Anno Online

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50
MaximusTG schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:13:
Of anders een mogelijkheid voor deze online versie om dmv een eenmalige aanschaf het spel te kunnen versnellen oid.
Het blijft een online spel met multiplayer, versnellen is met meerdere mensen gewoon niet mogelijk... ik vind het nog meevallen dat mijn bootje binnen 30 minuten hen en weer gevaren is van mijn eiland.

Ik ben iig blij met mijn nieuwe wieteiland:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenmeijer.nl/screenshots/15-5-2013%2019-52-30.jpg

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 16:28
Preddie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:53:
[...]

Het blijft een online spel met multiplayer, versnellen is met meerdere mensen gewoon niet mogelijk... ik vind het nog meevallen dat mijn bootje binnen 30 minuten hen en weer gevaren is van mijn eiland.

Ik ben iig blij met mijn nieuwe wieteiland:
[afbeelding]
De aller eerste anno (1602) had multiplayer waarbij zowel gepauzeerd versneld als vertraagd kon worden ;) .

Heb even snel naar de game gekeken maar het kwam allemaal wat flauwtjes over. De losse game speelt wat mij betreft beter weg. Aangezien je niet kunt vechten vraag ik me überhaupt af waar de uitdaging in zit. Iemand die al wat verder in de game is die daar wat over kan toelichten???

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
sdk1985 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:15:
[...]

De aller eerste anno (1602) had multiplayer waarbij zowel gepauzeerd versneld als vertraagd kon worden ;) .

Heb even snel naar de game gekeken maar het kwam allemaal wat flauwtjes over. De losse game speelt wat mij betreft beter weg. Aangezien je niet kunt vechten vraag ik me überhaupt af waar de uitdaging in zit. Iemand die al wat verder in de game is die daar wat over kan toelichten???
Je moet dan even realistisch zijn dat je dan met max (4?) spelers speelde... en nu met duizenden. Beetje gek als jij zou willen versnellen dat duizenden een versnelling zouden krijgen, zou chaos worden natuurlijk.

Losse game vind ik zelf wel lekkerder spelen en ik hoop dat er uiteindelijk voordeel in zit om met zoveel spelers samen te spelen. Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat de handel een belangrijke positie inneemt in het spel. Qua vechten zit er nog niks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 30-05 16:28
Ik had niet het idee dat je met andere speelt. Je hebt immers je eigen stad en je kunt alleen een andere stad bezoeken. Dan krijg je een soort Cities XL (de originele waarbij het een soort mmo werd, daarbij kon je ook andere steden bezoeken en handelen).

Aangezien er sinds anno 1404 venice een cooperatieve modus in de anno reeks zit (units sharen) is dat toch een stapje terug.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 15-05-2013 22:59 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 13:04

Dreanor

Joene

Ik snap wel waarom men niet door heeft dat je met duizende spelers speelt. Technisch gezien speel je met duizenden maar practisch gezien speel je alleen.

Het spel heeft de potentie om een MMO te worden maar lijkt het niet te willen en hangt nu in het midden als een trage Anno 1404 light met een chatbox.

Ik mis de minimap waar ik kan zien waar mijn eiland is ten opzichte van mijn medespelers (competitie) en speciale NPC eilanden (piraten, neutrale NPC's etc), waarop je kan zien hoe goed (of slecht) jij het doet in verhouding met je directe omgeving.

Ik mis de handelsroutes op basis van deze minimap (net zoals in Anno 1404 maar dan groter).

Ik mis de ranglijsten waar je kan zien hoe goed je het doet op de server.

Alleen deze twee dingen (ranglijsten/worldmap) geven al zoveel meer het gevoel dat je echt met duizenden in een wereld speelt.

Ik mis de echte samenwerking. Pas vanaf 250 Merchants kan je met medespelers handelen wat ik nu niet meteen "selling point" vind. Het boeit mij niet heel veel of ik met spelers handel of met een computer.

Ik mis de gezamelijke doelen. Waarom zijn er bijvoorbeeld geen gezamelijke eilanden/gebouwen waarop je iets speciaals bouwt wat je met vele personen moet bouwen om bijvoorbeeld een bonus te krijgen.

Ik mis de uitdaging. Waar zijn de piraten? Waarom niet piraten eilanden die kunnen spawnen welke je gezamelijk moet aanpakken omdat ze je handelsvloot lastig vallen. Waarbij het overwinnen van de piraten(eilanden) ook weer een bonus/reward geeft.

Ik mis ook stiekem wel de militaire kant van Anno. Waarom niet "contested" eilanden die je kan veroveren/verdedigen die weer iets unieks bieden. Ik vind Anno geen PvP game en wil zeker niet dat iedereen elkaar maar af kan maken, maar speciale PvP eilanden en het vechten tegen piraten zie ik zeker zitten.
Bovendien, bij een city builder/simulator hoort eigenlijk op zijn minst iets van militaire kosten (en dan hoeft er niet eens PvP/PvE in te zitten) want dat zijn in het echt ook de grootste kosten van een stad/natie.

De game is op zichzelf heel solide, een echte anno game. Maar ik vrees als ze geen interactie tussen spelers bevorderen zoals in bovenstaande voorbeelde dat dit spel een kort leven zal hebben want het wordt snel saai zo ... :(

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Ben het met je eens Dreanor. Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk hoe speelbaar iemand een spel vind. Zelf vind ik het nu nog wel leuk, maar de punten die je aanstipt mis ik zelf ook wel. Ik hoop dat ze zaken flink gaan verbeteren, anders vrees ik dat veel spelers binnen enkele maanden gaan afhaken, omdat het saai wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-02 19:55
Voor degenen die al zo ver zijn: wat gaan jullie doen met het extra hennep eiland?

