Automation

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb hier persoonlijk heel lang op gewacht, maar eindelijk komt er dan een fatsoenlijke cartycoon game.
Je ontwerpt je auto's tot in de kleinste details om aan milieu-eisen of ontwerprestricties te voldoen.

Zeker het proberen waard, de demo. Als je onder de indruk bent, zeker pre-orderen! Vergeet ze daarnaast ook niet te voten op Steam Greenlight!

Wat vinden jullie van deze game?

http://www.automationgame.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 17:01

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ha, eindelijk een topic over deze game! Ik heb deze een hele tijd geleden al 'gekocht', en 2 dagen geleden is de turbo update verschenen!

Ik heb hier heel hoge verwachtingen van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:36

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb de game ook al maanden, en speel regelmatig ermee, lekker dikke turbo blokken bouwen nu.
Had gister een v8 twin turbo met meer dan 2800pk en 3000 torque :)
Maar die ging niet lang mee :P
Maar vind het heel gaaf, en is handig om te laten zien aan een leek hoe een verbrandingsmotor werkt :)
En het tweaken aan een blok om zo te maken wat je wilt vind ik tof :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik ga de demo checken, klinkt erg tof :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

v8power67 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:41:
Heb de game ook al maanden, en speel regelmatig ermee, lekker dikke turbo blokken bouwen nu.
Had gister een v8 twin turbo met meer dan 2800pk en 3000 torque :)
Maar die ging niet lang mee :P
Maar vind het heel gaaf, en is handig om te laten zien aan een leek hoe een verbrandingsmotor werkt :)
En het tweaken aan een blok om zo te maken wat je wilt vind ik tof :)
Ik krijg die turbo's nog niet zo lekker geconfigureerd. Het beste dat ik kan doen is 1800pk ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:40
Ey, das een leuk spelletje. Heb de demo even geprobeerd, het meeste kende ik al, maar vooral voor VMBO Voertuigentechniek (heb ik ook gedaan, lang geleden) om de basis er in te krijgen is dit erg goed.

De tutorials en animatie's enzo zijn erg gaaf gedaan.

Ik hoor jullie hier over 2800pk praten? Hebben jullie de pre-order ofzo? Ik kan alleen maar turboloze 4 cilinders bouwen, ook geen auto's ofzo

Wordt dit zo'n game waar je een bedrijf hebt en ook echt auto's moet bouwen die goed verkopen om door te kunnen blijven ontwikkelen of wordt het gewoon iets met verschillende scenario's waar je door moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:38
FastFred schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 02:14:
Wordt dit zo'n game waar je een bedrijf hebt en ook echt auto's moet bouwen die goed verkopen om door te kunnen blijven ontwikkelen of wordt het gewoon iets met verschillende scenario's waar je door moet?
Als ik de website mag geloven begin je je bedrijf na WO2, in 1946.
In the game Automation you will be placed in control of a newly founded car company starting in the post-war era of 1946. You will be responsible for designing your cars from scratch – from the chassis and the engine to its body styling. Your goal is to meet the needs of different markets and various types of buyers. You will need to research new technology to keep ahead of your competitors and expand your company.

While there have been numerous great racing games focused on the thrill of racing, there have been very few about the cars themselves. This is where Automation is different.

Not only will you get the freedom to design cars that look how you want, but you will also be responsible for the technical aspects such as creating your own engines. Benchmark your creations and watch their components in action while you are provided with realistic specifications and performance figures.

[ Voor 13% gewijzigd door Streskip op 23-03-2013 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

FastFred schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 02:14:
Ey, das een leuk spelletje. Heb de demo even geprobeerd, het meeste kende ik al, maar vooral voor VMBO Voertuigentechniek (heb ik ook gedaan, lang geleden) om de basis er in te krijgen is dit erg goed.

De tutorials en animatie's enzo zijn erg gaaf gedaan.

Ik hoor jullie hier over 2800pk praten? Hebben jullie de pre-order ofzo? Ik kan alleen maar turboloze 4 cilinders bouwen, ook geen auto's ofzo

Als je de pre-order hebt heb je idd toegang tot 6 en 8 cilinder motoren en turbo's.

Dit wordt inderdaad zo een game waarbij je je eigen wagens zal moeten ontwikkelen, en dan je bedrijf runnen in ware tycoon stijl! Helaas zal de ontwikkeling wel nog een tijdje duren, maar aangezien er geen enkel spel is die deze markt nog aansnijdt, is het wel het wachten waard denk ik.

