBA codes waarmee dit zou lukken maar zonder soelaas.
IK heb begrepen dat dit wel mogelijk is maar het lukt me maar niet.

Iemand die me kan helpen met deze code?

Hoe kan ik bijvoorbeel onderstaande link in excel zetten en hieraan een create pdf knop linken?
http://tools.morningstar....FOGBR05JGX&currencyid=EUR

Een wanhopige excel gevangene ... :X

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 05:15
De hyperlinks zijn dus url's naar een website? Of begrijp ik dat verkeerd?

Of bedoel je url's naar een netwerkschijf/serverschijf?

• Knupoltor
Het zijn URL's naar een website. Bij het ingeven van deze url's is er een mogelijkheid tot het creeren van een PDF. Ik zou willen dat dit automatisch opgeslaan wordt op een lokale schijf.

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 14:28
In Excel zit een macro recorder (die niet meer zo goed is als vroeger) maar je toch op weg kan helpen. Zorg dat je Excel pdfs op kan slaan als deze dat niet standaard kan en dan voordoen wat je wilt dat de computer doet.

• Knupoltor
Met de macro recorder lukt het niet, ik heb dit al geprobeerd.
Er bestaat codes voor het downloaden van files van een website, maar na enig knip en plakwerk lukt het me toch nooit om deze werkend te krijgen.

• Knupoltor
Dit is de code die ik nu gebruik voor te testen. Het lukt met om zo doorverwezen te worden naar de website, echter het automatisch downloaden naar een bepaald path lukt met niet...

Private Sub CommandButton1_Click()

' Prepare to open the web page
Set ie = CreateObject("InternetExplorer.Application")

With ie
.Visible = True
.Navigate "http://tools.morningstar.be/be/snapshotpdf/default.aspx?Site=be&id=F0GBR04HRT&currencyid=EUR"

' Loop until the page is fully loaded
Do Until Not .Busy
DoEvents
Loop

'Login to the website
Set ipf = ie.document.all.Item("txtUserName")
ipf.Value = Trim(ActiveSheet.Range("H4").Value)
Set ipf = ie.document.all.Item("txtUserPass")
ipf.Value = ActiveSheet.Range("H5").Value
Set ipf = ie.document.all.Item("Submit")
ipf.Value = "Enter"
ipf.Click

' Loop until the page is fully loaded
Do Until Not .Busy
DoEvents
Loop

' Downloading the file
.Navigate "http://tools.morningstar.be/be/snapshotpdf/default.aspx?Site=be&id=F0GBR04HRT&currencyid=EUR"

.ExecWB 4, 2

' Close the internet explorer application
ie.Quit
End With

End Sub

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tja, sorry, in de Devschuur® willen we je best helpen in de juiste richting of concrete vragen met je oplossen, maar je code debuggen en je voorkauwen hoe je te werk moet gaan gaat toch echt buiten de bedoeling. Dat noemen we een scriptrequest/Kan iemand even...?. Als je zelf niet kunt programmeren (wat geen schande is, ik kan bijv. weer geen vogelhuisje timmeren laat staan een auto repareren :P ) dan kun je 't uitbesteden: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!. Het is in ieder geval dus niet de bedoeling dat we code die uit de macro-recorder komt fietsen of die je elders op 't web "geleend" hebt (waarvoor we overigens code tags hebben) voor je gaan debuggen of aanpassen zodat 't doet wat je wil. Sorry.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.