Gebruiken jullie dit puur voor de grondstoffen die op het normale eiland niet vervaardigd kunnen worden, of worden er ook houthakkers en huizen gebouwd? Ik heb er nu 1 houthakker staan, in elk geval tijdelijk, om sowieso in het begin te helpen met hout inkomsten. Dan kan er meer steen per schip vervoerd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Ik heb er op dit moment 12 hemp plantations neergezet, nu alleen wat minder steen enzo daarheen brengen zodat ik op mijn huidige eiland genoeg items blijf houden om bezig te kunnen zijn.

Het gaat nu trouwens wel erg snel met gold als elke upgrade 150+k kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 10:22
Martell schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:06:
Voor degenen die al zo ver zijn: wat gaan jullie doen met het extra hennep eiland?

Gebruiken jullie dit puur voor de grondstoffen die op het normale eiland niet vervaardigd kunnen worden, of worden er ook houthakkers en huizen gebouwd? Ik heb er nu 1 houthakker staan, in elk geval tijdelijk, om sowieso in het begin te helpen met hout inkomsten. Dan kan er meer steen per schip vervoerd worden. :)
Ik gebruik het eiland enkel voor de productie van linen garments. Verder heb ik er een 3 tal lumberjacks neergezet om iig hout op voorraad te hebben.. Steen komt momenteel binnen via m'n trader ship (brengt 10 steen, 30 linen garments terug)

Hier een update van m'n eilanden;

1e eiland;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PJLxv5E.jpg
2e eilandje;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fMh9aI5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Hier hetzelfde, uiteraard vooral hemp, en houthakkers om dat niet te hoeven vervoeren. Ben nu bezig om melk en brood naar mijn tweede eiland te brengen om het tweede gedeelte te unlocken. Heb nodig meer steen nodig en daar zou wel een extra steendeposit moeten zitten denk ik. Als ik het zo zie is zelfs het kleine eiland identiek aan die van mij... ik dacht dat het ontdekken van nieuwe eilanden meer random zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 13:20

StM

Ik moet nu naar de 2k merchants, maar plek er voor is een beetje een probleem geworden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cONgQIL.jpg

Mijn kleine haven met in de hoek nog wat schapenboerderijen weggestopt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gq5iIAL.jpg

Mijn stad zelf

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HetkKoJ.jpg

Hennepland met 2 houthakkertjes indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:14
Mooie plaatjes.

Alleen wilde ik meteen met rechtermuisknop scrollen... Dat gaat natuurlijk niet op een screenshot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Mijn haven
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenmeijer.nl/screenshots/17-5-2013%2017-03-34.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Paniohitus op 17-05-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Mijn eilandje tot nu toe, bijna 1500 vassals :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZG576FjXyv5GIyMZHdtykw90/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Wat extra hemp voor mijn grotere bootjes. Ik heb ook de verwerking nu op mijn main eiland naar linnen garments. Dan heb ik wat meer controle. Had dit vanmiddag aangezet, maar was vergeten het 'continu' vinkje aan te zetten. Stond op -41, omdat er geen linnen garments meer waren
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenmeijer.nl/screenshots/18-5-2013%2016-01-29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 14:44
Weet iemand hoe ik kan inzoomen? met de - uitzoomen werkt maar inzoomen met de + werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
muiswiel..?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Ik speel met een laptop dus dat werkt helaas niet. Trackpad echter wel kom ik net achter :D Wel vreemd dat op het toetsenbord alleen uitzoomen werkt maar inzoomen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
probeer het eens met je numpad plus en min toetsen (waarschijnlijk moet je dan een fn key ingedrukt houden of zo). Die doen het vast wel.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
MaximusTG schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:26:
probeer het eens met je numpad plus en min toetsen (waarschijnlijk moet je dan een fn key ingedrukt houden of zo). Die doen het vast wel.
Werkt helaas ook niet. Ik heb maar een muis aangesloten want met het touchpad van mijn Macbook gaat de browser vaak naar de vorige pagina als ik uitzoom of inzoom. Dan verlaat je dus gewoon de game :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 09:53

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ben er ook maar aan begonnen :P. Als je mij wilt toevoegen, het is gewoon dezelfde naam als binnen Tweakers.

[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 19-05-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildpad
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Mijn ingame nickname is hetzelfde als hier op tweakers. Kan je me ook aan de lijst toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigris
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 22:56
Ook vandaag begonnen. Mijn ingame nickame is Tigris85. Nu level 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Mijn naam is DavidNL, ik ben ook vandaag begonnen. Is de open beta pas net bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Zojuist begonnen; altijd wel lekker dit soort spellen; veel Anno reeks gespeeld en Astroempires. Mijn ingame nicknaam is: Onversaegd. Zag DavidNL al in de chat voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Doler schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:01:
Zojuist begonnen; altijd wel lekker dit soort spellen; veel Anno reeks gespeeld en Astroempires. Mijn ingame nicknaam is: Onversaegd. Zag DavidNL al in de chat voorbij komen.
Ik heb je toegevoegd als het goed is. lukt me niet je vanuit de chat te pm-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
q-enf0rcer.1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:04:
[...]

Ik heb je toegevoegd als het goed is. lukt me niet je vanuit de chat te pm-en.
Heb je chat bericht ontvangen. Ben ook wel benieuwd wat hun toekomst plannen zijn. Vnl. gebied van guilds / handel / combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Kost een hoop geld zeg een medium ship...

