[PC/MAC/Linux] Game Dev Tycoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:03

Game Dev Tycoon

Informatie
Game Dev Tycoon™ is a business simulation game available for Windows, Mac and Linux as well as on the Windows 8 Store. In Game Dev Tycoon you replay the history of the gaming industry by starting your own video game development company in the 80s. Create best selling games. Research new technologies and invent new game types. Become the leader of the market and gain worldwide fans.

De game was voor mij eigenlijk nog onbekend, maar door dit nieuwsbericht trok het mijn aandacht.

De game is ontwikkeld Greenheart Games, een studio die bestaat uit twee personen. Dit is hun eerste game die ze uit brengen voor het grote publiek.

De game is gebaseerd op Game Dev Story, een iOS game. Bij Greenheart Games zelf waren zeer te spreken over het idee, maar vonden de game te willekeurig en zagen nog genoeg verbeterpunten. Zie daar Game Dev Tycoon.
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kASKnY4Eq35t19Gnvzbjvxwq/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/749oeu9YKreTt1AuK1C6PDV6/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OH3FXO8tIGwXZ4UTjfKR2cPt/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZFlo0QgPOi37mJ9jVr3xNp9M/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G7JVlnoe2L5KM7VrDTbsJkKI/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fDkczMk6aMUEhbEaj9DuAeQ1/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jEljmw4cX0wsIPb5mmDfEN0J/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0cmOc5xFo9Bs8LaFMZonQZll/thumb.png
Kopen / proberen?
De game is te koop via de site van Greenheart Games. Voor slechts 8 euro is de volledige game te koop, die je dan kan spelen op Windows, OSx of Linux.

Er is ook een demo te verkrijgen waarin je de eerste 5 jaar van je studio kan spelen.
Links
Officiële website - Facebook pagina - GameDevTycoon Wikia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 16:48

On_E

Housemusic

Wel een leuk spelletje!
Ben pas net uit mijn garage vertrokken naar een echt kantoor en heb 1 megahit gehad met ''Super Soldier''. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Erg leuk ja. Soms heb je alleen geen idee waarom een game zo hard flopt. Als je dan een half miljoen hebt geïnvesteerd in de hype (a la een bekende publisher uit de echte wereld 8)7) en je krijgt hele slechte reviews, ben je dat geld gewoon kwijt. :P

Het ene moment heb je dus $4 miljoen winst, maar 2 geflopte games later kan dat zomaar gehalveerd zijn. Goed oppassen wat je doet dus.

Begin met kleine games. Als je medium games kunt maken, doe dat dan alleen via een publisher deal, dan heb je een veel groter bereik. Uiteraard stelt de publisher eisen, maar zelfs de boete kun je meestal betalen van de inkomsten als je de eis niet haalt.

Al met al zit er best wat uitdaging in. Maar het recept om alleen toptitels te maken, heb ik nog niet gevonden. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik vond het iig erg realistisch dat mijn Military Action game de enige hit was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Lijkt wel wat op Game Dev Story van Kairosoft op Android en iOS.

edit: oh sorry, TS niet goed gelezen.

[ Voor 24% gewijzigd door niektb op 03-05-2013 11:40 ]

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 28-09 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Oh, net als in het echte leven werken sequels van succestitels erg goed. ;(
Als je dan bijvoorbeeld een nieuwe engine hebt gemaakt met beter geluid en betere graphics kun je de rest van de game hetzelfde houden en weer bakken met geld scoren.

Maar nu BO1 maken en volgend jaar BO2 werkt niet. Dan word je keihard afgestraft in de reviews.
Er moet wel minstens 5 gamejaren tussen zitten en vernieuwend zijn.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:58

Player1S

Probably out in the dark

een grafischere variant van GameBiz 3

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

PromWarMachine schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:42:
Oh, net als in het echte leven werken sequels van succestitels erg goed. ;(
Als je dan bijvoorbeeld een nieuwe engine hebt gemaakt met beter geluid en betere graphics kun je de rest van de game hetzelfde houden en weer bakken met geld scoren.

Maar nu BO1 maken en volgend jaar BO2 werkt niet. Dan word je keihard afgestraft in de reviews.
Er moet wel minstens 5 gamejaren tussen zitten en vernieuwend zijn.
Daar kwam ik ook al achter idd.

