AMD Radeon --- HDMI --> TV --- Toslink --> HCS geen 5.1?

Pagina: 1
Acties:

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik zit hier met het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij zou kunnen uitleggen hoe ik dit kan oplossen of mij kan uitleggen waarom dit niet kan...

Mijn situatie is als volgt, ik heb een PC'tje aangesloten op de televisie in onze huiskamer. Natuurlijk vond ik het 2.0 stereo geluid uit de TV niet voldoende, dus zodoende heb ik een toslink kabeltje aangeschaft en deze tussen de TV en de receiver van onze Panasonic SC-BT200 gehangen. Het geluid van de PC loopt dus via de HDMI kabel.

Dit werkte op het eerste oog prima, tot ik opmerkte dat ik nu nog steeds geen surround sound heb maar slechts 16 bits stereo audio zoals staat aangegeven door Windows... :( Nu dacht ik dus, gewoon even naar 5.1 en 24 bits audio zetten zoals bij mijn eigen versterker, maar nee meer opties dan 16 bits stereo heb ik dus niet.

Iemand die dit probleem herkent en er wellicht een oplossing voor weet?
En nee, de PC heeft alleen Digital Coax en geen Toslink, en dat heeft de HCS dan weer niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het kan sowieso zijn dat je TV geen 5.1 geluid kan doorgeven, maar alleen 2.0. Dat is 1.
2: Check even de specs van die Radeon. Zou me zomaar niks verbazen als die uberhaupt geen 5.1 kan uitspugen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
En als het al 5.1 kan uitsturen moet het gecomprimeerd dolby 5.1 zijn en niet 6 kanaals pcm, want anders kan je tv (wederom, als het dat al kan) het niet doorgeven over de optische uitgang.
Kortom, tijd voor een simpel geluidskaartje van 2 tientjes met optische uitgang (bestaat ook in de vorm van een usb stick).

Mijn Home Cinema in aanbouw