5 medium ropes: 50k elk = 250k
5 medium planken = 250k
5 medium sail = 250k
boot zelf = 300k
trade mannetje = 400k

Dan de pier nog met tradehuisje = 275k + 85k
Lighthouse level 2 (ervanuit gaat dat deze al vol zat) 80k dacht ik

=1.890.000 gold, en dan heb ik het niet eens over de grondstoffen. Het is wel aan te raden een medium-ship te hebben voor trading. Dan is de capiciteit groter en zo'n trade-mannetje is al 400k. Zonde als je die op een small-ship zet vond ik

Ik ben ook nog steeds op zoek naar medium-eiland met herbs. Heb wel al een medium gevonden met hemp, opzich ook wel interessant voor mijn huidige, maar zoiets moet je strategisch aanpakken denk ik. Alles op kleine eiland verkopen. Grondstoffen vervoeren naar main. Abandon doen, dan nieuwe opbouwen en ondertussen zorgen dat je genoeg linnen garments behoud, anders beland je in een crisis

Dus, we zijn aan het bezuinigen voor het laatste stukje, ik hoop dat ik vanavond eindelijk die boot heb. Kan ik spices invoeren en worden mijn merchants weer wat blijer.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenmeijer.nl/screenshots/20-5-2013%2009-22-20.jpg

edit: Gaat lukken, medium ship nu in de maak, nog 350k sparen voor trader van 400k, zou over 6 uur qua geld rond moeten zijn (als de hamers niet verkocht worden die ik te koop heb staan, anders eerder)

[ Voor 59% gewijzigd door Paniohitus op 20-05-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Over eilanden gesproken (die je kan ontdekken): voor de Monastery garden heb je echt een eiland nodig met herbs? Heb nu 6 eilanden ontdekt, maar allemaal óf hennep óf graan eilanden. |:(
Gewoon maar door blijven zoeken totdat een herbs eiland gevonden is, denk ik... :P

Edit: useless post dit, lees nu pas écht de beschrijving van de "Produce: Beer" quest. Het is nog vroeg. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Martell op 20-05-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
Preddie schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:22:
Kost een hoop geld zeg een medium ship...

5 medium ropes: 50k elk = 250k
5 medium planken = 250k
5 medium sail = 250k
boot zelf = 300k
trade mannetje = 400k

Dan de pier nog met tradehuisje = 275k + 85k
Lighthouse level 2 (ervanuit gaat dat deze al vol zat) 80k dacht ik

=1.890.000 gold, en dan heb ik het niet eens over de grondstoffen. Het is wel aan te raden een medium-ship te hebben voor trading. Dan is de capiciteit groter en zo'n trade-mannetje is al 400k. Zonde als je die op een small-ship zet vond ik

Ik ben ook nog steeds op zoek naar medium-eiland met herbs. Heb wel al een medium gevonden met hemp, opzich ook wel interessant voor mijn huidige, maar zoiets moet je strategisch aanpakken denk ik. Alles op kleine eiland verkopen. Grondstoffen vervoeren naar main. Abandon doen, dan nieuwe opbouwen en ondertussen zorgen dat je genoeg linnen garments behoud, anders beland je in een crisis

Dus, we zijn aan het bezuinigen voor het laatste stukje, ik hoop dat ik vanavond eindelijk die boot heb. Kan ik spices invoeren en worden mijn merchants weer wat blijer.
[afbeelding]

edit: Gaat lukken, medium ship nu in de maak, nog 350k sparen voor trader van 400k, zou over 6 uur qua geld rond moeten zijn (als de hamers niet verkocht worden die ik te koop heb staan, anders eerder)
Zo! Inderdaad, ben ook druk bezig met m'n Medium Ship.. Even goed doorsparen :*)
Nog een klein uurtje en ik heb op beide eilanden een nieuwe sector 8)
Dan direct even de boel opnieuw indelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:36

BombaAriba

Ondertitel

Ik ben ook maar begonnen met Anno Online, aan gebrek aan een echte anno game op osx en het feit dat ze allemaal maar niet lekker willen draaien in wine.

Het enige wat ik nog niet snap aan deze game is hoe Ubisoft hier geld aan gaat verdienen? Want alle opties zijn toch ook voor niet betalende mensen aanwezig? Je bent alleen wat trager maar dat maakt niet uit aangezien er geen oorlog oid mogelijk is. Of zie ik iets over het hoofd?

Edit:

Ik heb iedereen uit de lijst maar even toegevoegd als vriend, wie weet later nog handig. Mijn nickname ingame is BombaAriba.

[ Voor 13% gewijzigd door BombaAriba op 20-05-2013 12:37 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:19
BombaAriba schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:19:
Ik ben ook maar begonnen met Anno Online, aan gebrek aan een echte anno game op osx en het feit dat ze allemaal maar niet lekker willen draaien in wine.

Het enige wat ik nog niet snap aan deze game is hoe Ubisoft hier geld aan gaat verdienen? Want alle opties zijn toch ook voor niet betalende mensen aanwezig? Je bent alleen wat trager maar dat maakt niet uit aangezien er geen oorlog oid mogelijk is. Of zie ik iets over het hoofd?
P2A zie je wel vaker voorkomen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik zit een beetje te twijfelen met mijn eerste eiland. Heb een klein hemp eiland met 5 stone deposits gekoloniseerd. Echter ben ik voor de grap een beetje blijven zoeken naar eilanden en vond ik ook een hemp eiland met 5 stone deposits, 4 fresh water en 1 iron deposit.

Zou het nou de moeite waard zijn om dat eerste eiland op te geven en het andere te koloniseren? Ik heb het eerste eiland nog praktisch niet ontwikkeld. Of is het toch triviaal en kan ik net zo goed wachten tot ik het eerste eiland een keer kan vervangen door een medium eiland zoals Preddie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Je zal niet veel later een Herb-eiland nodig hebben. Aan te raden is om er dan eentje te vinden die medium-herb is. Je vind dan misschien ook direct wel een medium-hemp, anders switch je 2-keer van eiland en dat kost toch behoorlijk wat resources (afhankelijk wat je al gebouwd heb natuurlijk, maar kan flink oplopen)

[ Voor 86% gewijzigd door Paniohitus op 20-05-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Het duurt allemaal wel erg lang zeg... doe mij maar een game waar in initieel geld aan betaal en dan op mijn eigen tempo kan spelen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Leuk extraatje van BlueByte: elke Open Beta tester heeft een Golden Ship ontvangen. Het is een small transporter ship, maar toch met 50 capacity en 2 vrije slots. Had voor de Closed Beta testers liever ook zoiets gezien, maar dan met meer capacity. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 16:15
Ik ben ook begonnen met Anno Online. Lijkt me wel een interessant spel die niet al te verslavend werkt. Als je niet online bent kun je niet achteruit gaan, alleen maar stil blijven staan. Ik hoef niet bang te zijn dat iemand mij overvalt en mijn halve dorp plat brand.