Had een redelijk succesje met een race spelletje op de SNES ('Racing Stars') en het leek me toen leuk om direct daarna een handheld variant te maken voor op de Gameboy ('Mini Racing Stars') maar die kreeg vernietigende reviews omdat 't wederom een racespelletje was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Geweldig concept dit. Zoals met Automation snap ik niet dat grote ontwikkelaars niet meer aandacht geven aan dit soort spellen.

Ik heb dit ook meteen gekocht! :) Toffe demo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 29-09 21:41

Christiano007

Ich bin der champion

Leuke demo, had wat moeite met de sales tot dat ik aan 1 van mijn laatste games begon, GTA :D Omzet van 1,7 miljoen. Daarna GTA2 gemaakt die iets anders was qua instellingen en ander genre maar dat was weer 3 x niks hehe.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 16:50
1ste game: alles 10en daarna genoeg geld voor in studio te komen. rest van de games: Flut flut en nog een flut en ben failliet binnen 3games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb het kunnen uitspelen met uiteindelijk 4 werknemers en 350M op de bank :) Wel geen enkele AAA-titel, maar goed. Nog maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Geraak niet verder dan 2de studio, 2 personeelsleden en +/- 2.5 mil.. Kan de stap om daar winsten te boeken die mijn vaste kosten dekken niet deftig maken, blijf failliet gaan..
Help? (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 18:21

thommich

Belg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Heb legale versie uit windowsstore.. Ga ook niet failliet met die boodschap ;) gewoon omdat ik out of cash ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben er in ieder geval achter dat het spel veel moeilijker is dan je eerst denkt. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe de reviews berekend worden: http://gamedevtycoon.wikia.com/wiki/Review_Algorithm

Ga eens opnieuw beginnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

undercover. schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:12:
Geraak niet verder dan 2de studio, 2 personeelsleden en +/- 2.5 mil.. Kan de stap om daar winsten te boeken die mijn vaste kosten dekken niet deftig maken, blijf failliet gaan..
Help? (a)
Probeer nieuwe combinaties te maken, en niet in hetzelfde genre te blijven hangen. Ook op tijd een nieuwe engine maken! En vooral met 1 personeelslid werken in het begin. Daarna gewoon rustig opbouwen en een goede mix vinden tussen training en research. :)

Probeer ook rekening te houden met de doelgroep, en de populariteit van het platform waarvoor je je game released.

Ik heb geluk gehad met een mega-hit game uit te brengen, en toen was ik gelanceerd :P

[ Voor 8% gewijzigd door ETzPliskin op 05-05-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Belangrijk is om games op te bouwen. De 3 sliders heb je in het begin bijna helemaal onderaan, en rustig schuif je die omhoog. Op die manier is elke game net weer beter dan de vorige, en dat zorgt voor goede reviews. Wanneer je die balken meteen bovenin hebt staan, heb je geen ruimte voor vebetering.

Ook is het belangrijk niet teveel in een game te stoppen. Bouw je een Race Simulator, draai het verhaal dan helemaal weg. Ben je bezig met een Monkey Island te maken, vink dan Multiplayer uit.

Je moet een game alleen geven wat het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 16:00
http://gamedevtycoon.wikia.com/wiki/Game_Development

Deze pagina is ook wel makkelijk, hier kun je zien welke genre met welk topic goed werkt.
En ook hoe je de sliders moet zetten voor goede reviews.

Ik speel het nu een aantal dagen en zit in het 2de kantoor met 10M op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 16:03
Bedankt voor die pagina. Ik zat nu nog iedere keer te twijfelen in de dev-fase wanneer ik nu moest focussen op design en wanneer op technology.

edit:
En is toegevoegd aan de topicstart

[ Voor 15% gewijzigd door JanW op 07-05-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetboink
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:20
Leuke game! Toen ik gisteren avond dit topic tegen kwam ben ik het ook gaan spelen. Moet zeggen dat het me meteen goed af ging. Meteen een knaller te pakken met Pokemon Red en 4.5 miljoen verdiend. Daarna naar een kantoor verhuist en een medewerker aangenomen. Toen ging het wat minder met de zaken, daarna wel een goede sequel van Pokemon uit de grond gestampt.

