Effectievere koelmethode indien mogelijk?!

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnimist
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mede-tweakers,

Bij deze vroeg ik mij af of de idle temps nog beter zouden kunnen (zonder waterkoeling e.d.) met de huidige setup en hoe dit gerealiseerd kan worden. Los daarvan heb ik ook een probleem met Asrock's UCC, mijn cpu wil niet hoger dan 2.8Ghz. Ik ben tevreden met mijn systeem en loop spellen als battlefield 3 en Crysis 3 vlekkeloos op de hoogste settings, maar vroeg of iemand betere manieren heeft om een actief systeem te koelen.

Idle temps:
Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2013/127/e/f/new_bitmap_image_by_deviantzybez-d64ena4.jpg

specs:
AMD Phenom II X6 1055T
Scythe Mugen 2 Rev. B
Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9
Lancool PC-K58 Zwart
XFX PRO650W
intel 520 120GB
Asrock 870 EXTREME3
MSI N660Ti PE 2GD5/OC

Groet :)

[ Voor 10% gewijzigd door TheAnimist op 07-05-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik vind de temps er netjes uit zien (met een game aan zo te zien), anders kan je eventueel nog naar je Airflow kijken? Bios al geupdatet voor je Asrock UCC probleem?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnimist
  • Niet online
De league of legends launcher gebruikt nagenoeg geen resources deze heb ik zowat altijd aan staan, ik heb de fans in de kast in de goede richting geplaatst en de fan op de CPU koeler ook. De bios versie is recent.

[ Voor 16% gewijzigd door TheAnimist op 07-05-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnimist
  • Niet online
Met name ben ik benieuwd hoe ik de cpu koeler kan krijgen ik had ergens wat gelezen over dat de phenom x6 stock op een te hoog voltage draait, kan iemand dit bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TheAnimist schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:58:
Met name ben ik benieuwd hoe ik de cpu koeler kan krijgen ik had ergens wat gelezen over dat de phenom x6 stock op een te hoog voltage draait, kan iemand dit bevestigen ?
Dat kan je natuurlijk ook testen door je voltage terug te schroeven en te kijken of het stabiel is. Algemene beweringen garanderen sowieso geen individueel resultaat, en de kans op schade is niet aanwezig.

[ Voor 12% gewijzigd door LiquidT_NL op 07-05-2013 14:00 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 21:32
TheAnimist schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:58:
Dit is gewoon een kwestie van zelf uitproberen. Verlaag je voltage steeds met kleine hoeveelheid en probeer dan via prime95 of een ander stressprog je cpu 100% te belasten. Daarna kijken of de Cpu stabiel blijft bij de ingestelde voltage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnimist
  • Niet online
Ik heb nu simpelweg mijn kast stofvrij gemaakt, en heb mijn GPU op 26 graden gekregen en mijn cpu op 34 graden. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:43

QinX

Shai-Hulud

Mijn suggestie is dat je alle andere suggesties die al zijn gegeven niet negeert en gewoon doen.

Overigens zijn je temperaturen netjes te noemen, of verwacht je soms dat een CPU/GPU onder de omgevingstemperatuur kan komen op luchtkoeling? Dat gaat namelijk niet.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnimist
  • Niet online
Ben er van overtuigd dat het altijd beter kan, dit is tenslotte Tweakers en ik zal morgen vroeg eens kijken. Ik blijf tenslotte open voor suggesties ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:06
Wat zie je voor jezelf als nut om de idle temps omlaag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 21:32
TheAnimist schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 02:34:
Ik heb nu simpelweg mijn kast stofvrij gemaakt, en heb mijn GPU op 26 graden gekregen en mijn cpu op 34 graden. Iemand nog suggesties?
Heb je intussen al geprobeerd om met je voltages te prutsen? Zo niet, dan heeft niemand voorlopig een suggestie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Heb dezelfde processor maar dan op 3640 mhz draaien op alle 6 de cores (weet het niet energie zuinig maar who cares) met een H50 en idle is die bij mij omgevings temperatuur tot +- 46 graden onder belasting (prime 95 2 uur aan). Dus wil je het nog koeler krijgen zou je kunnen kijken naar een closed circuit waterkoeling. Maar denk dat je zeker tevreden mag zijn over je huidge temperaturen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnimist
  • Niet online
Joenino schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:31:
Heb dezelfde processor maar dan op 3640 mhz draaien op alle 6 de cores (weet het niet energie zuinig maar who cares) met een H50 en idle is die bij mij omgevings temperatuur tot +- 46 graden onder belasting (prime 95 2 uur aan). Dus wil je het nog koeler krijgen zou je kunnen kijken naar een closed circuit waterkoeling. Maar denk dat je zeker tevreden mag zijn over je huidge temperaturen.
Zou je me kunnen uitleggen wat ik bijvoorbeeld moet doen om 'm op 3,2Ghz te kunnen laten draaien? Ik heb weinig ervaring hiermee en zou wat tips kunnen gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joenino schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:31:
Test eens een kwartier met Intel burntest en laat me de temperaturen dan nog eens weten. Ik vind dat een veel realistischer Stress-programma dan Prime95. En ik durf te wedden dat de temperaturen met je aircooler behoorlijk richting de 70 graden grenzen....

X6's zijn heethoofden, een waterkoeling met dubbele radiator op z'n minst is het beste als je 24/7 met een flinke overclock wenst te draaien. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Ok, ik heb dit topic even zijn gang laten gaan in de hoop op meer inzet van de TS.

Helaas blijft dit uit.

Hier op tweakers openen we niet voor basisvragen een topic. Voor al je vragen aangaande het overklokken van je AMD cpu kun je hier terecht: AMD CPU Overclock Topic #7

Ga hier eens goed lezen en bij eventuele onduidelijkheden kun je altijd een vraag stellen aldaar

Verder kun je met google al een heel eind komen, begin eens met de zoektermen AMD, X6 en overclocking.

En als laatste gaat dit topic op slot

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.