Maar ik vind het tot nu toe nog een beetje saai. Tot nu toe is het veel van hetzelfde met weinig uitbreiding. Mijn inzien ook nog weinig tactisch. Ik ben level 5 en heb ruim 600 vassels.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefanovic45 op 22-05-2013 19:13 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
vraagje, om goederen van het ene naar ander eiland te krijgen moet ik dan elke keer handmatig een schip sturen?
je kunt het niet auto instellen zoals bv bij anno 1701?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
GoVegan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:19:
vraagje, om goederen van het ene naar ander eiland te krijgen moet ik dan elke keer handmatig een schip sturen?
je kunt het niet auto instellen zoals bv bij anno 1701?
Dan moet je helemaal op het laatst van het instellen het vinkje 'continous' aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Ach ja, het is zoals Stefan ook zegt, een lekker spelletje voor tussendoor; terug naar de oude glory van Anno 1602; maar met nog de onzekerheid wat ze gaan doen rondom extra end-game uitdagingen.

Ben nu ook lvl 5, met bijna 900 vassels, en chronisch geld te kort dankzij al die dure productiegebouwen die ik nu aan het plaatsen ben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
28 mei komt er een eerste grote update, dit is de change log. Lijkt erop dat er guilds gevormd kunnen worden, tijd voor een GoT guildje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Martell schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:33:
28 mei komt er een eerste grote update, dit is de change log. Lijkt erop dat er guilds gevormd kunnen worden, tijd voor een GoT guildje? :P
Kunne we daar ingame met elkaar chatten ;)

Maar prima, als iemand met hoog lvl er een aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:06
Hmm, als ik dit zo lees krijg ik er zo'n typische facebook game gevoel bij.

Is dat terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:43

Ankh

|true

StefanvanGelder schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:25:
Ik ben ook begonnen met Anno Online. Lijkt me wel een interessant spel die niet al te verslavend werkt. Als je niet online bent kun je niet achteruit gaan, alleen maar stil blijven staan. Ik hoef niet bang te zijn dat iemand mij overvalt en mijn halve dorp plat brand.

Maar ik vind het tot nu toe nog een beetje saai. Tot nu toe is het veel van hetzelfde met weinig uitbreiding. Mijn inzien ook nog weinig tactisch. Ik ben level 5 en heb ruim 600 vassels.
Vanaf 1500 Vassels gaat het echt lopen, heb het net gehaald en de upgrade van het eind staat nu aan. Overigens kwam ik deze website tegen: http://guidescroll.com/category/games/anno-online/
Vooral Anno Online Efficient Chain Production Layout is erg handig. Ben nu eigenlijk al mijn huidige productions aan het updaten. Het voordeel van het spel is toch wel dat je gratis dingen kan verplaatsen. Het is even passen en meten.

Overigens ben ik in voor een GoT guild :-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Ben uiteraard ook al wat verder. Gaat lekker en heb nu bijna 1500 merchants. Ben bezig met tweede trade-station aan te leggen en een tweede exploration-ship die ook full-time gaat zoeken naar medium-eilanden.

Het is geen typische-facebook-spelletje, want dit spel doe je niet even vluchtig tussendoor. Als je eenmaal door hebt hoe je de huisjes het beste kunt plaatsen e.d. kost het minder tijd, maar er valt veel te tweaken zoals Ankh al laat zien. Voor Facebook zou dit spel niet geschikt zijn.

Tot nu toe vind ik het wel leuk, maar ben bang dat ook de guilds-opties te mager zullen zijn om echt een 'multiplayer' gevoel te hebben, want dat mis ik wel. Er is wel een markt waar je kunt traden, maar dat zouden net zogoed computertegenstanders kunnen zijn. De chat is het enige waar je aan kunt zien dat er meerdere mensen het spel spelen...
Ik hoop echt dat je uiteindelijk iets gezamelijk kan gaan doen. Zoals een gezamelijke vijand uitschakelen, of samen rare-resources ontdekken of eilanden bezetten waarvan je weet dat ze wel aangevallen kunnen worden, maar waar goud (oid) te halen valt. Denk wel dat het een enorme ontwikkelperiode zal worden voordat dit wordt ingebouwd, maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 22:41
Sinds een week ben ik ook aan het spelen. Ik ben nu net level 6. Mijn ingame nick is KoosM. Vind het op zich wel een aardig spel alleen mis ik ook wel het multiplayer element. Maar goed ze zijn nog maar net begonnen en het spel is nog in beta, dus wie weet wat men nog toe gaat voegen.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Aaaah, medium hemp island gevonden. Met 4x iron ore en 1x salt. Vind dat toch niet zo spectaculair om hem te koloniseren als vervanging van mijn kleine hemp island met 5x stone, 1x iron en 4x fresh water.

Hopelijk vind ik snel een medium herbs of wheat :/ (heb een extra island slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487

Leuk, ga het ook eens proberen!
Vroeg uren anno 1602 gespeeld.
Ik hoop echt dat je uiteindelijk iets gezamelijk kan gaan doen. Zoals een gezamelijke vijand uitschakelen, of samen rare-resources ontdekken of eilanden bezetten waarvan je weet dat ze wel aangevallen kunnen worden, maar waar goud (oid) te halen valt. Denk wel dat het een enorme ontwikkelperiode zal worden voordat dit wordt ingebouwd, maar we zullen zien...
Dat is inderdaad gaaf, krijg je wat competitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 16:36

niq

Eet nooit gele sneeuw!

