Ik was een van de standins in team 8. Zit al sinds 2000 op Tweakers & GoT en heel af en toe op het IRC Dota kanaal
Laat ik het voorop stellen dat het reuze gezellig was. Zowel tijdens de game, als na de game toen we met beide teams op TS aan het napraten waren.
En ik denk dat dat meteen het belangrijkste is van een toernooi zonder geld, toch? Gezelligheid en nieuwe mensen leren kennen.
Is het helemaal eerlijk gegaan? Nee

De standins waren allemaal hoog.
Het probleem is meer dat met een toernooi zonder een echte prijs er ook minder "druk" is om er bij te zijn dan met een toernooi waar er iets te halen valt, of waar je zelf iets moet inleggen.
Hierdoor zullen de meeste spelers zich niet genoodzaakt om te komen en daarbij kan het helaas ook voorkomen dat iemand ook echt wil, maar door externe factoren echt niet kan.
Daarom denk ik persoonlijk dat standins in zulke toernooien geen probleem moeten zijn.
Als je namelijk wel een probleem er van gaat maken, dan zal dat van de captains te veel verantwoordelijkheid eisen op zaken waar ze geen invloed op hebben. Je staat redelijk machteloos terwijl je erg je best doet en als "beloning" verlies je je pot.
Een idee is wel als je met standins speelt en deze zitten in een hogere bracket, het andere team ook iemand anders kan regelen. Dat maakt het geheel wel eerlijk.
Bananenspin had een half uur van te voren mij aangesproken, dat is een redelijk mooie "deadline" om iets geregeld te hebben.
Dus, kan iemand niet, regel een standin en vertel dit meteen aan je andere team zodat ze daar van op de hoogte zijn en eventueel er voor kiezen om ook iemand anders in te zetten.
[
Voor 6% gewijzigd door
Deniax op 21-05-2013 08:39
]