Enkele andere games in dit genre dateren al van het DOS-tijdperk (tenzij het ietwat gare Car Tycoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Inderdaad, het heeft veel van het DOS spel "Detroit".

Zeer veel potentie in ieder geval. Ben benieuwd!

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Jammer dat de demo zo focust op de scenario's. Maar alsnog wel leuk om te kloten er mee, maar ik heb nu niet zo'n goed beeld van de campaign, die mij het meest interessant lijkt. Pre-order prijs ligt mij helaas nog te hoog hiervoor.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
De pre-order is inderdaad wat aan de prijs, maar ik wacht al zolang op deze game, dat ik het toch maar gedaan heb. Plus, ik wilde het turbo pakket hebben! :D

Wat betreft de campaign, je begint uiteindelijk met een autofabriek en je zult rekening moeten gaan houden met allerlei aspecten zoals milieu, wensen van consumenten, welke markt je wil bestrijken (alleen sportwagens, of hatchbacks, familie auto's en pickups?) Je kan alles vormgeven zoals je het wilt.

Het zal nog een lastige klus gaan worden als het echt een beetje uitgebreid gaat zijn, wat ik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
WizzyThaMan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:56:
Wat betreft de campaign, je begint uiteindelijk met een autofabriek en je zult rekening moeten gaan houden met allerlei aspecten zoals milieu, wensen van consumenten, welke markt je wil bestrijken (alleen sportwagens, of hatchbacks, familie auto's en pickups?) Je kan alles vormgeven zoals je het wilt.
Daar hoopte ik dus op! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Klinkt wel cool. Beelden zien er zeker niet gek uit en gaaf om te zien hoe je je eigen blok kan ontwikkelen. Maar toch een vraagje. Dan heb je die 3000+ PK.... en dan? Valt er dan nog wat te spelen of is de lol er dan wel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De uitdaging is meer om auto's te ontwerpen die goed verkopen zodat je meer auto's kunt bouwen. Niet om de snelste auto te bouwen (wat in Street Legal Racing Redline bijvoorbeeld wel het doel is, maar daar draait het om street cred in plaats van verkoopcijfers :P )

Je begint ook in 1952 ofzo ergens, dus de techniek wordt steeds beter, je hebt steeds meer mogelijkheden. In de demo kun je bepaalde krukassen en drijfstangen ook niet gebruiken omdat je daar een CNC machine voor nodig hebt bijvoorbeeld, die investering zul je dan ook een keer moeten doen om zo weer betere, betrouwbaardere auto's te bouwen

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 25-03-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
theHoff schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:25:
Klinkt wel cool. Beelden zien er zeker niet gek uit en gaaf om te zien hoe je je eigen blok kan ontwikkelen. Maar toch een vraagje. Dan heb je die 3000+ PK.... en dan? Valt er dan nog wat te spelen of is de lol er dan wel af?
Voor de demo betekent het, Ja, als je alle scenario's hebt gedaan en een super dikke sterke motor gemaakt hebt, kan de lol ervan af zijn. Echter vind ik het persoonlijk leuk om te tweaken met motoren en ook kleinere, realistische motoren, qua inhoud, inspuit systemen en dergelijke, om zo al genoeg kennis over de mechanics van het spel op te doen. zodat ik straks weet hoe ik economy en emissions omlaag krijg, of juist uit een klein blok 200 pk kan pompen zonder turbo.

Ik kan niet wachten totdat ik mijn auto's kan gaan vormgeven qua chassis en plaatwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 11:05

BioHazard

*\o/*

Waaaaat, dit is gaaf. Precies wat ik al jaren wil hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
2903pk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
WizzyThaMan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:56:
De pre-order is inderdaad wat aan de prijs, maar ik wacht al zolang op deze game, dat ik het toch maar gedaan heb. Plus, ik wilde het turbo pakket hebben! :D

Het zal nog een lastige klus gaan worden als het echt een beetje uitgebreid gaat zijn, wat ik verwacht.
Klinkt wel erg goed, er zit dus wel een hele meta-game omheen begrijp ik. Want ik word nu niet echt gepushed mijn designs verder te optimaliseren: een gouden medaille i.p.v. een zilveren doet mij niet zoveel.