De nieuwste patch gaat nu op de anno-online server.
Nog even wachten tot ze weer online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
Preddie schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:07:
[...]
Het is geen typische-facebook-spelletje, want dit spel doe je niet even vluchtig tussendoor. Als je eenmaal door hebt hoe je de huisjes het beste kunt plaatsen e.d. kost het minder tijd, maar er valt veel te tweaken zoals Ankh al laat zien. Voor Facebook zou dit spel niet geschikt zijn.
[...]
Ty :Y dan ga ik het eens proberen als ik er in kan komen (is nog closed beta toch?).

Edit: ah ik zie dat je nu gewoon kan registreren, nice :)

[ Voor 5% gewijzigd door Noxious op 28-05-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Nee, het is intussen een Open Beta. Game servers zijn nu offline zoals niq aangaf, maar als het goed is kun je zo een accountje maken en spelen. :)

Overigens, kan ik worden toegevoegd aan de lijst actieve spelers? Ingame nick is Martell. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
Degene die de guild heeft gemaakt (ik zie namelijk al dat die er al is) kan je iedereen uit de lijst toevoegen? Ik zie geen directe optie om jezelf aan een guild toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Laatst online: 31-05 12:12
Zag net dat er een GoT guild is, dus moest er ook wel een topic zijn ^^

Mijn ingame nick is Nijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Punt met guilds is (als ik het goed herinner), dat je max 25 spelers in je guild kan hebben. De leader kan 5 man uitnodigen die dan zelf ook elk weer 5 man kunnen uitnodigen.

Ik hoef niet in de guild (tenzij er ruimte zat is) gezien ik niet zo heel actief ben (omdat het eigenlijk geen echte multiplayer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Viel me trouwens wel meteen op dat ze sommige icoontjes veranderd hebben :). Daar zaten voorheen een paar dubbele tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Zou ook graag een invite voor de guild willen. Ingame nick is ook Aapenootjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 11:41
Ik ben nu ook lid van de gilde, ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Ik zie ook graag een invite tegemoet voor de GoT guild: Onversaegd is mijn ingame naam.

Ik weet niet precies hoe het invite systeem werkt; maar een guildhall zal wel een minium zijn om anderen te kunnen inviten als niet guild founder.

Sta op het punt om mijn colonization ship voor mijn eerste nieuwe eiland te versturen, yeah! :) Hemp here I come.

[ Voor 27% gewijzigd door Doler op 28-05-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Ik bouw zo een guildhall, zal wel wat invites versturen

Je hebt dus resources nodig voor de uitbreidingen
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenmeijer.nl/screenshots/28-5-2013%2020-11-15.jpg

Ik kan nu nog geen zout minen... , zal binnenkort wel kunnen

[ Voor 64% gewijzigd door Paniohitus op 29-05-2013 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
Preddie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:20:
Ik bouw zo een guildhall, zal wel wat invites versturen

Je hebt dus resources nodig voor de uitbreidingen
[afbeelding]

Ik kan nu nog geen zout minen... , zal binnenkort wel kunnen
Ik heb een Guild Hall neergezet en moet zeggen dat het (nog) totaal overbodig is, de enige functionaliteit die is toegevoegd na het plaatsen van de Guild Hall is het wijzigen van de Guild naam...

In de toekomst zullen deze functies vast wel uitgebreid worden.. helaas moeten we het nu doen met 5 Guild member slots.. Denk dat het ook nog niet echt zinvol is om nu al om resources te besteden aan extra members slots..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, het blijft wel geinig spel om af en toe op in te loggen, maar het is ook wel erg vervelend af en toe dat je zooooo lang moet wachten. Zeker met het nu vinden en koloniseren van een eiland. Eerst al die onderdelen van je schip maken, die je niet in een wachtrij kan zetten. Dan het schip zelf bouwen, om die vervolgens aan een doel vast plakken dmv een bemanningslid. Ik wacht nu nog op genoeg geld voor het schip, dan kan ik er vervolgens een loadsman in zetten. Heb al een ontdekschip en een transportschip (met die Mate). Ook nog een leeg gouden schip, maar daar mag geen loadsman in of zo (is ook wel een beetje zonde natuurlijk).
Nuttige toevoeging w.m.b. dus een soort wachtrij optie, waar je dingen in kan zetten die dan uitgevoerd worden zodra er aan de voorwaarden voldaan wordt. Al lijkt het me sterk dat dat erin komt, dat zal de inkomsten door gekochte rubies wel verminderen. Misschien dat je zoiets wel met een eigen tool kan doen..
Heeft er al iemand aan de verleiding toegegeven trouwens :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Nee, ik krijg een beetje een grind gevoel bij dit spel, en daar ga ik geen geld aan geven.. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Omdat ze het spel opgebouwd hebben als een typische MMO-RTS zijn de punten als trage gameplay/inkomsten en geen wachtrij begrijpelijk MITS er multiplayer is en dat zijn ze vergeten.

Echter, als bijvoorbeeld morgen ineens alle multiplayer features in het spel komen dan is het snel game over met het pay2win (gezien je alle grondstoffen kan kopen).

Ik heb dan ook het gevoel dat ze niet weten wat ze met dit spel willen of waar ze naartoe willen.

Daarom zou ik op dit moment ook niet willen betalen voor het spel, want het bied eigenlijk van alles niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Als ze het nou zouden ombouwen dat je eenmalig betaald - ik zou er denk ik wel tot 30 euro voor uit willen geven, en dat je dan vervolgens zelf de snelheid in kan stellen. Dat het hele economie-systeem weer een beetje zoals in 1602/1404 wordt. Maar dat er ook nog de mogelijkheid tot "realtime" multiplayer blijft.
En dan wel in de browser, zoals nu.
Want Anno 1602 blijft het lekkerst spelen imho. Maar helaas geen widescreen hoge resolutie mogelijk. 1503 ook beperkt wat dat betreft, en vervelend systeem qua grondstoffen aan bewoners aanbieden.
1701 speelt niet lekker, lag in de engine lijkt het wel. 1404 komt dan toch nog het beste in de buurt van wat ik zoek, maar de 3d-engine hoeft van mij niet, zoals bij Anno Online is super.
En die hele Orient vind ik vervelend. Ik wil gewoon met mn westerse schepen hun eilanden inpikken en er dan in mijn bouwstijl plantages neerzetten zoals in 1602 en 1503. Niet ook nog een hele Oosterse bevolking ondersteunen.

