welk geheugen moet ik kiezen ?

Pagina: 1
Acties:

• gearshot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05-2023
ik weet dat het ddr 3 is en dat ik een 1600 mhz nodig heb
maar je ziet altijd timings staan bv. Timings: CL10 10-10-28
is het nou hoe hoger hoe beter of hoelager hoe beter

ik heb een ASUS SABERTOOTH 990FX/GEN3 R2.0 moederbord
en wil er 32 gb in hebben
welke set kan ik daar het best bij in doen ?

gr wilco

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 22:07

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat kan je toch via Google vinden? Wikipedia heeft een heel mooi artikel over computer RAM en wat de timings betekenen en wat je dus het liefste hebt. Heb je ook de PMG FAQ gelezen?

Commandline FTW

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:05:
Dat kan je toch via Google vinden? Wikipedia heeft een heel mooi artikel over computer RAM en wat de timings betekenen en wat je dus het liefste hebt. Heb je ook de PMG FAQ gelezen?
Waarschijnlijk wil TS gewoon fatsoenlijk advies van mensen die er verstand van hebben en niet van een random internet pagina.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hoe lager je timing hoe beter maar met 32GB aan geheugen zal je toch wat in moeten leveren kwa timmings, denk dan aan cas 9 ipv 8 ,tenzij je er wat voltage op wil zetten zodat het alsnog op cas 8 werkt.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding dan is Kingston het beste wat je kan kiezen. En Kingston werkt op zowat alle moederborden.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:58
Die getalletjes wil je theoretisch laag hebben, maar:
Die getallen geven vertraging in aantal klokcycli aan. Geheugen dat sneller loopt (1600 ipv 1200, ik verzin maar wat) zal wellicht grotere getallen hebben, maar als je dan die kloksnelheid meeneemt in de vergelijking kan het best weer eenzelfde vertraging (in absolute tijd) opleveren: meer klokcycli vertraging, maar doordat het een snellere klok is maakt het weer niet uit.

Of je er in de praktijk iets van merkt? Geen idee! ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees eerst dit (staat er met koeieletters bij :o )
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-03 21:29
De vuistregel die ik gebruik is dat als er meer dan ~5 euro zit tussen de prijs van bijv. een 1333MHz set vs. een 1600MHz set, of bijv. een C8 vs. een C9 set, je gewoon voor de goedkopere moet gaan. Qua games maakt het met een AM3+ CPU overigens vrij weinig uit hoe snel het geheugen is, dit scheelt hoogstens enkele fps (zie bijv. http://vr-zone.com/articl...-the-bulldozer/13704.html)

5700X | RX 6600

Pagina: 1