Ik ga het even overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Nee klopt inderdaad. Nu krijg je bijvoorbeeld gewoon zilver voor een scenario, maar straks moet je echt aan eisen voldoen en kun je niet met minder genoegen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
De game inmiddels gekocht, deels ook omdat hij wel geschikt lijkt om lekker op de tablet te spelen. Heb me stiekem erg vermaakt met de demo, en ik weet zeker dat ik de game wil als de campaign verder wordt uitgerold. Voor nu maar even oefenen in de scenario's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Toch krijg ik het gevoel dat het veel meer een auto tune spel is dan een echt goede management game.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Dat denk ik net niet. Ze geven gewoon de mogelijkheid om alles af te stellen naar je eigen wensen. Op die manier kan je (in theorie) alles maken wat je wil :)

Het is ook niet de bedoeling om een of andere wagen een beetje aan te passen en dan te verkopen, het is echt de bedoeling dat je van scratch een wagen opbouwt met de technologie die je op dat moment voorhanden hebt.

Ik hoop gewoon dat het management gedeelte redelijk uitgebreid is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ETzPliskin schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:12:
Dat denk ik net niet. Ze geven gewoon de mogelijkheid om alles af te stellen naar je eigen wensen. Op die manier kan je (in theorie) alles maken wat je wil :)

Het is ook niet de bedoeling om een of andere wagen een beetje aan te passen en dan te verkopen, het is echt de bedoeling dat je van scratch een wagen opbouwt met de technologie die je op dat moment voorhanden hebt.

Ik hoop gewoon dat het management gedeelte redelijk uitgebreid is :)
Toch neem ik aan dat het auto bouwen deel wel hoofdzaak is, en het management spul bijzaak. Anders kiezen ze ook niet voor zo'n develop traject lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Zoals ik in eerdere posts ook al zei, je gaat straks je complete auto in elkaar zetten met 20.000 verschillende mogelijkheden. Daarna moet het nog in de markt gezet worden en moet je gewoon zorgen de auto inspeelt op de wensen van de markt. Dan verkoop je meer en kun je je bedrijf laten groeien. Je kan je waarschijnlijk ook richten op een niche voor sport auto's bijvoorbeeld en die voor een miljoen verkopen. daar verkoop je er dan maar 200 van bijvoorbeeld, maar dat staat gelijk aan 250.000 SUVs bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Heeft iemand al een mooie screenshot van een super motor die ze gemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij is dit meer iets voor de echte pistonheads. Of zou de uiteindelijke game ook een aantal default motoren e.d. krijgen?

Ik heb er echt de ballen verstand van dus ik gooi gewoon paar onderdeeltjes tegen elkaar en zie wel wat er gebeurd.
Ben bang dat ik in het uiteindelijke product nog knap lastig ga krijgen om echt een goede motor of auto neer te zetten :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
L1nt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:54:
Volgens mij is dit meer iets voor de echte pistonheads. Of zou de uiteindelijke game ook een aantal default motoren e.d. krijgen?

Ik heb er echt de ballen verstand van dus ik gooi gewoon paar onderdeeltjes tegen elkaar en zie wel wat er gebeurd.
Ben bang dat ik in het uiteindelijke product nog knap lastig ga krijgen om echt een goede motor of auto neer te zetten :X
Ja het blijft wel iets voor piston heads. Maar ik ben dat niet, het wordt vanzelf wel duidelijk wat precies waarvoor dient, en de in-game video's en help is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
LiquidT_NL schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:39:
[...]

Ja het blijft wel iets voor piston heads. Maar ik ben dat niet, het wordt vanzelf wel duidelijk wat precies waarvoor dient, en de in-game video's en help is uitstekend.
Precies, de uitleg is heel goed gedaan. Ik snap wel wat maar afstellen is me nieuw, maar dat lukt aardig nu. Ik vermaak me goed hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Ge-wel-dig spel. Al die combinaties! Alleen sommige scenario's zijn voor mij onmogelijk op het moment. Toch maar eens verder spelen

En ook meteen gekocht :')

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
  • Laatst online: 04-04 19:29
Zo dat ziet allemaal wel leuk uit. Vanavond maar eens de demo checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Heb alleen wel problemen met de performance, en bedoel dan FPS, in begin haal ik altijd met alles max ong 60fps, maar na paar minuten zakt dit langzamer hand hellemaal weg naar soms maar 14fps.
Snap er geen reet van, heb hem al reinstalled maar maakt niets uit, staat nu op de ssd ipv hdd, geen verschil alleen het opstarten is 10x sneller.
Meer mensen dit icm een nvidia kaart ? Of amd maakt niet uit eigenlijk.
Verder een super game, heb nu ergens 3050pk gehaald max, en ook een 4 cylinder met dik 1000pk :P
Scenarios doe ik nooit eigenlijk, zal eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Dat performance probleem heb ik zelf ook als eens meegemaakt (mobile AMD kaart) Dus ik vermoed dat er nog ergens een bugje in schuilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ah okee :P Gelukkig ik begon al te twijfelen,zet nu graphics vaak lager maar dan merk ik het nog steeds,
heel vaag.