Maar goed, dat zal toch niet gebeuren... Heb nu net mn eerste koloniseerschip weggestuurd in Anno Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ben ik nou te ongeduldig of klopt het dat ik nog geen nieuw eiland kan ontdekken. De knop "Discover..." is te vinden in het eilanden menu, en een van de quests is om een hennep boerderij te bouwen, echter werkt de knop niet. Moet ik eerst zelf een schip gebouwd hebben? Ik heb al wel een schip wat ik gekregen heb. Daarnaast zou ik ook wel lid willen worden van de GOT guild. Ingame nick KoosM.

[ Voor 76% gewijzigd door boaty op 30-05-2013 17:34 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, je moet een schip bouwen, en daar moet ook nog eens een bemanningslid op, de sailor (dacht ik) dan kan je met dat schip verkennen. Als die dan wat gevonden heeft moet je met een ander schip met een loadsman erop dat eiland koloniseren. Dat schip wordt dan verbruikt.
Weet niet of ik nu de namen van de mannetjes goed heb, maar zo ongeveer iig.
Was trouwens beetje irritant, ik was nog aan het koloniseren etc., en ik had al een Mate, een schip, en een transportroute. Komt die quest ineens, moet ik het nog een keer doen omdat ie niet herkent dat ik het al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Heb een slot bijgekocht voor de GoT guild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
<-- invite me :D

Heb nu een keus: een gevonden medium hemp eiland met 4 water, 3 zout, 1 fur en 1 iron al gaan koloniseren als 3e eiland

; of nog 2 dagen aanhouden en ondertussen zoeken naar een betere. Wat zeggen jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Doler op 04-06-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik vraag me af of je snel iets beters tegen komt. Je kunt de kat even uit de boom blijven kijken uiteraard, dat heb ik zelf ook wel gedaan. Je moet dan wel goed opletten dat de timers niet even accuraat zijn. Ben op die manier al eens een mooi eiland kwijt geraakt.

Heb zelf net een medium hemp met 4 water, 1 stone, 2 iron en 3 fur gekoloniseerd. Hierna koloniseer ik een medium hemp met 3 water, 1 zout, 3 iron en 1 fur en als laatste nog een medium wheat met 3 water, 2 zout, 1 steen, 1 iron en 1 fur.

Heb nog wel een paar aardige in de lijst staan maar dit leken mij de beste voor nu.

Guild lidmaatschap kun je denk ik beter via DonVito regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Aapenootjes op 04-06-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
Doler schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:45:
<-- invite me :D

Heb nu een keus: een gevonden medium hemp eiland met 4 water, 3 zout, 1 fur en 1 iron al gaan koloniseren als 3e eiland

; of nog 2 dagen aanhouden en ondertussen zoeken naar een betere. Wat zeggen jullie?
Invite is verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik had een poging gedaan voor de Shipwreck story contest, maar helaas niet gewonnen. De opdracht was een verhaal schrijven hoe het schip wrak daar gekomen is. Gezien ik hem via DM had gestuurd (en verder niemand hem heeft gelezen) wil ik hem hier alsnog delen.

There, I’m back again
by Bilbo Bakings.

We begin our story in the tavern of Newport named the Prancing Horsey. Each night the men of Newport come here to share a drink, have a laugh and relax after a day of labor. This is where stories are told, rumors are made and people get drunk. Speaking of drunk people …

“THAT shipwreck north of here … hic … is called Pandora and it’s crew … sniff... are blue men with tails … hic ...!”, said James Cameo just before he passed out.

“You are not only drunk but also wrong”, said Borbossa. “That ship is called the Pearl Black and it’s crew was cursed. They turned undead in the moonlight while there captain turned into a sparrow.”

“I heard that it’s the ship of Captain Right Hook, who lost his hand to a crocodile that also ate his alarm clock?”, said young boy Peter while cleaning a pan.

“Noohooo, it’s … hihi … the ship the White Walker and it’s a sign that winter is cuming! Hahaha!”, said Eddark Stard, also known as the village idiot.

“You are a fool Eddark, we are in the tropics and saying strange things like that will one day make you loose your head.”, said James before passing out again.

“All of you are wrong!”, said a loud but deep voice.

It came from the corner of the room where Aragone, also known as Stryder, was smoking a pipe and wearing a dark hood with cloak. He was a descendant of the mayor of Newport,from the first family that set foot on this island.

“The true story of the shipwreck might not have a cursed crew, blue people or ticking crocodiles. No, it’s about common people and is one worth telling.”

So began Aragone the true story of the shipwreck in the north.

It was the ship of Captain Luke Skywater, who sailed across the Seven Sea’s, from Eastros to Westros. He sailed alongside his father, Anakin Skywater. People whispered that Anakin was even more evil than Luke and called him Dark Father, since there was a lot of anger in this one.

Together they pillaged and rampaged every ship and settlement they came across. Leaving no man alive, sinking every ship and burning every settlement. But of course, they took all the gold and treasures with them

Like his father Luke also gained a nickname, they called him Captain Nosepick. Because Luke had an uncontrollable urge to pick his nose, but he always did it in secret. If somebody saw him picking his nose or talking about it, they would get their nose torn off and their tongue cut out! So nobody could spread around, specially not to his father. For Luke feared his father just as everyone else did.

But one night, Luke and Anakin stood on the brigde, navigating the way true a common storm. Luke could not control his urge and he picked his nose in front of his father ...

Anakin saw what his son did and filled with anger he grabbed his saber, cleaving Lukes right hand clean off in one smooth swipe. The saber was red with Luke’s blood. Luke screamed; “Why!?”