Met de fans gaat het wat moeizamer. Vanavond maar wat opdrachten voor de publishers doen en hopen dat dit een hoop fans oplevert. Bovenstaande wiki bevat wel wat spoilers imho, wat mij betreft is het leuker om zelf uit te vinden hoe je goede reviews krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vind wel dat het spel nogal kort is. Ik had een lekker bedrijf, werkte aan mijn eigen console, en opeens is het klaar. Mag van mij wel factor 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 09:05
PWM schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:14:
Vind wel dat het spel nogal kort is. Ik had een lekker bedrijf, werkte aan mijn eigen console, en opeens is het klaar. Mag van mij wel factor 2 of 3.
Tijd gaat snel in het spel.

De eerste game die ik voor mijn console had gemaakt was waarschijnlijk super leuk en super frustrerend. Per console had ik 3 games verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 11:45
Erg leuke game, al ben je er inderdaad snel doorheen.
De tijd had wat mij betreft wel wat langzamer mogen gaan.

Toch iig in het tweede kantoor een race sim game *kuch* sequel *kuch* kunnen maken die dik 10 miljoen keer verkocht werd en dus een dikke bak centen opleverde.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:22
Net gekocht, wat een tof spel voor die prijs! Meteen op steam ook voor greenlight gestemd.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:14:
Je kunt gewoon doorspelen toch?

Ik raak uiteindelijk toch steeds in de problemen als ik een groter kantoor neem en personeel in dienst. Dan is het geld zo weg en lukt het me amper om een paar goede games te maken. Zelfs met de wiki er naast (om te kunnen zien welke games wat precies nodig hebben) lukt het me soms niet eens om een goede game neer te zetten. Jammer, want nu lijkt het meer en meer op een toevalstreffer dan dat je echt weet waar je mee bezig bent als je een kaskraker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:04:
Belangrijk is om games op te bouwen. De 3 sliders heb je in het begin bijna helemaal onderaan, en rustig schuif je die omhoog. Op die manier is elke game net weer beter dan de vorige, en dat zorgt voor goede reviews. Wanneer je die balken meteen bovenin hebt staan, heb je geen ruimte voor vebetering.

Ook is het belangrijk niet teveel in een game te stoppen. Bouw je een Race Simulator, draai het verhaal dan helemaal weg. Ben je bezig met een Monkey Island te maken, vink dan Multiplayer uit.

Je moet een game alleen geven wat het nodig heeft.
Als je alle 3 de balken helemaal onderin hebt staan is het toch gewoon hetzelfde als dat je alle 3 de balken helemaal bovenaan hebt staan? Qua tijd en en bij medium games is het gewoon hetzelfde iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 15:53

4bit

Onward, to futility!

Vanaf je een groter kantoor hebt en personeel in dienst krijg je na een tijd de mogelijkheid van een publisher te gebruiken. Dat is wel aan te raden, je spel verkoopt veel beter zo. Vanaf je meer fans hebt is het terug voordeliger van je eigen spellen uit te brengen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Afbeeldingslocatie: http://cdn.steampowered.com/v/gfx/apps/239820/header_292x136.jpg?t=1377246663
Vandaag mijn Steam key gekregen voor dit spel, want ik had hem al een tijdje, mocht je het al gekocht hebben bij de developer, dan moet je toch eens je mail checken ;)

Verder kun je de game nu ook rechtstreeks op Steam bestellen voor een gereduceerde prijs van € 7,19 (geldig tot 5 september). Game Dev Tycoon komt morgen officieel uit en ze hebben een aantal dingen verbeterd. Ik ga de game zeker weer eens spelen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.steampowered.com/v/gfx/apps/239820/ss_3ecc65538ac4170f1855f089377baaa8001e5d68.600x338.jpg?t=1377246663

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:00

Stronkie

Where wind is Trouble

zoek de eastereggs maar es op

Maak een spel in de garage genaamt Pong :)

Plaatje hierboven ,maak spel Doom en Wing Commander .. Allemaal leuke eastereggs..

ow Maak je naam es Greenheart Games , another achievement :)
Pagina: 1