Edit :
Heb hem nu op 1920x1200 en dan de slider nog voor de helft staan en "screen space ambient occulusion" uit staan, en begin weer met 60fps en dropt dan nog steeds heel snel naar midden 30 en na paar minuten weer 25fps.... Vaag.

[ Voor 50% gewijzigd door v8power67 op 03-04-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Iemand al specs van hun sterkste motor? Lijkt me interessant om te knutselen aan motoren van anderen en hier het maximale uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Je kan motoren delen als het goed is. via bestandjes.
Ja bij je documenten staat een mapje automation, hier vind je mapje engines. En daar vind je je opgeslagen motoren. LUA bestandjes, die kun je delen, en zo met mekaar sharen, zal strax 1tje maken met 3000pk ;)

[ Voor 66% gewijzigd door v8power67 op 04-04-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Gisteren avond de demo gedownload. Op sich erg leuk! nou heb ik een beetje kennis van motoren, dus ik kwam gelijk al wel aardig ver met een scenario.

Wat trouwens ook leuk is om te doen (vind ik), is om bestaande motoren (bijvoorbeeld een Honda Vtec) na te bouwen naar de zelfde specs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Voor wie de turbo's heeft heb ik een v8 gebouwd twin turbo op 2971 pk :P
Gaat wel een hele 6km mee :P
8.8 liter 2971 pk 6km lifespanRev0.rar (15 KB)
https://mega.co.nz/#!KNNC...Mi5XCx-XwqxdTMKzz5kxrQAJ0
File plaatsten in je documenten/automation/engines map :)

Is trouwens niet het maximale wat je kan halen, dat is iets van 3077 maar lukte me niet in 2 min :P
Maar merk dat de fps nu hellemaal snel instort als ik effe speel. Maar eens een topic aanmaken op het forum begint irritant te worden.

[ Voor 40% gewijzigd door v8power67 op 05-04-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Whaha dat is wel erg kort. Ik overweeg wel om de volledige versie te kopen. Is wel erg leuk, ik vraag me alleen af hoe leuk het blijft als je alle type motoren al eens hebt gebouwd :)

[ Voor 0% gewijzigd door rocketno46 op 05-04-2013 16:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Mja de bedoeling is dat er steeds meer bij komt, v16 motoren, v6 motoren ook volgens mij.
En als ik het goed zag ook superchargers etc, het is nu nog zeg maar alpha state, maar komt nog veel meer bij. Volgens mij willen ze ook misschien de game rijdbaar maken dat je kan rijden met je creatie.
Maar was volgens mij meer een idee dan dat het in de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
v8power67 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:44:
Voor wie de turbo's heeft heb ik een v8 gebouwd twin turbo op 2971 pk :P
Gaat wel een hele 6km mee :P
8.8 liter 2971 pk 6km lifespanRev0.rar (15 KB)
https://mega.co.nz/#!KNNC...Mi5XCx-XwqxdTMKzz5kxrQAJ0
File plaatsten in je documenten/automation/engines map :)

Is trouwens niet het maximale wat je kan halen, dat is iets van 3077 maar lukte me niet in 2 min :P
Maar merk dat de fps nu hellemaal snel instort als ik effe speel. Maar eens een topic aanmaken op het forum begint irritant te worden.
3198 pk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

v8power67 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:02:
Mja de bedoeling is dat er steeds meer bij komt, v16 motoren, v6 motoren ook volgens mij.
En als ik het goed zag ook superchargers etc, het is nu nog zeg maar alpha state, maar komt nog veel meer bij. Volgens mij willen ze ook misschien de game rijdbaar maken dat je kan rijden met je creatie.
Maar was volgens mij meer een idee dan dat het in de planning staat.
V16? V6?? Ik wil een H16!!

linkje

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Ah zoals in een Lotus 43 als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