“Luke, I am your father”, Anakin said, “and I will not let you put our family name to shame with your bad habit!”

During this incident the ship sailed off course and crashed into the cliffs on our island. Killing every last one of the crew instantly as well as Luke and Anakin Skywater. If you walk up on the beach near the ship at midnight and you look up, you can see a bright star that people now call the Death Star, since death been busy that night.

“I have to close the tavern lads, you all have to leave.”

The people listening to Stryder look behind them and saw the bartender ready to close the tavern. As they turned back they noticed Stryder was already gone and Borbossa said, “I have seen people sneak away in silence, but to disappear like that is a rare gift.”

So the fellowship of the story went outside, looking at the two firetowers wondering about the return of the storyteller ...

Will we ever find out if Stryder returns? Will we know why this story is called There, I'm back again and wil we know what Bilbo Bakings has to do with all of this. Those are stories for another night in the Prancing Horsey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist ook een account aangemaakt. Wie me wil toevoegen, leuk! (zelfde naam als hier)
Vanavond ga ik er eens een uurtje voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Wat ik echt vervelend is dat het volgens mij niet mogelijk is om handelsroutes te wijzigen. Daarvoor moet je hem eerst verwijderen en dan een nieuwe maken. Met een beetje pech zit je een half uur te wachten voor je schip weer in de haven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Jep, dat vind ik ook heel irritant. En volgens mij is het niet mogelijk om bv met een schip met 40 capaciteit op de heenweg 40 iets mee te nemen, dat af te leveren en dan 40 iets anders weer mee te nemen. Denk dat dat is om te voorkomen dat je dan niet iets mee kan nemen omdat je schip zn spullen bv niet kwijt kan op het ene eiland. Leek mij namelijk handig om bv met mn hennep eiland mn scheepje stenen en hout 20/20 steeds te laten meenemen en dan 40 hennep terug (of wat er dan ook klaar was). Maar dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Ik moet zeggen, tof spel. Vooral handig dat je shops gewoon doorgaan terwijl je het spel afsluit. Kan je de volgende keer als je weer start weer het één en ander bouwen :) . Bevalt me wel.

Als er nog plek in de guild is wordt ik graag ge-invite :D !

M.b.t. de friend die je kan toevoegen, ik las in de guide die op anno-online staat dat je onderling met andere players kan handelen. Handig als je een tekort hebt aan hout en een ander niet weet wat die er mee aan moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
Waar heb je "fresh water" op een eiland eigen voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
om papier te maken van hout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
@jwvb
Je mag mij ook wel in de TS noemen :)! Meer zielen betekend meer vreugd. Zien mensen die het topic voor het eerst openen ook gelijk dat er aardig wat GOT'ters aanwezig zijn in deze game! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
oooh ke, zover waren we nog niet. komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ook voor fur coats heb je fresh water nodig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
en zover ben ik dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik ook nog niet hoor. Ben de laatste dagen vooral druk bezig met mijn nieuwe eilanden. Heb 3 mediums (hemp, herbs en wheat) gekoloniseerd en ben voorlopig nog even bezig om alles goed op te zetten.

Ik heb ook nog geen bier productie, eerst wil ik even uitvogelen waar ik alles ga produceren en hoe ik het transport van de goederen regel. Zo kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen om het bier op het herbs eiland te produceren, daarvoor moet ik dan echter wel wheat aanvoeren. Of ik produceer het op mijn wheat eiland maar de vraag is of dat niet zonde van de ruimte is. Ik kan ook alle grondstoffen naar mijn hoofdeiland sturen en de eindproducten daar produceren. Echter heb ik daar het liefst zoveel mogelijk ruimte voor huizen.

Ik denk dat ik dit beter een keertje kan uittekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 13:20

StM

Lopen de kosten voor extra guild slots op? Ik heb zat resources en speel eigenlijk al 2 weken amper meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Helaas wel ja. Volgende unlock kost 240 tools, 340 herbs en 420 salt.
Salt is het grootste probleem, het duurt nog wel even voordat ik dat produceer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000

