Goedemorgen allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een houten pc kast gebouwd:
Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17
Nu wil ik deze gaan aanpassen. Dit was namelijk meer een test of het me lukte.
Nu hij er een poosje staat gebruik ik hem totaal niet voor het gamen, alleen maar voor internet, en downloaden.
De specs zijn nu:
Mini itx, MSI FM2-A75IA-E53
AMD Athlon II X7 750K
Geheugen, Kingston HyperX Genesis 2x4GB
SSD, Samsung 840 128GB
Videokaart, HD 6870 1GB
Voeding, Corsair Builder Series CX500
Dus het volgende is:
De kast moet kleiner worden, zo klein mogelijk.
En omdat ik er niet op game gaat de Videokaart HD 6870 eruit.
Hiermee moet ik dus ook de processor aanpassen omdat deze versie geen APU is.
Deze moet worden vervangen voor een A8-5600K of een A10-5800K, omdat deze pc ook geschikt
moet zijn voor het afspelen van 3D kies ik niet voor A6 of lager.
Ook word de stock koeler vervangen omdat de geleverde FM2 koelers nogal lawaaierig zijn.
Deze word vervangen door een Scythe Shuriken Rev. B zoals geadviseerd in de HTPC build van januari.
Het probleem voor mij ligt nu bij de voeding, Ik wil de ATX voeding vervangen voor een Pico Psu dat geeft zoveel meer mogelijkheden.
Nu heb ik dit gisteren in een opwelling bestelt:
160 watt Pico Psu, aansluitingen: 24pins ATX, 4pins 12v2 moederbord, HD 4pins en een SATA aansluiting.
AC/DC 12V 10A adapter 120 watt (werd als set verkocht)
Nu is mijn vraag of ik eigenlijk wel genoeg wattage heb voor alles en of het wel haalbaar is om een A8 of A10 te plaatsen? Er wordt niet overgeklokt i.v.m. warmte in een houten case.
Volgens een review:
A8-5600K idle 33.5 watt onder load 114 watt.
A10-5800K idle 34.6 watt onder load 125 watt.
Wat verbruikt namelijk een moederbord/processor/geheugen, externe HDD, externe bleuray en de interne SSD?
Ik heb eentje van de zwaardere pico psu bestelt, meeste zijn 80 tot 120 watt.
Ik heb nu dus een 160 watt voeding maar met een adapter die 120 watt levert, ik kon ook geen 12v ac/dc adapter vinden die meer kon leveren zonder dat ik over €100,00 heen ging voor alleen de adapter.
Ik heb een tijdje geleden een houten pc kast gebouwd:
Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17
Nu wil ik deze gaan aanpassen. Dit was namelijk meer een test of het me lukte.
Nu hij er een poosje staat gebruik ik hem totaal niet voor het gamen, alleen maar voor internet, en downloaden.
De specs zijn nu:
Mini itx, MSI FM2-A75IA-E53
AMD Athlon II X7 750K
Geheugen, Kingston HyperX Genesis 2x4GB
SSD, Samsung 840 128GB
Videokaart, HD 6870 1GB
Voeding, Corsair Builder Series CX500
Dus het volgende is:
De kast moet kleiner worden, zo klein mogelijk.
En omdat ik er niet op game gaat de Videokaart HD 6870 eruit.
Hiermee moet ik dus ook de processor aanpassen omdat deze versie geen APU is.
Deze moet worden vervangen voor een A8-5600K of een A10-5800K, omdat deze pc ook geschikt
moet zijn voor het afspelen van 3D kies ik niet voor A6 of lager.
Ook word de stock koeler vervangen omdat de geleverde FM2 koelers nogal lawaaierig zijn.
Deze word vervangen door een Scythe Shuriken Rev. B zoals geadviseerd in de HTPC build van januari.
Het probleem voor mij ligt nu bij de voeding, Ik wil de ATX voeding vervangen voor een Pico Psu dat geeft zoveel meer mogelijkheden.
Nu heb ik dit gisteren in een opwelling bestelt:
160 watt Pico Psu, aansluitingen: 24pins ATX, 4pins 12v2 moederbord, HD 4pins en een SATA aansluiting.
AC/DC 12V 10A adapter 120 watt (werd als set verkocht)
Nu is mijn vraag of ik eigenlijk wel genoeg wattage heb voor alles en of het wel haalbaar is om een A8 of A10 te plaatsen? Er wordt niet overgeklokt i.v.m. warmte in een houten case.
Volgens een review:
A8-5600K idle 33.5 watt onder load 114 watt.
A10-5800K idle 34.6 watt onder load 125 watt.
Wat verbruikt namelijk een moederbord/processor/geheugen, externe HDD, externe bleuray en de interne SSD?
Ik heb eentje van de zwaardere pico psu bestelt, meeste zijn 80 tot 120 watt.
Ik heb nu dus een 160 watt voeding maar met een adapter die 120 watt levert, ik kon ook geen 12v ac/dc adapter vinden die meer kon leveren zonder dat ik over €100,00 heen ging voor alleen de adapter.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 09:47 ]