En de BRM zelf :)

een W12 zou ook grappig zijn.....en Rotary of Boxer O-)

[ Voor 63% gewijzigd door Player1S op 05-04-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Oja ik zie het op de wiki inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
L1nt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:09:
En de BRM zelf :)

een W12 zou ook grappig zijn.....en Rotary of Boxer O-)
Rotary en boxer zouden van mij ook wel mogen inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Hmm een R26B... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Zoiets kan je eigenlijk wel maken.. Ik zit ook blokjes na te maken :*)

4 liter V8 van de E92 M3, of de 3.2 6 in lijn, of inderdaad 6 in lijn toerbo en dan krijg je een Nissan achtig blokje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:32
Van de RB26 hebben ze zelfs het kleppendeksel erin gedaan dus die kan je op je motor zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
OK....nu wil ik dus zeker wel de volledige versie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Ik heb al een Chevy 350 (stock/getuned/getuned met turbos), een Honda B16A (stock en met turbo), een Austin (Mini) 1275 Turbo en een Opel Z20LET (stock en getuned) :)

Je kan best redelijk in de buurt van de originele waardes qua pk/nm komen als je goed configureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Nou daar was ik ook al uit. Ik probeerde gisteren de motor van mijn oude civic na te bouwen, dat ging prima. Maar toen wilde Ik een 1800 integra nabouwen... dat was toch wel even iets meer tunen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ja net een rb20de gebouwd :P En een 2.0 liter NA blok met 280pk maar zo goedkoop mogelijk.
Een 5.4liter chevy blok met 600pk etc. Je kan hellemaal los.
Alleen die v8 flatplane vind ik echt heel raar klinken, welke merken gebruiken zulke blokken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
v8power67 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:49:
Ja net een rb20de gebouwd :P En een 2.0 liter NA blok met 280pk maar zo goedkoop mogelijk.
Een 5.4liter chevy blok met 600pk etc. Je kan hellemaal los.
Alleen die v8 flatplane vind ik echt heel raar klinken, welke merken gebruiken zulke blokken ??
Ferrari etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

ah okee, mja vind het niet eens in de buurt ervan klinken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
v8power67 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:29:
ah okee, mja vind het niet eens in de buurt ervan klinken :S
Opzich krijg je al veel uitleg bij het spel, kijk eens links als je die flatplane geselecteerd hebt, daar staat ook welke fabrikanten het gebruiken en waarom, en wat het verschil is tussen een conventionele V8. Flatplane is met name hoogtoerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ja heb er even meegespeeld en idd als ik hem hoogtoerig maak, en aantal tussendempers plaats in uitlaatsysteem klinkt hij stukken beter. Ben redelijk thuis in motoren en fabrikanten maar dit wist ik niet. Zie mechanisch ook weinig verschil met een gewone v8.
Wat ik wel een gave toevoeging zou vinden is als je de hoek waar een v motor in staat kan aanpassen. Kun je nog meer je favoriete motoren nabouwen :)
En een wankel motor en boxer motoren v6 en v4 en misschien ook zelfs vr6 blokken zou ik graag zien. En roots en screw type superchargers gladers noem het maar op, hoe meer hoe beter !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
VR6 lijkt me ook wel leuk inderdaad, die oude V5's van Audi lijkt me ook leuk. En hoeveel graden de motor staat, dat wil ik ook! Ook lijkt me het leuk om 3 pittertjes te maken, of 2 takt....... Maarja, zo kan ik ook nog wel even doorgaan. Ik zie liever eigenlijk binnenkort de rest van het spel op m'n scherm... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ja dat is waar, maar je moet altijd blijven dromen toch ;)
Mja ben echt benieuwd naar de car designer, lekker zelf auto''s designen :D
En dan daar je eigen gefabriceerde motorblok inhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Als je de reacties van de devvers op hun forum volgt, dan zijn ze op dit moment bezig met nog wat finetunen van de Engine Designer, en ik meen ergens gelezen te hebben dat de Car Designer ook bijna af is, maar dat ben ik niet zeker. Er zijn wel al leuke filmpjes van te vinden :)

Van de campaign mode laten ze weinig los, maar gezien de antwoorden die ze geven op sommige vragen die gesteld worden denk ik wel dat het nog vrij uitgebreid zal worden, maar misschien nog niet in de eerste versie :)