Klippy

Still Game

MaximusTG schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:51:
Nou ja, het blijft wel geinig spel om af en toe op in te loggen, maar het is ook wel erg vervelend af en toe dat je zooooo lang moet wachten. Zeker met het nu vinden en koloniseren van een eiland. Eerst al die onderdelen van je schip maken, die je niet in een wachtrij kan zetten. Dan het schip zelf bouwen, om die vervolgens aan een doel vast plakken dmv een bemanningslid. Ik wacht nu nog op genoeg geld voor het schip, dan kan ik er vervolgens een loadsman in zetten. Heb al een ontdekschip en een transportschip (met die Mate). Ook nog een leeg gouden schip, maar daar mag geen loadsman in of zo (is ook wel een beetje zonde natuurlijk).
Nuttige toevoeging w.m.b. dus een soort wachtrij optie, waar je dingen in kan zetten die dan uitgevoerd worden zodra er aan de voorwaarden voldaan wordt. Al lijkt het me sterk dat dat erin komt, dat zal de inkomsten door gekochte rubies wel verminderen. Misschien dat je zoiets wel met een eigen tool kan doen..
Heeft er al iemand aan de verleiding toegegeven trouwens :+?
Eigenlijk precies mijn gevoel. Ik heb een paar weken met plezier gespeeld en een stad gebouwd, maar ik ben eigenlijk afgehaakt toen ik een tweede begon met koliniseren.
Duurt gewoon veel te lang, alleen al grondstoffen naar de eiland brengen duurt een uur. En om alles daar te krijgen moest ik 3x varen.
Op mijn hoofdeiland was even niet veel te doen, dus dat is inloggen, paar keer klikken, even kijken of alles loopt en dan weer utloggen tot 2 uur later.
Ik speel liever een hele zaterdagmiddag. Maar goed, daar is het gratis voor, alleen zijn de rubies dan te duur, want dan ben je een paar tientjes kwijt voor een paar uur plezier. Met offline Anno kan je voor dat geld oneindig spelen. Dus ik zie de meerwaarde van online nog niet zo. Handelen etc is leuk, maar ik vind bouwen sowieso leuker dus ik speel liever offline...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
tja het duurt allemaal wel lang, maar wel weer mooi dat het op de achtergrond doorloopt.
vind het wel leuk om paar keer per dag even te controleren of alles nog goed loopt.
maar als je echt dingen wil veranderen en bouwen dat is dat traagheid een groot nadeel.
vind ook jammer dat je geen geavanceerde routes kan doen, zo van eerst naar eiland1 en neem dat dit meer en dan naar eiland2, drop daar dit en neem dat mee, en via eiland 3 naar eiland 4. beetje anno 1701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
Netsrek schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:24:
@jwvb
Je mag mij ook wel in de TS noemen :)! Meer zielen betekend meer vreugd. Zien mensen die het topic voor het eerst openen ook gelijk dat er aardig wat GOT'ters aanwezig zijn in deze game! :)
Done! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Zo, nog 20 uurtjes en dan is het volgende stuk eiland weer ontdekt, kan ik eindelijk wat verder uitbreiden. Heb 275 merchants. Hemp eiland, herb eiland, en nu net een schip met merchant die wat spices bij Northburg gaat halen.
Ook al een paar keer dingen verkocht, dat levert best wat coins op. Zeker als je in zo'n dood spelmoment zit, had 550 tools, tja, lekker verkopen. Eerst via buy kijken wat de marktprijs is, vervolgens daar net onder gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
ik ben nu eindelijk op het punt beland waar ik bijna alles voor mijn bewoners via de trade naar binnen haal. Sommige mensen zetten dingen voor belachelijk lage prijzen neer, terwijl anderen spice voor extreem hoge prijzen neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
MaximusTG schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:30:
Zo, nog 20 uurtjes en dan is het volgende stuk eiland weer ontdekt, kan ik eindelijk wat verder uitbreiden. Heb 275 merchants. Hemp eiland, herb eiland, en nu net een schip met merchant die wat spices bij Northburg gaat halen.
Ook al een paar keer dingen verkocht, dat levert best wat coins op. Zeker als je in zo'n dood spelmoment zit, had 550 tools, tja, lekker verkopen. Eerst via buy kijken wat de marktprijs is, vervolgens daar net onder gaan zitten.
Moet je wel even opletten dat je niet onder de productie kosten gaat zitten. Want vaak zijn de marktprijzen lager dan de kosten. Wat dat betreft kun je ook geld besparen doos slim in te kopen.

Als je echter snel 's nachts aan je goudlimiet zit kan het zeker handig zijn om overdag te verkopen als je een tekort aan goud hebt en 's nachts bij te produceren.

Ik verkoop niet vaak omdat ik maar 1 pier heb en op elk moment wil kunnen inkopen. En zolang mijn warehouse vol is staan veel productiegebouwen in slaapstand zodat mijn inkomen per 30sec hoger is.

Het heeft zo allemaal zijn voor en nadelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, maar als mn warehouse vol zit met tools, en ik geen geld heb om er iets mee te doen kan ik ze beter verkopen natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 14:30
sianto schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:16:
ik ben nu eindelijk op het punt beland waar ik bijna alles voor mijn bewoners via de trade naar binnen haal. Sommige mensen zetten dingen voor belachelijk lage prijzen neer, terwijl anderen spice voor extreem hoge prijzen neerzetten...
Werkt dat niet alleen op korte termijn? Als je altijd spullen moet kopen ipv het zelf te maken ben je volgens mij vrij veel goud kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Ik koop ook veel spullen in. 2 medium-ships die vrijwel continu varen Vooral hamers bijvoorbeeld. Tuurlijk betaal je soms meer, maar als je berekend wat je kwijt bent bij een eventuele overproductie.... en vrijwel altijd koop ik spullen tegen een veel lagere prijs dan de productieprijs.

Als voorbeeld, hamers tegen 500, productieprijs rond 800+, linnen garments tegen 50 tot 200 per stuk, productieprijs 400 etc.Bier blijft wel duur, maar dat is een kwestie van tijd.

[ Voor 31% gewijzigd door Paniohitus op 13-06-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
Heeft iedereen z'n Rubies geclaimd? Morgen is de laatste dag!
Ik geloof dat de code voor iedereen hetzelfde is maar dat weet ik niet zeker, hieronder iig het bericht dat op mijn inlog pagina verscheen (http://en.anno-online.com/en/homepage)

Dear Anno Online fans,

It's that time of year again, the biggest video game convention is happening now in Los Angeles!
In order to celebrate E3, we would like to share the following voucher code:

2F5-EF9B-7894

You can redeem this code under "My Profile", 650 rubies will be directly credited to your game account.
The code is valid until 16.06.2013 and can be redeemed once per account only.
Enjoy!

The Anno Online Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:11

UTADDICT

NERF

Is de GoT guild nog een beetje levend? Zo ja, is er nog mogelijkheid tot een invite?

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Zie niet vaak meer dan 2 anderen online, maar heb zojuist nog even een slotje bijgekocht dus er is nu wel plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:47
Ik ben ook een tijdje geleden begonnen en nu aangekomen bij het punt dat ik kan gaan beginnen met handelen. Is het verstandig om spices en bier te kopen, zodat ik meer inkomsten krijg van mijn merchants inwoners? Of geef ik dan meer uit dan dat er extra binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
spices kan je alleen maar inkopen, en bier kan vrij duur zijn ten opzichte van wat je terugkrijgt, koop dan liever je herbs zodat je zelf bier kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Ik heb het net geinstalleerd, ziet er goed uit :).
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Niet bedelen om beta keys, hier bespreken we de game.
Wie keys weg te geven heeft: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1432971">Geef hier je game vouchers weg!</a>
Ook daar NIET bedelen om keys!