Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftman380
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 15:49
Na ontzettend veel ongelukjes, pech en onbenulligheid ben ik in 2 jaar tijd toe aan mijn 6e telefoon.
Nu ben ik het helemaal zat dat die dingen kapot gaan, en ik heb besloten niet voor het nieuwste van het nieuwste te gaan maar ik stel als hoofdeis dat de telefoon SLOOPvast moet zijn. Als mijn telefoon op de straat valt wil ik me als laatste zorgen hoeven maken over een scherm wat finaal overhoop is.

Nu heb ik sinds enkele maanden de Samsung Xcover 2 in het vizier. De review die hier op tweakers staat is alles behalve lovend, vooral wat betreft het design en de hardware ten opzichte van wat er heden ten dage mogelijk is.

Nu kwam ik gister ook de Sony Xperia Z tegen. Nu heb ik al Sony (Ericsson) sinds de T630 (sinds ongeveer 2004/2005) en Sony is me altijd ontzettend goed bevallen, behalve dat de duurzaamheid van het merk erg tegenvalt. Nu pretendeert de Sony Xperia Z ook sloopvast te zijn.

Wetend dat ik het niet kan opbrengen voorzichtig met mijn telefoon te doen (ik gooi hem niet moedwillig van het balkon af maar mijn broekzak zit wel ruim een meter boven de grond), welke zal dan de voorkeur hebben. De bewezen Xcover2 of zal de Xperia Z het ook zeker een goede tijd uithouden. Ik zal de telefoon inclusief een abonnement nemen dus de kosten komen nagenoeg overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 14:14
De Xperia Z is waterdicht, maar heb niet het idee dat je er vrolijk mee kan gooien, ik doe het met die van mij in ieder geval niet. Wat misschien wel een mooie optie is om de Xperia Z aan te schaffen met een stevig hoesje erbij, dan hoef je je over het vallen geen zorgen te maken en heb je toch een high-end telefoon. Maar als je toch aan een hoesje begint dan kan dat met elke telefoon uiteraard.

Maar misschien dat er mensen met een XZ zijn die em al wat vaker hebben laten vallen, die van mij is alleen nog maar van krap een halve meter op vloerbedekking gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De XZ is echt enorm mooi, het scherm is supersterk en krasvast, maar het frame is na 1 val (per ongeluk uit mijn jaszak gevallen) beschadigd aan alle hoeken. Ook heb ik nu waarschijnlijk een krasje oid bij de lens van de telefooncamera. :(

Nu gaat het uiteindelijk om het scherm en dat is nog prima heel. De rest is natuurlijk wel heel erg jammer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftman380
Excuus ik zie net dat er een apart Mobile aankoopadvies forum is. Ik zal meteen m'n eigen topic reporten.

Het volgende filmpje lijkt optimistischer wat betreft vallen, dan de realiteit die Jorgen is overkomen...
YouTube: Xperia Z Drop Test and Waterproof Limitations *MWC 2013*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Cea > maa

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Daar zitten ook een hoop gevallen bij waarbij er blijkbaar geen gebruikersschade is, let daar dus wel op.

De Xperia Z is zeker een hele mooie telefoon, waterdicht en stofdicht, mits je natuurlijk de klepjes goed dicht doet. Stootvast tot mindere mate, maar dat moet je ook niet verwachten van een telefoon die zo dun is, vind ik.

Echte stoot- en krasvaste telefoons die ook nog eens waterdicht zijn, bestaan nagenoeg niet. Of je moet kijken naar inderdaad de Samsung XCover, Sonim of Outlimits. Maar dat zijn meestal ook niet de snelste, nieuwste of moeders mooiste.

Niet lullig bedoeld en ik ken de omstandigheden verder niet, maar misschien moet je ten eerste toch maar eens gaan kijken hoe je jouw toestel gebruikt en er wat voorzichtiger mee omgaan in het vervolg? Smartphones zijn namelijk wel bedoeld voor dagelijks gebruik, maar natuurlijk niet om te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor een goede oude Nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Of zoiets als de Caterpillar CAT B15

Afbeeldingslocatie: http://eurodroid.com/edpics3/catb15.jpg

Hou wel in gedachten dat niets 100% is. Perfect voorbeeld daarvan is een YT filmpje waarin een PR gast op een beurs stand staat te vertellen tegen een verslaggever dat de telefoon onbreekbaar is waarop de verslaggever mag testen, een ram op de rand van de tafel en kapot.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Kijk es naar de motorola defy +, nieuwprijs 158 euro, android, (2.3) en ip67 gecertificeerd.
Als je de dopjes erin hebt zitten is ie geheel waterdicht, ik trap de mijne regelmatig de spoelbak in, werkt nog perfect.

Gorilla glas dus ook krasvrij.
En voor 158 euro is het een koopje.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Leo1010 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 02:28:
Of zoiets als de Caterpillar CAT B15

[afbeelding]

Hou wel in gedachten dat niets 100% is. Perfect voorbeeld daarvan is een YT filmpje waarin een PR gast op een beurs stand staat te vertellen tegen een verslaggever dat de telefoon onbreekbaar is waarop de verslaggever mag testen, een ram op de rand van de tafel en kapot.
Dat was met een Sonim die nog wat onbreekbaarder zou moeten zijn dan de CAT die jij hier aandraagt.
Marxje1981 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:44:
Kijk es naar de motorola defy +, nieuwprijs 158 euro, android, (2.3) en ip67 gecertificeerd.
Als je de dopjes erin hebt zitten is ie geheel waterdicht, ik trap de mijne regelmatig de spoelbak in, werkt nog perfect.

Gorilla glas dus ook krasvrij.
En voor 158 euro is het een koopje.
Is wel stevig, maar niet stootvast natuurlijk. Gorilla Glass is namelijk leuk, maar het display eronder kan nog steeds breken. Dat heb ik al meerdere malen meegemaakt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Je wil dus voornamelijk stootvast en minder watervast? Die laatste is namelijk wel een hele andere eis. Met de nodige hoesjes kan de eerste al vrij eenvoudig mogelijk worden gemaakt. Hoewel mijn Desire Z zonder bescherming zeker 100+ vallen op beton heeft overleefd.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftman380
Ja ik ben ook altijd van de hoesjes en dergelijke geweest. Screen protector erop. Telefoon is me een keer in de afwas gevallen vandaar de waterdichtheid. De waterdichtheid is niet een hoofdeis.

Ik baalde vooral toen ik mijn Xperia P tijdens een sportwedstrijd in mijn broek had gewikkeld, in mijn sporttas met allerlei andere kleding en handdoek enzo omheen. Uiteindelijk na de wedstrijd deed ik de telefoon aan en ik zag dat het glas helemaal gebroken was. Na het lezen van het bericht van alex 3305 heb ik eens gekeken en warempel het 'onderglas' is gebroken. Waarschijnlijk is iemand op de sporttas gaan staan ofzo en is er teveel druk op de telefoon gekomen.

En Ik moet Alex3307 wel gelijk gegeven dat ik voorzichtiger moet doen maar dat denk ik altijd als ik een nieuwe telefoon heb. "Met deze ga ik zeker 3 jaar doen" denk ik dan....

@Leo1010: Dat filmpje ken ik inderdaad en hilarisch om te zien. Ik kan me niet voorstellen dat die telefoon ooit nog een succes is geworden.

Ik twijfel nog hard over de keuze tussen de Xcover2 of de Xperia Z. Ik wacht het denk ik nog een maand af. Wellicht zijn er dan meer ervaringen met beide telefoons, dan enkel de dode pixels en fabrieksfouten.
Pagina: 1