Ik volg dit spel al lang, gewoon omdat het volgens mij een ietwat vergeten markt is (die vroeger wel bestond), en ik gewoon al jaren op dit soort spel wacht :P

Over het rijden met je eigen creatie zijn ze op dit moment vrij duidelijk, daar zijn op dit moment nog geen plannen voor. Als ze het doen, dan willen ze het meteen goed doen, en dat past nu niet in het ontwikkeltraject. Dit lijkt mij ook voorlopig weinig toe te voegen, ik zou al heel erg tevreden zijn met statistieken van je zelfgemaakt wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:28

scorpie

Supra Addict

Hey vet! Vroeger had je zo'n game "Street Legal Racing" en "SLR: Redline"! Ik vond het toen ook al awesome om eigen engines te bouwen. :D

Edit:
Het heeft even geduurd, maar dit was dan toch echt post 6500 :P

[ Voor 21% gewijzigd door scorpie op 12-04-2013 19:27 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
scorpie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:27:
Hey vet! Vroeger had je zo'n game "Street Legal Racing" en "SLR: Redline"! Ik vond het toen ook al awesome om eigen engines te bouwen. :D

Edit:
Het heeft even geduurd, maar dit was dan toch echt post 6500 :P
Ik speel SLR Redline nog steeds, zit een best grote mods community achter; Civics, echte Golfjes, verschillende turbo's, intercoolers, luchtfilters, nokkenassen in alle soorten en maten, en alles wat je erbij kunt bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Zelf heb ik vroeger gemod voor SLR. Heb Rims en exhaust tips gemaakt.

In Automation heb ik momenteel ook een aantal echte motoren na gemaakt, zoals een Skyline R32 motor, mijn eigen (jawel hoor) Saxo 1.1i ;) en een Lancer Evo VI motor. Ook een Audi A8 4.2 liter staat al in het lijstje. Ik probeer al het één en ander uit, om zo straks wat motoren te hebben van verschillende segmenten die goedkoop of man-uur technisch haalbaar en rendabel kunnen zijn, met goede afstellingen voor lifespan en emissions.

EVEN EEN MEDEDELING:
Lees net dat de website met MySQL injection gehacked is en er flink wat game activation codes gestolen zijn. Koop geen codes van derden, aangezien deze al geblokkeerd of gebruikt zijn.
Hier het officiële bericht op Facebook:

"I am so tired as I write this. Developing Automation is a balancing game, weighing up risks, deciding what is worth my time and what isn't. Earlier today our keys database got 'hacked' by using SQL Injection techniques. All the keys got assigned to one user (who I won't name, as it might not be his/her fault, but it is mightily suspicious). This database is separate from both the forum, and our wordpress front end. The risk of an SQL Injection was something that was always there in the back of my mind, something to get sorted out, but I'm not a php/mysql guru. This stuff was written over a year ago, where we had no money (as compared to today's a little money) so could not afford to get someone in to work on it.

This SQL Injection is more of a major annoyance/time sink to fix. The database is restored from a backup from the 8th April. So most users are fine, apart from those who have ordered the game recently. I have manually edited them back, but there could be some mistakes and have fixed one this morning. As the keys were all assigned to one user, under his forum profile all keys in the database would of appeared, including future unsold keys. All keys have been regenerated, and the old keys are no longer valid and cannot be used. The keys system has been updated to stop this occurring again, and more regular backups have been instated. My father says problems always occur in 3's, so I wonder what will be next?

Thanks for your support, and we are sorry that you the customer got caught up in all this."

Jammer dat dit gebeurt. Nu moeten ze weer tijd stoppen in dit soort zaken en loopt de game weer wat vertraging op. Mensen moeten eens nadenken wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Ze hebben net een update gehad. een paar nieuwe functies, en de "garage" is wat mee gedecoreerd :P. Aan de Facebook pagina te zien boeken ze op meerdere fronten behoorlijke progress. Leuk filmpje ook over het maken van een nissan 240sx motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Heb zelf inmiddels een Beta-tester status binnen het project en ik loop dus nu al weken, al dan niet maanden voor. Er zijn al lichte vormen van Multiplayer die te testen zijn en de Cardesigner met koplampen, grills etc. is ook geweldig. Binnen nu en 3 maanden zou dit uit moeten komen verwacht ik, maar daar weet ik helaas zelf ook niks precies over.

Volg vooral de livestream om de laatste updates te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Een belangrijke update!

De multiplayer is speelbaar, erg early alpha, maar speelbaar!
Bekijk de video hier!

