Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 14:33
Goedemiddag allen!

Na jaren lang gehannes met losse externe harde schijven toch nu maar besloten om over te gaan op een NAS systeem. Nu had ik daar een paar vragen over.

Ik wil de NAS vooral gebruiken voor films, foto's en muziek. De films wil ik ermee kunnen downloaden en bekijken via mediaspeler en de muziek streamen naar mijn mediaspeler, tablet en telefoon. Ik zit te denken aan 2/3 tb om mee te beginnen maar die wil ik wel kunnen uitbreiden naar 6tb bijvoorbeeld.Is het dan nodig om de harde schijven in een RAID-opstellingen te zetten? En dan Riad-2.

Bij het downloaden van films heb ik nog wel een vraag, ik heb ook een eminent media speler (7080) waarmee dit kan, maar dit werkt niet geweldig. Bestanden die niet worden uitgepakt en films die verdwijnen.
Kan dit met een NAS wel goed? Hoe snel kan het gedownload worden en pakt die alles zelf uit?
Worden de rar bestanden dan ook verwijderd?
In mijn media speler zit een 2 tb harde schijf van WD, doet mijn media speler het zonder die schijf? Want dan kan ik die eruit halen en gebruiken voor de NAS.

Muziek wil ik vooral op mijn telefoon streamen, ik heb een android toestel dus kan ik dan op 3g mijn muziek ophalen? (grote data bundel)

Is de volgende NAS een goede optie voor mijn wensen? staat bij mediamarkt in de aanbieding: SYNOLOGY DiskStation DS212j, is dit een goede NAS?

Het zijn nogal wat vragen, maar op het gebied van een NAS ben ik nog nieuw.. ;) al redelijk wat zocht en gelezen hoor, en dan vooral hier. Maar toch is wat hulp van een ander die er wel veel vanaf weet wel handig!

Alvast bedankt aan iedereen die mijn vragen kan beatwoorden en/of tips voor me heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Voor raid (ongeacht welke vorm) heb je zowieso meer dan 1 schijf nodig. Dus bij een twee bay nas met slechts 1 schijf heb je geen raid. Voor Raid 5 zelf minimal 3 en voor raid 10 zelf minimaal 4. Je kunt in pricipe met een nas wel downloaden, echter heb ik daarvoor een aparte VM staan. Dus hoe dat in zijn werk gaat durf ik je niet te zeggen. Je zou ook kunnen kijken naar een zelfbouw nas. Die zijn wel wat sneller in parren/unrarren en het opschonen van de downloads. Het ligt er maar net aan hoe snel jij het wil hebben en hoe diep je buidel is. Met een recente sinology heb je altijd een goede nas in handen.

Met betrekking tot de raid, in hoeverre vind jij de meerprijs van de hdd's het waard om je data over meerdere schijven te verdelen? Als een schijf klapt download je het gewoon opnieuw ;) uitleg Raid

[ Voor 5% gewijzigd door muppet99 op 02-05-2013 16:31 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Ja idd! Ik hoef voor mijn films niet persee een backup. Dus dan is een enkele harde schijf wel voldoende.
Maar het is de bedoeling dat die de films download in een nacht bijvoorbeeld.
Ik wil niet teveel uitgeven in het begin, hdd toevoegen kan altijd nog. dus 200 euro vind ik genoeg om mee te beginnen ( als ik mijn eigen harde schijf kan gebruiken de in mijn media speler zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2013

Daar zie je dat een leuke server niet veel hoef te kosten en meer berekend is op de toekomst. Trek de prijs van de schijven eruit en dan heb je voor iets meer dan 200 een leuke basis om jaren mee vooruit te kunnen. Vervolgs sickbeard en couchpotato erop en niet meer naar om hoeven kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door muppet99 op 02-05-2013 16:37 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Sickbeard zat ik ook al naar te kijken.. Wat is dat precies? Pakt die automatisch de series die ik kies? met subs en in de kwaliteit die ik wil?

In die best buy link staat de : Synology Disk Station DS413J
is die zoveel beter dan die ik had gezien? SYNOLOGY DiskStation DS212j

Scheel 100 piek ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. <-- Knock yourself out ;), staat uitgebreid uitgelegd wat je ermee kan en hoe je de programma's kunt gebruiken om het leven een stuk makkelijker te maken.

Budget-nas

Score: 4.5€ 269,-NAS-behuizingen Synology Disk Station DS413J

Synology Disk Station DS413J

Voor wie snel klaar wil zijn met de installatie van extra opslagcapaciteit is een klant-en-klare-nas van Synology ideaal. De Synology Disk Station DS413J beschikt over vier bays waarin 3,5"-harde schijven kunnen worden geschroefd. De maximale opslagcapaciteit bedraagt 16TB. De performance is in verhouding tot een zelfbouwserver heel redelijk. Degene voor wie een nas met vier schijven overkill is, kan uitwijken naar een kleiner model, bijvoorbeeld de Synology Disk Station DS212J. Synology staat bekend om de gebruiksvriendelijkheid van de webinterface en beschikbare plug-ins.

Lees de tekst goed door en het antwoord zal verschijnen :)

Het ging er mij meer om dat je het system wat onder de nas staat ook in overweging kan nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door muppet99 op 02-05-2013 16:57 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
Oeps.... Sorry!!!! Overheen gelezen inderdaad... dat krijg je als je 2 dingen tegelijk doet....thx! Nu alleen nog even uitzoeken of mijn mediaspeler werkt zonder die 2 tb harde schijf...want dan ben ik zo klaar en heb ik een top oplossing!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=eminent+7080

Dus ik neem aan dat de hdd eruit halen geen probleem moet zijn, aangezien hij ook zonder hdd wordt verkocht.

En dat in 30 minute ;)

[ Voor 7% gewijzigd door muppet99 op 02-05-2013 17:01 ]

Carpe Diem

Pagina: 1