De game gaat met rassenschrede vooruit!
Wat vinden jullie van de multiplayer sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Er zijn ook flink wat vorderingen te zien bij de cardesigner. Hier een aantal voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1064847_671219462894775_830154202_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1052498_669778789705509_464280176_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/1004750_669616253055096_958953722_n.jpg

Ik ben best tevreden! Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Het ziet er inderdaad erg leuk uit. Ik heb zo'n beetje alle uitgebrachte filmpjes en dergelijke bekeken. Maar er is nog wel een lange weg te gaan. Ik hoop alleen wel dat ze nog wat extra motoren uitgeven om aan te knutselen voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Momenteel staat de ontwikkeling van de cardesigner en het tycoon gedeelte centraal. Voor de demo moet je het helaas doen met het beperkte aantal motoren. Wat betreft de gekochte versie zal er waarschijnlijk samen met de cardesigner wel nog 2 varianten uitgegeven worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Volgens de omschrijving bij deze video:
We'll be releasing a demo of just the cosmetic side of the car designer (no suspension/engine installation etc. yet) so that you guys can get an early taste of what car design will be like and start creating some cool looking cars.

If you Preorder Automation (or have already) then you'll get early access on the 30th of July.

The free demo will get access to it on the 6th of August.
Nog geen volledige wagens, maar het zal tof zijn om al coole designs te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Is echt super! Ik kan er momenteel al mee spelen. Daarnaast is 1 van de carbodies gemaakt door mij in 3dsmax ;) Ben ik best wel trots op, zoals je kan begrijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Mensen die het spel al gekocht hebben, kunnen nu de Car Designer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
En voor de mensen die het spel nog niet gekocht hebben, de car designer demo is nu ook voor hen beschikbaar! Kijk even snel op http://www.automationgame.com

Zelf heb ik hem al gepre-ordered uiteraard en werk ik mee aan het spel als betatester en af en toe maak ik 3D modellen (4deurs sedan heb ik gemaakt).

Mijn creaties kun je hier terugbekijken:
http://automationgame.com...=35&t=2523&p=21145#p21145

[ Voor 45% gewijzigd door WizzyThaMan op 09-08-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:40
WizzyThaMan schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:44:
En voor de mensen die het spel nog niet gekocht hebben, de car designer demo is nu ook voor hen beschikbaar! Kijk even snel op http://www.automationgame.com
Ik kreeg de Car designer Demo alleen niet aan de praat. Zodra de Automation demo opstart en alle updates heeft binnen gehaald, zie ik nog steeds alleen de engine designer, niet de car designer. :?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Post ff je probleem op het forum van automationgame.com in het support gedeelte. Kan zijn dat je een fresh install moet doen, inclusief een tool die de game helemaal verwijderd. in je ProgramData. Staat allemaal op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Alhier, mijn laatste creatie!:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11194169/Automation/Car%20-21.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11194169/Automation/Car%20-23.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Iemand al de Multiplayer geprobeerd? Je kunt nu strijden tegen medespelers om een zo goed mogelijke motor te maken binnen een aantal minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Binnen een weekje (ongeveer) zou er een update uitkomen dat je een volledig model kan maken, dus body + motor :)

Ziet er goed uit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

De update voor het maken van volledige modellen is al even live! Zijn er nog mensen die dit spel spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:28

scorpie

Supra Addict

Nou, ik heb het even uitgeprobeerd de vorige keer, maar ik was er niet zo van onder de indruk om eerlijk te zijn. Street Legal Redline Racing was leuk, maar ook erg buggy. Jammer (maar wel te begrijpen gezien het lagere draagvlak) dat er geen AAA titel wordt gemaakt in dit genre.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:03

auto660

1991 240 GL Brick

Ik speel automation best wel veel. Maar het is jammer dat er nog geen campaign is. Waar ik wel blij mee ben is dat ze alles rustig aan doen en alles dan ook GOED doen. Automation is ook een ander soort game dan street legal redline racing maar ik vind Automation veel uitgebreider.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Deze week zou er een nieuwe update komen die de mogelijkheid toevoegd om je wagen rond het circuit te sturen! Zowel een fictief circuit als de Top Gear track!

(Al ouder filmpje)

Lijkt me wel tof om eventueel een lijst met rondetijden bij te houden? Of is de animo echt te laag geworden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 21:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik vermaak me wel met de game zo af en toe!. Heb wel intresse iig.

Misschien wat limiteringen opleggen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Ik doe mee!

Je zou inderdaad een restrictie kunnen opleggen zoals:

- Jaartal max 1990
- Alleen RWD
- max 250pk
- max 1400kg

De rest vrij. Denk dat je best wat verschillende autos kunt bouwen die ook verschillend zullen presteren.

[ Voor 91% gewijzigd door RonaldMcDonald op 02-04-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Dat lijkt mij wel leuk, ik houd me nog dagelijks met de game bezig omdat mijn vader het motorische deel van veel auto's restaureert (schrijf ik dat goed?) en ik al op mijn 12e mijn tomos brommer had gereviseerd. Dus dan is het soms ook wel grappig om een motor in dat spel te bouwen. :p

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Open Beta van de nieuwe patch kan nu gedownload worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

RonaldMcDonald schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:24:
Ik doe mee!

Je zou inderdaad een restrictie kunnen opleggen zoals:

- Jaartal max 1990
- Alleen RWD
- max 250pk
- max 1400kg

De rest vrij. Denk dat je best wat verschillende autos kunt bouwen die ook verschillend zullen presteren.
Ik ga eens een poging wagen met deze settings :).

Misschien wel leuker om eea wat meer vrij te laten en een financieel limiet erop te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Lijkt me leuk om met jullie Tweakerts een soort wedstrijdje te houden. Zal vanavond weer eens proberen wat te bouwen, is al erg lang geleden. Laatste keer dat ik het heb gespeeld kon je alleen nog een blok bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

149.46 op de Automation baan
86.57 op het "top gear" circuit.

Screenshots van mijn 1e poging:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/Automation%20Launcher%202014-04-04%2018-47-14-27.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/Automation%20Launcher%202014-04-04%2018-47-25-52.jpg

Het is misschien slimmer om een minimum gewicht op te geven. Ik rij nu met een "CRX" van carbonfibre en een 2.0 4 cilinder turbo (die bestonden al in 1990!).

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 04-04-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Idd die "max 1400kg" zou eigenlijk "min 1400kg" moeten zijn. :D

Het was ook maar een opzetje en in eerste instantie niet meteen de bedoeling als uitdaging haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
er is pasgeleden weer een update geweest van dit spel. Iemand dit spel sindsdien nog gespeeld?

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik speel het nog vrij regelmatig, erg leuk om in te prutsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Ik ben erg actief op de fora daar. Ook speel ik eht vrijwel dagelijks en neem ik deel aan Multiplayer sessies die af en toe livestreamed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

WizzyThaMan schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:15:
Ik ben erg actief op de fora daar. Ook speel ik eht vrijwel dagelijks en neem ik deel aan Multiplayer sessies die af en toe livestreamed worden.
Waar kan je vinden wanneer die mp sessies zijn? Want ik wil zo vaak mp doen maar de lobby is altijd leeg... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
auto660 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:12:
[...]

Waar kan je vinden wanneer die mp sessies zijn? Want ik wil zo vaak mp doen maar de lobby is altijd leeg... :/
Sorry voor de ietwat late reactie.
Er is in de General Chat een topic met de naam Looking for a Multiplayer game? of klik deze link: http://automationgame.com...viewtopic.php?f=13&t=2962

Daar zeggen mensen wanneer ze willen spelen, of kun je zelf vragen of mensen op een bepaald tijdstip mee willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyThaMan
Er is nu ook een website opgezet om je (fictie) company met auto's en motoren ten toon te stellen.
Later komen er ook downloads bij. Ook zijn er al wat guides en tips en tricks beschikbaar.
Uiteindelijk wordt de website uitgebreid met competities, ranking pagina's en review magazines over auto's gemaakt in het spel en hoe ze volgens de spelstatistieken presteren.

http://www.automationhub.net

Vooral even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Mega kick!

Mensen die het nog spelen? Er zijn ondertussen onder andere al v6 motoren bij gekomen en verschillende markets om je een indruk te geven hoe goed je model het zal doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:35
ETzPliskin schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:44:
Mega kick!

Mensen die het nog spelen? Er zijn ondertussen onder andere al v6 motoren bij gekomen en verschillende markets om je een indruk te geven hoe goed je model het zal doen :)
Ja ik speel het nog wel regelmatig. Vooral met de community challenges op het automation forum kan ik mij goed vermaken _/-\o_

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Pagina: 1